Miksi kela on kuin työläisille pankki jakaa ilmasia verorahoja pakolaisille työtä tekemättä anna mun kaikki kestää 🥲😇 T: MUMMO
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Sarasvuo:
– Kyllä mä tajuun, että se [maahanmuutto] tuottaa [vasemmistolle] äänestäjiä ja tää on selvä juttu ja siihen liittyy valtapolitiikkaa.
Me ollaan tämä yhteiskunta rakennettu ja sen takia maahan tulijat saavat täältä esimerkiksi sosiaaliturvaa – mikä ei tietenkään jatku, koska tää piti sössiä. Rahoitus ei riitä. Meillä oli semmonen vaihe, että esimerkiks asuminen pääkaupunkiseudulla suurelta osin sosialisointiin ja niin poispäin, se ei tuu jatkumaan. Eläkkeitä tullaan leikkaamaan.
Harmi sinänsä.
Mut ei me oltu valmiita ansaitsemaan sitä elintasoa työllä ja riskinotolla, mitä me jaeltiin ympäriinsä täysin vastuuttomasti ja sitten jälkipolvet siivoo sotkut.
Mä kannatan lisää veroja, mutta siis lisääntyvistä tuloista – ja se edellyttää sitä talouskasvua. Se edellyttää onnistumista. Jos sä luot menestystä rampauttavat rakenteet, en mä sitä maksa. Tiiätkö, mä en siitä sit kuitenkaan joudu kärsimään. Mutta tästä kun mä kohta lähden tuonne Hämeentielle, siellä on ihmisiä, jotka tarvitsis sitä mun rahaa enemmän. Ja kyllä mä tajuan, että pysyäkseen vallassa sä harjoitat politiikkaa, joka tähtää äänten kalasteluun, mut ei se oo oikein reilua näitä äänestäjiä kohtaan. Se arvolupaus heille on petetty, koska se politiikka on ytimeltään kateuspohjaista.
No ei se mitään, maksetaan silti. Mutta jos ne ei uudestaan rupea puuhaamaan siitä maasta poistumis verosta... Se on mulla sellainen raja; mä oon maksanut kaikissa vaiheissa oikein auliisti ja mielelläni maksanut ylimääräistäkin, enkä ikinä aggressiivisesti harjoittanut verosuunnittelua. Mutta siinä mä myönnän, että tapahtu semmonen, että no okei, no mä teen sen mitä laki sallii ja laki sallii yllättävän paljon meikäläiselle.
@salintopi :
– Se on ehkä semmonen vasemmistolaisen politiikan nurja kääntöpuoli, että loppupeleissä siitä tulee kärsiin se, joka ymmärretään heidän ydin kannattajajoukokseen. Ja sit ne ihmiset, ketä he ajattelee, että on se vihollinen eli nää rikkaat...
Sarasvuo:
– Kyllä ne niin käyttäytyy ja niin myös sanoo. Ei kaikki, mutta tämä on tullut vastaan: tää luokkavihollisuuden käsite.
//
Koko juttu:
https://www.youtube.com/watch?v=MBry_UtSkPI&t=759 - Anonyymi00002
Kela on pankki myös persuille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11823- 43794
- 62758
- 60750
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42743- 51637
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49587- 60587
- 67566
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28508SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18487- 29485
- 99478
- 44475
- 32469
- 40437
- 58421
- 24419
- 17410
- 43397