Uudessatestamentissa on 30- hopearahaa- mikä on kuoleman hinta.
Näinkö temppelin tuhoutuminen meissä- on kirjoitettu ymmärrettävään muotoon.
kieltäminen- ja sitten omatuho.
»Tein väärin, kun ilmiannoin syyttömän. Nyt viaton veri vuotaa.» »Mitä se meille kuuluu?» he vastasivat. »Omapa on asiasi.» 5Juudas paiskasi rahat temppelin lattialle, lähti pois ja hirttäytyi.
6Ylipapit keräsivät rahat ja sanoivat: »Näitä ei voi laittaa temppelirahastoon, koska ne ovat verirahoja.» He keksivät ratkaisun ja ostivat rahoilla ruukuntekijältä pellon vierasmaalaisten hautausmaaksi. Sen vuoksi pellon nimeksi tuli Veripelto, ja nimi on säilynyt tähän päivään asti.
9Näin toteutuivat profeetta Jeremian sanat: »He ottivat kolmekymmentä hopearahaa, joka heidän mielestään oli juutalaismiehen hinta. 10Ne rahat he käyttivät ruukuntekijän peltoon, niin kuin Herra oli käskenyt minua.»
Matteus tämän kirjoittaa luvussa 27 ja edelliset säkeet 6-10 sen sanoittaa.
Viattoman veren kavallus.
Ylenkatse- pelastus- pelastukseemme.
Ajassa Hengenllinen huone rakentuu- elävistä kivistä, kulmakivenä KRISTUS.
1 Pietrainkirje- toisenluvun säkeistä katsottuna.
Temppelin tuhoutuminen
10
<50
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Kun temppeli tuhoutuu- ei voi sovitusuhrista puhua-
MITÄ pitäisi puhua- eli mistä?
Pohdin, kun juutalaiset aamurukouksessa pukevat teffilin- päälleen, onko se vertauskuvallinen- Eedenin uhrikaritsan - jonka Jumala uhrasi Aadamin ja Evan lankeemuksen jälkeen ja peitti heidät- peittäen synnin- ja Jumalan tekona- esikuvassa Golgatalle-
Siis puhua Jumalan armosta- ettei temppelimme tuhoutuisi viimeisellä tuomiolla.- Anonyymi00002
Ajallisen- kivitemppelin, joka hajotettiin, siellä papit- katuvalle sanoi- omapa on asiasi.
ja nyt tullaan asiaan, mitä meidän huulilta- uskovaisuudessa kylvetään Sanasta. "Anna heille anteeksi- sillä he eivät tiedä, mitä tekevät"....
Siis anteeksianto sisältää sanoituksen- jossa PYHÄ HENKI vie Golgatalle katselemaan hyvän ja pahan välisen taistelun matkantekoa- puutarhasta- missä JEESUS RUKOILI ja opetuslapset nukkuivat.
jne. jne. Ristiinnaulitse hänet- kuka huutaa- tänään Vapahtajalle, ristiinnaulitse hänet.
ja Ristillä kaksi ryöväriä. -ketä he ovat --- tänään----
muista minua- kun menet valtakuntaasi- eli on Ylipappina nyt Taivaassa.
toinen- astu alas, jne. pilkaten.
eli missä minä olen tuon ristin - Hänen ristinsä ja minun. puoli. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ajallisen- kivitemppelin, joka hajotettiin, siellä papit- katuvalle sanoi- omapa on asiasi.
ja nyt tullaan asiaan, mitä meidän huulilta- uskovaisuudessa kylvetään Sanasta. "Anna heille anteeksi- sillä he eivät tiedä, mitä tekevät"....
Siis anteeksianto sisältää sanoituksen- jossa PYHÄ HENKI vie Golgatalle katselemaan hyvän ja pahan välisen taistelun matkantekoa- puutarhasta- missä JEESUS RUKOILI ja opetuslapset nukkuivat.
jne. jne. Ristiinnaulitse hänet- kuka huutaa- tänään Vapahtajalle, ristiinnaulitse hänet.
ja Ristillä kaksi ryöväriä. -ketä he ovat --- tänään----
muista minua- kun menet valtakuntaasi- eli on Ylipappina nyt Taivaassa.
toinen- astu alas, jne. pilkaten.
eli missä minä olen tuon ristin - Hänen ristinsä ja minun. puoli.Näitä kannattaa pohtia pivossaan, kun Hengellistä huonetta miettii-
mitä minä rakennan- mitä varten, ja miksi.
kun joku tulee temppelini ääreen, mitä hän kostuu- eripuraa- panettelua, vaimon alistamista- nyrkki ja hella, lapset ajo kadulle. jne. jne. jne.
onko temppeli tuon 30- hopearahan eli kuoleman hinta- hinnottuelun sielun hinta- vai mikä se on. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Näitä kannattaa pohtia pivossaan, kun Hengellistä huonetta miettii-
mitä minä rakennan- mitä varten, ja miksi.
kun joku tulee temppelini ääreen, mitä hän kostuu- eripuraa- panettelua, vaimon alistamista- nyrkki ja hella, lapset ajo kadulle. jne. jne. jne.
onko temppeli tuon 30- hopearahan eli kuoleman hinta- hinnottuelun sielun hinta- vai mikä se on.Vai- rakentaako Sana- temppeliä, sillä usko tule Jumalan Sanan kautta- PYHÄ HENKI opettaa- koska käy JUMALAN salaisuuksien kauttakin iankaikkisuudenpuolelta ja PYHÄN HENGEN armolahjat on JUMALAN ANTAMIA työkaluja- seurakunnan rakentamiseksi-
voiko HÄN ANTAA Hengen armolahjoja meidän temppeliin, onko elävät kivet minun kohtani- rakentajan huone- rakennus. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vai- rakentaako Sana- temppeliä, sillä usko tule Jumalan Sanan kautta- PYHÄ HENKI opettaa- koska käy JUMALAN salaisuuksien kauttakin iankaikkisuudenpuolelta ja PYHÄN HENGEN armolahjat on JUMALAN ANTAMIA työkaluja- seurakunnan rakentamiseksi-
voiko HÄN ANTAA Hengen armolahjoja meidän temppeliin, onko elävät kivet minun kohtani- rakentajan huone- rakennus.Iankaikkisen elämän armolahja.
siis puhutaan armolahjasta.
Siitä- missä Jumala tuntee meidät- kun astumme sinne Todistuksen majaan Valkean Valtaistuimen eteen, itse kukin.
tunteeko HÄN MEIDÄT- minut?
Vai olenko Hänelle tuntematon. Eli Elämänkirjastahan on kyse.
Jumala on antanut elämän POJALLEEN ja POIKA antaa elämän ---kelle--tahtoo.... on yksi avain-- onko temppelimme tuolle kulmakivelle rakennettu armon kautta.?
Synnin palkka- siis puhutaan palkasta. se on toinen kuolema.
Eedenissäkin sanoitettiin, ja kyse oli opetus- hyvän ja pahantiedonpuulta..
älä syö,,, se on Jumalan aluetta..... mitata hyvä ja pha- eikös vain?
Voi miten helppoa on syödä tuota hedelmää ja valaista mieltä, että se on jumalallinen- olen kuin Jumala- --jahas- mutten ole Luoja- vaan luotu.
JUMALA tuntee sydämen, mutta minä kun katson lähimmäistä- en näe sydämeen asti- vaan kasvot....
Siis näenkö Kristuskasvoisuuden lähimmäisessä, vai näenkö vain, että tuon ja tuota tuomitsen--- hieman jumaluutta sydämessä alan tuomariksi.
mitähän siinä toimenkuvassa meille tapahtuu?
Ainakin Aadamin ja Eevan kohdalla, Pyhyys pukuna riisuitui ja alastomuus oli läsnä ja Jumalan tuomio- tulet kuolemalla kuolemaan.
Ensimmäinen kuolemahan on kuoleman uni- josta Raamatussa puhutaan- niin Tessalonikalaiskirjeessä ja Johanneksen evankeliumin viides ja kuudes luku. Jeesus puhuu herättämisestä...
siis unesta herätetään.
Vasta se toinen kuolema on kuolemalla kuoltava- jos tätä Kristus- JUMALAN Karitsan pukua- armosta ole puettu päälle, -
siten se kolemkymmentä hopearahaa- on kuoleman luku- Raamatussa- olihan Jeesuskin kolmekymmpinen- siis lukuarvot juutalaisuudessa on mielenkiintoinen mitta- yksikkö.... kuoleman luku.
Sitäkin mietiskelen....
Mutta- iankaikkisen --armo--lahja- on Kristuksessa- Golgatan sovintoveren hinta- veriruskeat synnitkin on mahdollista saada anteeksi HÄNEN veressään... Siis katse Golgatalle ja PYHÄ HENKI opettaa. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Iankaikkisen elämän armolahja.
Siitä- missä Jumala tuntee meidät- kun astumme sinne Todistuksen majaan Valkean Valtaistuimen eteen, itse kukin.
Jumala on antanut elämän POJALLEEN ja POIKA antaa elämän ---kelle--tahtoo.... on yksi avain-- onko temppelimme tuolle kulmakivelle rakennettu armon kautta.?
Voi miten helppoa on syödä tuota hedelmää ja valaista mieltä, että se on jumalallinen- olen kuin Jumala- --jahas- mutten ole Luoja- vaan luotu.
JUMALA tuntee sydämen, mutta minä kun katson lähimmäistä- en näe sydämeen asti- vaan kasvot....
Siis näenkö Kristuskasvoisuuden lähimmäisessä, vai näenkö vain, että tuon ja tuota tuomitsen--- hieman jumaluutta sydämessä alan tuomariksi.
Ainakin Aadamin ja Eevan kohdalla, Pyhyys pukuna riisuitui ja alastomuus oli läsnä ja Jumalan tuomio- tulet kuolemalla kuolemaan.
Ensimmäinen kuolemahan on kuoleman uni- josta Raamatussa puhutaan- niin Tessalonikalaiskirjeessä ja Johanneksen evankeliumin viides ja kuudes luku. Jeesus puhuu herättämisestä...
siis unesta herätetään.
Vasta se toinen kuolema on kuolemalla kuoltava- jos tätä Kristus- JUMALAN Karitsan pukua- armosta ole puettu päälle, -
siten se kolemkymmentä hopearahaa- on kuoleman luku- Raamatussa- olihan Jeesuskin kolmekymmpinen- siis lukuarvot juutalaisuudessa on mielenkiintoinen mitta- yksikkö.... kuoleman luku.
Sitäkin mietiskelen....
Mutta- iankaikkisen --armo--lahja- on Kristuksessa- Golgatan sovintoveren hinta- veriruskeat synnitkin on mahdollista saada anteeksi HÄNEN veressään... Siis katse Golgatalle ja PYHÄ HENKI opettaa.jaahas- alkaa kirkkolähetykset.
Siis kuulolle- ja vielä pitää piipahtaa sen jälkeen naapurikaupungissa-
sielläkin on klo 16- sanan äärellä tapahtuma..
Eilinen on mennyt- huomista ei vielä ole, mutta tänään auttaa Herra.
Siis katsokaamme Golgatalle- siellä oli Uhrikaritsa- jonka kautta meille opetetaan Jumalan sovitus- aivotusta- armosta ja se on veren hinta- ja pakanllisesti siihen johti- hyvän ja pahanvälinen taistelu-
siellä oli ajallinen kivitemppeli- sen papit- kansa- ja lainpuoli- määrittelemässä, mitä he sanoivat ja se oli Ristiinnaulitse - sekä käsienpesu.. viaton olen.... jne.
Mutta Jumalan KARITSA ja verinen puku- sijaisuhrin sanoma.
Kiitos- HÄNELLE. ARMO RIITTÄÄ... USKO KAUTTA.
tapahtukoon sinulle, uskosi mukaan. oli parantumiskokouksissakin.
uskotko sen? - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
siis unesta herätetään.
Sitäkin mietiskelen....
Mutta- iankaikkisen --armo--lahja- on Kristuksessa- Golgatan sovintoveren hinta- veriruskeat synnitkin on mahdollista saada anteeksi HÄNEN veressään... Siis katse Golgatalle ja PYHÄ HENKI opettaa.Aikoamoista hörinää komenttisi, Anonyymi00005
2026-09-06 09:50:05 - Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
siis unesta herätetään.
Sitäkin mietiskelen....
Mutta- iankaikkisen --armo--lahja- on Kristuksessa- Golgatan sovintoveren hinta- veriruskeat synnitkin on mahdollista saada anteeksi HÄNEN veressään... Siis katse Golgatalle ja PYHÄ HENKI opettaa."Siis näenkö Kristuskasvoisuuden lähimmäisessä, vai näenkö vain, että tuon ja tuota tuomitsen--- hieman jumaluutta sydämessä alan tuomariksi."
Vuohikristityt eivät näe muslimeissa lähimmäistään, sillä he ovat rasistisesti epäinhimillistäneet nämä mielessään.
Luuk.8
20 Niin hänelle ilmoitettiin: "Sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat nähdä sinua".
21 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät".
Ap.t.10
34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ETTEI JUMALA KATSO HENKILÖÖN,
35 vaan että JOKAISESSA KANSASSA se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
Luuk.17
11 Ja kun hän oli matkalla Jerusalemiin, kulki hän Samarian ja Galilean välistä rajaa.
12 Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi;
13 ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!"
14 Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
15 Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
16 ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli SAMARIALAINEN.
17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?
18 Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä MUUKALAINEN?"
19 Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".
Luuk.10
25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".
29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
31 Niin vaelsi sattumalta eräs PAPPI sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
32 Samoin LEEVILÄINENKIN: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
33 Mutta kun eräs SAMARIALAINEN, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Epäinhimillistäminen
Epäinhimillistäminen eli dehumanisaatio on henkilön ihmisyyden kieltämistä.[1][2]
Jaottelu
Epäinhimillistämisen muotoja ovat esineellistäminen, eläimellistäminen, demonisointi, biologisointi ja mekanisointi sekä ihmisten jakaminen yli- ja ali-ihmisiin.
Esineellistämisessä ihminen nähdään esineenä, välineenä tai tavarana, jota voidaan esimerkiksi katsella tai käyttää hyväksi välittämättä hänen tunteistaan tai yksilöllisyydestään.
Eläimellistämisessä ihmiseltä kiistetään hänen inhimilliset piirteensä, jotka nostavat hänet eläinten yläpuolelle, ja hänet esitetään irrationaalisena, hillittömänä ja sivistymättömänä.
Demonisoinnissa ihminen rinnastetaan vaaralliseen demoniin, paholaiseen tai noitaan.
Biologisoinnissa käytetään sairauteen, hygieniaan ja puhtauteen liittyviä vertauskuvia ihmisten vainoamisen yhteydessä.
Mekanisoinnissa ihminen nähdään tunteettomana koneena tai robottina esimerkiksi teollisuustuotannossa.[1]
Käyttö
Epäinhimillistämistä on käytetty historian aikana ryhmien marginalisoimisen sekä ryhmien välisen väkivallan, joukkosurmien ja kansanmurhien yhteydessä. Epäinhimillistämisellä estetään empatian ja säälin kokeminen toisia ja heidän kokemaansa kärsimystä kohtaan.[1] - Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
siis unesta herätetään.
Sitäkin mietiskelen....
Mutta- iankaikkisen --armo--lahja- on Kristuksessa- Golgatan sovintoveren hinta- veriruskeat synnitkin on mahdollista saada anteeksi HÄNEN veressään... Siis katse Golgatalle ja PYHÄ HENKI opettaa."Jumala on antanut elämän POJALLEEN ja POIKA antaa elämän ---kelle--tahtoo.... on yksi avain-- onko temppelimme tuolle kulmakivelle rakennettu armon kautta.?"
Siionistien temppeleistä puuttuu varmuudella kulmakivi.
Sekä heidän ruumistemppeleistään kuten myös suunnittelemastaan 3. rakennustemppelistä eläinuhreineen.
- Anonyymi00008
Niin mitä: 30- hopearahaa- mikä on kuoleman hinta? Kannattaa katsoa Raamatusta kolmenkymmen hoparahan merkitys!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901419
Olivia Oras
"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde74982- 47851
- 95805
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit67796Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o159733- 20689
MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(
MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku80630- 51622
- 53618