Tajuttomuus neurolti injektiosta

Anonyymi-ap

Nyt kauhistellaan, kun lastiikkakirurgiassa puudutusaineista voi mennä tajuttomaksi. Miksi ei kauhistella, kun psykiatrian neurolepti-injektioista mennään usein tajuttomaksi?

35

136

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Voisiko johtua siitä, että neurolepti injektiosta ei mennä tajuttomaksi ja se injektio vaihdetaan, jos se ei sovellu potilaalle.

• Anonyymi00012

Potilas jonka jutut on järjettömiä ja epärealistisia on aina syytä lääkitä, ei siinä kysellä että meneekö väliaikaisesti tajuttomaksi

• Anonyymi00026
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Potilas jonka jutut on järjettömiä ja epärealistisia on aina syytä lääkitä, ei siinä kysellä että meneekö väliaikaisesti tajuttomaksi

No eipä oikeastaan. Niitä syitä, että miksi ihminen menettäisi tajun jonkun injektion jälkeen on oikeastaan kourallinen. Lähinnä verenpaineen lasku muutamasta eri syystä, niin sitä pystytään välttämään useammallakin eri keinolla.

Se että varotoimenpiteenä injektion jälkeen on tarkkailuaika. Ei tarkoita sitä että ihminen kykenisi pyörtymään jokaisella tarkkailuajalla, vaikka haluaisikin eroon injektiosta.

• Anonyymi00002

Nyt ei oikeastaan kauhistella sitä, että puudutuaineesta voi mennä taju. Tämä tiedetään hyvin. Kauhistelua herättää se, että ihmiset menevät tahallaan toimenpiteisiin, jotka ovat objektiivisesti katsoen täysin tarpeettomia ja sisältältävät vakavia riskejä.

Neurolepti-injektiosta voi joskus taju hetkeksi heikentyä. Mutta kyseessä on välttämätön sairauden hoito, johon kukaan ei mene huvikseen. Parempaa hoitoa ei ole vielä keksitty.

• Anonyymi00003

Minulla on mennyt neurolepti-injektiosta usein taju, niin että olen pudonnut tuolilta makuulle lattialle. Se on järkyttävä tunne.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Minulla on mennyt neurolepti-injektiosta usein taju, niin että olen pudonnut tuolilta makuulle lattialle. Se on järkyttävä tunne.

Vaikka injektio vaihdettiin, taju meni toisessakin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Vaikka injektio vaihdettiin, taju meni toisessakin.

Lähtikö se taju myös tableteilla kun neuroleptejä on myös tablettimuodossa?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei lähde ei, kun ei "muista" ottaa, siksi pitää olla injektio.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jännittääkö sinua se pistotilanne, neulakammoa, tms. ?
        Jännittämisen takia voi lakata hetkeksi hengittämästä, jonka seurauksena voi huimata, ja saattaa jopa pyörtyä.
        Kun ei nyt kuitenkaan joka kerta pitäisi taju lähteä (sekin tosi vähän eri asia kuin pyörtyminen), kun piikkiä pistetään.
        Voi sellaista piikittämisen takia tapahtua, mutta harvemmin sitä tapahtuu, ei joka kerta, eikä kaikista eri lääkeaineista johtuen.
        Itse aikoinaan pyörryin jopa pillereiden vaikutuksesta. Illalla sain osastolla lääkesatsin ja aamuyöstä vessareissulla pyörryin kahteen kertaan, melkein kolmannenkin. Päähän siinä kolisi minne sattui osuessaan, lattiaan(?), lavuaariin(?), ei sen kummempaa. Hoitajat kantoivat takaisin sänkyyn.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Jännittääkö sinua se pistotilanne, neulakammoa, tms. ?
        Jännittämisen takia voi lakata hetkeksi hengittämästä, jonka seurauksena voi huimata, ja saattaa jopa pyörtyä.
        Kun ei nyt kuitenkaan joka kerta pitäisi taju lähteä (sekin tosi vähän eri asia kuin pyörtyminen), kun piikkiä pistetään.
        Voi sellaista piikittämisen takia tapahtua, mutta harvemmin sitä tapahtuu, ei joka kerta, eikä kaikista eri lääkeaineista johtuen.
        Itse aikoinaan pyörryin jopa pillereiden vaikutuksesta. Illalla sain osastolla lääkesatsin ja aamuyöstä vessareissulla pyörryin kahteen kertaan, melkein kolmannenkin. Päähän siinä kolisi minne sattui osuessaan, lattiaan(?), lavuaariin(?), ei sen kummempaa. Hoitajat kantoivat takaisin sänkyyn.

Mitään sellaista hoitomuotoa ei pitäisi käyttää, josta seuraa tajuttomuus. Psyykenlääkkeet ovat vaarallisia, erityisesti injektiot.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Siis pakotetaan injektioon ja lääkkeisiin.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Miksi pakotetaan jos olet oireeton ja vointisi on hyvä ilmankin?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Suomessa neurolepti- eli psykoosilääkeinjektion antaminen pakolla on vakava perusoikeuksien rajoitus, joka on laillista ainoastaan silloin, jos henkilö on määrätty tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon (pakkohoitoon). Tavallisessa avohoidossa lääkkeen antamiseen ei voida pakottaa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei mennyt tableteissa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mitä se kenenkään vointi kenellekään kuuluu?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Täytyykö jonkun kuolla, ennen kuin injektioiden kielletään?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei kuulu. Mutta avohoidossa on oikeus kieltäytyä hoidosta ja myös lääkehoidosta. Kukaan ei voi avohoidossa pakottaa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Vastaisuudessa kannattaisi olla valmiiksi makuulla.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei minun tarvitse tietää vaan henkilö voi itse miettiä vointiaan. Ja toimia sen mukaan.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ei minun tarvitse tietää vaan henkilö voi itse miettiä vointiaan. Ja toimia sen mukaan.

Tarkoitatko että pitäisi myrkyttää itsensä psyykenhuumeilla?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tarkoitatko että pitäisi myrkyttää itsensä psyykenhuumeilla?

En vaan sitä että potilaalla on itsemääräämisoikeus ja oikeus kieltäytyä hoidosta. Jos kokee ettei lääkkeestä ole hyötyä niin hänen ei ole pakko sitä käyttää.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Täytyykö jonkun kuolla, ennen kuin injektioiden kielletään?

Laajat lääketieteelliset tutkimukset kuitenkin osoittavat, että pitkävaikutteiset psykoosilääkeinjektiot itse asiassa vähentävät potilaiden kokonaiskuolleisuutta verrattuna suun kautta otettaviin tabletteihin. Kun psykoosilääkkeisiin (olipa kyseessä tabletti tai injektio) liittyy kuolemantapauksia, ne johtuvat yleensä pitkäaikaisista haittavaikutuksista (kuten sydän- ja verisuonitautiriskeistä tai metabolisista muutoksista), äkillisistä vakavista yhteisvaikutuksista muiden lääkkeiden/päihteiden kanssa tai harvinaisista yliherkkyysreaktioista.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Koska ei ole oireeton ilman lääkkeitä.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Suomessa neurolepti- eli psykoosilääkeinjektion antaminen pakolla on vakava perusoikeuksien rajoitus, joka on laillista ainoastaan silloin, jos henkilö on määrätty tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon (pakkohoitoon). Tavallisessa avohoidossa lääkkeen antamiseen ei voida pakottaa.

Ilman lääkettä oletkin sitten pian tahdosta riipumattomassa hoidossa.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä se usein kuuluu ja näkyykin!

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei kuulu. Mutta avohoidossa on oikeus kieltäytyä hoidosta ja myös lääkehoidosta. Kukaan ei voi avohoidossa pakottaa.

Ei mutta kieltäytymisestä voi seurata pakkohoito jossa lääkkeet on syötävä.

• Anonyymi00021

Mutta kannattaa ilmoittaa jos jättää menemättä.Mutta pitää varautua että lopetusoireita voi tulla ja oireet pahentua.

• Anonyymi00022

Jos harkitset lääkityksen lopettamista tai haluat muuttaa hoitoasi esimerkiksi haittavaikutusten vuoksi, asiasta kannattaa aina keskustella avoimesti oman lääkärin tai hoitajan kanssa. Lääkitystä ei tulisi koskaan katkaista äkillisesti omatoimisesti.

• Anonyymi00025

Mene laitokseen asumaan, jos et pärjää kotona.

• Anonyymi00027

Pärjään mainiosti kotona. Injektiot heikentävät kykyä selviytyä.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Laitoksessa voivat valvoa että pillerit ei unohdu ottamatta, niin voit siirtyä niihin.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jos sinä pärjäät ilman lääkehoitoa niin sinulla on oikeus kieltäytyä. Sinä vaan ilmoitat siitä ettet saa laskua perumattomasta vastaanottokäynnistä.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Miksi sinulle on määrätty lääke jota et tarvitse. Voit miettiä sitä itse. Neurolepti-injektiota ei määrätä kun ihminen on terve ja voi hyvin.

• Anonyymi00033
      UUSI

Toimintakykyä rajoittavat ulkonäölliset ongelmat eivät ole vieläkään ajankohtaisia yhteiskunnassa. Milloin aletaan suunnitella tarvittavia hoitoja kyseisille ihmisille?! Harvemmin tuppaavat olemaan kuvitteellisia, koska ne ovat aina todistetusti näkyvissä...

• Anonyymi00035
        UUSI

Niinpä juuri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1414
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      817
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      706
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      124
      634
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      32
      568
    7. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      198
      538
    8. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      536
    9. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      32
      534
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      530
    Aihe