Vaihtoehdot
1) Taikasapatti
2) Taikaraamattu
3) Taikasiunaus
4) Taikasakramentit
KENEN TAIKAUSKO PELASTAA ?
25
76
Vastaukset 25
- Anonyymi00001
Ilm.18
23 EI LOISTA SINUSSA (suuri Babylon) ENÄÄ LAMPUN VALO; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja SINUN VELHOUTESI VILLITSI KAIKKI KANSAT;
24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut. - Anonyymi00002
Yhteistä kaikille taikauskoille on se, että ne SYRJÄYTTÄVÄT JEESUKSEN - joka siis Raamatun mukaan on AINOA pelastaja ja välimies.
- Anonyymi00009
kuules- et ole JUMALA- VAI, halusitko sinä leikkiä Jumalaa ja tuomaria?
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
kuules- et ole JUMALA- VAI, halusitko sinä leikkiä Jumalaa ja tuomaria?
Miten minä muka olen "Jumala", kun puolustan Jeesuksen uskoa ?
Harhaoppiset kirkot ja lahkot (=eriseurat) ne esiintyvät Jumalana, kun keksivät omia "pelastusehtojaan".
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
1. Kor. 3:11
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
1. Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Kirkot ja lahkot eivät pelasta, eivätkä ole edes välikappaleita tässä tapahtumassa.
- Anonyymi00003
1) Taikasapatti = sapatin pitäminen pyyhkii yli koko viikon kuluessa tehdyt synnit. Ei pelasta kuitenkaan.
2) Taikaraamattu = Raamattua ja esim Ilmestystä lukemalla kolme perättäistä yötä voi saada Pyhän Hengen. Sen merkitys on suuri mutta ei lopullisesti täydellinen.
3) Taikasiunaus = Tästä pidän itse eniten. Jehovan antama siunaus on iankaikkinen ja turvallinen tukeutua.
4) Taikasakramentit = Mitä enemmän kirkosta on väki vähentynyt sitä voimakkaamaksi on sakramentit käyneet. Ennen sai ehtoollisen jälkeen kokea Herran Henkeä kolmen päivän ajan, mutta nyt kohtaa Kristuksen ja on kuin hän asuisi sen jälkeen sydämessä.
En itse ole miettinyt pelastusta koskaan, vaan hedelmän kantamista. Tuo pelastus kuuluu niille jotka lähtee seuraamaan Jeesusta. Hedelmää kantaa jumalatonkin pyytäessään viisautta uskoen ja muiden eikä omaksi edukseen. En itse kuitenkaan ole ehjää hedelmää yrityksistä huolimatta saanut aikaan. Ikävä ja kiusallinen juttu......- Anonyymi00004
"3) Taikasiunaus = Tästä pidän itse eniten. Jehovan antama siunaus on iankaikkinen ja turvallinen tukeutua."
Taikasiunaus ei tarkoita Jehovan siunausta, vaan sitä, kun Israelia epäjumalanaan pitävät/palvovat hellarit ja muut karismaattiset pelastavat itsensä siunaamalla Israelia. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
"3) Taikasiunaus = Tästä pidän itse eniten. Jehovan antama siunaus on iankaikkinen ja turvallinen tukeutua."
Taikasiunaus ei tarkoita Jehovan siunausta, vaan sitä, kun Israelia epäjumalanaan pitävät/palvovat hellarit ja muut karismaattiset pelastavat itsensä siunaamalla Israelia.Jaa mut voihan Israelin siunaaminen tuoda takaisin itselle saadun iankaikkisen siunauksen. Vaikka Israel itse ei ansaitsisi siunausta niin omien sanojensa ja lupaustensa tähden Jehova kuitenkin antaa siunauksen niille jotka hänen kansaansa siunaavat.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jaa mut voihan Israelin siunaaminen tuoda takaisin itselle saadun iankaikkisen siunauksen. Vaikka Israel itse ei ansaitsisi siunausta niin omien sanojensa ja lupaustensa tähden Jehova kuitenkin antaa siunauksen niille jotka hänen kansaansa siunaavat.
Jeesus ei siunannut Israelia, eikä Israelin siunaaminen voi tarkoittaa sitä, ettei sitä saisi kritisoida mistään, sillä Vanhan testamentinkin profeetat tuomitsivat Israelin pahat teot, samoin kuin Jeesus.
Hellarit ja muut karismaattiset ovat siis keksineet "siunaamiselle" ihan ikioman TAIKAMERKITYKSEN, jota ei löydy Raamatusta. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Jeesus ei siunannut Israelia, eikä Israelin siunaaminen voi tarkoittaa sitä, ettei sitä saisi kritisoida mistään, sillä Vanhan testamentinkin profeetat tuomitsivat Israelin pahat teot, samoin kuin Jeesus.
Hellarit ja muut karismaattiset ovat siis keksineet "siunaamiselle" ihan ikioman TAIKAMERKITYKSEN, jota ei löydy Raamatusta.Joo Jeesus ja profeetat olivat ankaria ja itkivät nähdessään edeltä Israelin tulevan kohtalon. Kuitenkin Jumala on antanut monille vahvoille niin kuin myös heikoille siunauksia Israelin kautta. Vahvat saivat avun 1852 alkaa imperialistinen hyökkäys, ryöstöretki ja evankeliointi etelän heikoille valtakunnille. Kun taas heikot saivat Marxin sosialismissa pitkään jatkuneen valtavan tuen. Asioita voi katsoa monien eri linssien lävitse. Itse pidän juutalaisia hyvin pienenä 24-31 miljoonan jäsenen kansana jonka vaikutus niin hyvässä kuin pahassa on ollut ylivertainen suhteutettuna väestömäärään ja omistetun maa-alan pienuuteen.
- Anonyymi00008
aivan sama mitä aloituksen tyhjyys rallaattaa- kun ei ole elämää- on vain panettelua sielussa. eikä ihmisyttä- eikä sielussaan tuntea edes kansan hyvää- vaan pilkka henki se voi sinussa hyvin
- Anonyymi00011
Kommentissasi ei ole mitään järkeä.
Israelin palvojien uskonto on niin täydellisessä ristiriidassa Jeesuksen ja ylipäänsä Uuden testamentin opetusten kanssa, että ei ihmekään, jos pää on aivan sekaisin, kun yrittää esiintyä Jeesuksen seuraajana, vaikka samaan aikaan syrjäyttää kaikki hänen opetuksensa.
Tästä on seurauksena kongnitiivinen dissonanssi.
AI-yhteenveto
Kognitiivinen dissonanssi tarkoittaa psykologista epämukavuuden tunnetta, joka syntyy, kun ihmisellä on keskenään ristiriitaisia ajatuksia, uskomuksia, arvoja tai kun oma käyttäytyminen on ristiriidassa omien arvojen kanssa.
Voit lukea lisää aiheesta Kognitiivinen dissonanssi - Wikipedia.
Mistä on kyse?
Ristiriita: Kaksi tai useampi käsitys ei sovi yhteen.
Epämukavuus: Tilanne tuntuu henkisesti raskaalta tai ärsyttävältä, ja mieli haluaa päästä tästä eroon.
Normaali ilmiö: Se ei ole sairaus tai harvinaisuus, vaan tavallinen osa ihmismielen toimintaa.
Tyypillisiä esimerkkejä
Tupakointi: Tiedät tupakoinnin olevan haitallista terveydelle, mutta poltat silti.
Syöminen: Pidät itseäsi eläinrakkaana, mutta syöt lihaa.
Uusi tieto: Kuulet faktoja, jotka kumoavat vanhan ja tärkeän uskomuksesi.
Miten siitä pääsee eroon?
Ihminen pyrkii poistamaan ristiriidan tunnetta yleensä kolmella tavalla:
Muuttamalla käyttäytymistään (lopettamalla tupakoinnin).
Muuttamalla ajatteluaan tai vähättelemällä ristiriitaa (ajattelemalla, että elämä on lyhyt).
Hankkimalla uutta tietoa, joka puolustaa omaa tekoa tai uskomusta.
- Anonyymi00012
Jeesus pelastaa. Sitä hänen nimensäkin tarkoittaa.
- Anonyymi00013
Tässä tarkempaa kuvausta näistä taikauskoista.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19527772/taikauskoiset-quotjeesuksen-seuraajatquot - Anonyymi00014
Oikeat opetukset:
https://www.youtube.com/c/WeijoLindroosTurusta/videos - Anonyymi00015
Ap.t.13:33 Niinkuin toisessa psalmissa kirjoitettu on: sinä olet minun Poikani, tänäpänä minä sinut synnytin.Biblia (1776) Ps.2:7. Hebr.5:5. t.
Lapsikatse 👀
- Anonyymi00017
Ei se ole ainoa tapa. Esim itseäni ei ole kastettu lapsena, silti mä koen olevani pelastettu koska mun sydämessäni on Usko, Toivo ja Rakkaus.
JUMALA 🤍
Piti tähän aloitukseen vastata että mikään taikasiunaushattarahöttöuskontuputuspakotustuomitseminentaimuukaanpiip ei pelasta yhtään ketään.
Ainoastaan Rakkaus pelastaa..
Hyvää yötä 😴💤🤗
🤍😇❤
- Anonyymi00016
Joh.14:20 Sinä päivänä pitää teidän ymmärtämän, että minä olen Isästä, ja te minusta ja minä teissä. Biblia (1776) Joh.17:21-26.
- Anonyymi00018
Matt.16:28 Totisesti minä sanon teille: muutamat seisovat tässä, joiden ei suinkaan pidä kuolemaa maistaman, siihenasti kuin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan hänen valtakunnassansa. Mark.9:1 Ja hän sanoi heille: totisesti sanon minä teille: muutamat näistä, jotka tässä seisovat, ei pidä kuolemaa maistaman siihen asti kuin he näkevät Jumalan valtakunnan voimalla tulevan. Biblia (1776) Matt.10:23.
- Anonyymi00019
Ja kaikesta huolimatta se Jeesukseksi mainittu petti lupauksensa tulla takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, eli miestä ei ole näkynyt.
- Anonyymi00020
Luuk.9:27 Mutta minä totisesti sanon teille: muutamat ovat, jotka tässä seisovat, jotka ei maista kuolemaa, siihen asti kuin he näkevät Jumalan valtakunnan. Biblia (1776)
- Anonyymi00021
2Tess.2:8 Ja silloin se pahanilkinen ilmoitetaan, jonka Herra suunsa hengellä tappaa, ja tekee hänen kanssansa lopun, tulemisensa ilmoituksen kautta. Biblia (1776) Job.4:9. Jes.11:4. Ilm.19:15. 19:20.
- Anonyymi00022
Matt.13:39 Vihollinen, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu; mutta elonmiehet ovat enkelit. Biblia (1776) Jooel.3:13. Ilm.14:15.
- Anonyymi00023
1Aikak.21:15 Ja Jumala lähetti enkelin Jerusalemiin hukuttamaan sitä; ja hukuttaissa katsoi Herra siihen ja katui sitä pahaa, ja sanoi enkelille, joka hukutti: nyt on kyllä, pidä kätes ylös! Mutta Herran enkeli seisoi Oranin Jebusilaisen riihen tykönä. Biblia (1776)
- Anonyymi00024
Ps.78:49 Hän lähetti heitä vastaan vihansa hehkun, kiivastuksen, vihastuksen ja ahdistuksen, parven pahoja enkeleitä. 2Moos.9:3.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.881273Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27809- 13787
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.38756- 90705
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17687Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.79684- 46678
- 58628
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27627- 65610
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan85595- 41571
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47546Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa55544- 43534
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129527Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13502Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31485- 9475