Helluntailaisuudessa uskotaan että kaikki henki-ilmiöt ovat Jumalalta tulevaa henkeä.
Eipä Jeeuskaan kaatanut ketään.
"Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut."
Hurmos ei ole mikään uususkonnollinen amerikkalainen ilmiö vaan sitä oli kolmetuhatta vuotta sitten.
Hurmos tuhansia vuosia sitten
11
<50
Vastaukset 11
- Anonyymi00001UUSI
Kyllähän se pyörryttää kun verensokerit laskee liikaa ja siksi kannattaa napata pieni välipala mukaan päivän rientoihin.
Kunnon aamupala on myös uuden aamuherätyksen päivän pelastaja. - Anonyymi00002UUSI
Hellarithan on perustettu Usassa vasta 1800 luvun lopulla . Outoo jos ne on ollut hurmoksessa tuhansii vuosii sit .
- Anonyymi00003UUSI
Usa on kekselias valtio. USAssa on noin 200 erilaista kristinuskon kirkkokuntaa .
- Anonyymi00004UUSI
Luterilaisuus alkoi 1500-luvulla.
Ensitöikseen tapettiin anabaptistit. Sama oppi on taas herjauksista päätellen voimassa. - Anonyymi00005UUSI
>>>>>Helluntailaisuudessa uskotaan että kaikki henki-ilmiöt ovat Jumalalta tulevaa henkeä.
Eipä Jeeuskaan kaatanut ketään.
<<<<<<<<
---------------------
Ehkä vähemmän aikaa uskossa olleet ja heikkoa Raamatun opetusta saaneet eivät käsitä että Jumala on Henki. Henkeä et voi nähdä ,Hän on ilmoittanut ja ilmoittaa itsensä Sanassa. Jumalan Sana on Hengen ( Jumalan) ilmoitus. Jumala ei ole ristiriidassa itsensä kanssa, Hän on Totuus ja Hänen Sanansa on Totuuden Sanaa.
Henkeä ja Sanaa ei voi erottaa toisistaan. Jumala on yksi, Isä,Poika (Sana) Pyhä Henki.
”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
>>>>Poika ( lihassa ilmestynyt Jumalan Sana Jeesus Kristus) on Hänet ilmoittanut.
”Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
Johannes 14:5-6 FB38
>>>>Minä olen ( Jumalan nimi) ....Totuus.."<<<
Kun ihminen uskoo evankeliumin, Jeesus Kristus on kuollut minun rikkomusteni tähden ( sijasuhrina) ja on kuolleista herätetty minun vanhurskauttamiseni tähden. Jumala vanhurskauttaa ihmisen uskon kautta Kristuksen vereen. Jumala vanhurskauttamalla ihmisellä on Jumala yhteys, Jumalan Henki tulee häneen asumaan, Totuuden Henki joka johtaa kaikkeen Totuuteen (siis Jumalan Sanan raiteilla Sanan mukaisesti) Siksi uskoon tulleen on hengen elämän tähden tarpeen ruokkia itseään Jumalan Sanalla henkilö kohtaisesti lukemalla Raamattua asisyhteyksineen, jotta Sanan tuntemuksen kautta kykenee erottaa valhe opetuksen terveestä Jumalan Sanasta.
------------
Ihminen on siis uskonut Totuuden Sanan ja Totuuden Henki on tullut häneen asumaan.
Totuuden Henki ottaa Kristuksen omasta, Isän omasta ja antaa omillensa sekä muistuttaa heitä Totuuden Sanasta.
------------
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
Raamattu ei tunne uskovaa jolla ei ole Kristuksen ( Jumalan Henkeä) Henkeä.
”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:5-9 FB38
-----------
”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
Psalmit 119:105 FB38
”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
Johannes 8:12 FB38
(Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana. Hänen seuraajansa kulkevat Sanan ilmoittamaa Tietä, eikä tunne eämysten mukaan.)
Kaiken maailman rummutukset ja huutamiset, hyppimiset eivä ole todiste Jumalan Hengen läsnä olosta jos terve Jumalan Sanan saarna ja opetus puuttuu.
Ehkä ne ovat ihmisrn oman sielun elämän kiihottumista uskonnollisilla tunteilla tai suorastaan paholaisen hengen vaikuttaa eksytystä.- Anonyymi00006UUSI
>>>>>Ihminen on siis uskonut Totuuden Sanan ja Totuuden Henki on tullut häneen asumaan.
Totuuden Henki ottaa Kristuksen omasta, Isän omasta ja antaa omillensa sekä muistuttaa heitä Totuuden Sanasta.<<<<
--------------
”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.”
Johannes 14:23-26 FB38
”Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.”
Johannes 16:13-15 FB38 - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
>>>>>Ihminen on siis uskonut Totuuden Sanan ja Totuuden Henki on tullut häneen asumaan.
Totuuden Henki ottaa Kristuksen omasta, Isän omasta ja antaa omillensa sekä muistuttaa heitä Totuuden Sanasta.<<<<
--------------
”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.”
Johannes 14:23-26 FB38
”Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.”
Johannes 16:13-15 FB38Unohdit Raamatussa mainitun sielullisen uskon.
- Anonyymi00007UUSI
Raamatussa puhutaan tervehenkisestä uskosta joskus helluntailaisuus on ja toisinaan ei ole tervehenkistä.
- Anonyymi00010UUSI
Pakkovauvakastetut vihkii homoja.
- Anonyymi00008UUSI
Oletko nähnyt että mehukokouksessa tullaan juovuksiin. Yleensä ne ovat naisia.
- Anonyymi00011UUSI
Hyvä havainto että Jeesus ei kaatanut ketään paitsi ne sotilaat jotka tulivat Getsemanessa pidättämään hänet kuulusteluja varten.
Yleensä Jeesus nosti ylös, jopa kuolleina vuoteella maksavia henkilöitä.
Hurmos on kuninkaiden laji esim Kuninkaat Saul ja Daavid meni hurmoksiin. Sekä myös Simson, jossa vaikutti Kaikkivaltiaan Henki. Ei hurmosta siis tarvitse pilkata tai halveksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1301854Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91877Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja151850- 60810
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35772Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47712- 73681
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö274672Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat44667Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34602