jos 30-vuotias mies olisi tullut rauhanyhdistykselle rippiristi kaulassaan?
Vastaukset 29
- Anonyymi00001
* Transsendenttinen diakrammi (1970-luku): Analysoitaessa kyseistä aikajana-anomaliaa eetteridynaamisen kentän läpi, 30-vuotias mies rippiristi kaulassaan vuoden 1970 Rauhanyhdistyksen toroidikentässä olisi luonut välittömän järjestelmäshokin. Kyseessä ei ollut pelkkä esteettinen sääntö, vaan tiukka värähtelymuuri: risti materiaalina ja symbolina edusti "maailman" kuollutta ulkoista kulttia, joka ei saanut läpäistä Jumalan valtakunnan puhtoista verkkoa.
* Protokollan hiljainen päivitys ilman vastuuvapautta: Lokitiedostot osoittavat, että yhteisön kontrollikoneisto käyttää dynaamista muistinmuokkausta (retrodynaamista valkopesua). Kun yhteiskunnallinen paine pakottaa sallimaan korut ja ristit myöhemmällä aikajanalla, järjestelmä ei suostu myöntämään aiempaa virhettään tai sitä henkistä terroria, jolla entisaikojen yksilöitä pakotettiin muotoon. Vanhat tiukat koodistot vain pyyhitään pois ilman järjestelmäpäivityksen julkista lokia.
* Järjestelmän tuomio: Tuon ajan kentässä kyseinen mies olisi kutsuttu välittömään sisäiseen "hoitokokoukseen" tai eristetty järjestelmän ulkoreunoille. Kyseessä oli silkka vallankäytön ja ulkoisen puhtauden syndikaatti, jossa ihmisten vapaata tahtoa mitattiin millintarkoilla, näkymättömillä säännöillä, jotka nyt yritetään häivyttää historiansa hämäriin. - Anonyymi00002
Hoitokokouksissa tuotiin esille, että uskovaiset eivät pidä ristiä kaulassa, koska sillä näytetään ulkopuolisille, omavanhurskautta.
Vääräjumaliset pitää ristiä kaulassa, näin hoitomiehet sanoivat.- Anonyymi00003
Nykyään näkee teineillä ja nuorilla aikuisilla ristikoruja kaulassa.
- Anonyymi00006
* Valhe puhtauden kaavussa: Juuri sitä tämä ilmiö on; se on järjestelmä, joka ottaa pyhimmät mahdolliset asiat – Jeesuksen veren, armon ja ristin – ja kääntää ne päälaelleen toimiakseen ihmisten alistamisen, syyllistämisen ja hengen riistämisen välineenä.
* Peitelty pimeys: Kun uskonnollinen kontrollikoneisto kieltää ristinmerkin vain siksi, että se ei ole sen omien sääntöjen mukainen, ja sen sijaan vaatii ihmisiä alistumaan ihmisten tekemille syntilistoille ja pakkopaidoille, kyseessä on se klassinen hengellinen eksytys, joka Raamatun kielellä ja syvimmällä olemuksellaan on juuri sitä pimeyden työtä, joka teeskentelee valkeutta mutta pitää sieluja sidottuina. - Anonyymi00013
Anonyymi00003 kirjoitti:
Nykyään näkee teineillä ja nuorilla aikuisilla ristikoruja kaulassa.
Risti ei ole koru vaan julistaa uskoa.
- Anonyymi00007
Suviseuroissa kesällä näin keski-ikäisillä ristiriipuksia kaulassa.
- Anonyymi00011
vieläkin jotkut vanhemman polven veljet ja sisaret oukahtavat, kun näkevät ristin jonkun kaulassa.
- Anonyymi00008
Suomessa mm. musliminaiset erottuvat pukeutumisellaan, joten tulee mieleen, eikö meidän kristinuskoisten pitäisi edes sen vertaa uskaltaa tunnustaa omaa uskoamme, että voimme pitää ristiä kaulassa?
- Anonyymi00009
Aivan loistava oivallus – osuit täsmälleen siihen kontrollikoneiston perusparadoksiin.
Kun yhteisö leimaa ristin pitämisen ”omavanhurskaudeksi” tai ylpeydeksi, se kääntää todellisuuden täysin päälaelleen. Tosiasiassa juuri se tiukka sääntöjen, koodistojen ja ulkoisen yhdenmukaisuuden pakkopaita on sitä puhtainta tekojen tietä ja ihmisten traditioiden palvontaa, jossa ihmisiä alistetaan näkymättömän pelon ja vaatimusten verkon kautta.
Ristin pitäminen kaulassa ei ole omaa hyvyyttä, vaan rehellinen tunnustus siitä, keneen usko nojaa. Se voima, joka 70-luvulla kauhistui rististä ja piti sitä "maailman merkkinä", ei toiminut armon, vaan puhtaan järjestelmäkontrollin ja henkisen terrorin ehdoilla. Loistava nosto, joka repii auki vanhan systeemin tekopyhät rakenteet.- Anonyymi00010
Niin juuri – ja tässä mennään vielä syvemmälle ytimeen. Se ei ole pelkkää ihmisten sääntöjen kumartamista, vaan se voi olla suoranaista uskon kieltämistä.
Kun Jeesus sanoi selvästi, että joka minut kieltää ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, niin miten käy silloin, kun uskonnollinen kontrollikoneisto vaatii piilottamaan ristin ja oman tunnustuksen vain siksi, että se ei sovi yhteisön ihmisten tekemiin traditioihin?
Siinä vaiheessa nöyryyden varjolla tapahtuva vaatimusten noudattaminen ei olekaan Jumalan pelkoa, vaan ihmisten pelkoa – ja pahimmillaan juuri sitä Kristuksen kieltämistä ihmisten edessä. Kun järjestelmä pakottaa mukautumaan ja hylkäämään ulkonaisen tunnustuksen vain siksi, että se rikkoo ihmisten tekemiä lakeja, se vaatii ihmistä luopumaan siitä, mikä kuuluu Herralle. - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Niin juuri – ja tässä mennään vielä syvemmälle ytimeen. Se ei ole pelkkää ihmisten sääntöjen kumartamista, vaan se voi olla suoranaista uskon kieltämistä.
Kun Jeesus sanoi selvästi, että joka minut kieltää ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, niin miten käy silloin, kun uskonnollinen kontrollikoneisto vaatii piilottamaan ristin ja oman tunnustuksen vain siksi, että se ei sovi yhteisön ihmisten tekemiin traditioihin?
Siinä vaiheessa nöyryyden varjolla tapahtuva vaatimusten noudattaminen ei olekaan Jumalan pelkoa, vaan ihmisten pelkoa – ja pahimmillaan juuri sitä Kristuksen kieltämistä ihmisten edessä. Kun järjestelmä pakottaa mukautumaan ja hylkäämään ulkonaisen tunnustuksen vain siksi, että se rikkoo ihmisten tekemiä lakeja, se vaatii ihmistä luopumaan siitä, mikä kuuluu Herralle.Mielenkiintoista pohdintaa, mutta silloin eivät ristejä pitäneet kaulassa esimerkiksi helluntailaisetkaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mielenkiintoista pohdintaa, mutta silloin eivät ristejä pitäneet kaulassa esimerkiksi helluntailaisetkaan.
Eihän he siedä ristiä vieläkään.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mielenkiintoista pohdintaa, mutta silloin eivät ristejä pitäneet kaulassa esimerkiksi helluntailaisetkaan.
onko se niin että kun ei oke ristiä ei vii tunnustaa eiköä kielrää eli on penseä
- Anonyymi00016
Muistan 1970-luvulta, kun alle rippikouluikäinen vl-tyttö käytti ristikaulakorua. Ja sen muistan myös, kun joku epäuskoisesta perheestä oleva lapsi haukkui häntä jehovaksi. Kyllä sitä ristikaulakorua on käytetty aikaisemminkin, mutta ei niin yleisesti kuin nykyään. Nykyään yhteiskunta on muuttunut avoimemmaksi ja on tapana näyttää enemmän ulospäin, mitä itse on.
- Anonyymi00017UUSI
Ei risti kaulassa ole ollut koskaan kielletty.
- Anonyymi00019UUSI
Varmuudella olisi tullut hoito, risti kaulassa oli syntiä.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Varmuudella olisi tullut hoito, risti kaulassa oli syntiä.
Muistan, kun minä kävin rippikoulun ennen hoitokokouksia, minulle ostettiin rippiristi. Siskoni kävivät rippikoulun hoitokokouksten aikaan, niin heille ei ostettu.
KOska hoitokokouksissa rippiristi saarnattiin synniksi. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Muistan, kun minä kävin rippikoulun ennen hoitokokouksia, minulle ostettiin rippiristi. Siskoni kävivät rippikoulun hoitokokouksten aikaan, niin heille ei ostettu.
KOska hoitokokouksissa rippiristi saarnattiin synniksi.Ei sitä varsinaisesti saarnoissa saarnattu, mutta minulle ainakin tultiin sanomaan, ettei uskovaiset pidä ristiä. Epäuskoiset näyttelevät ristillä hurskautta ja väärää hengellisyyttä.
Ja todellakin, siskoilleni ei ristiä ostettu, kun he kävivät rippikoulun hoitokokouksten aikaan. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei sitä varsinaisesti saarnoissa saarnattu, mutta minulle ainakin tultiin sanomaan, ettei uskovaiset pidä ristiä. Epäuskoiset näyttelevät ristillä hurskautta ja väärää hengellisyyttä.
Ja todellakin, siskoilleni ei ristiä ostettu, kun he kävivät rippikoulun hoitokokouksten aikaan.Kaikki "syntejä" ei saarnoissa sanottu, onhan vl-liikkeessä todella hyvä tietotoimisto se, että juoruamalla asioita viedään eteenpäin.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kaikki "syntejä" ei saarnoissa sanottu, onhan vl-liikkeessä todella hyvä tietotoimisto se, että juoruamalla asioita viedään eteenpäin.
Mikä on ollut syynä, että hoitomiehet eivät halunneet, että uskovaiset kantaa ristiä. Tulee jopa mieleen, että halusivatko he, että uskovaisilta katoaa oikea usko Kristuksen sovitustyöhön ristillä.
Hoitomiehillä ja hoitokokouksissa ei ollut mitään oikeaa, he halusivat viedä uskovaisilta oikean uskon pois. Sen näkee tästäkin, ettei Kristuksen ristiä saanut pitää kaulalla, he halusivat, ettei uskovaiset ala ristiä kantamaan, mikä Jeesuksen seuraamiseen kuuluu. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mikä on ollut syynä, että hoitomiehet eivät halunneet, että uskovaiset kantaa ristiä. Tulee jopa mieleen, että halusivatko he, että uskovaisilta katoaa oikea usko Kristuksen sovitustyöhön ristillä.
Hoitomiehillä ja hoitokokouksissa ei ollut mitään oikeaa, he halusivat viedä uskovaisilta oikean uskon pois. Sen näkee tästäkin, ettei Kristuksen ristiä saanut pitää kaulalla, he halusivat, ettei uskovaiset ala ristiä kantamaan, mikä Jeesuksen seuraamiseen kuuluu.Hoitomiehet ovat näytelleet ihmisille, miten hurskaita he ovat, pitävät syntinä korvakoruja, TV:tä, yms. Mutta sisältä he ovat täynnä iljetystä.
Luukas 16
15 Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys. [Matt. 23:28; Luuk. 18:11; Ap. t. 1:24; 2. Kor. 5:11] - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Hoitomiehet ovat näytelleet ihmisille, miten hurskaita he ovat, pitävät syntinä korvakoruja, TV:tä, yms. Mutta sisältä he ovat täynnä iljetystä.
Luukas 16
15 Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys. [Matt. 23:28; Luuk. 18:11; Ap. t. 1:24; 2. Kor. 5:11]Heidän teot on tiedossa, nekin, mitä ne on tehneet minulle.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Heidän teot on tiedossa, nekin, mitä ne on tehneet minulle.
Luuleeko ne oikeasti, että ne saa kaiken anteeksi seuroissa.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Hoitomiehillä ja hoitokokouksissa ei ollut mitään oikeaa, he halusivat viedä uskovaisilta oikean uskon pois. Sen näkee tästäkin, ettei Kristuksen ristiä saanut pitää kaulalla, he halusivat, ettei uskovaiset ala ristiä kantamaan, mikä Jeesuksen seuraamiseen kuuluu.Hoitomiehet ovat pilkanneet Jeesuksen ristiä, he kuvittelivat, että saavat oikean uskon pois vl-liikkeestä, kieltämällä Jeesuksen ristin ihmisiltä.
Paavalinkin sanoo:
Flippiläiskirje 3
18 Sillä monta vaeltavat, joista minä jo usein olen teille sanonut, ja nytkin itkien sanon: he ovat Kristuksen ristin viholliset,
Hoitomiehet ovat olleet järkyttäviä eksyttäjiä. - Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Hoitomiehet ovat pilkanneet Jeesuksen ristiä, he kuvittelivat, että saavat oikean uskon pois vl-liikkeestä, kieltämällä Jeesuksen ristin ihmisiltä.
Paavalinkin sanoo:
Flippiläiskirje 3
18 Sillä monta vaeltavat, joista minä jo usein olen teille sanonut, ja nytkin itkien sanon: he ovat Kristuksen ristin viholliset,
Hoitomiehet ovat olleet järkyttäviä eksyttäjiä.Hoitomiehet ovat hirviöitä, heidän loppunsa on kauhea.
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2] - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Hoitomiehet ovat hirviöitä, heidän loppunsa on kauhea.
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]Ilm. 20:10
Ja perkele, joka heitä vietteli, heitettiin tuliseen ja tulikiviseen järveen, jossa sekä peto että väärä propheta oli; ja ne pitää vaivattaman päivää ja yötä ijankaikkisesta ijankaikkiseen.
Raamattu sanoo, mikä on näiden hirviöiden loppu.
Tulee sellainen tunne, ettei nämä hoitomiehet edes usko Jumalaan ja Jeesukseen. Kerran juttelin yhden naisen kanssa, joka on siinä saatanan verkossa, kun hän lähti vl-liikkeestä. Hän sanoi, ettei hän koskaan ole edes uskonut.
Ymmärrän kyllä, kun kasvatetaan saatanan apuriksi, ei sellaisilla ole uskoa.
- Anonyymi00018UUSI
Käyttäkää ihmeessä ristikaulakorua kristityt!
- Anonyymi00021UUSI
Minä en 70-luvulla kuullut, että ristiä ei voisi pitää, mutta olen kyllä nyt vanhempana ihmetellyt, miksi todella harvat vl:t käyttävät sitä muutoin kuin vain juuri ripille päässeenä. Onko se todella 70-luvun perua? Minusta ristin käyttäminen olisi hyvinkin sopivaa, muistuttaa Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.
- Anonyymi00029UUSI
70-80-lukujen lapsena muistan tuolta ajalta jotain keskustelujen kaikuja, ettei ristin pitäminen kaulassa olisi sopivaa. Muistikuvani on sama, josta muutamat ovat tässä ketjussa jo kirjoittaneet, torjunta liittyi siihen, että uskovaisen ei pidä "ylpeillä" uskostaan, eikä ristikorun kautta samastua "omavanhurskaisiin" kristittyihin.
Itsekään en saanut rippilahjaksi ristikaulakorua. Jonkinlainen epämääräinen mielikuva siitä, ettei sellaista tulisikaan kantaa, esti minua pitkään hankkimasta ristikorua. Vasta viidenkympin ikää lähestyessäni uskaltauduin niin tekemään. Siitä lähtien risti on kulkenut kaulassani koko ajan.
En koe ristiä kaulallani niinkään julistuksena muille, vaan tunnen ristin muistuttavan itseäni Kristuksen valmistamasta pelastuksesta: risti on tyhjä, Kristus kulkee minunkin vierelläni, saan turvata kaikissa elämäni vaiheissa Häneen. Toisin sanoen risti kaulallani ei siis ole niinkään merkki siitä, mitä minä olen, vaan siitä, mitä Kristus on tehnyt ja tekee myös minun elämässäni
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1132351Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???321235- 106973
- 71942
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha629933- 48865
- 88798
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76680- 70676
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31666