Itse olen usein väittänyt, että Jumala yritti luoda eläimiä Aadamin seksikumppaneiksi, mutta en ole koskaan väittänyt Aadamin paritelleen eläinten kanssa. Kuitenkin Rabbi Elazar ja rabbi Rashi ovat näin väittäneet Talmudissa ja mitäpä me olemme kiistämään juutalaisten itse kirjoittamia pyhiä kirjoituksia. Ja onhan tämä aivan loogista, Jumala sanoi, ettei ole ihmisen hyvä olla yksin ja hän luo kumppanin ihmiselle. Viimeisen kumppanin kohdalla tärppäsi ja Aadam oli tyytyväinen paritellessaan kylkiluunsa kanssa.
Tämä on aivan selvä merkki siitä, että Aadam käytti parittelua myös muiden eläinten sopivuuden testaamiseen. Miksi ihmeessä hän olisi arvioinut eläimiä jotenkin muuten, mutta sitten yhtäkkiä vaihtanut metodia kylkiluunsa kohdalla eikä arvioinut silmämääräisesti vaan alkoi paritella? Ei, kyllä Aadam testasi kaikkia parittelemalla.
Mitä tästä ajattelevat palstalla väijyvät kristityt? Lupaan syödä hatullisen paskaa, jos kykenette kumoamaan minun, rabbi Elazarin ja rabbi Rashin argumentit.
PS. Syntiinlankeemus saattoi johtua siitä, että käärme vittuuntui siitä, että Aadam raiskasi hänet. Kyllä minäkin opastaisin kaverin miinakenttään, jos hän olisi minut raiskannut.
Virkistävän rehellistä Raamatun tulkintaa
7
172
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Tässä AI:n vastaus:
Yes, according to Rabbi Elazar in Yevamot 63a and echoed by Rashi in his commentary on Genesis 2:23, the text homiletically states that Adam had intercourse with every beast and animal before finding satisfaction with Eve.
The Statement: Rabbi Elazar interprets the phrase "This time, bone of my bones and flesh of my flesh" (Genesis 2:23) to mean that Adam tried mating with every species of animal and beast (behemah ve-chayah).
The Reason: His mind and appetite were not assuaged or satisfied until he finally mated with Eve. - Anonyymi00002
Olet lyönyt kantasi lukkoon etkä muuta mieltäsi.
- Anonyymi00008
Ei kiinnosta saada avaajaa kiemurtelemaan? Argumentit olivat niin ilmeiset,että heitit heti kirveesi kaivoon!
- Anonyymi00003
Olen itse kysellyt, koska luotiin naaras eläimet? Eeva mainitaan ensimmäisenä naaraana, mutta muiden eläimien kohdalla asiasta ei puhuta mitään.
Siinä ei tosiaan olisi järkeä, jos eläimillä olisi naaraat, mutta Aatamilla ei. - Anonyymi00004
Syntiinlankeemus saattoi johtua siitä, että käärme vittuuntui siitä, että Aadam raiskasi hänet.
- Sen ymmärtää, siilä olisiko Aadam voinut käyttää käärmettä muuten kuin anustappina.- Anonyymi00005
” - Sen ymmärtää, siilä olisiko Aadam voinut käyttää käärmettä muuten kuin anustappina.”
No jos se puhua osaa niin ei sole mikhään avata kloaakki Aadamille.
- Anonyymi00006
Käärmeellä jo onkin sen verran mittaa, että siitä saa kelvollisen runkkuputken. Samalla voi kuunnella hauskoja juttuja, joita käärme siinä ohessa pakisee. Sitä voi jo sanoa varsinaiseksi stand up -huumoriksi: juttua seisaaltaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092240- 103896
- 66853
- 48825
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21796Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha528737- 67661
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23590- 57561