Kristuksen 12 apostolia Raamatun mukaan ovat: Simon Pietari, Andreas, Jaakob Sebedeuksen poika, Johannes Sebedeuksen poika, Filippus, Bartolomeus, Tuomas, Matteus, Jaakob Alfeuksen poika, Taddeus (tai Lebbeus), Simon Kananeus ja Mattias.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Kristuksen 12 apostolien nimet
149
161
Vastaukset 149
- Anonyymi00002
Apt.1
Juudaksen tilalle valitaan Mattias
15 Eräänä päivänä, kun opetuslapsia oli koolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan.
16 Hän sanoi: "Veljet! Sen kirjoitusten sanan oli käytävä toteen, jonka Pyhä Henki Daavidin suulla oli ennalta Juudaksesta lausunut -- tuosta miehestä, joka ryhtyi oppaaksi Jeesuksen vangitsijoille. [Ps. 41:10, 55:14; Mark. 14:21 | Luuk. 22:47]
17 Hän kuului meidän joukkoomme ja oli saanut osalleen palvelutehtävän niin kuin mekin.
18 Petoksensa palkalla hän hankki itselleen kappaleen maata, mutta sitten hän syöksyi päistikkaa alas, niin että hänen vatsansa halkesi ja sisälmykset pursuivat ulos." [Matt. 27:3-5; Luuk. 22:5]
19 -- Tämä tuli yleisesti tiedoksi Jerusalemissa, ja niin se paikka sai heidän kielellään nimen Hakeldama, Veripelto. [Matt. 27:6-10]
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.- Anonyymi00083UUSI
Näinhän se Raamattu kertoo!
- Anonyymi00003
On otettava nyt faktat esiin UT:sta ja ihan kuin ”väännettävä rautalangasta” Raamatun Sanasta! Ok!
2. Jeesuksen 12 apostolia?
----------------------------
Jeesus valitsi itse 12 apostolia.Jeesus ITSE VALITSI ne 12, ja antoi apostolin nimen. (Kertauksen vuoksi, lue valinta itse Markus 3:13, Luukas 6:12-16)
Sitten tapahtui….
• ”Niin Saatana meni Juudaaseen, joka oli yksi niistä kahdestatoista”. (Luuk 22:3)
Jeesus vastasi heille:
• "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele. Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.” ( Luuk 6: 70-71) Sitten?
• ”Minä tein synnin kun kavalsin viattoman veren. (---) Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.” ( Juudaksesta, Matt 27:4-5)
3. Jäljellä 11 apostolia, mitä sitten?
----------------------------------------------
Juudaksen nimi pyyhittiin pois. Mutta yli-innokkaat (toiset) apostolit Pietarin johdolla ryhtyivät, mihin? Siihen, mihin heillä ei ollut Jumalalta lupaa, ei kompentessia, ei oikeutta. Rupesivat valitsemaan YHTÄ apostolia Juudaksen tilalle. Homma näyttää niin huvittavalta, absurdilta kuin ikinä!
4) Mattiaan valinta ihmistason idella, ilman Jumalan käskyä ja valtuutta!
----------------------------------------------------------------------
Vertauksella voisi esittää sen näin: ( Apt 1:15-26
• ”Pojat, nyt meitin on valittava apostoli sen kavalan Juutaksen tilalle! (Pietari)
• - Oltiin niin hyvä duuniporukka, ja nyt YKSI puuttuu. Kuin olis etuhampaistossa paha aukko?- - Tehdään niinku arvonnalla. Suljettu lippuäänestys. - Niinku lottovoiton tapaan! SE johon numero osuu, on UUSI APOSTOLI meidän jengiin.”
Puuhamiehenä toimineen Pietarin esitystä ei edes arvioitu? Kaikki meni kuin putkeen.
• ” He heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle… ja hänen luettiin niiden kahdentoista apostolin joukkoon.” ( Apt 1:26)
Jokaiselle täysjärkiselle on täysin selvää, ettei Pietarilla ja apostoleilla ollut JUMALAN valtuuksia ruveta valitsemaan Jeesuksen apostolia! Se olisi yhtä absurdia, kuin….. työyhteisössä?
• - Pojat, se yksi katalikko sai kenkää pomolta. Se oli niin tärkeä ratas tässä meitin porukassa. Osasi ruuvihommat ja mutterinväännöt. Eikös vain porukalla valita uus tyyppi noihin hommiin? Ei tässä POMOA tarvita, me osataan...Mitä pomo?
• - Kuulkaas poijat! Nyt sekositte vähän pahasti. Oli ja on pelkästään minun asiani valita uusia työntekijöitä! Tälle valitsemallenne tyypille EI OLE töitä luvassa. Olen itse jo valinnut sen ketkun tilalle täysin pätevän ja osaavan henkilön….
5) Jeesuksen valinta = Juudaksen tilalle!
--------------------------------------------
Vain ja ainoastaan Herralla Jeesuksella oli suvereeni VALTA ja oikeus asettaa apostoli Juudaksen tilalle. Tämä mies, Herran valinta oli ja on Paavali. (Apt 9:1-30, Apt luvut 21-28)
Paavali oli ” valittu ätinsä kohdusta saakka” ( Gal 1:15-24) joten ei ole ihme, että saatana ja saatanan sitomat ihmiset edelleen, 2000 vuoden perästä vainoavat häntä! Mutta turhaan!- Anonyymi00009
Kommentissasi on paljon sanoja perkkäin, vaan eivät ne apostlien nimilistaa miksikään muuta. Kristuksen 12 apostolia Raamatun mukaan ovat: Simon Pietari, Andreas, Jaakob Sebedeuksen poika, Johannes Sebedeuksen poika, Filippus, Bartolomeus, Tuomas, Matteus, Jaakob Alfeuksen poika, Taddeus (tai Lebbeus), Simon Kananeus ja Mattias.
- Anonyymi00079
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kommentissasi on paljon sanoja perkkäin, vaan eivät ne apostlien nimilistaa miksikään muuta. Kristuksen 12 apostolia Raamatun mukaan ovat: Simon Pietari, Andreas, Jaakob Sebedeuksen poika, Johannes Sebedeuksen poika, Filippus, Bartolomeus, Tuomas, Matteus, Jaakob Alfeuksen poika, Taddeus (tai Lebbeus), Simon Kananeus ja Mattias.
Onhan tuo hyvä että osaa kuitenkin sijoittaa ne peräkkäin, ettei kyhää niitä päällekkäin.
- Anonyymi00004
Paavali (oikealta nimeltään Saulus Tarsolainen) oli murhamies ja valheapostoli. Julisti itsensä Korintossa sekä apostoliksi että nasiiriksi, vaikka ei ollut kumpaakaan. Miehessä oli Saatanan enkeli koko elämän ajan.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]
Valehteli nimensä Paavaliksi ja piilotteli väärällä nimellä monta vuotta ettei olisi saatu kiinni Juutalaisten pyhien miesten murhista.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
Gal. 1:17
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.- Anonyymi00005
Jokaine järkevä ihminen käsittää, että ei Jeesus ota apostolikseen lähipiiriin uskonveljiensä Juutalaisten pyhien miesten murhamiehiä ja pyöveleitä.
- Anonyymi00021
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jokaine järkevä ihminen käsittää, että ei Jeesus ota apostolikseen lähipiiriin uskonveljiensä Juutalaisten pyhien miesten murhamiehiä ja pyöveleitä.
Aamen!
- Anonyymi00006
Jeesus opetti eläissään oikeille 12 apostolilleen kaiken mahdollisen, mitä tulee tietää.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Mitä siihen on jälkikäteen valeapostolit lisänneet, se on pahasta.- Anonyymi00008
Paavali oli valheapostoli. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00007
Pitää lopun aikoina tulla Paavalia herjaava homoherätys.
Muutoin Raamatun ennustukset ei pidä paikkaansa.- Anonyymi00010
Sulla pyörii "homolevy" päällä yötä päivää.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sulla pyörii "homolevy" päällä yötä päivää.
Sama tyyppi hoki kuukausikaupalla "kansanmurhaa", sitten"sapattia", nyt pyörii homolevy.
Lahkot saa paljon aikaan uskontojen uhreja ! - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sama tyyppi hoki kuukausikaupalla "kansanmurhaa", sitten"sapattia", nyt pyörii homolevy.
Lahkot saa paljon aikaan uskontojen uhreja !Eikös se herjaa Paavalia, eikö se levy pyöri nyt aika vinhasti vähän jokaisessa keskustelussa ettei muita levyjä edes mahtu pöydälle. Nyt ei harhaoppinen oikein näe taasen kunnolla mitä tapahtuu.
Eikä siinä niinkään saada aikaan uskonnon uhreja, vaan vapaudutaan homostelemaan, voidaan tehdä mitä hyvänsä kun Paavali valehtelee homoista.
- Anonyymi00013
Paavali levy kuluu kyllä kohta tätä vauhtia puhki.
- Anonyymi00014
Tai sen pitäisi olla jo puhki.
- Anonyymi00015
Amerikan homolevy on vielä käyttökunnossa.
- Anonyymi00016
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Paavali oli valheveikko, joka ei kaihtanut valehtelemista, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00017
Kiroukseksi kirotulla Kristuksella, joka on Pietarin 2.kirjeen Lucifer, ei ole oppilaita ollut, kyseessä on myyttinen hahmo.
Opettaja Jeesuksella on ollut oppilaita, mutta heidät tapettiin, kuten Jeesuskin.- Anonyymi00018
Koska juutalaiset varjelivat salaisuutta, jonka Jeesus oli paljastaa - he olivat huijanneet Jerusalemin temppelin Israelin Jumalan nimeen, mutta palvoivat siellä Saatanaa, ja tästä Saatanasta tuli juutalaisen Paavalin tekemällä opilla myös kristinuskon Jumala.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Koska juutalaiset varjelivat salaisuutta, jonka Jeesus oli paljastaa - he olivat huijanneet Jerusalemin temppelin Israelin Jumalan nimeen, mutta palvoivat siellä Saatanaa, ja tästä Saatanasta tuli juutalaisen Paavalin tekemällä opilla myös kristinuskon Jumala.
Ja tätä tuskin olisi mahdollista olla huomaamatta, ellei oppi maagi/noita Paavalin toimesta olisi KIROUS, niin että uskojat sekoavat.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ja tätä tuskin olisi mahdollista olla huomaamatta, ellei oppi maagi/noita Paavalin toimesta olisi KIROUS, niin että uskojat sekoavat.
Ja tämän mukaan tämä sekoaminen koskee myös pappeja ja piispoja - en ole havainnut parantumisen merkkejä.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ja tämän mukaan tämä sekoaminen koskee myös pappeja ja piispoja - en ole havainnut parantumisen merkkejä.
Toistaiseksi tiedän vain Martti Lutherin ymmärtäneen mistä on kyse, ja teki kaikkensa, että luterilaisuus vastaisi mahdollisimman oikein totuutta.
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Toistaiseksi tiedän vain Martti Lutherin ymmärtäneen mistä on kyse, ja teki kaikkensa, että luterilaisuus vastaisi mahdollisimman oikein totuutta.
Kristinusko Paavalinkaan luomana ei lupaa uskojalleen mitään muuta, kuin ikuisen elämän helvetin tulessa, mitä mukailee myös kirkon vainajan siunaaminen, näin he pääsevät Jumalansa luo.
- Anonyymi00029
Anonyymi00020 kirjoitti:
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 vuotta sitten tuotu paha eksytys ja heresia, johonka ei kenenkään pidä sotkeentua.
- Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 vuotta sitten tuotu paha eksytys ja heresia, johonka ei kenenkään pidä sotkeentua.
Pohjoisruotsista alkunsa saanut Lestadiolaisuus on pahin vitsaus mitä Suomeen on tuotu.
- Anonyymi00023
Paavali jatkoi pahantekoa, koska mies oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jota ei saatu vastuuseen yhtään mistään, nautti mafiamiesten suojeluksesta.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.- Anonyymi00028
Montako kertaa jo olet toistanut?
- Anonyymi00035
Anonyymi00028 kirjoitti:
Montako kertaa jo olet toistanut?
Montako sataa kertaa sinä olet toistanut joutavanpäiväisiä hokemisiasi, vain nostaaksesi aikaan saannoksesi tunkion päällimmäiseksi? Sitten kehuskelet kuinka paljon aloituksillasi on ollut kommentoijia, vaikka kommenteista melkein kaikki ovat omiasi.
- Anonyymi00061
Anonyymi00035 kirjoitti:
Montako sataa kertaa sinä olet toistanut joutavanpäiväisiä hokemisiasi, vain nostaaksesi aikaan saannoksesi tunkion päällimmäiseksi? Sitten kehuskelet kuinka paljon aloituksillasi on ollut kommentoijia, vaikka kommenteista melkein kaikki ovat omiasi.
Oikeampi arvio lienee tuhansia kertoja, kun 24/7 niitä palstalle suoltaa.
- Anonyymi00024
Eikä se Jerusalem ollut ainoa Juutalaisten joukkosurmien tekopaikka.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä MYÖS tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.- Anonyymi00026
MITÄ YMMÄRRÄT TARINAN KOKONAISUUDESTA?
Tämänkö verran, että onnistut kopioimaan raamatusta tuhat kertaa yhden ja saman kohdan? On ilmiselvää, että KIROUS on tarttunut myös sinuun. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
MITÄ YMMÄRRÄT TARINAN KOKONAISUUDESTA?
Tämänkö verran, että onnistut kopioimaan raamatusta tuhat kertaa yhden ja saman kohdan? On ilmiselvää, että KIROUS on tarttunut myös sinuun.Ja jokainen, joka yhden kohdan perusteella hokee samaa toistoa, ovat yhtälailla kirottuja toimimaan kuin robotit ilman aivoja, jotta hämmentävät itse totuutta.
- Anonyymi00068
Paavali olisi pitänyt vangita heti Stefanoksen murhan jälkeen.
Mutta se ei onnistunut, koska mies nautti Rooman mafian suojeluksesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi00030
Jos ihmiset eivät toimi järkevästi, ja heidän toiminnassaan on jotakin outoa, he eivät ole tervepäisiä - sitä suuremmalla syyllä, jos se mitenkään liittyy tai sivuaa uskontoa.
Raamattukäräjien alkuperäinen ajatus oli raamatun kokonaan kieltäminen, mikä on ymmärrettävää tuon KIROUKSEN vuoksi, mutta samalla olisi hävitetty todistusaineisto juutalaisten teosta. - Anonyymi00031
Juutalaisen pyhine miesten murhamies Paavalissa oli kirous, Saatanan enkeli elämän loppuun asti. (Raamatullinen facta)
Demoni viimesteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema. - Anonyymi00032
Paavalilevy on vielä käyttökunnossa.
- Anonyymi00033
Paavali oli valheapostoli.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.- Anonyymi00034
Jeesus ei tunnusta missään vaiheessa Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Jeesus ei tunnusta missään vaiheessa Paavalia omaksi apostolikseen.
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Karitsoilla ei ole apostoleita, kun nämä ovat vain Jajven uhtilampaita.
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Karitsoilla ei ole apostoleita, kun nämä ovat vain Jajven uhtilampaita.
Ja kun johtajalammas on teurastettu 1.Kor 5:7 kirottuna KIROUKSEKSI Gal.3:13, niin tämä määkivä lammaslauma seuraa sitten perässä helvettiin Baal-jumalan uhreiksi 1.Kor.3:13, että juutalaiset pelastuivat itse uhraamiselta - se heidän lain kirous, minkä edestä Kristus tuli KIROUKSEKSI.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ja kun johtajalammas on teurastettu 1.Kor 5:7 kirottuna KIROUKSEKSI Gal.3:13, niin tämä määkivä lammaslauma seuraa sitten perässä helvettiin Baal-jumalan uhreiksi 1.Kor.3:13, että juutalaiset pelastuivat itse uhraamiselta - se heidän lain kirous, minkä edestä Kristus tuli KIROUKSEKSI.
Onko maailmassa mitään yhtä ovelaa, kuin ovat juutalaiset?
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jos minua nimitettäisiin raamatussa määkiväksi lammaslauman jäseneksi, niin kyllä jäisin hiukan edes miettimään.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Juutalaiset on Jumalan valittu kansa. Jeesuksen veljiä, joita Paavalikin tappoi.
Jotka Jeesuksen veljiä tappaa, heillä on huono ennuste. Jumala ei katso henkilöön.
Matt. 25:40
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. - Anonyymi00044
Anonyymi00037 kirjoitti:
Jeesus on siunattu, ei kirottu.
Jeesusta ei missään vaiheessa kukaan kironnut, paitsi eräs Tarsolainen murhamies.
Luuk. 1:42
Hän huusi kovalla äänellä ja sanoi: "Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
Mark. 11:9
Ja ne, jotka kulkivat hänen edellään ja perässään, huusivat: -- Hoosianna!* Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä! - Anonyymi00045
Anonyymi00040 kirjoitti:
Juutalaiset on Jumalan valittu kansa. Jeesuksen veljiä, joita Paavalikin tappoi.
Jotka Jeesuksen veljiä tappaa, heillä on huono ennuste. Jumala ei katso henkilöön.
Matt. 25:40
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.AJATELLA JA JEESUS SANOO JUUTALAISTEN JUMALAA SAATANAKSI?!
Miten tässä näin kävi? - Anonyymi00069
Anonyymi00039 kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jos minua nimitettäisiin raamatussa määkiväksi lammaslauman jäseneksi, niin kyllä jäisin hiukan edes miettimään.
Ne sanonnat liittyivät paimentolaiskulttuuriin.Ihan ok. sanontoja.
- Anonyymi00041
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]- Anonyymi00043
Jos kyse on ISRAELIN JUMALASTA, se ei koske juutalaisia, Baalin uhrikulttipalvojia Saatanalla.
- Anonyymi00042
JEESUS OLI ISRAELILAINEN, EI JUUTALAINEN.
- Anonyymi00046
Otetaanpa tästä Israelin heimo ja juutalaisten Benjaminin heimo kolme esimerkkiä raamatusta.
Ensin juutalaiset surmaavat Israelin heimon saadakseen varastettua heidän maansa:
1.Kuningasten kirja:
<<<12:21 Ja kun Rehabeam tuli Jerusalemiin, kokosi hän koko JUUDAAN HEIMON ja BENJAMININ sukukunnan, satakahdeksankymmentä tuhatta sotakuntoista valiomiestä, sotimaan ISRAELIN HEIMOA vastaan ja palauttamaan kuninkuutta Rehabeamille, Salomon pojalle.<<<
Wikipedia Jahve - kyseessä on kuningas Salomon Jumala, joka kerästi syntikiristyksin esimerkiksi lasten hengen säästämisellä 666 talenttia kultaa vuodessa, on siis sen erään ihmisen luku, joka liittyy puhuvaan Pedon kuvaan, ilmestyskirja luku 13.
Israelin Jumalan sanat, Jeremian kirje:
<<<7:30 Sillä JUUDAAN MIEHET ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini (Israelin Jumala), ja saastuttaneet sen. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.<<<
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7
Näin juutalaiset tekivät jo muinoin jumalahuijauksen Jerusalemin temppelissä, jossa Jeesus riehui pääsiäisenä, kun uhrattiin ja syötiin lapsia, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille lunastusmaksua, mitä riittiä ehtoollinen mukailee.
Sitten Jeesuksen sanomaksi kirjoitettu Matteus 7:
<<<7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVAISIA SUSIA.<<<
1.Mooseksen kirja: <<<49:27 BENJAMIN on RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."<<<
<<<Paavali kuului BENJAMININ HEIMOON. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden. Hänen kotikielensä oli aramea, mutta hän osasi hyvin puhua ja kirjoittaa silloista yleiskreikkaa eli koineeta.[8<<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
Esimerkkiä siitä, että miten raamattuun on piilotettu tieto siitä, että ketä juutalaiset todellisuudessa ovat, ja miten he ovat huijanneet. Kaikki on todistettavaissa. Eivät juutalaiset olleet edes muinoin mitään Israelilaisia, vaan tappoivat Israelin heimon. - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Otetaanpa tästä Israelin heimo ja juutalaisten Benjaminin heimo kolme esimerkkiä raamatusta.
Ensin juutalaiset surmaavat Israelin heimon saadakseen varastettua heidän maansa:
1.Kuningasten kirja:
<<<12:21 Ja kun Rehabeam tuli Jerusalemiin, kokosi hän koko JUUDAAN HEIMON ja BENJAMININ sukukunnan, satakahdeksankymmentä tuhatta sotakuntoista valiomiestä, sotimaan ISRAELIN HEIMOA vastaan ja palauttamaan kuninkuutta Rehabeamille, Salomon pojalle.<<<
Wikipedia Jahve - kyseessä on kuningas Salomon Jumala, joka kerästi syntikiristyksin esimerkiksi lasten hengen säästämisellä 666 talenttia kultaa vuodessa, on siis sen erään ihmisen luku, joka liittyy puhuvaan Pedon kuvaan, ilmestyskirja luku 13.
Israelin Jumalan sanat, Jeremian kirje:
<<<7:30 Sillä JUUDAAN MIEHET ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini (Israelin Jumala), ja saastuttaneet sen. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.<<<
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7
Näin juutalaiset tekivät jo muinoin jumalahuijauksen Jerusalemin temppelissä, jossa Jeesus riehui pääsiäisenä, kun uhrattiin ja syötiin lapsia, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille lunastusmaksua, mitä riittiä ehtoollinen mukailee.
Sitten Jeesuksen sanomaksi kirjoitettu Matteus 7:
<<<7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVAISIA SUSIA.<<<
1.Mooseksen kirja: <<<49:27 BENJAMIN on RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."<<<
<<<Paavali kuului BENJAMININ HEIMOON. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden. Hänen kotikielensä oli aramea, mutta hän osasi hyvin puhua ja kirjoittaa silloista yleiskreikkaa eli koineeta.[8<<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
Esimerkkiä siitä, että miten raamattuun on piilotettu tieto siitä, että ketä juutalaiset todellisuudessa ovat, ja miten he ovat huijanneet. Kaikki on todistettavaissa. Eivät juutalaiset olleet edes muinoin mitään Israelilaisia, vaan tappoivat Israelin heimon.Korjatkaa nyt luulojanne ja kuvitelmianne ihan ensimmäiseksi - JEESUS OLI ISRAELILAINEN, MUTTA PAAVALI JUUTALAINEN.
Ja kristinusko perustuu vain PAAVALIN OMAAN EVANKELIUMIIN israelilaisen Jeesuksen kiroamisella kiroukseksi Israelin Jumalana uhriksi juutalaisten Baal-jumalalle, joka on Saatana. - Anonyymi00070
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
Joh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"
Matt. 12:5
Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?
- Anonyymi00048
Koivuniemen linkit voi sisältää viruksia. Älä tuo sellaista propakandaa palstalle.
- Anonyymi00049
Jeesus oli uskoltaan ja heimoltaan Juutalainen. Juutalaiset ovat kaikista arvotetuin Israelin 12 heimon kansalaisista. Heillä on Jumalan antama kuninkuun ja valtikka.
Ei sinne pyhään kaupunkiin mitään Jehovantodistajia, Mormooneita, Helluntailaisia, eikä Adventisteja ole menossa. Ei heillä ole sitä sinettiä.
Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00050
Ei sinne ole pakanoilla mitään asiaa mennä Juutalaisten pyhään temppeliin.
Laintaulut ja lait on voimassa tuhat vuotta.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Ei sinne ole pakanoilla mitään asiaa mennä Juutalaisten pyhään temppeliin.
Laintaulut ja lait on voimassa tuhat vuotta.
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.Kuule, ei muuttunut pyhäksi.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kuule, ei muuttunut pyhäksi.
En ryhtyisi alleviivaamaan yhtään mitään ilmestyskirjan lopusta. Se ontuu.
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
En ryhtyisi alleviivaamaan yhtään mitään ilmestyskirjan lopusta. Se ontuu.
Kuten Jeesuksen sanomaksi on kirjoitettu = hän sanoo olevansa Lucifer?! Lucifer on kulttihahmo Kristus, ei Jeesus.
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kuten Jeesuksen sanomaksi on kirjoitettu = hän sanoo olevansa Lucifer?! Lucifer on kulttihahmo Kristus, ei Jeesus.
Onko tämän tarkoitus toimia vain vihjeenä, vai miksi siellä näin harhaanjohtavasti on kirjoitettu?!
- Anonyymi00057
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kuule, ei muuttunut pyhäksi.
Sen pyhempää paikaa ei maan päältä löydy kuin uusi Jerusalemin temppeli. Sinne ei ole hörhöillä mitään asiaa mennä.
Nehän luulisi, että se kiinteä kaste/pesoastiakin on vain käsien pesua varten ettei korona tartu.
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Onko tämän tarkoitus toimia vain vihjeenä, vai miksi siellä näin harhaanjohtavasti on kirjoitettu?!
Mutta yksi kohta, mistä sitten saadaankin Jeesus syylliseksi koko juutalaisten kristinuskon luonnin sekopäisyyteen jälleen Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä!
- Anonyymi00051
Kun usko menee sekopäisyydeksi, niin menee toden teolla.
- Anonyymi00052
Näin on - perustuuhan se kiroukseen, jotain se siellä korvien välissä saa aikaiseksi. Esimerkiksi tuo kopiointi ei ole täyspäistä.
- Anonyymi00059
Jumalan temppeli Jerusalemissa on rakennus, ei ihminen.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Salomon aikaiset temppelimenott otetaan käyttöön tuhanneksi vuodeksi.
Lait on voimassa tuhat vuotta. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Ei ihmisiä mihinkään pilven päälle tempaista, kuten eräs murhamies suunnitteli sieltä saavansa piilopaikan.- Anonyymi00060
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.Sen joka voittaa - Ikmestyskirja 2:7 - minä annan syödä elämän puusta, joka on parariisissa. Ei ole muuta voittamista.
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Sen joka voittaa - Ikmestyskirja 2:7 - minä annan syödä elämän puusta, joka on parariisissa. Ei ole muuta voittamista.
Tietää siitä, jos tietää, mitä pitää voittaa. On kuin kaksikin ilmestyskirjaa raamatun lopussa. Mutta ilmestyskirja alkaa varsinaisesti vasta 12 luvusta, kun alkaa sota taivaassa, mihin uskovaiset ovat Saatanen korottaneet Jumalaksi, siihen asti on valkaistu vastteita karitsan verellä, ei vain valkaistuneet.
- Anonyymi00064
Anonyymi00062 kirjoitti:
Sen joka voittaa - Ikmestyskirja 2:7 - minä annan syödä elämän puusta, joka on parariisissa. Ei ole muuta voittamista.
Ei paratiisia ole enää olemassakaan.
Ei Jeesus sinne mennyt minkään murhamiehen kanssa hengailemaan.
Kirkolliskokouksen lisäyksiä sellaiset ryövärin armot, siellä miehet ovat varmistaneet selustansa.
Matt. 27:44
Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa. - Anonyymi00066
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tietää siitä, jos tietää, mitä pitää voittaa. On kuin kaksikin ilmestyskirjaa raamatun lopussa. Mutta ilmestyskirja alkaa varsinaisesti vasta 12 luvusta, kun alkaa sota taivaassa, mihin uskovaiset ovat Saatanen korottaneet Jumalaksi, siihen asti on valkaistu vastteita karitsan verellä, ei vain valkaistuneet.
Tämän jälkeen ilmestyskirja vihjaa uskovien heittävänkin veren tahrimat vaatteensa pois, koska Jeesus on kirjoitettu sanomaan, että katsokaa, ettette ole alasti, kun hän tulee, ettei teidän häpeätänne nähtäisi. Olisi siis syytä vain vaihtaa vaatteet.
- Anonyymi00065
Esim. koko Markuksen lopun lähetyskäsky on täysin tuntemattoman huijarin sepustusta, mikä on sinne kirkolliskokouksessa satojen vuosien perästä lisätty.
Asiasta on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi00067
Ei Jeesus kehota ketään juomaan myrkkyä tai pistättämään itseään käärmeillä.
- Anonyymi00071
Amerikassa helluntailaisten Mansonin lahkossa tehtiin tosiuskovaisen testiä ja juotettiin porukalle myrkkyä kohtalokkain seurauksin.
- Anonyymi00072
Paavali oli valheveikko, ei pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Kehui Roomalaisille kavereilleen kuinka valehtelee Korintossa, missä sitä kirjettä kirjoitti. Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.- Anonyymi00073
On syytä olettaa, että monet Paavalin valheet liittyvät juuri Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin.
- Anonyymi00078
Paavalin yhteydenpito Roomaan oli vaarallista viestittelyä.
v. 70 jKr. Roomalaiset tulivat ja tappoivat miljoonia Juutalaisia ja hävittivät temppelit, synagoogat ja alkukirkot.
- Anonyymi00074
Paavali oli valheapostoli.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. - Anonyymi00075
Jenkkilahkoilla on ihan omat "Raamatut" ja pyhät kirjat, joissa se apostolien luettelokin voi olla vaikka minkälainen.
- Anonyymi00076
Kristittyjen Raamatussa Juudaksen tilalle valittu uusi apostoli Mattias, ei Paavali.
Apt.1:26
Oli vain 12 apostolin virkaa, ei yhtään enempää eikä vähempää.
Paavali oli valheapostoli, joka tekeytyi Korintossa pakanoiden apostoliksi ja sai joitain kannattajia, mutta ei kaikkki sellaisia murhamiehiä hyväksynyt apostoliksi silloinkaan.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla väärillä opeillaan.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".- Anonyymi00082UUSI
Ei tuon asian luulisi olevan kenellekään, Raamattua vähänkään tuntevalle enää epäselvä.
- Anonyymi00077
King James
Apt.1:26 " And they gave forth their lots; and the lot fell upon Matthias; and he was numbered with the eleven apostles."
Textus Receptus
και εδωκαν κληρους αυτων και επεσεν ο κληρος επι ματθιαν και συγκατεψηφισθη μετα των ενδεκα αποστολων - Anonyymi00080
Miksi homojen pitää niin sitkeästi vihata Paavalia ja valehdella hänestä.
Eikö voisi vain sanoa, että vähän pahasti sanoi, mutta kai sitä ihminen voi kerran erehtyä. Ei tarvitse silti aivan maahan tykittää.- Anonyymi00084UUSI
Mistä tiedät kuka on homo? onko kokemusta?
- Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Mistä tiedät kuka on homo? onko kokemusta?
Kai se nyt on homo, joka herjaa Paavalia tai Räsästä.
Tai ainakin hyvin lähellä.
Muutoinhan aivan järkensä nyrjäyttäneen touhua. - Anonyymi00091UUSI
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, eli ihmisessä on molempien sukupuolien omainaisuuksia ja geenejä puoliksi alunpitäen.
Perisynnissä Jumalan kuva meni rikki ja ne geenit sekoittuivat pahasti. Ihminen ei ole enää täydellinen Jumalan kuva. - Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00085 kirjoitti:
Kai se nyt on homo, joka herjaa Paavalia tai Räsästä.
Tai ainakin hyvin lähellä.
Muutoinhan aivan järkensä nyrjäyttäneen touhua.Raamattu ei käytä sanaa "homo".
Homo sapiens tarkoittaa ihmistä. - Anonyymi00101UUSI
Anonyymi00091 kirjoitti:
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, eli ihmisessä on molempien sukupuolien omainaisuuksia ja geenejä puoliksi alunpitäen.
Perisynnissä Jumalan kuva meni rikki ja ne geenit sekoittuivat pahasti. Ihminen ei ole enää täydellinen Jumalan kuva.Perisynti on Paavalin yhden kirjeen ja vain yhden jakeen vale Luojajumalasta Room.5:12. Ei paratiisissa voi olla syntiä.
- Anonyymi00103UUSI
Anonyymi00101 kirjoitti:
Perisynti on Paavalin yhden kirjeen ja vain yhden jakeen vale Luojajumalasta Room.5:12. Ei paratiisissa voi olla syntiä.
Ne ovat luonnostaan vihattavia, jotka uskovat tuon petollisen Luojajumalan tarinan.
- Anonyymi00104UUSI
Anonyymi00103 kirjoitti:
Ne ovat luonnostaan vihattavia, jotka uskovat tuon petollisen Luojajumalan tarinan.
Kuuluu raamatun tarinan juoneen.
- Anonyymi00087UUSI
Jostain syystä Paavali ei puhu mitään sen ajan yleisesti hyväksytystä tavasta "pederastiasta" yhtään mitään. Puhuu ainoastaan aikuisten miesten tekemisistä.
Wikipedia
Raamatun kirjoittamisen aikaan antiikin Kreikan ja Rooman kulttuureissa tunnettiin niin sanottu poikarakkaus eli pederastia, jossa vanhemman miehen ja nuoren pojan välinen suhde oli yhteiskunnallisesti hyväksytty.- Anonyymi00088UUSI
googlaa: pederastia
Aika outoa on sekin, että Kreikan kielelle käännetyssä Uudessa Tesamentissa ei kielletä pederastian käytäntöä, koko sanaa ei mainita.
Pederastia oli yleinen ja hyväksytty Kreikkalais-Roomalaisessa kulttuurissa satojen vuosien ajan naimatomien miesten järjestely.
- Anonyymi00089UUSI
Paavalihan sanoi, että laillista esivaltaa tulee kunnoittaa.
Pederastian harjoittamin oli hyväksyttä Paavalin aikana.- Anonyymi00090UUSI
Miksei pederastiaa mainita kiellettyksi teoksi kreikankielisessä Uudessa Testamentissa?
Pederastia (kr. παιδεραστία < - Anonyymi00092UUSI
Ei esivallan kunnioittaminenja kaiken sen tekeminen mikä ei ole kiellettyä on eri asia.
Suomen lain mukaan saa lampaita nussia jos on omia tai omistajan lupa ja lammas ei kärsi.
Silti Paavali todennäköisesti siitäsamaa mieltä kuin homostelusta. - Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00092 kirjoitti:
Ei esivallan kunnioittaminenja kaiken sen tekeminen mikä ei ole kiellettyä on eri asia.
Suomen lain mukaan saa lampaita nussia jos on omia tai omistajan lupa ja lammas ei kärsi.
Silti Paavali todennäköisesti siitäsamaa mieltä kuin homostelusta.Paavali puhui miesten kanssa makaavista miehistä, ei pederastiasta.
Kreikkalais-Roomalaisen kulttuurin laillisessa pederastiassa aikuiselle miehelle kasvatettavaksi ja koulutettavaksi valittu poika oli lapsi esipuperteetin ikäinen, jolla ei ollut vielä karvoitusta.
Poika vaihdettiin uuteen kun hänelle kasvoi miehen karvoitus.
TV7:lla on hiljakkoin keskustelu ohjelma, jossa eräs teologian tohtori on kääntänut asiaan liittyvät perusteellisen kirjan suomen kielelle. - Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Miksei pederastiaa mainita kiellettyksi teoksi kreikankielisessä Uudessa Testamentissa?
Pederastia (kr. παιδεραστία <Kokeilepa lukea Roomalaiskirje 7 luku.
- Anonyymi00094UUSI
Wikipedia
Pederastia (kr. παιδεραστία < παῖς 'lapsi' + ἐραστής 'rakastaja') tarkoittaa ensisijaisesti antiikin Kreikan kulttuurissa esiintynyttä aikuisen miehen ja nuorukaisen välistä seksuaalissävytteistä suhdetta. - Anonyymi00096UUSI
Uusi Testamentti on kreikkalaisten käännyttämiseksi kirjoitettu kirja.
Voi olla että siksi siellä ei mainita mitään, ettää pederastia olisi kiellettyjen asioiden listalla, koska se oli satoja vuosia käytössä ollut hyväksytty kulttuurinen käytäntö siihen aikaan vaikutusvaltaisten naimattomien miesten keskuudessa.- Anonyymi00098UUSI
Paavali sanoo ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen.
- Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Tarkoittanee juutalaisia.
- Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Haluaisinpa tietää, että mihin tuo varmuus perustui 2000 vuotta sitten.
- Anonyymi00102UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan.
- Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00102 kirjoitti:
Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan.
Nyrkki heilahti, jos naiset eivät pitäneet suutaan kiinni.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
- Anonyymi00097UUSI
Jeesus ja hänen kanssaan eläneet oikeat 12 apostolit puhuivat äidinkielenään arameankielen galilean murretta. Siitä heidät tunnettiin.
Matt. 26:73
Vähän sen jälkeen tulivat ne, jotka siinä seisoivat, ja sanoivat Pietarille: "Totisesti, sinä myös olet yksi heistä, sillä kielimurteesikin ilmaisee sinut".- Anonyymi00108UUSI
Sellaisia kuin "oikeat apostolit" ei ole edes olemassa. Keksittyä tarinaa.
- Anonyymi00109UUSI
Anonyymi00108 kirjoitti:
Sellaisia kuin "oikeat apostolit" ei ole edes olemassa. Keksittyä tarinaa.
Jeesus antoi vain oikeille hänen kanssaan eläneille Kristuksen apostolille omaa Totuuden Henkeä suustaan puhaltamalla, mutta ei muille.
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." - Anonyymi00110UUSI
Anonyymi00109 kirjoitti:
Jeesus antoi vain oikeille hänen kanssaan eläneille Kristuksen apostolille omaa Totuuden Henkeä suustaan puhaltamalla, mutta ei muille.
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."Paavalissa oli Saatanan enkeli, ei Jeesuksen Totuuden Henkeä.
- Anonyymi00107UUSI
Paavalille kävi itselle juuri niin, mitä toivoi toisille tekevänsä.
....jotka minä olen antanut Saatanan haltuun....- Anonyymi00119UUSI
Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi. Ei elänyt päivääkään Jeesukse seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Sai kannattajia vain Kreikan Korintossa, ei juurikaan muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla uusilla keksimillään opeilla, ei yhdistänyt.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella vapaaksi kieltämällä Jumalan lakien auktoriteetin.
- Anonyymi00111UUSI
Jeesuksen kanssa eläneet oikeat 12 Kristuksen apostolia, olivat kaikki Galilean miehiä, ei mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
p. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Ap. t. 2:7
Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
He puhuivt äidinkielenään arameankielen galilean murretta. - Anonyymi00112UUSI
Raamattua selaillessa ei voi välttyä havainnolta, kuinka vähän väliä ollaan menossa temppelin tai ollaan tulossa sieltä. Ja ollaan Jumalan mielivallan alla.
- Anonyymi00113UUSI
Ja jos olet oikein Raamatun ymmärtänyt 2000 vuoden jälkeen - ei se edes ole Jumala, vaan puhuva Pedon kuva, millä.alistettiin ihmisiä.
- Anonyymi00114UUSI
Anonyymi00113 kirjoitti:
Ja jos olet oikein Raamatun ymmärtänyt 2000 vuoden jälkeen - ei se edes ole Jumala, vaan puhuva Pedon kuva, millä.alistettiin ihmisiä.
Jos ajatellaan Jumalaa ylimaallisena älynä, niin ei kai sitä nyt palvota ihmisuhraamisella, viattomien kuoliaaksi kiduttamisella, ihmissyönnillä ja helvettipelolla, miten toimittiin 2000 vuotta sitten pappivallan alla, kun nämä keräsivät hyötyä itselleen ihmisten pelolla.
- Anonyymi00117UUSI
Raamatun aihe on juuri se. Ihmisen ja Jumalan välinen vuoropuhelu.
- Anonyymi00118UUSI
Anonyymi00114 kirjoitti:
Jos ajatellaan Jumalaa ylimaallisena älynä, niin ei kai sitä nyt palvota ihmisuhraamisella, viattomien kuoliaaksi kiduttamisella, ihmissyönnillä ja helvettipelolla, miten toimittiin 2000 vuotta sitten pappivallan alla, kun nämä keräsivät hyötyä itselleen ihmisten pelolla.
Jeesus oli synnitön ihmisuhri, ei Jumala ole kuollut eikä koskaan kuole.
Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin synnitön ihminen, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut tänne tulla sitä varten ollenkaan.
Ihmiset kun ovat syntiinlankeemuksen eli perisynnin vuoksi kaikki syntisiä, niin siksi Jeesuksen piti tulla synnittömäksi ihmisuhriksi. - Anonyymi00123UUSI
Anonyymi00118 kirjoitti:
Jeesus oli synnitön ihmisuhri, ei Jumala ole kuollut eikä koskaan kuole.
Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin synnitön ihminen, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut tänne tulla sitä varten ollenkaan.
Ihmiset kun ovat syntiinlankeemuksen eli perisynnin vuoksi kaikki syntisiä, niin siksi Jeesuksen piti tulla synnittömäksi ihmisuhriksi.Synti liittyy vaan Saataan, joka omistaa helvetin.
- Anonyymi00124UUSI
Anonyymi00123 kirjoitti:
Synti liittyy vaan Saataan, joka omistaa helvetin.
Tämä uskonnon Saatanan helvetin syntiairaus on vielä pahempi kuin tuo homomaneeri.
- Anonyymi00128UUSI
Anonyymi00123 kirjoitti:
Synti liittyy vaan Saataan, joka omistaa helvetin.
Synti ihmisen tekemistä, Jumalan lain ja käskyjen rikkomista.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi00131UUSI
Anonyymi00128 kirjoitti:
Synti ihmisen tekemistä, Jumalan lain ja käskyjen rikkomista.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.Siksi murhamies Paavalikin yritti kiemurrella lakiasian kanssa, ettei olisi joutunut vastuuseen murhatöistään.
- Anonyymi00115UUSI
Vaikka ei miten tykkää Paavalista, ei silti saa homostella millään tyylillä.
- Anonyymi00116UUSI
Tunnusta vaan tekosi, älä kiemurtele.
- Anonyymi00120UUSI
Anonyymi00116 kirjoitti:
Tunnusta vaan tekosi, älä kiemurtele.
Kyllä sitä Paavalia voi herjata jos homottaa.
- Anonyymi00121UUSI
Pitäisikö olla huolissaan, kun tuo tyyppi lähettää satoja viestejä päivässä eri palstoille, joissa on sana "homostella"?
- Anonyymi00122UUSI
Anonyymi00120 kirjoitti:
Kehitit sitten uuden maneerin, on tuokin ongelma ja pakkomielle.
- Anonyymi00129UUSI
Anonyymi00120 kirjoitti:
Sitä ihminen mielessään ajattelee mikä kirjoittaa.
Kannattaisi otta yhteyttä johonkin sielunhoitaaan, joka poistaa sen halun ja himon. - Anonyymi00130UUSI
Anonyymi00129 kirjoitti:
Kannattaisi otta yhteyttä johonkin sielunhoitaaan, joka poistaa sen halun ja himon.1. Kor. 6:16
Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on samaa ruumista hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." - Anonyymi00132UUSI
Anonyymi00130 kirjoitti:
1. Kor. 6:16
Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on samaa ruumista hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."Tota noin. Miten niin kuin normaalissa live-elämässä menee?
- Anonyymi00133UUSI
Anonyymi00129 kirjoitti:
Kannattaisi otta yhteyttä johonkin sielunhoitaaan, joka poistaa sen halun ja himon.Tarkoitatko oikein kirkon sielunhoitoa, joka opettaa Paavalin himokulttia?
- Anonyymi00134UUSI
Anonyymi00133 kirjoitti:
Tarkoitatko oikein kirkon sielunhoitoa, joka opettaa Paavalin himokulttia?
Sen pelastus löytyy Room.7, pelastuu Jeesuksen nimeen tekemään vaikka sitä pahaa, mitä vihaa himoineen. Kuultu on mitä karmeimpia tarinoita tästä. On jopa ihmislihan syöntihimo.
- Anonyymi00135UUSI
Anonyymi00133 kirjoitti:
Tarkoitatko oikein kirkon sielunhoitoa, joka opettaa Paavalin himokulttia?
Lahkoilla on sielunhoitopalvelut, siellä on valkia saatana parantamassa ihmisiä.
- Anonyymi00136UUSI
Anonyymi00134 kirjoitti:
Sen pelastus löytyy Room.7, pelastuu Jeesuksen nimeen tekemään vaikka sitä pahaa, mitä vihaa himoineen. Kuultu on mitä karmeimpia tarinoita tästä. On jopa ihmislihan syöntihimo.
Osaatteko kuvitella, että minkälainen luonteen laatu näillä on - kuvittelevat juuri tällä pääsevänsä Jumalan taivaaseen, ja muita he sanovat jopa jumalattomiksi?!
- Anonyymi00137UUSI
Anonyymi00135 kirjoitti:
Lahkoilla on sielunhoitopalvelut, siellä on valkia saatana parantamassa ihmisiä.
Älä mene hurmoslahkoihin kaatuilemaan ja sekoilemaan. Siitä ei hyvää seuraa.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi00138UUSI
Anonyymi00134 kirjoitti:
He kutsuvat tätä ARMOKSI, Jumalan armoksi heille?!
- Anonyymi00139UUSI
Anonyymi00138 kirjoitti:
He kutsuvat tätä ARMOKSI, Jumalan armoksi heille?!
Huhhei, en muuta sano.
- Anonyymi00140UUSI
Anonyymi00137 kirjoitti:
Älä mene hurmoslahkoihin kaatuilemaan ja sekoilemaan. Siitä ei hyvää seuraa.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.Ei siellä lahkoissa ole mitään Jeesuksia. Saatana siellä on vastassa ihmisiä nurin kaatamassa.
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon. - Anonyymi00141UUSI
Anonyymi00140 kirjoitti:
Ei siellä lahkoissa ole mitään Jeesuksia. Saatana siellä on vastassa ihmisiä nurin kaatamassa.
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.Sananl. 4:16
Sillä eivät he saa nukkua, elleivät pahaa tee; se riistää heiltä unen, elleivät ole ketään kaataneet. - Anonyymi00145UUSI
Anonyymi00129 kirjoitti:
Kannattaisi otta yhteyttä johonkin sielunhoitaaan, joka poistaa sen halun ja himon.Tuohan ei muuta mietikkään kuin sitä homostelua....
- Anonyymi00142UUSI
Lahkoissa otetaan vastaan villitseviä hurmoshenkiä vastaan"armona", "jeesuksena" "uudestisyntymisenä" tms. termiä käyttäen.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi00143UUSI
Raamatussa usko tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen mukaista elämää.
Ei mitään käännyttämällä aikaansaatua psykologista uskoa. - Anonyymi00149UUSI
Anonyymi00143 kirjoitti:
Raamatussa usko tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen mukaista elämää.
Ei mitään käännyttämällä aikaansaatua psykologista uskoa.Ilman muuta, jos kulkee juutalaisen Paavalin tietä, hän sanoo, että se on kirottu, joka ei tee kaikkea minkä Mooseksen laki sanoo.
- Anonyymi00150UUSI
Anonyymi00149 kirjoitti:
Ilman muuta, jos kulkee juutalaisen Paavalin tietä, hän sanoo, että se on kirottu, joka ei tee kaikkea minkä Mooseksen laki sanoo.
Jeesuksen tieltä taas löytyvät vain ne luonnonlait.
- Anonyymi00144UUSI
Älä mene hurmoslahkoon pastoreiden käsien alle ottaman vastaan mitään Jeesuksia tai henkilahkoja.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.
Kundaliinit ja reikivoimat tulee ihmisen käsistä.
Kirlian kuvauksella on kuvattu jopa 3 metrin mittaisia energiavirtoja, jotka lähteen hengillä kastajien ja henkiparantajien käsistä.- Anonyymi00147UUSI
Nyt varmasti löytyy oikea tie!
- Anonyymi00146UUSI
Ylivainiokin sai kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla käytyään Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa.
googlaa: shaktipat- Anonyymi00148UUSI
Löytyykö sieltä oikea tie?
- Anonyymi00151UUSI
Löytyykö Jeesuksen opastamalta tieltä paratiisiin hurmoslahkoja?
- Anonyymi00152UUSI
Mitä on ollut ennen, niin sitä on nytkin. Ei uutta auringon alla.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031241
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku93862Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31784- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 32605
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16574- 18558
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10466