Evankeliumin alku

Anonyymi-ap

Johanes Kastaja teki kasteita syntien anteeksisaamiseksi.
Johannes oli oikean evankeliumin lähettiläs. Synnit pois pesevä kaste on evankeliumin keskeinen asia, mitä ei tule sivuuttaa.

Mark.1
1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, EVANKELIUMIN ALKU.
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen
KASTETTA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, KUN HE TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

13

<50

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi00002

Itsensä uskovaisiksi julistavat lahkolaiset eivät tunnusta syntisyyttään nykyisinkään kasteen saamisen perusteeksi.

• Anonyymi00003

Jenkkilahkot opettaa harhaoppeja. Ne kieltää kokonaan, että kaste tai ehtoollinen liittyisivät mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

• Anonyymi00004

Jeesus varoitti tästä ajasta kun sanotaan, että lait ja käskyt ovat historiaa, ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.

• Anonyymi00008
        UUSI

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan."

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00005

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

Jaak.2
      24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen,
      ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi00006

"yksin uskosta" -mantroilla ihmisiä houkutellaan tekemään niitä uskonratkaisuja harhaoppisiin lahkouskoihin

• Anonyymi00007

Johannes ei kuitenkaan saastaisia fariseuksia kastanut.

Ei Johanneksen kaste ollut saastainen.

• Anonyymi00009
        UUSI

Lahkolaiset eivät tunnustaneeet syntisyyttään kasteen edellä, vaan kutsuivat itseään uskovaisiksi.
        Sama toistuu nykyisinkin.

On olemassa vain syntisten kaste, ei mitään vanhurskasten kasteita ole olemassa.

• Anonyymi00010
      UUSI

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• Anonyymi00011
      UUSI

Kun kaikki on saastaisia ja saavat miksi herjata muita mistään.

Tai jos herjaa Paavalia, niin silloin synti suureksi on tullut, mutta muuten syntiset samassa veneessä. Jos toisten venettä keinuttaa, on itsekin veden varassa.

• Anonyymi00012
      UUSI

Syntiinlankeemus paratiisissa eli perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.

Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinny äitini kohtuun.

Ps. 58:4

Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

• Anonyymi00013
        UUSI

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Paavali meinasi, että tarkoitus pyhittää keinot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      326
      1424
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      345
      1336
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      107
      1139
    4. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      115
      1045
    5. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      1008
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      940
    7. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      807
    8. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      802
    9. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      102
      702
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      79
      680
    Aihe