Juudas Iskariotin kuoltua, apostoleja oli jäljellä yksitoista.
Jäljelle jääneet opetuslapset kokoontuivat Jeesuksen ylösnousemisen ja helluntain välillä valitsemaan kahdennentoista apostolin.
Valittavan oli pitänyt olla oppilaiden joukossa Jeesuksen toiminnan alusta loppuun saakka, ja hänen piti olla ylösnousemuksen todistaja.
Oppilaat asettivat ehdolle kaksi henkilöä, Joosef Barsabbaan, jota kutsuttiin Justukseksi, sekä Mattiaksen.
Näistä kahdesta uusi apostoli valittiin arvalla.
Arpa lankesi Mattiaalle, josta näin tuli viimeinen ”kahdestatoista apostolista”.
Uusi kahdestoista apostoli oli Mattias.
19
<50
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
) Mattiaan valinta ihmistason idella, ilman Jumalan käskyä ja valtuutta!
----------------------------------------------------------------------
Vertauksella voisi esittää sen näin: ( Apt 1:15-26
• ”Pojat, nyt meitin on valittava apostoli sen kavalan Juutaksen tilalle! (Pietari)
• - Oltiin niin hyvä duuniporukka, ja nyt YKSI puuttuu. Kuin olis etuhampaistossa paha aukko?- - Tehdään niinku arvonnalla. Suljettu lippuäänestys. - Niinku lottovoiton tapaan! SE johon numero osuu, on UUSI APOSTOLI meidän jengiin.”
Puuhamiehenä toimineen Pietarin esitystä ei edes arvioitu? Kaikki meni kuin putkeen.
• ” He heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle… ja hänen luettiin niiden kahdentoista apostolin joukkoon.” ( Apt 1:26)
Jokaiselle täysjärkiselle on täysin selvää, ettei Pietarilla ja apostoleilla ollut JUMALAN valtuuksia ruveta valitsemaan Jeesuksen apostolia! Se olisi yhtä absurdia, kuin….. työyhteisössä?
• - Pojat, se yksi katalikko sai kenkää pomolta. Se oli niin tärkeä ratas tässä meitin porukassa. Osasi ruuvihommat ja mutterinväännöt. Eikös vain porukalla valita uus tyyppi noihin hommiin? Ei tässä POMOA tarvita, me osataan...Mitä pomo?
• - Kuulkaas poijat! Nyt sekositte vähän pahasti. Oli ja on pelkästään minun asiani valita uusia työntekijöitä! Tälle valitsemallenne tyypille EI OLE töitä luvassa. Olen itse jo valinnut sen ketkun tilalle täysin pätevän ja osaavan henkilön….
5) Jeesuksen valinta = Juudaksen tilalle!
--------------------------------------------
Vain ja ainoastaan Herralla Jeesuksella oli suvereeni VALTA ja oikeus asettaa apostoli Juudaksen tilalle. Tämä mies, Herran valinta oli ja on Paavali. (Apt 9:1-30, Apt luvut 21-28)
Paavali oli ” valittu ätinsä kohdusta saakka” ( Gal 1:15-24) joten ei ole ihme, että saatana ja saatanan sitomat ihmiset edelleen, 2000 vuoden perästä vainoavat häntä! Mutta turhaan!
LOPUKSI
Jeesuksen 12 apostolia? Ilmestyskirjan 21:14 luvun ”Karitsan 12 apostolin nimet”? - Anonyymi00002
Kaikki apostolien touhut vaikuttaa arveluttavilta.
Ei vähiten Pietarin, jossa oli sotahullun aineksia. - Anonyymi00003
Aloittaja valehtelee. Paavali ei ole ollenkaan Jeesuksen apostoli, vaan valeapostoli.
Murhamies Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut mitään Jeeuksen opetuksia, keksi omia oppejaan, joilla eksytti ihmisIä sen kun kerkisi.
Ei kaihtanut edes valehtelemista, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00005
Oikeiden 12 Kristuksen apostolien nimet on Apt.1 -kohdalla. Paavali ei siihen joukkoon kuulu.
- Anonyymi00008
Aloittaja ei sano Paavalin kuuluneen näiden 11 opetuslapsen joukkoon.
Mistä sellaista sait päähäsi? - Anonyymi00013
Pilasit koko aloituksen noilla kaikilla käänteisillä viesteilläsi, sinä senkin Paavalin apostolina diggaaja! Vai lukihäiriöinenkö olet kun et ymmärrä lukemaasi?
- Anonyymi00004
Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli demoni, jota miehestä ei otettu pois ollenkaan.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
Demoni tappoi miehen Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.- Anonyymi00006
Niin, olisimmeko jo kuulleet tuon? Onko sinulla kovalevy juuttunut kiinni?
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Niin, olisimmeko jo kuulleet tuon? Onko sinulla kovalevy juuttunut kiinni?
Aloituksessa ei puhuta Paavalista sanallakaan?
Miksi häiriköit vetämällä Paavalia tähän mukaan?
- Anonyymi00007
Paavali oli Juutalaisten pyhien miesten joukkomurhaaja. Ei sellaset ole kelvollisia apostolin virkaan, eikä edes mihinkään maalliseenkaan virkaan.
Eikä se Jerusalemin ollut ainoa kaupunki niille hirmuteoille.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä MYÖS tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.- Anonyymi00010
Sinun paavalisi ei ollut apostoli!
Olet häirikkö! - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sinun paavalisi ei ollut apostoli!
Olet häirikkö!Niinpä, kun Paavali on juutalainen fariseus, JOKA ITSE LOI KOKO KRISTINUSKON,ja surmasi jumalanpilkkasyytteellä niin Jeesuksen kuin tämän seuraajatkin.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Niinpä, kun Paavali on juutalainen fariseus, JOKA ITSE LOI KOKO KRISTINUSKON,ja surmasi jumalanpilkkasyytteellä niin Jeesuksen kuin tämän seuraajatkin.
Nämä olivat israelikaisia, eivät juutalaisia.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Nämä olivat israelikaisia, eivät juutalaisia.
Valtion nimi oli Isreal, johon kuului 12 eri heimon jälkeläisiä.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Valtion nimi oli Isreal, johon kuului 12 eri heimon jälkeläisiä.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Ei sinne uuteen Jerusalemin temppeliin ole pakanoilla mitään asiaa.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista: - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei sinne uuteen Jerusalemin temppeliin ole pakanoilla mitään asiaa.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:Jumalan temppeli on rakennus,
ei syntinen ihminen ole mikään Jumalan temppeli. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jumalan temppeli on rakennus,
ei syntinen ihminen ole mikään Jumalan temppeli.Jeesuskin joutui vaihtamaan nimensä, koska eksyttävät, valejeesukset, antikristukset ottivat sen nimen käyttöönsä.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
- Anonyymi00018
Kommunistinen alkuseurakunnasta, josta tuli nopeasti luopioseurakunta, yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Ei sitä kannata ihailla.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00019
Onko sellainen ihminen luotettava, joka sipaisee toiselta korvan pois kun tulee vähän erimielisyyksiä?
Ei varmasti.
Sen rinnalla se, että sanoo homojen olevan Jumalan hylkäämiä ja häpäisevän itsensä, on se vain pieni juttu, eikä siitä kannata pillastua, kun ei siinä vahingoiteta ketään, sanotaan vain totuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?212064Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko71970- 129907
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.138701- 54626
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv94607Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan90563- 12557
Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v11543- 65541
Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi298536- 42525
Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.38505Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas27492Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota36480- 112458
Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51447- 41434
- 58422
S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan10412