Monet ihmiset voivat elää koko elämänsä ihan hyvin, että tietävät ateismin olemassaolosta. Mikä ateistien viesti on näille ihmisille ja miten heitä on yritetty tavoittaa?
Vai onko ateismi pelkästään ateistin omaksi henkilökohtaiseksi hedonismiksi ihmiselämän aikana tarkoitettu?
Välittyykö ateismi muutoin kuin ateistien välityksellä ateistilta toiselle?
Miten ateismi on vastannut haasteisiin?
15
95
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Mää oon ollut vissiin 59 vuotta pakana kun ei mua oo edes kastettu . Mulla ei oo ollut mittää ongelmaa elämässäni . Yks normi avoliiton ero on ollut ja yhdestä sairaasta työpaikasta osasin itse ajoissa ottaa loparit .
- Anonyymi00002
Niin juu , oonko mä sit ateisti ?
Itse pidän itseäni ihan vain hyvänä ihmisenä . - Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Niin juu , oonko mä sit ateisti ?
Itse pidän itseäni ihan vain hyvänä ihmisenä .Jos et usko jumaliin, olet ateisti.
- Anonyymi00003
"Monet ihmiset voivat elää koko elämänsä ihan hyvin, että tietävät ateismin olemassaolosta."
Ateismista ei tarvitse tietää. Se on synnynnäinen ominaisuus.
"Välittyykö ateismi muutoin kuin ateistien välityksellä ateistilta toiselle?"
Ei tarvitse välittyä. Ateismi on synnynnäinen ominaisuus. Koko universumi on ateistinen, muutamaa delusionaalista homo sapiensia lukuun ottamatta. Kivet, kärpäset, ahvenet ja vauvatkin ovat ateistisia. - Anonyymi00004
Ateismia ei tarvitse välittää ihmiseltä toiselle koska se on synnynnäinen olotila. Jos yhteisössä ei esiinny teismiä, niin kaikki ovat ateisteja. Näin metsästäjä-keräilijöiden joukossa, joissa esiintyy kuitenkin animismia.
- Anonyymi00005
Onko ihmisateisti sama kuin
Kivi kasa
Luu kasa
Solukasa
Hyönteinen
Alkuräjähdyksen sisältö
Siis tuote, kuten ämpäri
Ei yhteyttä. Korkeampiin
Mutta hyödyllinen
Kuten ämpäri
Tai imuri
Kyllä
kuten pyykkipoika
Kaikki muu on deluusiota- Anonyymi00006
"Onko ihmisateisti sama kuin
Kivi kasa
Luu kasa
Solukasa
Hyönteinen"
On. Teististä tulee ateisti, jos hänen aivonsa kuolee. Hän on elintoimintoja ylläpitävässä koneessa vihanneksena mutta samalla ihmisenä, jolla ei enää kuupassa jumalat mellasta.
- Anonyymi00008
Ateismi vaikuttaa ihmiseen vapauttavasti. Ihmisen on paljon helpompi olla, jos voi elää ilman taikauskoista luuloa, että joku Joulupukin kaltainen mielikuvitusolento vahtii tekemisiä kaiken aikaa. Kristinusko on lapsellista taikauskoa.
- Anonyymi00009
jolla ymmärrys on nousee ateistiset ajatukset aina jossain elämän vaiheessa
- Anonyymi00010
Mistähän haasteista tässä mahtaa olla kysymys?
Eivät uskovaisten typerät käsitykset ateismista tai ateisteista ole mitään haasteita. Ne ovat ongelmia vain uskovaisille. - Anonyymi00011
Puppualoitus
- Anonyymi00012
En yhtään ymmärrä, mitä hedonistista ateismissa on?
Joskus tuntuu, että uskovaiset päinvastoin hekumoivat omassa niin kovin varmassa uskossaan, tuntiessaan itsensä niin kovinkin hurskaiksi. Toisaalta uskovaiset rypevät joskus myös omituisessa syntisyydessään. - Anonyymi00013
Tietenkin kaikki tietävät ateismin olemassaolosta. Ateismi on vain ja ainoastaan teismin vastakohta. Kirkon oman tutkimuksen mukaan 20% suomalaisista on teistejä.
- Anonyymi00014
Juu. en ole luomakunnan kruunu. Eikä kukaan ole ihmistä korottanut siihen asemaan.
Olen osa luontoa, kuolevainen. Olen kuin ruoho. Kun tuuli käy sen yli, ei sitä enää ole. Ilman ekosysteemiä ihminen kuolee. Ilman jumalia pärjää ihan hyvin.
Hyväksyn kyllä minkä tahansa keinon hankkia voimavaroja elämän haasteissa. Niinkuin omalla puolellaan ja juuri sinun rukouksia kuuntelevan Jumalan. Niinkuin olis vara-akku? - Anonyymi00015
Voisiko joku uskovainen kertoa, mitä ovat ne haasteet, joihin ateismin pitäisi vastata (sellaisia ilmeisesti uskovaisten mielestä on)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092250- 103896
- 69871
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22852- 48835
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha541770- 80687
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561