Millä sanoilla kuvaillaan "kuivaa" punaviineissä.
Mistä siis tunnistaa kuivan punaviinin alkon hyllyllä?
Tanniini?
Täyteläinen?
Nahkanen?
Kuiva punaviini
5
7243
Vastaukset
- Kuivelo
Punaviinit ovat lähtökohtaisesti kuivia. Alkon painetussa hinnastossa on jäännössokerin määrästä kertova merkintä niiden punaviinien kohdalla, joissa tuota makeutta on 4 grammaa litrassa tai enemmän. Nettisivuilta löytyvistä tuote-esittelyistä tuo merkintä valitettavasti puuttuu.
IMHO: makea tai jo makeahkokin punaviini (noin 10 g/l) on kauhistus. Hannibal (55 g/l) on täysin juomakelvotonta törkyä. - tintti
Valkoviinejä kuvaillaan sanoilla kuiva, puolikuiva ja makea.
Punaviinejä kuvaillaan sanoilla kevyt, keskitäyteläinen ja täyteläinen. Otit minkä tahansa, niin ei ole makea.
Tanniininen tarkoittaa, että on paljon hapokkuutta.
Olet selvästi aloittelija, joten ota ekana viini, joka on pehmeä (pehmeät tanniinit), notkea, mehumainen. Paitsi jos erityisesti tykkäät hapokkuudesta. - sipeliini
tintti, Alkossa on tuo luokittelu jonka selitit, mutta kyllä punaviineistäkin puhuttaessa voidaan käyttää sanaa kuiva, vaikka sitä ei niissä Alkon lapuissa luekaan.
- Punkkero
Kun puhutaan punaviineissä kuivuudesta,usein se merkitsee sitä.että viinistä on hedelmällisyys kadonnut.
- Kuivelo
Minä en puhu punaviinien yhteydessä kuivuudesta lainkaan. Minulle punaviinit ovat lähtökohtaisesti kuivia ja ne makeat poikkeukset on tarkoitettu muiden kuin minun suuhun.
Hedelmällisyyttä en sekoittaisi hedelmäisyyteen ja hedelmäisyyttä en sekoittaisi mihinkään makeusasteikkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882