Kaiken takana on kollektiivinen Voima...

Anonyymi-ap

3

<50

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Luther kuitenkin saarnasi yksin usko ja yksin armo eikä teot. Videon saarna muistutti enemmän Calvinia kuin Lutheria. Calvin oli Lutheria suurempi vaikka Suomessa yhä liian vähän tunnettu.

Teologia on aina vaikeaa. Puuttuu omakohtainen kokemus kuinka olemme, liikumme ja sukuloimme Jumalassa. Käsitys muistuttaa Intialaista teologiaa johon en ole tarpeeksi tutustunut.

Jumalan valtakunta ei omaa toisiaan vastaan riiteleviä jäseniä. Sen sijaan Jeesus ja Paavali usein riiteli monien kanssa. Videon saarna kuvastaa Jumalan valtakunnan ihanuuksia. Valitettavasti ei ota huomioon todellisuutta ja hyväksikäyttäjien ilkeyttä. Välillä voi mennä parhaat takit, puserot ja säästöt. Onneksi risat vaatteet tai alushousut eivät sentään kelpaa.

• Anonyymi00002

Luther kylläkin mainitsi myös teot. Ei kuitenkaan ihmisvoimaisia tekoja vaan:

Luther opetti:
        "Yksin uskosta. Yksin armosta. YKSIN KRISTUKSEN TEKOJEN KAUTTA".

Isän, Jeesuksen, Pyhän Hengen teot uskovassa.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Luther kylläkin mainitsi myös teot. Ei kuitenkaan ihmisvoimaisia tekoja vaan:

Luther opetti:
        "Yksin uskosta. Yksin armosta. YKSIN KRISTUKSEN TEKOJEN KAUTTA".

Isän, Jeesuksen, Pyhän Hengen teot uskovassa.

Kiitos korjaamisesta! Luin tänään Novumista 1. Johanneksen kirjeen luvut 4 ja 5. Niissä käsitellään aloituksen asiaa käsittääkseni myös.

Jeesus Kristus on lihaan tullut ja vaikuttaa meidänkin kauttamme kaikkea hyvää? Äkkiseltään vaikuttaa ehkä näkökulma hivenen eri näkökulmalta, mutta sama asia on kyseessä.

Me olemme ja liikumme Jumalassa.....
        Jeesus on meissä ja vaikuttaa kauttamme....

Jeesus itse sanoi Minä olen Isässä ja Isä on minussa tms.

En ole lukenut Raamattua säännöllisesti 15 vuoteen vaan elin maailmassa tuon ajan. Siksi en osaa muokata mielipidettäni asiaan oikein Raamatun pohjalta enkä muutenkaan ole välkky. Pidän tätä aloitusta melko vaikeana teologiana. Onneksi aloituksessa annettu video linkki on hyvä laadultaan ja selkeä. En silti siitä paljoa käsitä. Pitää alkaa tankkaamaan Raamattua eli Novumia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1389
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      791
    3. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      66
      725
    4. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      90
      718
    5. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      669
    6. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      669
    7. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      145
      649
    8. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51