Mutta olen kuullut että senkin jälkeen voi pelastua marttyyrikuolemalla.
Eikö pelastumismahdollisuus olla joutumasta helvettin olle kuitenkin vielä armoa eli armon aikaa ?
Vai kuuluuko armon aikaan mahdollisuus pelastua ilman murhatuksi tulemista muhamettillaisten, agnostikkojen ja ateistien toimesta?
Antikristus käskee murhaamaan pedonmerkittömät: jumalattomat tottelee ja murhaa kaikki kiinnisaadut.
Putin käskee murhaamaan ukrainalaisia: venäläiset ja rahalla ostetut murhaajat tai orjat p-koreasta pyrkii murhaamaan ukrainalaisia.
kuulin tänään että armon aika pelastua päättyy ylösottoon
71
127
Vastaukset 71
- Anonyymi00001
Vaivanaika ainakin loppuu meillä muilla kun uskovaiset tempaistaan ylös kauas pois.
- Anonyymi00058
Toiveajattelua...
- Anonyymi00002
Ajatteliko aloittaja hummata ennen ylösnousemusta ja sitten vasta marttyyrikuolemallaan "ostaa" pelastuksensa, ohi Jeesuksen sovitustyön?
- Anonyymi00042
Tuo on taikaraamattuaan palvovan (baptistin?) harhaopetusta.
- Anonyymi00003
Sä voisit mennä armos kanssa istumaan kusiaispesään.
- Anonyymi00004
Muurahaishappo on terveellistä.
- Anonyymi00005
Helluntailaisuus on harhaoppinen uskonlahko, jossa maallikot esiintyy pappeina, kaatajina, sielunhoitajina ja vaikka minkälaisina alkukielen asiantuntijoina.
Oikean uskon edustajana uskallat varmasti osallistua ensi talven ekumeeniseen pelastusjuhlaani, jossa avantoo hypänneet jäävät odottamaan ihan varmasti oikean jumalan tai hänen kolmasosansa suorittamaa pelastusta.
Jospa esimerkkisi innoittaisi myös helluntalaisia?
Onko jokin syy uskoa noita saarnamiesten horinoita ja Raamattua ylipäätään? Raamatun mukaan Jeesuksen paluun, ylösoton jne. piti yksiselitteisesti toteutua ensimmäisellä vuosisadalla. Jeesus vakuutti näin moneen kertaan ja näin kaikki uskoivat. Paavalikin väitti "Herran sanan" mukaan tulevansa pian temmatuksi. Toisin kävi, joten Raamattu osoittaa itse itsensä satukirjaksi.
- Anonyymi00006
Ei ketään suoraan mihinkään taivaaseen temmata.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi00007
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni olivat kuuluisia miehiä tekosistaan.
- Anonyymi00008
Jumala on aina laupias ja armollinen.
1. Aik. 16:34
Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
Ei ole mitään erityistä erikseen päättyvää armonaikaa.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'. - Anonyymi00009
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.- Anonyymi00010
Huijarit tunnistaa siitä, että he luovat kiireen tuntua..."Aika on lähellä"...ylöstempaukseen....
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
- Anonyymi00011
Kyllä voi pelastua jos ei ota merkkiä otsaan tai oikeaan käteen, eikä kiellä Jeesusta. Eihän vaivan- ja vihanajassa olisi muuten mitään järkeä!
- Anonyymi00012
Hurmoshengen voimasta kun makaat taju kankaalla jossain lahkokellarin lattialla, niin se on hyvä tilaisuus se pedonmerkki painaa ihmisen otsaan ja käsivarteen.
Äläkä anna kenenkään tönäistä itseäsi otsastan nurin maahan. - Anonyymi00013
Eikös se ole sitten armonaikaa sekin, kun voi pelastua?
Päättyykö armonaika ylösottoon vai ei?
Miksei kukaan vastaa tähän?
Miksi sanotaan armmonajan päättyvän ylösottoon pelastua kun se jatkuukin sen jällkeen?
Mikä on totuus, vihaan valehteluita.
Suututtaa kun kahta puhutaan totena, kun vaan yksi voi olla totta, sen logiikka sanoo.
AP - Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hurmoshengen voimasta kun makaat taju kankaalla jossain lahkokellarin lattialla, niin se on hyvä tilaisuus se pedonmerkki painaa ihmisen otsaan ja käsivarteen.
Äläkä anna kenenkään tönäistä itseäsi otsastan nurin maahan.Niilo tähtäsi otsaan.
- Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eikös se ole sitten armonaikaa sekin, kun voi pelastua?
Päättyykö armonaika ylösottoon vai ei?
Miksei kukaan vastaa tähän?
Miksi sanotaan armmonajan päättyvän ylösottoon pelastua kun se jatkuukin sen jällkeen?
Mikä on totuus, vihaan valehteluita.
Suututtaa kun kahta puhutaan totena, kun vaan yksi voi olla totta, sen logiikka sanoo.
APArmonaika päättyy Ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Alkaa Vihan aika. - Anonyymi00029
Anonyymi00019 kirjoitti:
Armonaika päättyy Ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Alkaa Vihan aika.voiko vihanajasta pelastua joutumasta helvettiin, joka on kuulemma ikuinen, niin ettei joudu antikristuksen kätyrien murhaamaksi.
Onko Jaakobin ahdistus sama kuin vihan aika ja kestääkö vihan aika 3,5 vai 7 wee. - Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
voiko vihanajasta pelastua joutumasta helvettiin, joka on kuulemma ikuinen, niin ettei joudu antikristuksen kätyrien murhaamaksi.
Onko Jaakobin ahdistus sama kuin vihan aika ja kestääkö vihan aika 3,5 vai 7 wee."Jaakobin ahdistuksesta" en tiedä mikä se on.
Armonaika on päättynyt ja tuolloin alkanut vihanaika kestää käsittääkseni 7 vuotta, saman ajan kuin ylösnousseiden viettämä Taivaan Karitsan Hääjuhla. Tuon 7 v:n ajan jälkeen Jeesus omineen palaa takaisin maan päälle. Alkaa Tuhatvuotinen rauhan valtakunta.
Koska Ensimmäisessä ylösnousemuksessa myös Pyhä Henki poistuu maan päältä, he, jotka vielä uskovat, joutuvat tulemaan aivan omillaan toimeen, ei Jumalan, Pyhän Hengen antamaa apua ja voimaa. Tietty joukko pelastuu mutta vain omien hyvien tekojensa ja marttyyriuden kautta, armoa kun ei enää ole. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
"Jaakobin ahdistuksesta" en tiedä mikä se on.
Armonaika on päättynyt ja tuolloin alkanut vihanaika kestää käsittääkseni 7 vuotta, saman ajan kuin ylösnousseiden viettämä Taivaan Karitsan Hääjuhla. Tuon 7 v:n ajan jälkeen Jeesus omineen palaa takaisin maan päälle. Alkaa Tuhatvuotinen rauhan valtakunta.
Koska Ensimmäisessä ylösnousemuksessa myös Pyhä Henki poistuu maan päältä, he, jotka vielä uskovat, joutuvat tulemaan aivan omillaan toimeen, ei Jumalan, Pyhän Hengen antamaa apua ja voimaa. Tietty joukko pelastuu mutta vain omien hyvien tekojensa ja marttyyriuden kautta, armoa kun ei enää ole.Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
Suotakoon rauha niille, ketkä tuhatvuotiskautta maan päällä viettävät.
1234567--- - Anonyymi00035
Anonyymi00019 kirjoitti:
Armonaika päättyy Ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Alkaa Vihan aika.Kaikki vihanajat ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista.
1234567--- - Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
"Jaakobin ahdistuksesta" en tiedä mikä se on.
Koska Ensimmäisessä ylösnousemuksessa myös Pyhä Henki poistuu maan päältä, he, jotka vielä uskovat, joutuvat tulemaan aivan omillaan toimeen, ei Jumalan, Pyhän Hengen antamaa apua ja voimaa. Tietty joukko pelastuu mutta vain omien hyvien tekojensa ja marttyyriuden kautta, armoa kun ei enää ole.vihaksen aikaisuus aikaisuusjaksokkuus kestää joko 7 vuatta tai 3,5 vuatta. Molenmat aikakesto luvut, 3,5v ja 7v, perustuksivat Raamatun rohhetijoihin, ärityisesti Taanijeeliseen kirjaaseen ja Ilmestyskirjaaseen.
Selef Urge - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
vihaksen aikaisuus aikaisuusjaksokkuus kestää joko 7 vuatta tai 3,5 vuatta. Molenmat aikakesto luvut, 3,5v ja 7v, perustuksivat Raamatun rohhetijoihin, ärityisesti Taanijeeliseen kirjaaseen ja Ilmestyskirjaaseen.
Selef UrgeTuo 3,5 vuotta käsittääkseni viittaa aikaan Vihanajan puolivälissä, jolloin Antikristus ilmaantuu.
Taivaassa Karitsan Häät. Maanpäällä Vihanaika.
Näin helluntailaiset (Hgin Saalem) vuosikymmeniä sitten opettivat, silloin kun näiden touhuissa oli vielä aavistus pyhyyden yritelmää, jokin järjestyksellinen tolkku. - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Tuo 3,5 vuotta käsittääkseni viittaa aikaan Vihanajan puolivälissä, jolloin Antikristus ilmaantuu.
Taivaassa Karitsan Häät. Maanpäällä Vihanaika.
Näin helluntailaiset (Hgin Saalem) vuosikymmeniä sitten opettivat, silloin kun näiden touhuissa oli vielä aavistus pyhyyden yritelmää, jokin järjestyksellinen tolkku.Ja koska Vihanaika ei ole vielä alkanut, saamme a.kr:takin vielä "odotella".
Tosin Ensimmäiseen ylösnousemukseen päässet eivät häntä ilmeisesti edes tapaa, siis itse tuona hahmona. Joukossamme hän epäilemättä jo kuitenkin on. - Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
vihaksen aikaisuus aikaisuusjaksokkuus kestää joko 7 vuatta tai 3,5 vuatta. Molenmat aikakesto luvut, 3,5v ja 7v, perustuksivat Raamatun rohhetijoihin, ärityisesti Taanijeeliseen kirjaaseen ja Ilmestyskirjaaseen.
Selef UrgeSaavat vallan yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
1234567--- - Anonyymi00043
Anonyymi00012 kirjoitti:
Äläkä anna kenenkään tönäistä itseäsi otsastan nurin maahan.Pedonmerkki ovat kaikki nämä Katolisen äitikirkon synnyttämät huijarikirkot ja -lahkot, jotka ovat aivopesseet koko kristikunnan omilla harhaopeillaan.
- Anonyymi00045
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ja koska Vihanaika ei ole vielä alkanut, saamme a.kr:takin vielä "odotella".
Tosin Ensimmäiseen ylösnousemukseen päässet eivät häntä ilmeisesti edes tapaa, siis itse tuona hahmona. Joukossamme hän epäilemättä jo kuitenkin on."Ja koska Vihanaika ei ole vielä alkanut, saamme a.kr:takin vielä "odotella"."
Antikristus on tullut jo 300-luvulla, mutta aivopestyt eivät tajua, että koko nykyinen kristikunta on täysin Katolisen äitikirkon harhaoppien hapattama.
Ylöstempausoppikin on jesuiittojen vastauskonpuhdistuksena keksimä epäraamatullinen harhaoppi, jolla yritettiin harhauttaa uskonpuhdistajia, ettei paavi mitenkään mukamas voi olla antikristus, koska "kristittyjen tempaus" mukamas tapahtuu ennen antikristuksen tuloa.
No tuohan on aivan epäraamatullista puppua. Antikristus elää ja voi hyvin kristittyjen keskuudessa. Antikristuksen porttokirkkokin on nykyisin tunnustettu kristilliseksi seurakunnaksi.
"Vatikaanivaltio on ollut nykyisessä muodossaan itsenäisenä valtiona olemassa 97 vuotta. Se perustettiin 11. helmikuuta 1929, kun Italian kuningaskunta ja Pyhä istuin allekirjoittivat Lateraanisopimukset. [1]
Vaikka nykyinen kaupunkivaltio on suhteellisen nuori, sen tausta ulottuu paljon pidemmälle historiaan:
Kirkkovaltio (756–1870): Ennen nykyistä Vatikaania paavien hallitsema Kirkkovaltio hallitsi laajoja alueita Keski-Italiassa yli tuhannen vuoden ajan. Tämä valtio lakkasi olemassaolosta, kun Italian yhdentyessä Rooma liitettiin osaksi Italian kuningaskuntaa vuonna 1870.
"Rooman kysymys" (1870–1929): Kirkkovaltion luhistumisen jälkeen paavit kieltäytyivät tunnustamasta Italian valtiota ja sulkeutuivat Vatikaanin kukkulalle pitäen itseään "Vatikaanin vankeina". Tämä kiista ratkesi lopulta vuoden 1929 sopimuksella, joka loi nykyisen itsenäisen tynkävaltion.
- Anonyymi00014
Lopulta Jumala armahtaa kaikki Israelin kansan jänenet Aabrahamille antamansa lupauksen mukaisesti. Jumalan lupaukset on ikuisia, ei aikaan sidottuja ollenkaan. Jumalan maailmassa ei ole aikaa ollenkaan.
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.- Anonyymi00015
Jes.1:27
Minun oikeuteni lunastaa Siionin, minun vanhurskauteni sen asukkaat. - Anonyymi00061
"Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä."
"Koko Israel" tarkoittaa kaikkia pelastuneita, sillä on vain yksi omaisuuskansa ja yksi "jalo öljypuu", johon oksastetaan pelastuneet pakanat ja josta leikataan pois ne juutalaiset, joilla ei ole Jeesuksen uskoa.
- Anonyymi00016
Jumala pelastaa perisyntisen ihmisen kristillisessä kasteessa, mistä alkaa uusi liitto Kristuksen verensuojassa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00018
kastetta viitataan NOOAN aikakauteen.
Pelastuiko silloin kansa, jonka vesi hukutti ja heillä aika päättyi.
Eli kaste pesi synnin ajasta, eli se vesi.
näin perisyntisen pelasti oppisi mukaan vesipesu. --- kasteessa.
- Anonyymi00020
Tervettä teksti tulkintaa Jeesuksen toisesta tulemuksesta:
"....Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin.
! Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.
Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.. "
Lähde linkki:
https://ironn.org/?p=4600- Anonyymi00021
>>>>Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54..<<<<<<
--------------
Hän itse Jeesus Kristus on Joh. evk:n mukaan nämä sanonut.
------
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
------
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
-----
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
-------
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
--------
Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
-----
Apostoli Paavali kirjoitti.
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-18 FB38
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.” - Anonyymi00046
Anonyymi00021 kirjoitti:
>>>>Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54..<<<<<<
--------------
Hän itse Jeesus Kristus on Joh. evk:n mukaan nämä sanonut.
------
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
------
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
-----
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
-------
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
--------
Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
-----
Apostoli Paavali kirjoitti.
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-18 FB38
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”Nämä Israelia palvovat karismaattiset vuohikristityt eivät tajua Raamatusta yhtään mitään. Ne kuuntelevat vain huuhaaprofeettojaan ja Israelin propagandaa.
Jeesuksen opetukset on kaikki kipattu tunkiolle, sillä Israel on heidän todellinen pelastajansa.
- Anonyymi00022
Ei ketään suoraan mihinkään taivaaseen temmata.
Kaikki joutuu tuomiolle omista synneistään.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi00023
Jeesus tulee näkyvällä tavalla takaisin maan päälle. Kunhan ensin lahkoluste on siivottu pois.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00024
Viimeksi ilmestyneet harhaoppiset uskonlahkot, eli luste temmataan pois ufo-aluksiin.
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"- Anonyymi00026
Ensimmäisiin ufo-aluksiin ei pidä pyrkiä. Ei ne mene taivaaseen ja jonnekin kaatopaikalle.
- Anonyymi00025
Siksi ilmoittatumislomake on salattu.
- Anonyymi00027
Ei ihmiset mene mihinkään Jumalan taivaaseen.
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi00028
Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti pikapuoliin temmata taivaaseen.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin.- Anonyymi00048
Lahkopastorit, omaa valtaansa näyttääkseen kehoittelevat monenlaista. Heitähän ei ole pakko totella! (Mitä???!!!)
Minut on ainakin kahdesti ajettu ulos helluntaiseurakunnasta kun Jumalaa kunnioittaakseni istuin rauhallisesti paikoillani, lahkopastorin käskytellessä "seurakuntaansa" eri temppuiluihin.
Muist. D. Wilkersonin poika, Gary Wilkerson, Hgin Saalem srk, joskus n. 25 vuotta sitten:
- "Katsokaa minua tarkaan, nyt minä hypnotisoin teidät! (Katsoin muualle ja tukin korvani.) Nouse seisomaan, istu alas. Hehheh! Nouse, istu! Näin saamme voimistelua! Nosta kädet ylös ja ala ylistää...."
- "Näen täällä eräitä jotka eivät halua ylistää Jeesusta! Minä sanon sinulle: nosta kätesi ylös ja ala ylistää! Jos et halua ylistää herraa, käsken sinua poistumaan!"
Missään aidosti kristillisessä kirkossa ei ole pakko noudattaa seremonioita: saa vapaasti vain istua paikoillaan, ei laulaa, rukoilla, nousta ja istua, saa vain kuunnella. Monet tekevätkin näin.
Kuka on sinun Herrasi?
Isä, Poika ja Pyhä Henki?
Vai helluntai-valhepastori ja S:tana?
- Anonyymi00030
Jerusalemiin tulee uusi Juutalaisten temppeli, jossa alkaa kaikki Salomonaikaiset temppelimenot. Ei sinne olle helluntailaisilla mitään asiaa.
Liitonarkussa on laintaulut, sitä hellarit ei voi sietää.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [
Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00062
"Jerusalemiin tulee uusi Juutalaisten temppeli, jossa alkaa kaikki Salomonaikaiset temppelimenot. Ei sinne olle helluntailaisilla mitään asiaa."
Jeesuksen seuraajat eivät harrasta kuolleita juutalaisia tai kirkollisia muotomenoja.
Joh.2
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21 Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPELISTÄ.
1. Kor. 3:16
Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Piet. 2
4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI, pyhäksi papistoksi, UHRAAMAAN HENGELLISIÄ UHREJA, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 TEILLE SIIS, JOTKA USKOTTE, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta TE OLETTE "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, JULISTAAKSENNE SEN JALOJA TEKOJA", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
Ilm. 21:22
MUTTA TEMPPELIÄ MINÄ EN SIINÄ NÄHNYT; SILLÄ HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, JA KARITSA .
Liitonarkussa on laintaulut, sitä hellarit ei voi sietää. - Anonyymi00064
"Liitonarkussa on laintaulut, sitä hellarit ei voi sietää."
Jeesuksen seuraajia ei kiinnosta mitkään kivitaulut, sillä laki on kirjoitettu heidän sydämiinsä.
Hebr.8
1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,
2 tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, SIINÄ OIKEASSA MAJASSA, JONKA ON RAKENTANUT HERRA EIKÄ IHMINEN.
3 Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.
4 Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja,
5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".
6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON,
9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. SILLÄ HE EIVÄT PYSYNEET MINUN LIITOSSANI, JA NIIN EN MINÄKÄÄN HEISTÄ HUOLINUT, SANOO HERRA.
10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja KIRJOITAN NE HEIDÄN SYDÄMIINSÄ, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
13 Sanoessaan "uuden" hän on JULISTANUT ENSIMMÄISEN LIITON VANHENTUNEEKSI; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. - Anonyymi00066
"Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]"
Yksikään rasistinen siionisti ei pääse porteista sisään, sillä Uuteen Jerusalemiin pääsevät vain ne, joilla on Jeesuksen usko.
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
- Anonyymi00031
Jeesuskin vaihtoi nimensä, koska eksyttäjät ottivat sen nimen käyttöönsä.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.- Anonyymi00032
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. - Anonyymi00051
Anonyymi00032 kirjoitti:
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.Jeesus sanoo: Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko...
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Jeesus varoitti nimen omaan Kristus-nimen käyttäjistä. Väkevä eksytys on tullut Kristus, Kristuksen kaltainen, kristitty-nimessä.
Paavl on kristitty, kristikunnan pääksi kutsuttu, Putin on kristitty.
- Anonyymi00036
Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan vääristä jeesus-ilmestyksistä, Jeesuksen haamuista ja puhuvista henkijeesuksista, ja uusista väkevistä julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa sitä hävittämässä.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.- Anonyymi00057
"Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan vääristä jeesus-ilmestyksistä, Jeesuksen haamuista ja puhuvista henkijeesuksista, ja uusista väkevistä julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa sitä hävittämässä."
Näin Jeesus siunasi valittuja juutalaisia.
Joh.8
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "JOS OLISITTE AABRAHAMIN LAPSIA, NIIN TE TEKISITTE AABRAHAMIN TEKOJA.
40 MUTTA NYT TE TAVOITTELETTE MINUA TAPPAAKSENNE, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42 Jeesus sanoi heille: "JOS JUMALA OLISI TEIDÄN ISÄNNE, NIIN TE RAKASTAISITTE MINUA, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43 Minkä tähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sen tähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44 TE OLETTE ISÄSTÄ PERKELEESTÄ, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut MURHAAJA alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on VALHETTELIJA ja sen isä.
Mene ja tee sinä samoin.
- Anonyymi00041
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ei se jatkuva Jeesustelu ja aamenten huutaminen takaa mitään oikeata uskoa.- Anonyymi00050
"Ei se jatkuva Jeesustelu ja aamenten huutaminen takaa mitään oikeata uskoa."
Lasten murhaajien siunaaminenkaan ei ole Jeesuksen uskoa.
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. - Anonyymi00052
Kaikenlaista voi sanoa ja väittää. Kyseessä on pelkkä väite: Emmekö me... Emmekö me, kasteessa saaneet sinun nimesi kautta osan ensimmäiseen ylösnousemukseen...
TEMPPAAS TULLOOP!!!🏋♂️🏋♀️🏋⬆️👍❤️
- Anonyymi00044
Salainen ylöstempaus ennen antikristusta on antikristillisen katolisen kirkon harhaoppia, jotta antikristus eli paavi pystyisi eksyttämään ihmisiä. Kyllähän Jumala voi pelastaa uskovan lopun ajan kauhuilta ja ottaa ihmisen täältä maan päältä ja monet varmaan pelastaakin, mutta mitään salaista tempausta ei tule.
- Anonyymi00053
Ylöstempausopit on helluntailaisten harhaoppeja.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli maallikoita, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan. - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli maallikoita, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.Molemmat helluntaigurut vietiin vankilaankin niistä asioista.
- Anonyymi00067
Anonyymi00053 kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli maallikoita, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan."Ylöstempausopit on helluntailaisten harhaoppeja."
Ylöstempausoppi on alun perin katolinen harhaoppi, kuten myös iankaikkinen piinahelvettioppikin.
Helluntailaiseurakunta on muotomenoja harjoittavan Katolisen äitikirkon kapinoiva "adhd-tytär".
- Anonyymi00055
Ryövärien armot on lisätty sinne kertomuksiin vasta kirkolliskokouksessa.
Matteuksen evankeliumi on kaikista parhaiten säilynyt alkuperäisenä.
Matt. 27:44
Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.- Anonyymi00056
Koko Markuksen evankeliumin loppu ns. lähetyskäsky on tuntemattoman kulkumiehen sepittämä kirjoitus, mikä on sinne riitaisassa kirkolliskokouksessa lisätty.
Asiasta on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
- Anonyymi00059
Israelin kansanmurhan hyväksyvät helluntalaiset menevät kuumaan paikkaan.
- Anonyymi00060
"Vai kuuluuko armon aikaan mahdollisuus pelastua ilman murhatuksi tulemista muhamettillaisten, agnostikkojen ja ateistien toimesta?"
Kyllä näissä murhahommissa ovat kunnostautuneet lähinnä fundamentalistiset uskonnolliset hullut, kuten kristitty Trump hengellisine sotarikosjoukkoineen, Iranin islamistinen pappishallinto ja sotarikoksia tehtaileva Netanjahu siionistiporukoineen.- Anonyymi00063
Katso tilastosta kuinka monia ateistejalän simaisia muslimit murhanneet 20v aikana, katso kuinka moia kristittyjä muslimit murhanneet 20v aikana.
Mieti sitten miksi murhaavat. - Anonyymi00065
Anonyymi00063 kirjoitti:
Katso tilastosta kuinka monia ateistejalän simaisia muslimit murhanneet 20v aikana, katso kuinka moia kristittyjä muslimit murhanneet 20v aikana.
Mieti sitten miksi murhaavat."Mieti sitten miksi murhaavat."
Mietihän sinä sitten, miksi KRISTITTY USA on sotinut koko historiansa ajan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdysvaltain_sotahistoria
Yhdysvaltain sotahistoria
Yhdysvaltain sotahistoria käsittää yli kaksi vuosisataa.
Ennen ensimmäistä maailmansotaa
Kuvakollaasi Yhdysvaltain sisällissodasta
1637–1890: Intiaanisodat
1776–1783: Yhdysvaltain vapaussota
1812: Yhdysvaltain–Ison-Britannian sota
1846-1848: Meksikon–Yhdysvaltain sota
1857-58: Utahin sota mormonien ja hallituksen välillä
1863–1865: Yhdysvaltain sisällissota
1898: Espanjan–Yhdysvaltain sota Espanjan siirtomaista
1899-1902: Filippiinien ja Yhdysvaltain sota Filippiinien itsenäistymisestä
1900: Boksarikapina Kiinassa
1903: Panaman itsenäistyminen
1912–1933: Nicaraguan miehitys
1914: Meksikon vallankumous
Maailmansodat
1917–1918: Ensimmäinen maailmansota, jossa Yhdysvallat liittyi Saksan vastaiseen rintamaan vasta kolme vuotta sodan alkamisen jälkeen. Osasyynä oli Saksan aloittama sukellusvenesota. Yhdysvallat oli myös kuullut Saksan neuvottelevan Meksikon kanssa hyökkäyksestä Yhdysvaltoihin. Yhtenä sodan ”suurista voittajavaltioista” (Yhdysvallat, Ranska, Yhdistynyt kuningaskunta ja Italia) Yhdysvallat pääsi neuvottelemaan Versailles’n rauhasta.
1941–1945: Toinen maailmansota, johon Yhdysvallat osallistui vuoden 1941 lopulta alkaen, kun Japani pommitti Pearl Harborin sotilastukikohtaa. Sitä ennen Yhdysvallat oli antanut Yhdistyneelle kuningaskunnalle aseapua. Normandian maihinnousu oli yksi Yhdysvaltain sotahistorian huippukohdista.
Yhdysvaltain joukot taistelivat Saksaa vastaan Pohjois-Afrikassa 1942, Sisiliassa 1943, Italiassa 1943–1945, Ranskassa, Belgiassa, Hollannissa ja Saksassa 1944–1945. Kun suurin osa saksalaisista sotilaista kaatui itärintamalla, Yhdysvaltain tärkeimmäksi panokseksi taistelussa Saksaa vastaan jäivät sen suorittamat ilmapommitukset, jotka heikensivät teollisuutta ja aiheuttivat terroria siviiliväestössä.
Kylmä sota
Kylmän sodan osana Yhdysvallat ja Neuvostoliitto päätyivät usein tukemaan taistelevia osapuolia niin voimallisesti, että toisinaan sanottiin niiden sotivan keskenään jonkun muun valtion alueella (niin sanottu proxy-sota).
1950–1953: Korean sotaan johtanut kehitys alkoi toisen maailmansodan loppuratkaisusta, jossa Japanin vetäytyessä Pohjois-Korea jäi Neuvostoliiton, Etelä-Korea Yhdysvaltain valvontaan. Sotaan osallistui yli 300 000 yhdysvaltalaista.
1961: Sikojenlahden maihinnousu Kuubassa oli yritys Fidel Castron vallankumousjoukkojen syrjäyttämiseksi. Yhdysvallat koulutti vastavallankumouksellisia, mutta ei osallistunut sotatoimiin.
1964–1973: Myös Vietnamin sota käytiin Neuvostoliiton tukeman pohjoisen ja Yhdysvaltain tukeman etelän välillä. Yhdysvaltalaisia sotilaita osallistui sotaan 2,59 miljoonaa, joista kuoli 58 169 ja 304 000 haavoittui.
1983: Grenadan miehitys
1989: Panaman vallankumous
Ainoa supervalta
Yhdysvaltain sotilassuhteet 2007. Tummansinisellä Natonjäsenmaat, vaaleansinisellä Naton ulkopuoliset liittolaiset ja Taiwan, turkoosilla Naton kanssa ”Partnership for Peace” -sopimuksen (rauhankumppanuuden) solmineet valtiot
1991: Persianlahden sota
1993: Mogadishun taistelu Somaliassa
1996–1999: Kosovon sota
2001–: Afganistanin sota
2003–2010: Irakin sota
Katso myös
Luettelo Yhdysvaltain sotilaallisista interventioista
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901348
- 45727
- 20659
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit49640- 53618
- 79614
- 47591
Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o132568- 50563
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan190551