Ihmisen omaan sydämeen ja sen liikkeisiin ei voi luottaa.
Ihmisen sydämestä, lihasta ja henkivalloista lähtee monenlaisia ajatuksia.
Jopa saatanakin meni erään opetuslapsen sydämeen.
Kullakin lahkolaisella on oma "totuutensa".
Jer. 17:9
Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?
Sydämessä on pahoja ja hyviä ajatuksia
25
<50
Vastaukset 25
- Anonyymi00001UUSI
Saatana meni ensin Juudakseen, sitten kävi Pietarissa ja meni lopulta Paavaliin.
- Anonyymi00004UUSI
Palstan pastorit eksyttävät ja myyvät pelastusvarmuutta koko sydämellään.
Parannuksenteko ei kiinnosta henkilökohtaisesti.
- Anonyymi00002UUSI
"Sydämen usko" on pastorikäärmeiden teoriaa.
Siihen kun vielä tunteet ja hurmokset otetaan peliin. - Anonyymi00003UUSI
olet sokea panettelija.- jolla ei ole edes häpyä pilkata Jumalan Sanaa.
eli olet sokea ja kuuro- oman pään teologia- eli uskonnollisesti luulonäköy- tietoa ja siitä rakentanut oppinsa- eli sen telologiasi- minä itsekin hylkään mennen tullen.
puhut tuuleen- Anonyymi00009UUSI
Missä on tämän onnettoman helluntaiuskonnon uhrin Jumalansana ?
- Anonyymi00005UUSI
Pastorit voisivat ihan hyvin opettaa Hertta-sarjaa totuutena.
- Anonyymi00006UUSI
Kyllä pelastusvarmuuslupauksista kannattaa kunnon rahauhrit jotta saisi siunaukset ja pelastusvarmuuden.
Tämä on helluntaipastorin tavoite
🗣️🤑💰🫣 - Anonyymi00007UUSI
Kysyt aloituksessa, että kuka tuntee sihmisten sydämet?
Vastaus on yksiselitteinen:
Jumala on sydänten tuntija.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Mutta tunnetko sinä aloituksen tehnyt ihminen sydämesi tilan?
Taidatko sydämesi puhdistaa?
Onko se sydänten tuntijan, Jumalan, uskolla puhdistama, vai onko se puhdistamaton sydän?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00010UUSI
Älä vääristele.
Ap:ssa ei ollut muuta kuin yksi kysymys
Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea? - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Älä vääristele.
Ap:ssa ei ollut muuta kuin yksi kysymys
Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?Juuri niin, siinä on se kysymys sydämeen liittyen.
Kuka tuntee sydämen?
Kuka on sydänten tuntija?
Ja ketjussa oli viitattu myös sydämen uskoon.
Sydänten tuntija puhdistaa sydämet uskolla. Uskoon tulleiden sydämet.
"että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla".
Ja kuten voimme lukea vastauksen Raamatusta, sydänten tuntija on Jumala.
Oletko eri mielltä?
Vastaus kysymykseesi ( minkä esitit Raamatun siteeruksena ) on yksiselitteinen, kuten esille ottamasi tekstikohtakin sen todistaa.
9 Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?
10 Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.
( Jer 17)
Eli, taidatko sinä tuntea sydämesi tilan?
Jos olet sitä mieltä, että taidat, niin mihin perustat ajatuksesi?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi00008UUSI
Siitä kannattaa olla pelatusvarma, että herjaa Paavalia.
Ainakin jos on homo. - Anonyymi00011UUSI
Onko Usko Toivosen sydän koskaan ollut petollinen ?
- Anonyymi00025UUSI
On toki.
Raamatun ilmoituksen mukaan me kaikki olimme ....
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)
Tämä ennen uudestisyntymisen pesoa ja Pyhän Hengen uudistusta.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)
Jumala puhdistaa sydämet uskolla, uskoon tulon myötä.
"Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
(Apt 11)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi00012UUSI
Ihmisen oman tunteet eksyttävät omaa sydäntä.
- Anonyymi00013UUSI
Tieto on lisääntynyt.
Nyt tiedetään, että ihmisen sydän on verta pumppaava lihas rintakehässä.
Ihmisen mieli, ajatukset, suunnitelmat, tahto, tunteet syntyvät aivoissa. - Anonyymi00014UUSI
Saarn. 9:10
Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä. - Anonyymi00015UUSI
Jeesuksesta käytetty sana Logos tarkoittaa järkeä, tietoa, viisautta, logiikkaa...
Sananl. 1:7
Herran pelko on tiedon alku.
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa? - Anonyymi00016UUSI
Paavalin aikaan ajateltiin, että maapallo on pannukakun muotoinen,
ja heidät temmataan pilven päälle Jeesuksen häihin.
Ei käsitetty, että siellä pilven päällä on kova pakkanen. Häissä olisi pitänyt olla päällä happilaitteet ja vähintään pilkkihaalarit.- Anonyymi00017UUSI
Paavalin houreet selittyvät suurelta osin sillä, että hän ei koskaan nähnyt oikeata Jeesusta eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, vaan joutui keksimän omia oppejaan. Oli siinä kyllä hyvin taitava.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paavalin houreet selittyvät suurelta osin sillä, että hän ei koskaan nähnyt oikeata Jeesusta eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, vaan joutui keksimän omia oppejaan. Oli siinä kyllä hyvin taitava.
Kehuu opetusmetodejaan Roomalaisille, Korintossa kirjoittamassaan kirjeessä.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
- Anonyymi00019UUSI
"Koko maailma on pahan vallassa."
Totuutta Raamatusta.
Pahat ajatukset.
Pahat teot.
Eksytykset.- Anonyymi00022UUSI
Raamatun asioiden tutkimuksessa tarvitaan myös ymmärrystä ja tietoa.
Ps. 119:66
Anna minulle tietoa, anna oikeaa ymmärrystä, minä turvaan sinun käskyihisi.
- Anonyymi00020UUSI
Ihmisen sydämestä lähtevät.
[21] Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, [22] aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. [23] Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen.- Anonyymi00021UUSI
Nykyisin tiedetään, että sydän on pelkkä verta pumppaava lihas ihmisen rintakehässä. Ei sieltä lähde mitään ajatuksia.
Ihmisen aivoissa on ne rakenteet, joista ajatukset syntyvät ja lähtevät.
- Anonyymi00023UUSI
Käännyttämällä saadaan aikaiseksi psykologinen uskontila, mitä helluntailaiset luulevat pelastukseksi.
Lahkolaiset ovat uskoonsa käännytettyjä.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3191369Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3271307- 1041077
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50998- 105971
- 106930
- 111792
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22767- 69631
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh5617