Lain kiertäminen

Anonyymi-ap

Tuntuu uskomattomalta että helluntaiseurakunnassa opetetaan ettei Jumalan kymmenen käskyä koskisi ollenkaan mukamas 'pelastusvarmoja' helluntailaisia.
Tunnustetaanko ennen helluntaikastetta synnit ja luvataan tehdä parannus ?

24

80

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Onko Jumalan valtakunta tullut helluntaiveljien ja sisarien tykö ?

Matt 12:28:

"Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne."

Matt 21:31:

"Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan."

Ovatko helluntailaiset ensimmäisinä ylöstemmattuina menemässä Jumalan valtakuntaan ?

• Anonyymi00002
      UUSI

Mitä tuo pelastus varmuus tarkoittaa? Sitäkö että kaikki seurakunnan yhteydessä pysyvät ja kastetut pelastuu?

Joka tapauksessa Ripin vaatimus taivaaseen pääsyn ehtona kuuluu Ortodoksisen ja Luterilaisen kirkon opetukseen.

Mutta kuka se on joka vaatii katumusta ja kääntymistä? Onko se Johannes Kastaja eli Elia. Ainakin Afrikassa Owuor jota on tituuleraattu Eliaksi vaatii alinomaa KATUMUSTA JA KÄÄNTYMYSTÄ.

Onko siis sen vaatimus yksittäisen profeetan suurimman tehtävä kaikessa kunniassa ja Jumalan suomassa arvovallassa vai sittenkin mukamas seurakunnan tehtävä? Ainakaan Luther ei vaatinut katumusta ja kääntymystä. Hän arvosti syntisiä ja katsoi Perkeleen työsaraksi sielun pelastus varmuuden turmelemisen.

• Anonyymi00003
      UUSI

Jos ei ole kristillisessä avioliitossa niin silloin pitäisi olla neitsyt ennen helluntaikastetta.
      En menisi pastorina kastamaan huorintekijöitä ja salasyntisiä.

• Anonyymi00004
        UUSI

Kyllä ennen kastetta roiskittu vihvomaveri huuhtoo pienet filunkit ja tsynnit kokelaasta.

• Anonyymi00019
        UUSI

Kun on pakkovauvakastettu silloin ei ole enää mitään väliä onko huorin tekijä vai salasyntinen. Taivaspaikka on varma!

• UUSI

Jaa, kun sä itse et ole salasyntinen, ethän :D

• Anonyymi00005
      UUSI

Joko Paavalin herjaamiseen kyllästytty.

No pääasia, että tavalla tai toisella herjataan.

Siitä saatana iloisee.

• Anonyymi00007
        UUSI

Mihin lahkoon tämäkin levynpyörittäjä kuuluu ?

• Anonyymi00006
      UUSI

Jeesus Kristus kehotti parannuksen tekoon.

Luuk 13:3: "Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ELLETTE TEE PARANNUSTA, niin samoin TE KAIKKI HUKUTTE."

Luuk 24:47: "ja että PARANNUSTA syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista."

• UUSI

Jyrkästi olen sitä mieltä että oikeasti uskovan tulee osallistua ensi talvena ekumeeniseen pelastusjuhlaani. Siellä uskova astuu avantoon jossa vettä riittää väärin uskovien hukuttamiseen ainakin 10 metriä.

Oikeasti oikeaan jumalaan oikealla tavalla uskovallahan ei hukkumisvaaraa, koska pelastaja rientää oitis hädän tullen nostamaan hädänalaisen oikeasti uskovan avannosta.

Hämmästyksekseni olen huomannut että joudun ilmeisesti pitämään pelastusjuhlani yksin, koska oikeasti uskovia ei jostain syystä tunnu löytyvän...

• Anonyymi00008
      UUSI

”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.

Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
      ----------------
      ”Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan

lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien

ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
      ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭9‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi00011
        UUSI

”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt."

2018 Jeesus opetti mulle seuraavan kaavan JALKOJEN PESEMISEEN.
        Sano : En totisesti ole teille mitään velkaa. Ja te totisesti ette ole minulle mitään velkaa.

Itse mietin tässä konfirmaatiota jossa luvataan tehdä Kristuksen eteen palvelus tai hyvä työ. Voiko JALKOJEN PESUA olla ennen kuin on täyttänyt tuon lupauksen Kristukselle. Siksi se jalkojen pesu kai koskee ennen muuta Seurakunnan vanhimpia ja pyhiä. Paavali puhui myös leskistä jotka ovat pesseet pyhien jalkoja.

Se pitää siis vakuuttaa puolin ja toisin toisilleen että ollaan velattomat.

• Anonyymi00009
      UUSI

Uskonelämä muuttuu jännäksi ja elämykseksi jo kaatojonossa ja syntejään salaillessa.
      Kaatasjat ovat kielimiehiä ja harvemmin naikkosia.

• Anonyymi00010
      UUSI

Herjaajilla oma herjaamislahko.

Joskus jotkut epäuskoiset hairaihtuu herjauslevyä pyörittämään, ennen kuin älyävät tehdä parannusta.

• Anonyymi00012
        UUSI

Onko kaataminen esim. helluntaiseurakunnassa herjaamista vai ei ?

• UUSI

Parannus pelastaa hukkuvankin, paitsi jos palvelee epäjumalaa.

Siispä kirkkain mielin osallistumaan ensi talven ekumeeniseen pelastusjuhlaani astumalla avantoon pelastettavaksi.

Olisi todella noloa jos yksikään osallistuja ei pystyisi ensi vuonna jo perinteiseksi muodostuvaan pelastusjuhlaani osallistumaan. Ravut ja muut raadonsyöjät tosin olisivat kiitolllisia.

• Anonyymi00016
        UUSI
        he-ma kirjoitti:

Parannus pelastaa hukkuvankin, paitsi jos palvelee epäjumalaa.

Siispä kirkkain mielin osallistumaan ensi talven ekumeeniseen pelastusjuhlaani astumalla avantoon pelastettavaksi.

Olisi todella noloa jos yksikään osallistuja ei pystyisi ensi vuonna jo perinteiseksi muodostuvaan pelastusjuhlaani osallistumaan. Ravut ja muut raadonsyöjät tosin olisivat kiitolllisia.

Nimen omaan He-man tee PARANNUS. Älkää jääkö vähemmistöön. Hepreaksi harhaoppi on sama kuin vähemmistön oppi. Näen että ajatuksenne ja tekstinne jotka alussa piristi ja herätti mielenkiintoa nykyisin sivuutetaan olan kohautuksella. Tekstinne eivät ole asialliseen keskusteluun soveltuvia, vaikka henkilönä kuulette uskonnon vastustajien suureen enemmistöön. Jos tahdotte kritisoida kehittäkää pilkan asemesta ammattimaisempi ote. Uskonnoissa on paljon puhdistettavaa ja kritisoitavaa. Sen tähden Jumala lähettää Al Mahi Messiaan jonka nimi tarkoittaa puhdistajaa. Hän puhdistaa uskonnon.

Ei Jeesus hypännyt temppelin harjalta kun saatana yllytti
        Eikä muuttanut kiviä leiviksi.

Hän sanoi tämä sukupolvi ei saa muuta kuin Joonaan merkin. Vuonna 70 tuo sukupolvi täysin tuhottiin Rooman toimesta. Mikään merkki ei olisi heitä auttanut.

• Anonyymi00015
      UUSI

Herjaavat valheveljet yrittävät saada herjoillaan lankeamaan samaan laittomuuteen.

He ovat olevinaan uskovia, mutta jutut kuin ateisteilla.

• Anonyymi00017
      UUSI

>> Tunnustetaanko ennen helluntaikastetta synnit ja luvataan tehdä parannus ? <<

Tämä asia on tehty Jumalan edessä, ennen kuin mennään sinne vesikasteelle. Muuten ei ole mitään asiaa vesikasteelle. Pelastumattomia ei kasteta vedessä Jeesuksen seuraajiksi, koska he eivät vielä ole Jeesuksen omia.

Ihminen, jonka Jumala on jo pelastanut ja uudestisynnyttänyt, menee sen jälkeen myös vesikasteelle. Koska Jumala pelastaa, synnyttää, sinetöi ja kastaa ihmisen Pyhällä Hengellään. Ja sitten ihmiset kastavat hänet vielä vedessä.

• Anonyymi00018
      UUSI

>> Tuntuu uskomattomalta että helluntaiseurakunnassa opetetaan ettei Jumalan kymmenen käskyä koskisi ollenkaan mukamas 'pelastusvarmoja' helluntailaisia. <<

Sinä sellaista väität.

Laki käskyineen on voimassa, eihän Jumala muuten voisi ketään tuomita synnistä, jos ei laki olisi voimassa. Eikä kukaan tuntisi tarvetta saada anteeksi ja tulla Kristuksen luo armoa anomaan, jos ei olisi voimassa.

Uskovana ei kuitenkaan "noudateta" enää mitään omassa voimassa ja siinä mielessä, että kelpaisi Jumalalle. Kelpaamme jo Jeesuksen tähden, emmekä ole lain alla, suorittajia, vaan elämme uskovana armon alla. Se tarkoittaa, että jos ja kun uskovana lankeamme syntiin, niin Jumala laittaa uskovan tekemään siitä parannusta. Ja koska hän laittaa tekemään parannusta, niin siitä pitäisi tajuta, että laki on voimassa uskovillakin.

• Anonyymi00020
        UUSI

Oikein, mutta voi arvata mitä vaikuttaa harhaoppiseen.

Pian alkaa sama jankkutus kymmenestä käskystä. Sama mitä heille selittää.

Siksi juuri Paavali käskee karttaa heitä. Eivät usko mitään.

• Anonyymi00021
      UUSI

Joh5:14 ei opeta kiertämään vaan käymään kohti vaikka sydän syyttäisikin.

• Anonyymi00022
      UUSI

Martti Luther "kymmenen käskyn piirin ulkopuolella ei mikään teko eikä toimi saata olla hyvä ja Jumalan mieleinen, oli se sitten maailman silmissä kuinka suuri ja erinomainen tahansa"
      "Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo ?
      "Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni"
      " Jumala uhkaa rangaista kaikkia niitä jotka rikkovat nämä käskyt.
      Mutta hän lupaa armonsa ja kaikkea hyvää kaikille, jotka pitävät nämä käskyt.Sentähden meidän tulee rakastaa Jumalaa, turvautua häneen ja mielellämme elää hänen käskyjensä mukaan"
      Katekismus, Lutherin Vähä Katekismus. s.6

• Anonyymi00023
      UUSI

Aikoinaan Helluntalaiset opettivat että 10 käskyä on naulittu ristille
      ei enää tänäpäivänä opeteta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1328
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      677
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      639
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      51
      582
    5. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      569
    6. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      38
      549
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      70
      541
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      538
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      176
      478
    Aihe