Ei ole olemassa darwinisteja tai evouskovia sen enempää kuin suhteellisuusteorinistejä, peliteoristejä, sähköuskovia tai vaikkapa maakiertääaurinkoauskovia.
Evoluutioteoria kuvaa tietyn tutkimuskohteen säännönmukaisuuksia. Se on yleismaailmallisesti hyväksytty. Mikäli aihetta on, se kumoutuu. Näin ei ole toistaiseksi tapahtunut. Yksinkertaista.
On vaikeaa ymmärtää miksi tietty marginaalinen ihmisjoukko haluaa sotia tällaista ilmiötä vastaan, jota tuskin kukaan tällä palstalla edes kunnolla ymmärtää, ainoastaan pönkittääkseen omaa maailmankäsitystään. Siihen varmasti on parempiakin keinoja.
ei ole evouskovia
19
1047
Vastaukset
- Eucritta
"On vaikeaa ymmärtää miksi tietty marginaalinen ihmisjoukko haluaa sotia tällaista ilmiötä vastaan, jota tuskin kukaan tällä palstalla edes kunnolla ymmärtää, ainoastaan pönkittääkseen omaa maailmankäsitystään."
Kreationistismin voi kaikenkaikkiaan katsoa syntyneen siitä, että tietyt uskovat ryhmät kokivat evoluutioteorian uhkaksi omalle raamattupohjaiselle moraalikäsityselleen. Syynä ovat ilmeisesti 1800-luvulla syntyneet evoluutioteorian (kuolleena syntyneet) lieveilmiöt kuten sosiaalidarwinismi. Edelleenkin yksi pääargumenteista joilla kreationistit keräävät kannattajia on: "evoluutioteoria haluaa tuhota kaiken mikä yhteiskunnassa on hyvää ja pyhää".- uskov.
Eucritta kirjoitti:
"Edelleenkin yksi pääargumenteista joilla kreationistit keräävät kannattajia on: "evoluutioteoria haluaa tuhota kaiken mikä yhteiskunnassa on hyvää ja pyhää"."
Tuo on juuri totta, valheellinen evoluutiosatu saa ihmiset hylkäämään Jumalan sanan joka on ohje elämää varten ja joka pitää yhteiskuntaa pystyssä. Evoluutioteoria todella haluaa tuhota kaiken mikä yhteiskunnassa on hyvää ja pyhää. - aödslfkjaöskdfj
uskov. kirjoitti:
Eucritta kirjoitti:
"Edelleenkin yksi pääargumenteista joilla kreationistit keräävät kannattajia on: "evoluutioteoria haluaa tuhota kaiken mikä yhteiskunnassa on hyvää ja pyhää"."
Tuo on juuri totta, valheellinen evoluutiosatu saa ihmiset hylkäämään Jumalan sanan joka on ohje elämää varten ja joka pitää yhteiskuntaa pystyssä. Evoluutioteoria todella haluaa tuhota kaiken mikä yhteiskunnassa on hyvää ja pyhää."Jumalan sanan joka on ohje elämää varten ja joka pitää yhteiskuntaa pystyssä."
Ymmärsinkö oikein. Sellaisia yhteiskuntia ei voi olla "pystyssä", missä ihmiset eivät usko kristinuskon Jumalaan? Samoin Eucrittan viesti.
Luonnonlaeille emme mitään voi. Ne jyrää hidasta, armotonta jauhamistaan
vuosimiljardeista toiseen.
On kaikille hyödyllistä, myös terveellistä oppia tuntemaan elämämme
suurena lahjana, myös pitkässä juoksussa tilapäisenä ilmiönä.uskov. kirjoitti:
Eucritta kirjoitti:
Tuo on juuri totta, valheellinen evoluutiosatu saa ihmiset hylkäämään Jumalan sanan joka on ohje elämää varten ja joka pitää yhteiskuntaa pystyssä. Evoluutioteoria todella haluaa tuhota kaiken mikä yhteiskunnassa on hyvää ja pyhää.Eikö juuri Raamattu opeta: Valheella on lyhyet jäljet.
Naivius ei rikos, mutta tosiasioiden vääntäminen pelon takia on lapsenuskoa.
Vanhentuneissin tietoihin takertuminen on ELÄMÄN rintamakarkuruutta!capt.cöpenick kirjoitti:
Samoin Eucrittan viesti.
Luonnonlaeille emme mitään voi. Ne jyrää hidasta, armotonta jauhamistaan
vuosimiljardeista toiseen.
On kaikille hyödyllistä, myös terveellistä oppia tuntemaan elämämme
suurena lahjana, myös pitkässä juoksussa tilapäisenä ilmiönä.Eucrittan viesti oli tämä toinen hyvä.
Oikeaa valistusta ihmiset tarvitsevat!- Mr.K.A.T.
Kristillisellä puolella kreationismin synty kiteytyy melko paljon yhteen naiseen nimeltä Ellen White, joka 1800-luvulla perusti Sevent-day Adventist Churcin 1863 ja otti tulvan todesta ja muistaakseni liitti sen geologiaan ja sitä rataa, antoi vaikutuksia Russellille (myöhemmin Jeh. todistajiin) ja moniin muihinkin lahkoihin ja osin pohjana ICR:n perustaja Morriksen uskolle.
Kuitenkin Jeh. tod henkinen perustaja Russell ja myös 1920-luvulla monet babtistit jne saattoi jopa hyväksyä evoluution, ei tapelleet sitä vastaan tai ei ollut aseita siihen. Sitten vuonna 1961 Morriksen ja Whitcombin kirja Flood sytytti evoluutiovastaisuuden uudelleen kunnolla roihuamaan USAssa.
Islamilaisissa maissakin evoluutio on kirosana (Pakistanissa ei saa opettaa edes yo:ssa), mutta
tunnetuimman Yahyankin evovastainen kirjallisuus pohjautuu paljolti Morriksen ICR:n juttuihin ja siis viime kädessä paljon velkaa tuolle 1800-luvun Ellen-naiselle ;)
- uskov.
Sinä näytät olevan evouskova. Minä en ole evouskova, minä uskon Jumalaan, Luojaan.
Jos evoluutioteoria on yleismaailmallisesti hyväksytty, se kertoo vain ihmisen pahasta, epäuskoisesta luonteesta Raamatun, Jumalan sanan suhteen. Ihmiskunnan synti on se kun se ei usko Jeesukseen Kristukseen.
Flesher, uskotko sinä Jumalaan?- A-gnostikko
"Sinä näytät olevan evouskova. Minä en ole evouskova, minä uskon Jumalaan, Luojaan."
Mutta eihän "evousko" ja usko Jumalaan/jumalaan/jumaliin/pahoihin henkiin/whatever ole lähtökohtaisesti toisensa poissulkevia?
Vai ovatko sinun mielestäsi, ja jos, niin miksi niin? - uskov.
A-gnostikko kirjoitti:
"Sinä näytät olevan evouskova. Minä en ole evouskova, minä uskon Jumalaan, Luojaan."
Mutta eihän "evousko" ja usko Jumalaan/jumalaan/jumaliin/pahoihin henkiin/whatever ole lähtökohtaisesti toisensa poissulkevia?
Vai ovatko sinun mielestäsi, ja jos, niin miksi niin?A-gnostikko kirjoitti:
"Mutta eihän "evousko" ja usko Jumalaan/jumalaan/jumaliin/pahoihin henkiin/whatever ole lähtökohtaisesti toisensa poissulkevia?
Vai ovatko sinun mielestäsi, ja jos, niin miksi niin?"
Usko evoluutioteoriaan ja Jumalaan ovat edelleenkin toisensa poissulkevia. Raamatussa sanotaan että Jumala loi luomakunnan, siksi sitä sanotaankin luomakunnaksi. Jos luomakuntaa ei olisi luotu, sen nimi olisi joku muu, vaikkapa sattuman tulos.
Jumala on Luoja ja Jumalan yksi tehtävä on luoda. Evoluutioteoria taas väittää että luomakunta on syntynyt ITSESTÄÄN ilman Jumalan vaikutusta, ja tämä on selkeästi ristiriidassa Raamatun kanssa.
Jos kaikki on syntynyt itsestään, mihin Jumalaa silloin tarvitaan? Evoluutioteoriaan eli kehitysoppiin uskotaankin juuri siksi kun ei uskota yliluonnolliseen Jumalaan. Evoluutioteoriassa lähdetään liikkeelle siitä, että Jumalaa ei ole ja siksi elävät olennot ovat täytyneet syntyä itsestään, koska Luojaa ei ole. Tämä on kuitenkin vain joidenkin ihmisten uskomus, ei kaikkien uskomus.
Itse olen sitä mieltä, että itsestään ei synny yhtään mitään, vaan tarvitaan Luoja eli Jumala luomaan ihminen. Ihminen ei synny itsestään, eihän autoja tai tietokoneitakaan kasva metsässä itsestään, ja ihminen on sentään paljon monimutkaisempi kuin auto tai tietokone, vai oletteko kuulleet tietokoneen joskus puhuvan?
Jumalankieltäjät eli ateistit vetoavat aina evoluutiosatuun, koska Darwin sanoi niin ja niin ja koska apinoita on, niin... Jumala yritetään siis kieltää kehitysopin nojalla, mutta onko järkevää uskoa itsestään kehittymiseen?
Minä uskon Jumalaan ja minä rakastan sinua.
- P.S.V.
henkilö, joka uskoo eli luulee uusdarwinistisen selitysmallin olevan ainoa oikea ja lopullinen evoluutioilmiön tieteellinen kuvaus. Ja tätä uskomusta vastaan puhuvat uusimmat molekyylibiologian tutkimukset, joihin on helppo tutustua esim. nettiosoitteissa James A. Shapiro tai Eshel Ben Jacob, molemmilla todella paljon darwinistien aina kysymiä "vertaisarvioinnin läpäisseitä" tieteellisiä julkaisuja puheenaolevasta asiasta.
- toret
tiedemiehethän väittävät ja pitivät totuutena, että ihminen on apinasta polveutunut, mutta sitten toiset tiedemiehet kumosivat tämän, minkä ihmiset olivat jo totuutena pitänyt.
tämä sama ilmiö vetää perässään koko ajan vakuuttavammin, koska tekniikka kehittyy ja tiedemiehet voivat tehdä teorioistaan aidon näköisiä kuvia, jotka kuitenkin ovat keinotekoisia, ja ihmismielen luomia, mutta koska ovat aidon näköisiä, niin ihminen tuppaa ottamaan sen helpommin vastaan, ja siihen vielä päälle viisastelut, niin ihminen uskoo minkä vaan teorian todeksi ja hylkää Jumalan totuuden. miettikää, että jotkut ihmiset uskovat televisiosarjojen näyttelijöitä, että nämä ovat arkielämässäänkin samoja, koska vaikuttavat niin aidolta ja totuudellisilta, vaikka puhuvat valhetta lavasteissa. tähän voi verrata niitä jotka pitävät maailman syntyä jumalattomana tapahtumana, joka vain tapahtui ilman mitään syytä.
oletteko ihmiset koskaan miettinyt ja pohtinut syvällisesti, niin kauas menneisyyteen, että ei ollut vielä mitään?. kannattaa kokeilla, niin tulette tuntemaan Jumalan viisauden. Jumala antaa juuri sen mikä haluaa, eikä mitään sen enempää, koska ihminen ei hyödy siitä, vaikka tietäisi kaiken, koska kuitenkin ihminen tästä maailmasta joutuu lähtemään, halusi sitä tai ei. eri asia on taas että mihin päätyy, ja se on ihmisestä itsestä kiinni, valitako Jumalan tahdon mukainen joka johtaa ikuiseen elämään, vai sen vastainen, joka johtaa ikuiseen kuolemaan. Jumala on tuonut julki sen mikä on tarpeellista, mutta ne jotka epäilevät, voivat menettää kutsunsa elämään.
siunausta kaikille- Alex
Moi !
Kirjoitit:"...ihminen on apinasta polveutunut, mutta sitten toiset tiedemiehet kumosivat tämän..."
Kuka tiedemies on kumonnut sen että meillä olisi nykyisten apinoiden kanssa yhteinen esi-isä. Tämä esi-isä on myöskin apinoihin kuuluva. Olemmehan mekin vain yksi apinalaji.
Olen puolestasi onnellinen mikäli olet löytänyt jumaluskosta tarkoituksen elämääsi. Sen ei kuitenkaan tarvitsisi samalla pakottaa sinua kieltämään todellisuus ja havainnot luonnosta. Jumalusko ja evoluutio, henkilökohtainen näkemys ja luonnon todellisuus, eivät ole toistensa kanssa ristiriidassa.
-- - toret
Alex kirjoitti:
Moi !
Kirjoitit:"...ihminen on apinasta polveutunut, mutta sitten toiset tiedemiehet kumosivat tämän..."
Kuka tiedemies on kumonnut sen että meillä olisi nykyisten apinoiden kanssa yhteinen esi-isä. Tämä esi-isä on myöskin apinoihin kuuluva. Olemmehan mekin vain yksi apinalaji.
Olen puolestasi onnellinen mikäli olet löytänyt jumaluskosta tarkoituksen elämääsi. Sen ei kuitenkaan tarvitsisi samalla pakottaa sinua kieltämään todellisuus ja havainnot luonnosta. Jumalusko ja evoluutio, henkilökohtainen näkemys ja luonnon todellisuus, eivät ole toistensa kanssa ristiriidassa.
--mutta ei ole kuin yksi totuus, jonka ihminen joko ottaa vastaan tai sitten valitsee valheen.
ihmisen on Jumala luonut kuvakseen, eikä apinaksi joka muuttuu ihmiseksi. jokainen luotu on luotu omaa tarkoitustaan varten ja apinoillakin on oma tarkoituksensa. apinat syövät hedelmiä ja kuljettavat hedelmien simenet paikasta toiseen kasvamaan. on apinoilla monia muitakin tarkoituksia, mutta ei apinan tarkoitus ole muuttua ihmiseksi, vaan kaikki eläimet ovat annettu ihmisen alaisuuteen. tiedemiehethän ovat epävarmoja asioista, mutta raamattu ja uskovat kertovat aina samaa totuutta Jumalasta.
minäkin luotin pakanana eläessäni kaikkeen näkyväiseen ja "oikeaksi" havaittuun tietoon ja tapoihin, mutta kun tulin uskoon ja aloin nähdä maailman, kuten se oikeasti on, niin huomasin miten maailma tekee ihmisistä kuin robotteja joihin asennetaan rajoitettu tieto jotta he eivät totuutta tuntisi, vaan olisivat maailman orjia ja sen tapojen orjia, jotka rikkovat sen luojaa vastaan.
siunausta - Alex
toret kirjoitti:
mutta ei ole kuin yksi totuus, jonka ihminen joko ottaa vastaan tai sitten valitsee valheen.
ihmisen on Jumala luonut kuvakseen, eikä apinaksi joka muuttuu ihmiseksi. jokainen luotu on luotu omaa tarkoitustaan varten ja apinoillakin on oma tarkoituksensa. apinat syövät hedelmiä ja kuljettavat hedelmien simenet paikasta toiseen kasvamaan. on apinoilla monia muitakin tarkoituksia, mutta ei apinan tarkoitus ole muuttua ihmiseksi, vaan kaikki eläimet ovat annettu ihmisen alaisuuteen. tiedemiehethän ovat epävarmoja asioista, mutta raamattu ja uskovat kertovat aina samaa totuutta Jumalasta.
minäkin luotin pakanana eläessäni kaikkeen näkyväiseen ja "oikeaksi" havaittuun tietoon ja tapoihin, mutta kun tulin uskoon ja aloin nähdä maailman, kuten se oikeasti on, niin huomasin miten maailma tekee ihmisistä kuin robotteja joihin asennetaan rajoitettu tieto jotta he eivät totuutta tuntisi, vaan olisivat maailman orjia ja sen tapojen orjia, jotka rikkovat sen luojaa vastaan.
siunaustaMoi !
Minä olin 25 vuotta harras uskova. Nyt olen toisen mokoman ollut toisella puolella.
Ensinnäkin: ateismilla/uskomisella ja evoluutiolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Eikö jumalasi olisi voinut käyttää evoluutiota luodakseen lajit? Jos ei niin miksei?
Toisekseen, olet ollut uskossa suhteellisen lyhyen aikaa. Suosittelisin olemaan varsin harkitseva enkä esittämään kovin varmoja totuuksia. Totuudet kun tuppaavat vaihtumaan.
Se mitä luonnossa havaitsemme on totta. Tästä kait olet samaa mieltä.
Raamattu on ihmisten kirjoittama, ja lisäksi sitä tulkitaan hyvin monella tavalla. Isoin osa tulkitsijoista kyllä hyväksyy evoluution.
Minä olen varsin vakuuttunut että Kristinuskon, tai minkään muunkaan uskonnon Jumalaa/Jumalia ei ole olemassa. Olen jopa erittäin vakuuttunut ettei minkäänlaista persoonallista Jumalaa ole olemassa. Näistä voisin sanoa olevani 100% varma. Tietysti kyseessä on oma mielipiteeni, tai paremminkin päätelmäni.
Persoonattomalle jumalalle jätän 0.0001% mahdollisuuden.
-- - toret
Alex kirjoitti:
Moi !
Minä olin 25 vuotta harras uskova. Nyt olen toisen mokoman ollut toisella puolella.
Ensinnäkin: ateismilla/uskomisella ja evoluutiolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Eikö jumalasi olisi voinut käyttää evoluutiota luodakseen lajit? Jos ei niin miksei?
Toisekseen, olet ollut uskossa suhteellisen lyhyen aikaa. Suosittelisin olemaan varsin harkitseva enkä esittämään kovin varmoja totuuksia. Totuudet kun tuppaavat vaihtumaan.
Se mitä luonnossa havaitsemme on totta. Tästä kait olet samaa mieltä.
Raamattu on ihmisten kirjoittama, ja lisäksi sitä tulkitaan hyvin monella tavalla. Isoin osa tulkitsijoista kyllä hyväksyy evoluution.
Minä olen varsin vakuuttunut että Kristinuskon, tai minkään muunkaan uskonnon Jumalaa/Jumalia ei ole olemassa. Olen jopa erittäin vakuuttunut ettei minkäänlaista persoonallista Jumalaa ole olemassa. Näistä voisin sanoa olevani 100% varma. Tietysti kyseessä on oma mielipiteeni, tai paremminkin päätelmäni.
Persoonattomalle jumalalle jätän 0.0001% mahdollisuuden.
--sanot olevasi entinen uskova, mutta miten luulet välttäväsi tuomion?
mikä sinusta teki hartaan uskovan?
miten voi olla uskova, jos sanoo ettei Jumalaa ole?
olet paljastanut itsesi väärälle puolelle, mutta uskosi ei ole ollut oikeaa uskoa. luulempa että olet ollut tapa-uskova kuten näiden aikojen "muotiin" sopii. ihmiset sanovat olevansa uskovia, mutta vaelluksellaan ovat sen kieltäneet. ei kukaan todellisessa uskossa oleva uskova vaihda ikuista elämäänsä, ikuiseen kuolemaan, jonka on Jumalan armossa vastaanottanut.
kerropa meille kun viisas olet; miten tulit uskoon ja millä tavalla sait varmuuden Jumalan olemassa olosta, mutta sitten oltuasi 25 vuotta hartaassa uskossa, Jumala katosikin tyhjyyteen ja et uskonutkaan enää?
tämä on mielenkiintoista kuulla.
oletko koskaan kuullut mistään tällaista sanontaa; se joka minun luokseni tulee, sitä minä en hylkää? - henkka_669
toret kirjoitti:
sanot olevasi entinen uskova, mutta miten luulet välttäväsi tuomion?
mikä sinusta teki hartaan uskovan?
miten voi olla uskova, jos sanoo ettei Jumalaa ole?
olet paljastanut itsesi väärälle puolelle, mutta uskosi ei ole ollut oikeaa uskoa. luulempa että olet ollut tapa-uskova kuten näiden aikojen "muotiin" sopii. ihmiset sanovat olevansa uskovia, mutta vaelluksellaan ovat sen kieltäneet. ei kukaan todellisessa uskossa oleva uskova vaihda ikuista elämäänsä, ikuiseen kuolemaan, jonka on Jumalan armossa vastaanottanut.
kerropa meille kun viisas olet; miten tulit uskoon ja millä tavalla sait varmuuden Jumalan olemassa olosta, mutta sitten oltuasi 25 vuotta hartaassa uskossa, Jumala katosikin tyhjyyteen ja et uskonutkaan enää?
tämä on mielenkiintoista kuulla.
oletko koskaan kuullut mistään tällaista sanontaa; se joka minun luokseni tulee, sitä minä en hylkää?johan jumalasi on rakkaudella kyllästetty!
Jos et usko häneen niin koet tuomion. Kuulostaa mielenvikaiselta diktaattorilta. Stalin oli samaan kastiin kuuluva sekopoltsi. Hänhän levitti juuri samaa "ilosanomaa" joko uskot tai kärsit, ei ole muuta vaihtoehtoa...
Mikä on mielestäsi oikea uskovainen? Sellainen kuka ei kyseenalaista mitään hullun diktaattorinsa sanoja?
Sori jos puutuin teidän väliseen keskusteluun mutta ei voi muuta sanoa kuin voe mahoton:-) - toret
henkka_669 kirjoitti:
johan jumalasi on rakkaudella kyllästetty!
Jos et usko häneen niin koet tuomion. Kuulostaa mielenvikaiselta diktaattorilta. Stalin oli samaan kastiin kuuluva sekopoltsi. Hänhän levitti juuri samaa "ilosanomaa" joko uskot tai kärsit, ei ole muuta vaihtoehtoa...
Mikä on mielestäsi oikea uskovainen? Sellainen kuka ei kyseenalaista mitään hullun diktaattorinsa sanoja?
Sori jos puutuin teidän väliseen keskusteluun mutta ei voi muuta sanoa kuin voe mahoton:-)ymmärrän hyvin pienen mielesi, koska olen itse ollut samanlainen jumalaton pakana, ja suljin pois kaiken totuuden, koska pidin sitä hullutuksena, kunnes tuli se hetki jolloin kutsu saapui ja oli aika valita, joko maailma, tai sen luoja. arvaapa kumman tien valitsin?
ahdasmielisyys on sitä, että ihminen rajoittaa kaiken näkyväiseen, koska ei käsitä että voi olla näkymätöntä ja salaista. tällainen minäkin olin ennen kun Jumala vastasi minun rukoukseeni.
uskova elää hengellisen mielen mukaan, koska henki on Jumalasta ja vain se voi ihmisen kasvattaa pyhyyteen. tunnistat oikean uskovan ja väärän uskovan siitä, että oikea uskova rakastaa kaikkea mitä Jumala rakastaa ja vihaa kaikkea mitä Jumala vihaa. Jumala rakastaa ihmisiä, mutta vihaa syntiä, jota ihmiset tekevät. syntiä rakastavat ihmiset, ovat Jumalan tahtoa vastaan, mutta syntiä vihaavat ihmiset ovat Jumalan tahdon mukaisia. - henkka_669
toret kirjoitti:
ymmärrän hyvin pienen mielesi, koska olen itse ollut samanlainen jumalaton pakana, ja suljin pois kaiken totuuden, koska pidin sitä hullutuksena, kunnes tuli se hetki jolloin kutsu saapui ja oli aika valita, joko maailma, tai sen luoja. arvaapa kumman tien valitsin?
ahdasmielisyys on sitä, että ihminen rajoittaa kaiken näkyväiseen, koska ei käsitä että voi olla näkymätöntä ja salaista. tällainen minäkin olin ennen kun Jumala vastasi minun rukoukseeni.
uskova elää hengellisen mielen mukaan, koska henki on Jumalasta ja vain se voi ihmisen kasvattaa pyhyyteen. tunnistat oikean uskovan ja väärän uskovan siitä, että oikea uskova rakastaa kaikkea mitä Jumala rakastaa ja vihaa kaikkea mitä Jumala vihaa. Jumala rakastaa ihmisiä, mutta vihaa syntiä, jota ihmiset tekevät. syntiä rakastavat ihmiset, ovat Jumalan tahtoa vastaan, mutta syntiä vihaavat ihmiset ovat Jumalan tahdon mukaisia.onko syntiä tappaa vääräuskoisia niin kuin vanhassa testamentissa sanotaan? onko syntiä uskoa toisin?
onko syntiä olla erilainen? onko syntiä vastustaa idioottien argumentteja vaikka nämä olisivatkin "jumalan lapsia"?
Olen mielelläni jumalaton pakana. En halua turmella aivojani moisella subjektiivisella saastalla.
Miksi jumala haluaa olla näkymätön ja salainen? Onko hänellä jotain salattavaa? Miksi hän ei tule ja julista ilosanomaansa vaan antaa meidän opetella jumalan sanaa "pyhästä kirjasta" joka on täynnä virheitä ja idioottimaisuuksia, mukaan lukien pyhiä sotia ja muuta mukavaa...
Uskon itse IPU:n pyhään voimaan, kuinka itse voit
olla tuntematta hänen pyhyytensä hirnumisen?
Itse palvon IPU:a lähes päivittäin ja tiedän että hän pelastaa minut kun joudun pulaan!!!
Ps. Huomaa sana tiedän, joten et voi kyseenalaistaa sanaani:-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1561470Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli541195Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva175961Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi50948Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus76934Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e36875- 57805
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy201780Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali152765Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42746