jesajan 65. luku ei kuvaa paratiisimaata

Anonyymi-ap

Jehovan todistajien uskonnossa Jesajan 65 luvun kuvaukset sovelletaan koskemaan odotettua maanpäällistä paratiisia, jossa Jumalalle uskolliset ihmiset saavat elää ikuisesti. Kuvaukset eivät kuitenkaan varsinaisesti koske ikuista elämää.

Jes. 65:20 eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei yksikään, ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen. Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan.

Kuolema on siis edelleen läsnä, eikä kyse ole ikuisesta elämästä, mutta ennenaikainen kuolema on poissa.

22 Niin kuin puiden päivät, niin ovat minun omieni päivät.

Puut elävät pitkään, mutta eivät ikuisesti.

25 Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö heinää kuin härkä, ja käärmeen ruokana on maan tomu.

Nämäkin otettiin joskus ennen kirjaimellisesti ja todistajien keskuudessa vakavissaan pohdiskeltiin ajatusta, että leijona voisi tosiaan paratiisissa olla kasvissyöjä, vedoten esim. siihen, että "emmehän tiedä millaisia kasveja paratiisissa on". Nykyään järjestö on kuitenkin hieman peruutellut asiassa ja ainakin hyväksyy mahdollisuuden, että tämä voisi olla kuvaannollisessa merkityksessä liittyen siihen, ettei paratiisissa tehdä pahaa.

Jesajan 65. luku todennäköisemmin liittyy tulevaan rauhan aikaan, jota juutalaiset odottivat, eikä se sisällä ajatusta ikuisesta elämästä paratiisimaassa.

17

77

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

1000 vuoden rauhanaika päättyy suureen katastrofiin ja paholainen jouukkoineen ja 1/3 osa ihmiskunta katoaa,eikä enää vaivaa vanhurskaita. Silloin alkaa Jumalan valtakunta/ paratiisi maanpäällä ja taivaissa.
      Itse Jumala asuu heidän keskellään.

• Anonyymi00002

Ilmestyskirjassa kolmannes ihmiskunnasta surmataan jo aiemmin, torvien puhallusten yhteydessä. Ei siis vasta tuhatvuotisen valtakunnan aikana tai lopulla. Sen yhteydessä sanotaan, että "joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa", eli ei ilmoiteta määrää tai osaa.

• Anonyymi00008

Kuvaus voisi täsmätä 1000 vuotiseen valtakuntaan. 1000:nnen vuoden lopussa, päästetään saatana irti, joka kerää Jeesukselle katketoituneet yhteen. He marssivat Jerusalemiin, valtavana joukkona, tappaakseen hyvyyden ylläpitäjän lopullisesti. Mutta Jeesuksen henkäys puhaltaa heidät lopullisesti pois. Näin loputkin kapinaa kyräilleet pääsevät mestarinsa mukaan helvettiin, jossa maailman kaikki pahuus muhii, muistellen valtavia pahantekojaan.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kuvaus voisi täsmätä 1000 vuotiseen valtakuntaan. 1000:nnen vuoden lopussa, päästetään saatana irti, joka kerää Jeesukselle katketoituneet yhteen. He marssivat Jerusalemiin, valtavana joukkona, tappaakseen hyvyyden ylläpitäjän lopullisesti. Mutta Jeesuksen henkäys puhaltaa heidät lopullisesti pois. Näin loputkin kapinaa kyräilleet pääsevät mestarinsa mukaan helvettiin, jossa maailman kaikki pahuus muhii, muistellen valtavia pahantekojaan.

Vartiotorniparatiisi ei taida olla kaikkien mieleen, kun tuhannen vuoden kokeilun jälkeenkään se ei maistu.

• Anonyymi00003

Jumala tekee mitä tahtoo. Mikään ei ole hänelle mahdotonta. Miksi sitten on Raamattu annettu kahlehtimaan sitä mitä hän voi tehdä.

Ilmestyksen lopussa. Kaiken minä teen uudeksi. Mikään entinen ei enää muistu mieleen. Ei edes Raamattu eikä Jeesuksen nimi. Kaikki alkaa nollasta. Puhtaalta pöydältä.

Raamattu oli unta. Joillekin painajainen, joillekin uni jota ei herätessään enää muista. Se joka tukeutuu Raamatun kertomuksiin tulee huomaamaan heränneensä eri todellisuuteen kuin mitä Raamatun perusteella oletti.

• Anonyymi00004

Me tarvitsemme RAAMATTUA NYT!

• Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Me tarvitsemme RAAMATTUA NYT!

Minä tarvitsen viinaa nyt.
        Ahistaa JT kyylät.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Minä tarvitsen viinaa nyt.
        Ahistaa JT kyylät.

Ota mieluummin lääkkeesi, olet hypnoosissa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ota mieluummin lääkkeesi, olet hypnoosissa.

Se hypnoosi on tarttunut JT:sta.

• raamatun mukaan Peräilman äänekäs onnen aika alkaa aivan kohta. Eksyttäjät eksyttävät Saatana panettelijan apulaisina, muuta väittäen.

• Anonyymi00005

Tämä teksti lienee saanut vaikutteita paljon vanhemmasta Dilmun-myytistä.

• Anonyymi00006

Dilmun-myytti (Enki ja Ninhursag) sanoo: ”Dilmunissa leijona ei tapa, susi ei ryöstä lammasta...”

Dilmun-myytti sanoo: ”Kukaan ei sano siellä: minä olen vanha... Kukaan ei sano siellä: minä olen sairas.”

• Anonyymi00009

Tuo Raamatun kohta kuvaa taivasta, siellä kukaan ei sano enää ylös tempaisun jälkeen, että minulla ei ole harppua.

• Anonyymi00015

Israelilaiset eivät vielä osanneet haaveilla taivaasta eivätkä oikeastaan ikuisesta elämästäkään siten kuin monet nykyään. Pitkä ikä ja runsaasti jälkeläisiä riitti heille.

• Anonyymi00011

Jt:t myös väittivät että siellä ei kiistellä, kuka pyyhkisi pölyt, kuka tiskaisi tiskit.
      Lattioiden luuttuamisesta ei kuulemma tule kysekään, siellä ollaan niin viksuja ettei läikytellä mitään lattialle.

• Anonyymi00013

No ei kai kiistellä JT mukaan, kun siellä tehdään niin kuin sanotaan. Semmonen "paratiisi".

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

No ei kai kiistellä JT mukaan, kun siellä tehdään niin kuin sanotaan. Semmonen "paratiisi".

Myöskään Pohjois-Koreassa ei kiistellä. Siellä hymyillään iloisesti ja totellaan johtajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      59
      1170
    2. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1098
    3. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      114
      1032
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      7
      940
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      95
      914
    6. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      5
      755
    7. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      27
      711
    8. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      191
      662
    9. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      71
      649
    10. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      73