Sähköpotkulaudalla useampi kyydissä

Anonyymi-ap

Onko ihmiset ihan pönttöpäitä?

Niin paljon on ollut puhetta, kirjoituksia jne, että sähköpotkulaudalla saa olla vain yksi ihminen. Sekä se, että alle 15-vuotias ei saa ajaa sähköpotkulaudalla. On sitten kyydissä tai ohjaa.

Seuraavat Tikkurilassa!

Tänään näin taasen erikoisen kyydityksen. Ilmeisesti äiti, ainakin nainen, ohjasi ja hänen takanaan seisoi n. 5-6 vuotias lapsi!

Näin myös maahanmuuttajataustaisen miehen sähköpotkulaudalla ja hänen edessään n. 6 vuotias poika!

Täällä on myös eräs maahanmuuttajataustainen nainen, jolla on n. 4 -vuotias lapsi edessä!

Ei paljoa tarvitse, kun esim. ajaa kuoppaan, orava juoksee eteen, kanttikivi, jalankulkija muuttaa suuntaa jne.

Paljon muitakin näkee monta samalla sähköpotkulaudalla, mutta ovat yleensä koululaisia, ei alle kouluikäisiä.

Isät ja äidit ovat itse vastuussa, jos kyyditsevät lapsiaan sähköpotkulaudalla!

Sitten itketään, että miksei ole kerrottu. SÄhköpotkulaudoissa, joita en todellakaan käytä, on jopa tarralla tai muulla tapaa merkitty, että vain yksi. Samoin nettisivuilla on ohjeet.

Myyrmäen skuuttiturmalla ei ole mitään vaikutusta, että liikennesääntöjä ja lakeja noudatettaisiin sen paremmin kuin ennen!

Turha itkeä, jos jotakin sattuu. Syyttäköön itseään!

6

<50

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vähän kauempaa voisivat kaikki jotka näillä ajelee väistää. Eilenkin melkein hipaisi minua ohi ajava, minun piti väistää etten jääny alle.

• Anonyymi00002

Suomen laissa on, että ajoneuvon tulee antaa turvallinen tila tiellä jalankulkijalle.

1.6.2020 lisättiin lakiin, että polkupyöräilijän tulee antaa turvallinen tila tiellä jalankulkijalle.

Suomessa sähköpotkulautailijoita koskee samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja.

Suomen laissa on, että polkupyörä on ajoneuvo. Samoin on sähköskuutti (max 25/km), sähköskootterit ym.

Eräs pyöräilijän etuja aja järjestö haluaisi, että Suomen lakiin otettaisiin se, että ajoneuvon (esim. autoilijan) tulisi ohittaa pyöräilijä 1,5 m päästä!

Koskisi siis katuja ja maanteitä, mutta mitä he itse tekevät. Ajavat useimmiten hihaa hipoen tai jopa osuen!

Itse olen pyöräilijä, joka jätän selvän välin ohittaessani jalankulkijaa. Jos on ahdasta niin ajan hiljaa. Jos on pieniä lapsia, jotka kulkevat sinne tänne, annan pienen hiljaisen varoitussoiton. En muutenkaan aja pyörällä "räkä poskella" tyyliin!

• Anonyymi00003

Kielotien ylitys tokmannin kohdalla, siinä ohje taluta pyörää mutta yli ajetaan, tänään näin taas.

• Anonyymi00004

Ratikan työmaan johdosta TIkkurilassa ja lähialueilla on monta aluetta mikä on merkitty kelta-mustalla liikennemerkillä, jossa jalankulkijan kuva.

Sen on jalkakäytävän liikennemerkki, jota käytetään työmaa-alueilla!

Lisäkilpi: taluta pyörää

Lähes jokainen ajaa siellä ajoneuvoillaan (niillä kaksipyöräisillä).

Eivät pahemmin taluta, poikkeuksena iäkkäämmät naiset!

RUokalähetitkin ajavat niillä alueilla niillä isoilla sähköskoottereilla.

Monesti nuo alueet ovat ahtaita, kuten siinä apteeksin päässä.

• Anonyymi00005
      UUSI

Ei kaikki osaa lukea suomea
      Koska täällä pärjää ja tulkki auttaa jos virallista

• Anonyymi00006
        UUSI

Liikennemerkit ovat yleensä kuvalla, mutta lisäkilvet tekstillä.

Mm. tuossa Kielotien ylityspaikassa on jalankulkijan kuvalla oleva liikennemerkki. Se jo yksin kertoo, että ajoneuvoilla, niillä 2 pyöräisillä ei ajeta siellä.

Itse olen pyöräillyt Euroopassa aika monessa maassa, mutta en koskaan jalkakäytävällä! Eli ajan ajoradalla, pyörätiellä tai pyöräkaistalla ja olen erittäin hyvin hengissä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      3153
    2. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      16
      1101
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      903
    4. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      54
      884
    5. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      52
      819
    6. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      48
      709
    7. 58
      685
    8. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      82
      682
    9. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      80
      636
    10. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      35
      624
    Aihe