Tajuttomuus neurolti injektiosta

Anonyymi-ap

Nyt kauhistellaan, kun lastiikkakirurgiassa puudutusaineista voi mennä tajuttomaksi. Miksi ei kauhistella, kun psykiatrian neurolepti-injektioista mennään usein tajuttomaksi?

67

285

Vastaukset 67

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Voisiko johtua siitä, että neurolepti injektiosta ei mennä tajuttomaksi ja se injektio vaihdetaan, jos se ei sovellu potilaalle.

• Anonyymi00012

Potilas jonka jutut on järjettömiä ja epärealistisia on aina syytä lääkitä, ei siinä kysellä että meneekö väliaikaisesti tajuttomaksi

• Anonyymi00026
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Potilas jonka jutut on järjettömiä ja epärealistisia on aina syytä lääkitä, ei siinä kysellä että meneekö väliaikaisesti tajuttomaksi

No eipä oikeastaan. Niitä syitä, että miksi ihminen menettäisi tajun jonkun injektion jälkeen on oikeastaan kourallinen. Lähinnä verenpaineen lasku muutamasta eri syystä, niin sitä pystytään välttämään useammallakin eri keinolla.

Se että varotoimenpiteenä injektion jälkeen on tarkkailuaika. Ei tarkoita sitä että ihminen kykenisi pyörtymään jokaisella tarkkailuajalla, vaikka haluaisikin eroon injektiosta.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00026 kirjoitti:

No eipä oikeastaan. Niitä syitä, että miksi ihminen menettäisi tajun jonkun injektion jälkeen on oikeastaan kourallinen. Lähinnä verenpaineen lasku muutamasta eri syystä, niin sitä pystytään välttämään useammallakin eri keinolla.

Se että varotoimenpiteenä injektion jälkeen on tarkkailuaika. Ei tarkoita sitä että ihminen kykenisi pyörtymään jokaisella tarkkailuajalla, vaikka haluaisikin eroon injektiosta.

Tuossa on vaihtoehtona sähköahokkihoito.

• Anonyymi00054

Jos ei sovellu tulee saman henkilön suusta joka on sen määrännyt.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Tuossa on vaihtoehtona sähköahokkihoito.

Vaihtoehtona on myös olla lääkitsemättä lainkaan.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Vaihtoehtona on myös olla lääkitsemättä lainkaan.

Potilasta ei tule jättää ilman hoitoa

• Anonyymi00002

Nyt ei oikeastaan kauhistella sitä, että puudutuaineesta voi mennä taju. Tämä tiedetään hyvin. Kauhistelua herättää se, että ihmiset menevät tahallaan toimenpiteisiin, jotka ovat objektiivisesti katsoen täysin tarpeettomia ja sisältältävät vakavia riskejä.

Neurolepti-injektiosta voi joskus taju hetkeksi heikentyä. Mutta kyseessä on välttämätön sairauden hoito, johon kukaan ei mene huvikseen. Parempaa hoitoa ei ole vielä keksitty.

• Anonyymi00003

Minulla on mennyt neurolepti-injektiosta usein taju, niin että olen pudonnut tuolilta makuulle lattialle. Se on järkyttävä tunne.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Minulla on mennyt neurolepti-injektiosta usein taju, niin että olen pudonnut tuolilta makuulle lattialle. Se on järkyttävä tunne.

Vaikka injektio vaihdettiin, taju meni toisessakin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Vaikka injektio vaihdettiin, taju meni toisessakin.

Lähtikö se taju myös tableteilla kun neuroleptejä on myös tablettimuodossa?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei lähde ei, kun ei "muista" ottaa, siksi pitää olla injektio.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jännittääkö sinua se pistotilanne, neulakammoa, tms. ?
        Jännittämisen takia voi lakata hetkeksi hengittämästä, jonka seurauksena voi huimata, ja saattaa jopa pyörtyä.
        Kun ei nyt kuitenkaan joka kerta pitäisi taju lähteä (sekin tosi vähän eri asia kuin pyörtyminen), kun piikkiä pistetään.
        Voi sellaista piikittämisen takia tapahtua, mutta harvemmin sitä tapahtuu, ei joka kerta, eikä kaikista eri lääkeaineista johtuen.
        Itse aikoinaan pyörryin jopa pillereiden vaikutuksesta. Illalla sain osastolla lääkesatsin ja aamuyöstä vessareissulla pyörryin kahteen kertaan, melkein kolmannenkin. Päähän siinä kolisi minne sattui osuessaan, lattiaan(?), lavuaariin(?), ei sen kummempaa. Hoitajat kantoivat takaisin sänkyyn.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Jännittääkö sinua se pistotilanne, neulakammoa, tms. ?
        Jännittämisen takia voi lakata hetkeksi hengittämästä, jonka seurauksena voi huimata, ja saattaa jopa pyörtyä.
        Kun ei nyt kuitenkaan joka kerta pitäisi taju lähteä (sekin tosi vähän eri asia kuin pyörtyminen), kun piikkiä pistetään.
        Voi sellaista piikittämisen takia tapahtua, mutta harvemmin sitä tapahtuu, ei joka kerta, eikä kaikista eri lääkeaineista johtuen.
        Itse aikoinaan pyörryin jopa pillereiden vaikutuksesta. Illalla sain osastolla lääkesatsin ja aamuyöstä vessareissulla pyörryin kahteen kertaan, melkein kolmannenkin. Päähän siinä kolisi minne sattui osuessaan, lattiaan(?), lavuaariin(?), ei sen kummempaa. Hoitajat kantoivat takaisin sänkyyn.

Mitään sellaista hoitomuotoa ei pitäisi käyttää, josta seuraa tajuttomuus. Psyykenlääkkeet ovat vaarallisia, erityisesti injektiot.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Siis pakotetaan injektioon ja lääkkeisiin.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Miksi pakotetaan jos olet oireeton ja vointisi on hyvä ilmankin?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Suomessa neurolepti- eli psykoosilääkeinjektion antaminen pakolla on vakava perusoikeuksien rajoitus, joka on laillista ainoastaan silloin, jos henkilö on määrätty tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon (pakkohoitoon). Tavallisessa avohoidossa lääkkeen antamiseen ei voida pakottaa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei mennyt tableteissa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mitä se kenenkään vointi kenellekään kuuluu?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Täytyykö jonkun kuolla, ennen kuin injektioiden kielletään?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei kuulu. Mutta avohoidossa on oikeus kieltäytyä hoidosta ja myös lääkehoidosta. Kukaan ei voi avohoidossa pakottaa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Vastaisuudessa kannattaisi olla valmiiksi makuulla.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei minun tarvitse tietää vaan henkilö voi itse miettiä vointiaan. Ja toimia sen mukaan.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ei minun tarvitse tietää vaan henkilö voi itse miettiä vointiaan. Ja toimia sen mukaan.

Tarkoitatko että pitäisi myrkyttää itsensä psyykenhuumeilla?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tarkoitatko että pitäisi myrkyttää itsensä psyykenhuumeilla?

En vaan sitä että potilaalla on itsemääräämisoikeus ja oikeus kieltäytyä hoidosta. Jos kokee ettei lääkkeestä ole hyötyä niin hänen ei ole pakko sitä käyttää.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Laajat lääketieteelliset tutkimukset kuitenkin osoittavat, että pitkävaikutteiset psykoosilääkeinjektiot itse asiassa vähentävät potilaiden kokonaiskuolleisuutta verrattuna suun kautta otettaviin tabletteihin. Kun psykoosilääkkeisiin (olipa kyseessä tabletti tai injektio) liittyy kuolemantapauksia, ne johtuvat yleensä pitkäaikaisista haittavaikutuksista (kuten sydän- ja verisuonitautiriskeistä tai metabolisista muutoksista), äkillisistä vakavista yhteisvaikutuksista muiden lääkkeiden/päihteiden kanssa tai harvinaisista yliherkkyysreaktioista.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Koska ei ole oireeton ilman lääkkeitä.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Suomessa neurolepti- eli psykoosilääkeinjektion antaminen pakolla on vakava perusoikeuksien rajoitus, joka on laillista ainoastaan silloin, jos henkilö on määrätty tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon (pakkohoitoon). Tavallisessa avohoidossa lääkkeen antamiseen ei voida pakottaa.

Ilman lääkettä oletkin sitten pian tahdosta riipumattomassa hoidossa.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä se usein kuuluu ja näkyykin!

• Anonyymi00034
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei kuulu. Mutta avohoidossa on oikeus kieltäytyä hoidosta ja myös lääkehoidosta. Kukaan ei voi avohoidossa pakottaa.

Ei mutta kieltäytymisestä voi seurata pakkohoito jossa lääkkeet on syötävä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Nimenomaan, avohoidossa ei voida pakottaa käymään piikillä. Jos lääkitys katsotaan välttämättömäksi, ihminen voidaan laittaa osastohoitoon ja lääkitä siellä, pakollakin.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Jos ihminen on pahassa psykoosissa, niin hän ei taida itse pystyä miettimään omaa vointiaan.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ilman lääkettä oletkin sitten pian tahdosta riipumattomassa hoidossa.

Kuinka pian sinne tahdosta riippumattomaan hoitoon voi joutua, kun on lopettanut lääkkeiden käytön ? Olen ollut ilman lääkitystä jo yli kymmenen vuotta, enkä ole joutunut hoitoon.
        Asiaa ei voi yleistää, jotkut voivat pärjätä aivan hyvin ilman lääkkeitä. Toki on heitäkin, jotka lääkityksen tarvitsevat.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Kuinka pian sinne tahdosta riippumattomaan hoitoon voi joutua, kun on lopettanut lääkkeiden käytön ? Olen ollut ilman lääkitystä jo yli kymmenen vuotta, enkä ole joutunut hoitoon.
        Asiaa ei voi yleistää, jotkut voivat pärjätä aivan hyvin ilman lääkkeitä. Toki on heitäkin, jotka lääkityksen tarvitsevat.

Se että sinä et ole joutunut kymmenessä vuodessa pakkohoitoon, ei takaa sitä, ettenkö minä joudu kahdenkymmenen vuoden jälkeen.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Se että sinä et ole joutunut kymmenessä vuodessa pakkohoitoon, ei takaa sitä, ettenkö minä joudu kahdenkymmenen vuoden jälkeen.

Olenko niin väittänyt ? Taisin kyllä kirjoittaa, ettei asiaa voi yleistää.
        Mistä itsekään voin tietää omastakaan tulevaisuudestani ?
        En tarkoittanut kommenttiani henkilökohtaisesti juuri sinulle, enkä kyllä kenellekään muullekaan.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Avohoidossa on edelleen potilaalla oikeus kieltäytyä. Jos ei aiheuta hankaluuksia niin eihän osastolle joudu jos pärjää ja osaa käyttäytyä.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Pelkkä avohoidon lääkityksestä kieltäytyminen tai neurolepti-injektion ottamatta jättäminen ei ole laillinen peruste määrätä ihmistä pakkohoitoon. Eduskunnan apulaisoikeusasiamiehen ratkaisun mukaan potilaan uhkaaminen sairaalaan toimittamisella tai virka-avun pyytämisellä pelkästään lääkityksen lopettamisen vuoksi ei ole lainmukaista.
        Jos lääkityksen lopettamisen seurauksena ihmisen vointi heikkenee niin paljon, että hän menee ajankohtaisesti psykoosiin ja tämän seurauksena hänen terveytensä tai turvallisuutensa vaarantuu vakavasti (esimerkiksi vakava itsetuhoisuus tai aggressiivisuus), lääkäri voi tehdä arvion tahdosta riippumattoman sairaalahoidon tarpeesta. Tällöinkään perusteena ei ole "lääkekieltäytyminen" itsessään, vaan sen hetkinen vakava psykoottinen tila ja vaara.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jos ihminen on pahassa psykoosissa, niin hän ei taida itse pystyä miettimään omaa vointiaan.

No ei niin mutta puhuinkin potilaan oikeuksista jotka perustuu lakiin.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Pelkkä avohoidon lääkityksestä kieltäytyminen tai neurolepti-injektion ottamatta jättäminen ei ole laillinen peruste määrätä ihmistä pakkohoitoon. Eduskunnan apulaisoikeusasiamiehen ratkaisun mukaan potilaan uhkaaminen sairaalaan toimittamisella tai virka-avun pyytämisellä pelkästään lääkityksen lopettamisen vuoksi ei ole lainmukaista.
        Jos lääkityksen lopettamisen seurauksena ihmisen vointi heikkenee niin paljon, että hän menee ajankohtaisesti psykoosiin ja tämän seurauksena hänen terveytensä tai turvallisuutensa vaarantuu vakavasti (esimerkiksi vakava itsetuhoisuus tai aggressiivisuus), lääkäri voi tehdä arvion tahdosta riippumattoman sairaalahoidon tarpeesta. Tällöinkään perusteena ei ole "lääkekieltäytyminen" itsessään, vaan sen hetkinen vakava psykoottinen tila ja vaara.

Minua puolittain jopa "uhattiin" pakkohoidolla joitain vuosia sitten.
        Kun kerroin psykiatrille, että olin lopettanut lääkityksen, hän sanoi ensimmäiseksi " no jos avohoito ei riitä...", jätti siihen kohtaan lauseen kesken.
        Ihmettelin kyllä vähän, mutta olin tietoinen siitä, ettei minulla ollut mitään hoidon tarvetta. Pakkohoitoon tarvitaan tietyt kriteerit, että sinne joutuisi.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Puhut täyttä p* skaa.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Mutta ei aina.
        Kyllä olen ollut tosi huonovointisena kontrolli vastaanotolla terapiakeskuksessa.Jos olisi näkynyt,Olisi ottanut varmaan asian puheeksi.

• Anonyymi00056

Höpsistä. Myös ilman lääkkeitä voi olla.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei myöskään tule vaihtoa kun ei "muista" huomata asiakkaan tajuttomuutta.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kuitenkin lääkkeen ottamattomuudesta seuraa pakollinen hoito.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei kielletä pelkästään jonkun kuoleman takia. On liian helppo ja mukava toimenpide.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Koska ei ole oireeton ilman lääkkeitä.

Tuskinpa kaikilta testataan systemaattisesti miten helposti ihminen saadaan juttelulla oireettomaksi. Siihen kuuluu ponnistelua jota kavahdetaan.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Pystyy kyllä. Toiset helpommin ja toisilla voi kestää mutta nätisti onnistuu. Se saako siihen mahdollisuuden on jo toinen juttu.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kannattaa aina muistaa että psykoottisuuden tai sen puutteen arvioi aina sama taho. Ei riippumaton taho vaan aina sama. Se voi kertoa jotakin toiminnan luotettavuudesta, jos välillä psykoottisuus todetaan ja välillä ei.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Kannattaa aina muistaa että psykoottisuuden tai sen puutteen arvioi aina sama taho. Ei riippumaton taho vaan aina sama. Se voi kertoa jotakin toiminnan luotettavuudesta, jos välillä psykoottisuus todetaan ja välillä ei.

Niin ja terveydenhuollossa on laki jota pitää noudattaa. Ja pakkohoitoon on kriteerit ja perusteet. Et ymmärtänyt että uhkailu ei ole lainmukaista.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Mutta kun se psykoottisuus voi ajoittain olla, ajoittain taas ei. Sen takia se voidaan välillä todeta, välillä ei.

• Anonyymi00021

Mutta kannattaa ilmoittaa jos jättää menemättä.Mutta pitää varautua että lopetusoireita voi tulla ja oireet pahentua.

• Anonyymi00022

Jos harkitset lääkityksen lopettamista tai haluat muuttaa hoitoasi esimerkiksi haittavaikutusten vuoksi, asiasta kannattaa aina keskustella avoimesti oman lääkärin tai hoitajan kanssa. Lääkitystä ei tulisi koskaan katkaista äkillisesti omatoimisesti.

• Anonyymi00053

Mä kyllä katkaisin oman lääkityksen kaikki kerralla kun seinään omatoimisesti.
        Ei siitä mulle seurannut kyllä mitään ongelmia.

• Anonyymi00063

Miten sen nyt ottaa. Jos jopa sama ihminen on määrännyt jotakin ja yhtäkkiä hänen kantansa kyseenalaistetaan ei voi ikinä tietää mitä tapahtuu seuraavaksi. Osa on äkkipikaisempia ratkaisuissaan.

• Anonyymi00025

Mene laitokseen asumaan, jos et pärjää kotona.

• Anonyymi00027

Pärjään mainiosti kotona. Injektiot heikentävät kykyä selviytyä.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Laitoksessa voivat valvoa että pillerit ei unohdu ottamatta, niin voit siirtyä niihin.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jos sinä pärjäät ilman lääkehoitoa niin sinulla on oikeus kieltäytyä. Sinä vaan ilmoitat siitä ettet saa laskua perumattomasta vastaanottokäynnistä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Miksi sinulle on määrätty lääke jota et tarvitse. Voit miettiä sitä itse. Neurolepti-injektiota ei määrätä kun ihminen on terve ja voi hyvin.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Laitoksessa voivat valvoa että pillerit ei unohdu ottamatta, niin voit siirtyä niihin.

Laitoksessa valvotaankin, että potilaat ottavat lääkkeensä. Kotioloissa lääkkeet on helppo jättää ottamatta, kun ei ole kukaan valvomassa.
        Jos potilas ottaa osastolla lääkkeensä, mistä kukaan voi tietää, jatkaako hän lääkitystä kotiin päästyään.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Laitoksessa valvotaankin, että potilaat ottavat lääkkeensä. Kotioloissa lääkkeet on helppo jättää ottamatta, kun ei ole kukaan valvomassa.
        Jos potilas ottaa osastolla lääkkeensä, mistä kukaan voi tietää, jatkaako hän lääkitystä kotiin päästyään.

Kyllä ainakin joitakin lääkityksiä seurataan verikokeilla.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Näin siellä ei tehdä.

• Anonyymi00033

Toimintakykyä rajoittavat ulkonäölliset ongelmat eivät ole vieläkään ajankohtaisia yhteiskunnassa. Milloin aletaan suunnitella tarvittavia hoitoja kyseisille ihmisille?! Harvemmin tuppaavat olemaan kuvitteellisia, koska ne ovat aina todistetusti näkyvissä...

• Anonyymi00035

Niinpä juuri.

• Anonyymi00039

Julkiselle kyllä pääsee kun ei ole kyse kosmeettisesta syistä.

• Anonyymi00040

Miten se kosmeettinen puoli liittyy neurolepti-injektioihin ?

• Anonyymi00042

Koska aloittaja on yhdistänyt plastiikkakirurgian ja neurolepti-injektion samaan yhteyteen.

En tiedä miten kirjoittajan kommentti "Toimintakykyä rajoittavat ulkonäölliset ongelmat eivät ole vieläkään ajankohtaisia yhteiskunnassa. Milloin aletaan suunnitella tarvittavia hoitoja kyseisille ihmisille?! Harvemmin tuppaavat olemaan kuvitteellisia, koska ne ovat aina todistetusti näkyvissä..." liittyy neurolepti-injektioon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      71
      850
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      779
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      722
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      140
      715
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      627
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      619
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      511
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      28
      508
    9. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      493
    10. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      468
    11. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      46
      463
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      69
      455
    13. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      63
      455
    14. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      432
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      432
    16. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      423
    17. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      416
    18. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      30
      408
    19. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      35
      408
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      59
      405
    Aihe