Tuntuu etteivät haista muita häiritseviä hajuja tai tuoksuja, melu ei haittaa eikä savu. Ylikirkas valo ei ota silmiin. Kummallista. Mikä mahtaa olla syynä? Toisilla taas hermosto aistii lähes sähkönkin ja muut häiritsevät tekijät.
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Miksi jostain melusta, hajusta tai valosta pitäisi mitenkään häiriintyä?
Taitaa ennemmin se hermosto olla rikki niillä jotka ei osaa sopeutua vallitseviin oloihin ja ottaa lunkisti.- Anonyymi00002
Oletko koskaan sattunut kaupan kassajonossa olemaan jonkun pulin takana,jolla on pa..at housussa? Siitä kyllä häiriintyy ja aika hankala on ihan lunkisti ottaa kun väkisin käy yökkäilemään.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Oletko koskaan sattunut kaupan kassajonossa olemaan jonkun pulin takana,jolla on pa..at housussa? Siitä kyllä häiriintyy ja aika hankala on ihan lunkisti ottaa kun väkisin käy yökkäilemään.
No onko siihen pakko jäädä seisoskelemaan? Tai siis, itsehän en edes menisi alunperinkään sellaisen taakse jonottelemaan.
Mene takaisin kauppaan kävelemään tai valitse toinen kassa.
Onks väki jo näin uusavutonta ettei terve järki pelaa? - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
No onko siihen pakko jäädä seisoskelemaan? Tai siis, itsehän en edes menisi alunperinkään sellaisen taakse jonottelemaan.
Mene takaisin kauppaan kävelemään tai valitse toinen kassa.
Onks väki jo näin uusavutonta ettei terve järki pelaa?Silloin tavarat pitäisi jättää kassalle ja mennä takakautta pois. Pidättää hengitystä. Ja silti ehti jo hengittää sitä. Kassaneidin kuuluu ilmoittaa epäkohdat pomolle ja ilmastointi. Mitään eivät tee.
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Silloin tavarat pitäisi jättää kassalle ja mennä takakautta pois. Pidättää hengitystä. Ja silti ehti jo hengittää sitä. Kassaneidin kuuluu ilmoittaa epäkohdat pomolle ja ilmastointi. Mitään eivät tee.
Miksi pitäisi?
Kaupoissa yleensä on usempi kassa, ja vaikka olisi vain yksi niin tuskin se spugu siihen jää telttailemaan?
Menet takaisin palloilemaan kauppaan 5-10 minuutiksi ja tuskin se enää siinä on jonossa?
Oletko sä tosiaan noin Uusavuton?
- Anonyymi00005
Olet oikeassa. Tiettyihin asioihin voi itse tottua eikä ymmärrä sen häiritsevän muita.
Toit esille hajun. Itsekin olen huomannut, kuinka uusi hajuveteni tuoksuu todella voimakkaalta, mutta aikanaan en edes huomaa sitä enää.
Tämä ei muuta sitä kuinka se tuoksuu tottumattomille ympärilleni ja olenkin saanut työpaikasta opastuksen neutraaliin hajusteisiin.
Pelkästään pyykinpesuaine voi allergikoille aiheuttaa oireita, vaikka itse ei edes huomaa sitä.
Äänen kanssa on sama. Kun olen ollut luonnossa hiljaisuudessa ja menen ihmisten ilmoille, niin saatan puhua todella hiljaisella äänellä. Olen tottunut vain hiljaisuuteen, enkä osaa arvioida äänen tarvetta.
Savusta en tiedä mihin viittaat? Ehkä tupakkaan, jonka hajua polttajat itse eivät haista yhtä vahvana. Mutta tämä menee ensimmäisen piikkiin.
Minulla on ollut migreeniä koko elämäni eri jaksoissa. Joten ymmärrän valoherkkyyden (ja oireissa äänen korostetusti).
Olen nähnyt tutkimuksen, miten silmien pigmentti voi vaikuttaa tähän muilla. Vaaleat silmät ottavat enemmän auringonvaloa sisään ja voivat aiheuttaa yliherkkyyttä. (Ja tämä on eri asia kuin migreenin oire).
Sähköherkkyydestä ei ole todisteita, mutta itsekin tunnen painetta jos olen lähellä korkeajännitteitä. Se voi olla tosin aivojen illuusio ja luonnollinen selviytymisvaisto.
Tottuminen ei vahingolliseen voi olla tekemisessä selviytymisen kanssa. Elämän pitää sopeutua ja sosiaalisena lajina osaamme opettaa muille mitä ei tapa meitä. Tämän takia voimme olla hyvinkin erilaisia ympäristön osin. Älykkäänä lajina teemme vain hyvin erilaisia päätelmiä keskenämme. - Anonyymi00006
Heinäsirkatkaan eivät nykyään sirittele. Tämä tarkoittaa jotta maailmanloppu on tulossa.
- Anonyymi00008
Tuo taas johtuu siitä että sulla on kuulo huonontunut, kenties iän ansiosta, kenties siksi että käytät liikaa voimakuutta musan kuuntelussa luurit päässä.
Heinäsirkat on niin korkealla taajuudella että vanhukset ei niitä yleensä enää kuule. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tuo taas johtuu siitä että sulla on kuulo huonontunut, kenties iän ansiosta, kenties siksi että käytät liikaa voimakuutta musan kuuntelussa luurit päässä.
Heinäsirkat on niin korkealla taajuudella että vanhukset ei niitä yleensä enää kuule.Jopas höpjötät omiasi.
Kyllä mun kuuloni ynnä näkökykyni sekä hajuaistin toimii vaan nuo heinäsirkkojen perkuleen haittahyönteiset ovat kuolleet sukupuuttoon ja se on hyvä jottei nuorisolaisten tartte kuunnella sitä kanteleen soittoa mitäheinäsirkät sirittelevät.
Toista tuo oli mun nuoruudessani.
Tuolla aloittajallahan on ainakin kuusi aistia aivan epävireessä. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jopas höpjötät omiasi.
Kyllä mun kuuloni ynnä näkökykyni sekä hajuaistin toimii vaan nuo heinäsirkkojen perkuleen haittahyönteiset ovat kuolleet sukupuuttoon ja se on hyvä jottei nuorisolaisten tartte kuunnella sitä kanteleen soittoa mitäheinäsirkät sirittelevät.
Tuolla aloittajallahan on ainakin kuusi aistia aivan epävireessä.Viimeksi tänään kuulin heinäsirkkoja. Sille ei kukaan voi mitään jos jollakin on pakonomainen tarve kiistää todellisuus.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Viimeksi tänään kuulin heinäsirkkoja. Sille ei kukaan voi mitään jos jollakin on pakonomainen tarve kiistää todellisuus.
Tuo heinäsirkkajuttu on ihan tunnettu ilmiö.
Oma isoisäni joskus muinoin 70 luvulla valitti että mihin ne on kadonneet.
:D - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Viimeksi tänään kuulin heinäsirkkoja. Sille ei kukaan voi mitään jos jollakin on pakonomainen tarve kiistää todellisuus.
Heinäsirkat ovat palloteoreetikkojen keksimiä satuhyönteisiä. Ei sellaisia kuin Samu Sirkkaa taikka Hilkka-Helinää ole olemassakaan kuin Disneyn piirrosanimaatioissa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jopas höpjötät omiasi.
Tuolla aloittajallahan on ainakin kuusi aistia aivan epävireessä.Kyllä ulkona haisee. Tampere on hajujen piinaama. Sanoin Keskusta ja Lielahti. Tiivistä rakentamista. Nenäkorunainen ei haistanut mitään.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Heinäsirkat ovat palloteoreetikkojen keksimiä satuhyönteisiä. Ei sellaisia kuin Samu Sirkkaa taikka Hilkka-Helinää ole olemassakaan kuin Disneyn piirrosanimaatioissa.
Ai sä oot näitä?
Voimia omaisille.
- Anonyymi00014
Korona. Rokotteet - ehkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???411897Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha7101280- 991031
- 102908
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk88894- 66741
- 33632
Olinko yhden viestin arvoinen?
Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.68518Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku13508- 78501