RISTIINNAULITSE! RISTIINNAULITSE!
Mutta eipä kehdannut sitä kirjeissään tunnustaa.
Fariseus Saulus alias Paavali varmaankin oli mukana huutamassa että RISTIINNAULITSE!
27
59
Vastaukset 27
- Anonyymi00001
Jeesuksen nimi oli varmaan jo Paavalinkin listoilla. Miehellä kun oli valta tehdä niitä hirmutekoja, jos joku henkilö oli uhka Roomanvallalle.
Juudan itsenäistymisestä puhuttiin ja Jeesuksesta kaavailtiin sille kuningasta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00002
Tuo on totta! Jeesuksesta todellakin kaavailtiin johtajaa, kuningasta. Kansa odotti Jeesuksen vapauttavan heidät Rooman alaisuudesta. Pettymys oli suuri kun Jeesus vain muita asioita näytti miettivän. Vanhojen kirjoitusten ennustuksia "itsestään" ja niiden "täyttämistä". Meni asiat hieman väärille raiteille Jeesuksella.
- Anonyymi00003
Vaikka Saulus oli opiskellut Jerusalemissa rabbi Gamalielin alaisuudessa, monet tutkijat arvioivat, että Jeesuksen toiminnan ja ristiinnaulitsemisen aikana (noin 30–33 jaa.) Saulus saattoi hyvinkin olla takaisin kotikaupungissaan Tarsoksessa tai muualla suorittamassa fariseuksen tehtäviään. Hän astuu historian näyttämölle vasta hieman myöhemmin Jerusalemissa, kun ensimmäistä kristittyä marttyyria, Stefanusta, kivitetään.
Paavali korostaa useissa kohdissa (esim. Galatalaiskirjeessä), että hänen evankeliuminsa ja tietonsa Kristuksesta eivät olleet peräisin ihmisiltä, vaan suorasta ilmoituksesta Damaskoksen tiellä. Hän ei kuulunut niihin, jotka olisivat seuranneet Jeesuksen julkista toimintaa tai olleet Jerusalemissa Jeesuksen oikeudenkäynnin aikaan. Ei tuntenut Jeesusta.
Uusi testamentti kuvaa Paavalin elämää, koulutusta ja tekoja poikkeuksellisen tarkasti (erityisesti Apostolien teoissa ja hänen omissa kirjeissään). Missään kohdassa ei edes vihjata, että hän olisi nähnyt Jeesuksen ennen ylösnousemusta tai ollut osallisena Jeesuksen oikeudenkäynnissä. Jos Paavali olisi ollut paikalla vaatimassa Jeesuksen kuolemaa, hän olisi luultavasti katuvana maininnut sen kirjeissään, joissa hän muutenkin avoimesti suree sitä, että vainosi kirkkoa.
Sauluksesta tuli kristittyjen vihollinen vasta silloin, kun Jeesuksen seuraajat alkoivat julistaa ristiinnaulitun Jeesuksen nousseen kuolleista – fariseuksena Saulus piti tätä väitettä Jumalan pilkkana ja vaarallisena harhana, joka oli pakko pysäyttää.- Anonyymi00006
Miehen tekoja on yritetty kaunistella, asioita on käsitelty pelkästään uskonkiistojen näkökulmasta, ottamatta huomioon yhteiskunnallinen konteksti ja Rooman hirmuvallan toiminta, mitä Paavali edusti.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
- Anonyymi00004
Paavalin isä jo rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden, samoin sen sai poika Saulus, joka kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuukuisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.
Paavalilla oli lupa eliminoida ihmisiä, mikäli he ovat uhka Roomanvallalle.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
Kyllä hän oli Jerusalemissa jo siihen aikaan kun Stefanos murhattiin ja miten monta muuta, ei niistä kaikista kerrota yhtään mitään. - Anonyymi00005
Stefanoksen murha
Ap. t. 7:55
Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.
Ja paljon muita surmattiin pelkästään Jerusalemissa
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä MYÖS tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa. - Anonyymi00007
Paavalin opit perustuivat naisten alistamiseen.
11:6 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.- Anonyymi00013
Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla, jos eivät pidä huntua- ja burkaa ja pidä suutaan kiinni seurakunnassa.
Siihen Paavalin suosio perustuu. Monet miehet aloittaa saarnansakin: "Rakas Paavali...
- Anonyymi00008
Rauhaa!
Paavali oli Apostoli ja viestin tuoja. Siten hän puhui kielillä mutta ei selittää osannut Jumalalta Ilmestyksissä saamiaan sanoja. Vasta kirkkoisät sivuuttivat Paavalin ja osasivat Pyhässä Hengessä selittää Raamatun kirjoituksia ja tuoda uudistuksia. Paavali oli perusta ja astinlauta, jolta häntä suuremmat Pyhän Hengen lahjoja saaneet ponnistivat korkeammalle kuin tuhansiin vuosiin muut kykenevät.
Ilman perustaa ei kukaan rakenna ylöspäin mitään. Paavali oli välttämätön.- Anonyymi00009
Demoni niitä Paavalin huulia heilutti siellä Korintossa.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Paavalin henkiopas ja enkelien kielillä (glossolaliaa) puhuja asusteli miehen sisällä
"The messenger of Satan" niminen demonihenki, Saatanan viestintuojaenkeli, jota ei otettu miehestä pois pyynnöistä huolimatta.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
8 For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
Room. 8:6
Sillä lihan mieli on kuolema.
Paha äkkikuolema Roomassa, ei siihen liittynyt mitään armoa. - Anonyymi00010
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen. Se on Raamatullinen facta.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Oikeiden Kristuksen 12 apostolin nimet mainitaan Apt.1 kohdalla. - Anonyymi00011
Paavali oli valheveikko. Ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvä. Tarkoitus pyhittää keinot.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Svenska Bibeln 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.
lögnaktighet
-epärehellinen
-valehteluun taipuvainen luonne - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen. Se on Raamatullinen facta.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Oikeiden Kristuksen 12 apostolin nimet mainitaan Apt.1 kohdalla.Rauhaa!
Me kaikki tiedämme Paavalin tuomien Sanomien ja Ilmestysten sanojen määrän. Koko maailma on niitä täynnä.
Mutta kertokaapa te puolestanne minkä viestin ja sanoman Jumalalta toi tuo muka Paavalia suurempi apostoli JAAKOB ALFEUKSEN POIKA. Todellakin hänen viestinsä oli varmasti merkittävä kunhan sen vain jostakin löydän..... Auttakaa ihmeessä!
- Anonyymi00014
Jeesuksen veli Jaakob ainakin varoitti "yksin uskosta " -mantran hokemisesta. Ihminen kun saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Jaak.2:24
"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen,
ei yksistään uskon perusteella."- Anonyymi00018
Rauhaa!
Ja kuitenkaan yksikään meistä ei olisi olemassa ja elossa tänä päivänä ellei esi-isämme ja äitimme olisi tehneet laittomia tekoja meidät saadaksemme ja taatakseen meille yltäkylläisyyden.
Lain noudattaminen teoin on SUURTA RAKKAUTTA JUMALAA KOHTAAN ja Jumalan armo tulee näkyviin lain noudattajien takia tuhansiin polviin. Lähimmäiseen kohdistuva rakkaus edellyttää kuitenkin sääntöjen rikkomista ja lain heittämistä syrjään. Katumus, parannuksen teko ja kääntymys herättää kuitenkin aina suurimman ilon.
Uskon teho, hedelmät ja hyöty kietoutuu laittomiin tekoihin ja lähimmäiselle sekä itselle aikaan saatuun ansiottomaan hyötyyn. Se kumoaa oikeuden ja antaa valtaa sattumalle. Itse olen sokea näkemään uskon hyödyt, mutta olen 100 prosenttisen vakuuttunut silti että usko tarvitaan ja että koko MAAILMA RAKENTUU USKON VARAAN. ILMAN USKOA MAAILMASSA KAIKKI ROMAHTAA. - Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Rauhaa!
Ja kuitenkaan yksikään meistä ei olisi olemassa ja elossa tänä päivänä ellei esi-isämme ja äitimme olisi tehneet laittomia tekoja meidät saadaksemme ja taatakseen meille yltäkylläisyyden.
Lain noudattaminen teoin on SUURTA RAKKAUTTA JUMALAA KOHTAAN ja Jumalan armo tulee näkyviin lain noudattajien takia tuhansiin polviin. Lähimmäiseen kohdistuva rakkaus edellyttää kuitenkin sääntöjen rikkomista ja lain heittämistä syrjään. Katumus, parannuksen teko ja kääntymys herättää kuitenkin aina suurimman ilon.
Uskon teho, hedelmät ja hyöty kietoutuu laittomiin tekoihin ja lähimmäiselle sekä itselle aikaan saatuun ansiottomaan hyötyyn. Se kumoaa oikeuden ja antaa valtaa sattumalle. Itse olen sokea näkemään uskon hyödyt, mutta olen 100 prosenttisen vakuuttunut silti että usko tarvitaan ja että koko MAAILMA RAKENTUU USKON VARAAN. ILMAN USKOA MAAILMASSA KAIKKI ROMAHTAA.Raamatun alkukielen mukaan uskominen tarkoitti Jumalan säätämien lakien ja käskyjen noudattamista mahdollisen hyvin. Uskon kuuliaisuutta eli tottelemista Jumalan tahdon tekemiselle.
Ei pelkkää käännyttämällä aikaansaatua ihmisen psykologista päänuskoa jonkin uskonlahkon jäseneksi liittymistä, eli "metanoia"-uskoa.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Raamatun alkukielen mukaan uskominen tarkoitti Jumalan säätämien lakien ja käskyjen noudattamista mahdollisen hyvin. Uskon kuuliaisuutta eli tottelemista Jumalan tahdon tekemiselle.
Ei pelkkää käännyttämällä aikaansaatua ihmisen psykologista päänuskoa jonkin uskonlahkon jäseneksi liittymistä, eli "metanoia"-uskoa.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!Jaa en tiedä asiasta promilleakaan teihin verraten. Mun mielestä lain, käskyjen ja sanojen noudattaminen on VIISAUTTA ja rakkautta Jumalaa eikä mammonaa tai itseään kohtaan. Se ei ole mielestäni uskoa. Usko on ennemmin Jumalan pyrkimysten ja tahdon seuraamista ja tuota metanoiaa? Mutta kuten sanottu tietoni on heikkoa. Esitän vain mutu mielipiteitä.
- Anonyymi00015
Paavalillahan oli salaseura, joka kirjoitteli niitä kirjeitä Paavalin nimissä vielä paljon miehen kuoleman jälkeenkin.
Wikipedia
Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta, niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi (antiikin kreikan sanasta ’deuteros’, lit. ’toinen’; sittemmin myös ’toissijainen’ ja ’jatke’). Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidosta historiallisesta tekstistä. Sitä luettiin, mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[2] - Anonyymi00016
Paavali aloitti missionsa perinteisen Juutalaisten uskonnon avainhenkilöiden eliminoimisella.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.- Anonyymi00017
Joh. 10:10
Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
- Anonyymi00019
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei vaihtanut sitä mihinkään muuhun uskontoon.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.
Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan Juutalaisten uskonnon vastaisista voimista, valeapostoleista, profeetoista ja käännyttäjistä, joita ilmestyy hänen nimissään heti kun hän nousee taivaaseen.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Matt.24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.- Anonyymi00020
Niitä valejeesuksia, henkijeesuksia ilmestyi vähän jokaisesta pusikosta teitten varsilta ´pysäyttelemään ihmisiä ja sitä armoaan ja rakkauttaan heille osoittamaan.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Niitä valejeesuksia, henkijeesuksia ilmestyi vähän jokaisesta pusikosta teitten varsilta ´pysäyttelemään ihmisiä ja sitä armoaan ja rakkauttaan heille osoittamaan.
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.Jaa lapsena on vielä uskoa kaikkiin ihmisiin, mutta mitä vanhemmaksi käy sitä enemmän viisastuu ja alkaa varoa muita ihmisiä. Pettymykset ihmissuhteissa kasvaa mitä enemmän niitä on.
Usein kuulee joidenkin uskovien sanovan ihmiseen katsomatta: Jeesus rakastaa sinua! Ja niin alhaalla ei kenkään kulje etteikö siellä Jeesus ois.
Donovan : Children of The world
https://youtu.be/dRDa6P0voxM?is=hDmZEJLZxSk31po9
Totta on että Jumala on politiikan, esivallan ja vallankumousten kautta pyrkinyt antamaan kaikille mitä kukin tarvitsee, mutta köyhät ja sairaat ovat risteinä silti jäljellä. - Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.Lahkoissahan niitä "Jeesuksia" otetaan vastaan pelkästään lahkopastorin ojentamalla käsiään ihmisen pään pääälle ja niitä "Jeesuksia" alkaa virtaamaan sieltä ihmisen käsistä.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Lahkoissahan niitä "Jeesuksia" otetaan vastaan pelkästään lahkopastorin ojentamalla käsiään ihmisen pään pääälle ja niitä "Jeesuksia" alkaa virtaamaan sieltä ihmisen käsistä.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Lahkoissahan niitä "Jeesuksia" otetaan vastaan pelkästään lahkopastorin ojentamalla käsiään ihmisen pään pääälle ja niitä "Jeesuksia" alkaa virtaamaan sieltä ihmisen käsistä.
Ylivainio tönäisi nopeasti kädellään ihmisen otsaan ja kanttuvei suorilta jaloista pää edellä selälleen maahan taju kankaaalla.
Jos siepparit takana eivät olisi olleet hereillä, niin huonosti olisi käynyt.
"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi. Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!"
- Anonyymi00022
Perisyntinen ihminen on pohjimmiltaan paha.
1. Moos. 6:5
Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751689- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398