Näin sitä valehdellaan ja vedetään kotiin päin, haloo ryytmanni !!
Kiusallinen tieto budjettiriihestä paljastui
Kristillinen kuorojärjestö sai budjettiriihessä valtion rahaa, vaikka se ei ole täyttänyt avustuskelpoisuutta. Tukea hehkuttanut ministeri Essayah vaikenee asiasta.
Ministeri Sari Essayah nosti Jippii-kuorotyön tukemisen erikseen esille budjettiriihen tiedotustilaisuudessa. Atte Kajova
Eilen klo 21:21
Petteri Orpon (kok) hallitus myönsi Jippii-kuorotyön tukemiseen rahaa budjettiriihessä, vaikka opetus- ja kulttuuriministeriö (OKM) on aiemmin hylännyt järjestön valtionavustuksen. Iltalehden tietojen mukaan riihessä myönnetty tuki oli 25 000 euroa.
Helluntailaistaustainen Jippiimissio ry kertoo verkkosivuillaan olevansa helsinkiläinen lapsi- ja nuorisotyötä tekevä järjestö, jonka toiminnassa on mukana yli 100 lapsikuoroa eri kirkkokunnista, seurakunnista ja kouluista sekä kymmeniä ammattimuusikoita.
Lue myös
Sari Essayah mainitsi jippiin – Mistä on kyse?
Järjestö oli aikaisemmin saanut valtionavustusta toimintaansa opetus- ja kulttuuriministeriöstä, mutta sen kelpoisuus valtionapuun peruttiin muutama vuosi sitten. Ministeriö katsoi, ettei järjestö enää täytä nuorisolain avustusperusteita.
Sen jälkeen valtion rahaa ei ole järjestölle herunut.
OKM:stä kerrotaan, että Jippiimissio ry haki valtionapukelpoisuutta uudelleen tänä vuonna, mutta hakemus hylättiin. Yhtenä perusteena oli se, ettei järjestö edistänyt yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa riittävällä tavalla. Kyseessä on yksi nuorisolaissa määritellyistä kriteereistä, jotka järjestön on täytettävä valtionavustusta saadakseen.
Maa- ja metsätalousministeri, kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah nosti Jippii-kuorotyön tukemisen erikseen esille tiistain budjettiriihen päätöstiedotustilaisuudessa. Tiedotustilaisuudessa puolueiden puheenjohtajilla on tapana esitellä puolueensa painopisteitä budjetista kertoessaan.
Iltalehti kysyi Essayahilta keskiviikkona eduskunnassa, mistä hänen esiin nostamassaan Jippii-kuorotyössä on kyse.
– Siinä on lasten taidekuorosta kyse, Essayah sanoi.
– Hyvin pieniä rahasummia.
Jippiimission toiminta on alkanut vuonna 1998 Fida International -lähetysjärjestöjen lapsityössä, mutta myöhemmin siitä on tullut itsenäinen toimija. Fida on puolestaan Suomen helluntaiseurakuntien perustama.
Myös ministeri Essayah on taustaltaan helluntailainen. Hän ei vastannut Iltalehden yhteydenottoihin aiheesta.
No petteri, onhan sitä rahaa jaettavaksi
Anonyymi-ap
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Näin Gardenit on taidettu sopia. Muistissa on Puotalan toimet, jolla hän ohjasi rahat SEKL:lle ja Isolle Kirjalle, vaikkei kumpikaan täyttänyt tasa-arvo ja yhdenvertaisuusvaatimuksia.
Päivi Räsäsen miehen työpaikka (omistaja SEKL) on saanut Orpon hallituskaudella lähes 600 000 € joululahjarahaa. - Anonyymi00002
Suomi ei elä köyhiä varten.
Täällä on muitakin.- Anonyymi00003
Kaverit ensin-hallitus..muille ei jätetä 🪙💰
- Anonyymi00004
Ikinä ei saa päästää Kokoomusta valtaan Suomessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521266Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86986- 164917
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105854Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30843Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24729Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 25667
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu123654VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12575Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.137533- 83528
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 39495
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo185490sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75487