Oletko MPP huomannut ?

Anonyymi-ap

Vaikka me ollaan erimieltäkin, olemme asioissa paljon samoilla linjoilla, kun käsityksiämme kerromme täällä keskustan palstalla. Huomaan että meillä tietämys on aika korkealla, pystymme kirjoittamaan, ja vieläpä aika hyvin politiikan ym kulusta. Tämä meillä on muutakin kuin "olet persu" "olet pankkomajuri". Ja laillisia puolueitahan mainittukin. Eikä nyt persutkaan niin poikanen ole historiassa, keskustasta (silloinen maalaisliitto) irtosi Veikko Vennamon johdolla.

-Suomen Maaseudun Puolue (SMP) perustettiin 1959 ja toimi vuosina 1959–1995. Puolueen johtaja Veikko Vennamo oli maaseudun puolustajana ja se perusti uutta organisaatiota, kun hän erkani Maalaisliitosta. SMP:n kannatus oli suurimmillaan 1970-luvun alussa ja uudelleen 1980-luvun alussa, ja se osallistui usein Sorsan ja Holkerin hallituksiin. Nimenmuuton Perussuomalaisiksi melkein tukahdutti puolueen, Soini puheenjohtajana teki uuden nousun, jossa puolue yhä on.
Keula vaihtunut, nyt taas hallituspuolue. Kun ajattelee Perussuomalaisten hallitus oloa, oli 2015-2019 ja nyt taas 2023-2027. Niin sillä saralla aika hyvin saavutukset.

Hyvä demokratia, kun puolueet aina vaihtuu hallitukseenkin. Se tietenkin sitten -huono demokratia kun vasemmistolainen AY-liike lakkoilee hallitusta vastaan.
-Tästä varmaankin ollaan MPP kanssa erimieltä. Vasemmsitolaine AY-liike paljolti lakkoilee johtajiensa palkan takia, tuskin muuten 2x ministerin palkoilla olisivat. -Tiedän MPP eri näkemys. YTK jo jäsenissä ajanut SAK edelle. Näitä tulisi kehittää, pois välistä aalloilla seilaavat johtajat korkeilla palkoillaan. Eduskunta avusteinen palkkojen ja työolojen kehittättä, ei nyt oleva vasemmisto poliittinen korruptoitunut SAK AY-liike. Sanoppa se Venäjällä Putinille, olet linnassa 10 vuotta. Meillä vielä sananvapaus, jota rajoitetaan keksutan palstalla, kirjoituksia poistamalla, ilmeisesti tämäkään ei ole vasemmiston mieleen, joka näkyy tätäkin palstaa hallitsevan. Missä on Putiniakin, emme siitä ole päässeet irti, jotka lähempänä olleet Neuvostoliittoa, käsitys kumpuaa sieltä -kirjoitusten poistoissakin. Joihin sitten "meriselitykset, kuin Putinilla ikään "Ukraina hyökkäsi Venäjälle".

Kuten huomataan näissä + muita, meillä MPP kanssa eri käsityksiä, se riippuu kummalla puolen aitaa olemme. Propakannalla ei nykyään niin voi toimia kuin ennen, jokainen voi tiedot tarkistaa. Aikanaan tein pikku-produn Neuvostoliiton vaikutuksesta meidä lakkoihin, niitä löytyi, suoraan Neuvostoliiton suurlähetystön kauttakin, toverit AY-liitojen johtajat kävi kuulolla miten toimia. Kun olivat saaneet ns neuvottelu kutsun. Siinä yhäkin kuin "näkymätön toveri Väänänen" olisi välikätenä lakkojen luonteet sitä kuvastaa.
Nyt MPP meni sinusta kauemmas !

11

<50

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"Eikä nyt persutkaan niin poikanen ole historiassa, keskustasta (silloinen maalaisliitto) irtosi Veikko Vennamon johdolla."

Tuo ylläoleva todistaa aloittajan tietämyksen tason.

Se joka irtosi maalaisliitosta Veikko Vennamon johdolla oli SMP eivätkä persut.

Persut olivat tuohon aikaan vain märkä uni Pekka Siitoimen päässä

• Anonyymi00002
      UUSI

Eikä nyt persutkaan niin poikanen ole historiassa, keskustasta (silloinen maalaisliitto) irtosi Veikko Vennamon johdolla.

-Suomen Maaseudun Puolue (SMP) perustettiin 1959 ja toimi vuosina 1959–1995. Puolueen johtaja Veikko Vennamo oli maaseudun puolustajana. Nimenmuuton Perussuomalaisiksi melkein tukahdutti puolueen, Soini puheenjohtajana teki uuden nousun, jossa puolue yhä on. Keula vaihtunut, nyt taas hallituspuolue. Kun ajattelee Perussuomalaisten hallitus oloa, oli 2015-2019 ja nyt taas 2023-2027. Niin sillä saralla aika hyvin saavutukset.

Hyvä demokratia, kun puolueet aina vaihtuu hallitukseenkin. Se tietenkin sitten -huono demokratia kun vasemmistolainen AY-liike lakkoilee hallitusta vastaan.

• Anonyymi00004
        UUSI

Persut ovat etääntyneet niin kauas vennamolaisista alkujuuristaan, ettei sitä tunnista enää miksikään vanhaksi historian tekeleeksi. Soinin johdolla perust vielä oli tunnistettavissa juuristaan.

SMP:n ja Vennamon politiikan ytimessä olivat ns. maan hiljaiset, unohdettu kansa eli pienviljelijäväestö, jota oli vielä 1950-luvulla runsaslukuisasti. Omat isovanhempanikin kuuluivat tähän joukkoon. En usko heidän kuitenkaan äänestäneet koskaan vennamolaisia ja sitten, kun se olisi voinut olla todennäköisempää, elämä loppuikin kesken.

Timo Soinin unohdettu kansa ei tietenkään ollut enää pienviljelijäväestö, koska näitä ei enää ollut 1990-luvulla. Soinin piti löytää toinen kohderyhmä, mutta siinä hän epäonnistui koko lailla totaalisesti. Tuon kohderyhmän ytimen muodostivat kaupunkilähiöiden pubistit ja maaseudun yksinajattelijat, jonkinlaiset korpifilosofit. Kaikkiaan tätä porukkaa voi kuvailla Kansan radion ahkeriksi fanttajiksi. El hölynpölyä tuutin täydeltä. Tämä riitti muutaman kansanedustajan nosteeseen. Timo, Tony ja Veltto. Näistä Veltto luiskahti eduskuntaan puolivahingossa kristilliseten äänillä. Krstilliset olivat ko. vaalipirissa persujen kanssa vaaliitossa ja saivat sillä Velton eduskuntaan. Mahtoi kristillisiä äänestäjiä harmittaa.

Persujen jytky tuli sitten ensi kerran vuoden 2011 vaaleissa. Siihen vaikuttivat kuitenkin jo muut syyt kuin unohdetun kansan puolustaminen. Pääsyynä oli silloin EU-vastaisuus ja EUn tukipaketit. Vanha kepulanen EU-vastaisuus alkoi nostaa päätään ja näkyi jytkynä. Seuraavat vaalit alkoivatkin sitten siirtää persuja jo vauhdilla kohti maahanmuuttovastaista liikettä. Mentiin jo hyvin kauas unohdetun kansan juurilta. Ja sitten kävikin niin, että Jussi Halla-ahon Suomen Sisun edustajat valtasivat eli varastivat koko puolueen Soinilta. Se ol täydellisesti onnistunut vallankaappaus, joka muutti persut aivan eri puolueeksi kuin mikä se oli Soinin johtamana saati sitten siihen, mitkä olivat puolueen vennamolaiset juuret. Kun SDP juhlii edelleen Väinö Tannerta ja Kepu Santeri Alkiota, niin nykypersut tuskin ovat koskaan kuulletkaan Veikko Vennamosta. Eivät he tietenkään Vennamon tapaista vilkasta karjalaista halunneet erityisemmin muistella, koska tämä oli luonteeltaan Viipurin kosmopoliitikko, jolle kansainvälisyys ja monikulttuurisuus eivät olleet vieraita. Maahanmuuttajia pahempi ongelma oli silloin Kekkosen johtama K-linja ja NL:n liehittely, jos Vennamolta kysyttiin. Eikä tarvinnut edes kysyä, hän kyllä kertoi mielipiteensä kysymättäkin.

Persujen ilmeen muuttumista kuvaa sen johdon muuttuminen. SMP:n aikona johdossa oli politiikan suuri jonglööri ja vihdyttäjä Veikko Vennamo. Häntä seurasi lupsakka poikansa Pekka ja tätä sitten sananikkari ja lupsakasta perinnettä jatkanut Timo Soini. Mutta sitten suuren muutoksen aikaan tulivat uudet ilmeet, jotka muistittivat raivopäisiä ja vakavailmeisiä stalisnisteja. Jussi Halla-aho ja Riikka Purra eivät ole mitään iloisen politiikan suurnimiä. Hupipuolueesta tuli kerralla vakavailmeinen ääripuolue, joka uhkui ovista ja ikkunoista ideologista muukalaisvihaa.

MPP

• Anonyymi00003
      UUSI

Jopa on taas "keksusta suuntaista" (yhdys sana) itse kehua (yhdys sana)!
      "..erimieltäkin.."!
      Taas persutrollia YTKyttää, et ole vieläkään oppinut suomea, varsimkaan kirjoittamaan.

Kopio-osa keskellä meni oikein, kun sen oli joku suomea osaava kirjoittanut, mutta sitten paljastit itsesi persutrolliksi, koska taas tulivat ne samat äsaakoot, johtajien 2×-palkat ja kaikki sama, joka on luettu moneen kertaan.

Tuli lakot, neuvostoliitto, toverit etc.

Kommunistit unohdit, mutta "propakannat"
      sentään muistit.

• Anonyymi00005
        UUSI

Samuel Tampereen SKP piiristä, etkös olekkin. Et osaa jutun tynkää tehdä, vain purra säärestä aitoon kommunisti tyyliin. Pankkolängvitsinäkin tunnetaan.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Samuel Tampereen SKP piiristä, etkös olekkin. Et osaa jutun tynkää tehdä, vain purra säärestä aitoon kommunisti tyyliin. Pankkolängvitsinäkin tunnetaan.

Purra pääsi esittelemään sääriään jopa Helsingin Sanomiin, joten tuskin turha nainen on.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Purra pääsi esittelemään sääriään jopa Helsingin Sanomiin, joten tuskin turha nainen on.

Nätit sääret, niitä me miehet juuri katsellaan perseen ohella. Minun perse on täyteläinen, vähän leveäkin. XXLkokoa.

Jorma 30 cm

• Anonyymi00008
      UUSI

MPP on esimerkki totaalisen suvaitsemattomasta ihmisestä, ihmisestä joka on kyvytön sietämään, hyväksymään tai edes sallimaan sellaisia mielipiteitä, elämäntapoja ja ihmisryhmiä, jotka poikkeavat hänen omastaan.

MPP:llä on hirvittävä määrä uskomuksia jotka kaikki pohjaa hänen vanhoilliseen maailmankuvaansa jostain kaukaa 1970 luvulta. Tiedot ovat äärimmäisen yksipuolisia, perustuu vasemmistolaiseen kirjoitteluun, kyky tarkastella maailmaa avoimesti puuttuu. Asenteet ovat täysin joustamattomia, ja omaa taantumuksellista näkökantaa pidetään aina oikeana.

Vasemmistolaiseen tyyliin vahva vastakkainasettelu ja viholliskuvien luominen on hänen kirjoitustensa ydintä. Katsokaa vaikka tuota "analyysiä" persuista. Vaikka kuinka hän yrittää "analysoida" niin puhdas vihakirjoitus siitä syntyy. Kaikesta näkyy pelko ja tietämättömyys vieraana pidettyjä asioita kohta, oma maailmankuva on niin kapea

• UUSI

Joo, en siedä enkä hyväksy sellaista politiikkaa, joka on epädemokraattista, Suomelle ja suomalaisille vaarallista, ihmisarvoa inhoavaa. Tältä osin olen näille ehdoilla kanssasi samaa mieltä.

Mitähän nämä uskomukset mahtavat olla? Siitä et osanne kertoa esimerkkejä, kun niitä ei taida olla. Lähinnä vihjailevia omia mielipiteitäsi. Eikä tuossa ole mitään esimerkkejä mistään yksipuolisuudestakaan.

Kirjoitustani persuista voi toki tarkastella. Se on tosiaan minun arvioni enkä sitä halua peitellä. Tämähän on mielipidekirjoitusten palsta. Ei minulla ole vastaavia käistyksiä esim. Kokoomuksesta ei RKP:stä, koska niillä ei sellaisia rasitteita kuin persuilla. Esim. kun katsotaan Petteri Orpon käsitystä persuista vuonna 2017 verrattuna tähän päivään, ne ovat tyystin erilaiset. Syy on selvä, mutta ei siitä sen enempää.

En nyt sanoisi, että vasemmistolaisuuteen liittyy erityisemmin mikään vastakkainasettelu. Tottakai sitä on, koska vasemmistolaisuus on saanut alkunsa luokkaeroista, jotka ovat vähentyneet mutteivat tyystin kadonneet. Sen vuoksi niin moni suomalainen eli noin joka kolmas äänestää edelleen vasemmistopuolueita. Kun luet vähän avarakatseisemmin näitä palstoja, niin varsinkin persuja kannattavat näkevät kaikissa vastustajissa kommunistin. Silloinkin, kun tämä on kokoomuslainen.

Itseni olen luokittelut itseni arvoiltani ennen muuta liberaaliksi eli sallin erilaiset arvot ja elämäntyylit, kunhan niiden tarkoitus ei ole vahingoittaa muiden kanssaeläjien oikeuksia ja vapauksia. Talouspolitiikassa kannatan sosiaalisesti vastuullista markkinataloutta, mutta ymmärrän, että sen plkuntarkka noudattaminen on vaikeata. Tasa-arvo edistää aina kansakunnan yhtenäisyyttä ja varakkaiden oma etu on maksaa jonkun verran yhteiskuntajärjestyksen säilymisestä. Tässä Suomessa on onnistuttu varsin hyvin. Siitä pitää antaa kunniaa mm. Kyösti Kalliolle ja Urho Kekkoselle, jotka ymmärsivät tämän harvinaisen hyvin. Persut on vhapuolue, joka pyrkii nakertamaan tätä maamme yhtenäsyyttä. Tätä pidät toki taantumuksellisina näkemyksenä, minä taas näen sen el persut maamme yhtenäisyyden vaarantajana. Pelkoa minulla on tätä kohtaan, koska historiallinen vastaavuus löytyy noin sadan vuoden takaa enkä itse koe taantumuksellisena vastustaa sitä. Sinun maailmankuvasi saattaa olla tässä suhteessa "avarampi", mitä on vaikea tulkita muuksi kuin heikoksi historian tuntemukseksi.

• Anonyymi00009
        UUSI
        mielipidepankki kirjoitti:

Joo, en siedä enkä hyväksy sellaista politiikkaa, joka on epädemokraattista, Suomelle ja suomalaisille vaarallista, ihmisarvoa inhoavaa. Tältä osin olen näille ehdoilla kanssasi samaa mieltä.

Mitähän nämä uskomukset mahtavat olla? Siitä et osanne kertoa esimerkkejä, kun niitä ei taida olla. Lähinnä vihjailevia omia mielipiteitäsi. Eikä tuossa ole mitään esimerkkejä mistään yksipuolisuudestakaan.

Kirjoitustani persuista voi toki tarkastella. Se on tosiaan minun arvioni enkä sitä halua peitellä. Tämähän on mielipidekirjoitusten palsta. Ei minulla ole vastaavia käistyksiä esim. Kokoomuksesta ei RKP:stä, koska niillä ei sellaisia rasitteita kuin persuilla. Esim. kun katsotaan Petteri Orpon käsitystä persuista vuonna 2017 verrattuna tähän päivään, ne ovat tyystin erilaiset. Syy on selvä, mutta ei siitä sen enempää.

En nyt sanoisi, että vasemmistolaisuuteen liittyy erityisemmin mikään vastakkainasettelu. Tottakai sitä on, koska vasemmistolaisuus on saanut alkunsa luokkaeroista, jotka ovat vähentyneet mutteivat tyystin kadonneet. Sen vuoksi niin moni suomalainen eli noin joka kolmas äänestää edelleen vasemmistopuolueita. Kun luet vähän avarakatseisemmin näitä palstoja, niin varsinkin persuja kannattavat näkevät kaikissa vastustajissa kommunistin. Silloinkin, kun tämä on kokoomuslainen.

Itseni olen luokittelut itseni arvoiltani ennen muuta liberaaliksi eli sallin erilaiset arvot ja elämäntyylit, kunhan niiden tarkoitus ei ole vahingoittaa muiden kanssaeläjien oikeuksia ja vapauksia. Talouspolitiikassa kannatan sosiaalisesti vastuullista markkinataloutta, mutta ymmärrän, että sen plkuntarkka noudattaminen on vaikeata. Tasa-arvo edistää aina kansakunnan yhtenäisyyttä ja varakkaiden oma etu on maksaa jonkun verran yhteiskuntajärjestyksen säilymisestä. Tässä Suomessa on onnistuttu varsin hyvin. Siitä pitää antaa kunniaa mm. Kyösti Kalliolle ja Urho Kekkoselle, jotka ymmärsivät tämän harvinaisen hyvin. Persut on vhapuolue, joka pyrkii nakertamaan tätä maamme yhtenäsyyttä. Tätä pidät toki taantumuksellisina näkemyksenä, minä taas näen sen el persut maamme yhtenäisyyden vaarantajana. Pelkoa minulla on tätä kohtaan, koska historiallinen vastaavuus löytyy noin sadan vuoden takaa enkä itse koe taantumuksellisena vastustaa sitä. Sinun maailmankuvasi saattaa olla tässä suhteessa "avarampi", mitä on vaikea tulkita muuksi kuin heikoksi historian tuntemukseksi.

"...historiallinen vastaavuus löytyy noin sadan vuoden takaa enkä itse koe taantumuksellisena vastustaa sitä..."

Aivan, reilu sata vuotta sitten SDP aloitti aseellisen kapinan. Ymmärrän, ettei sinulla ole tarvetta vastustaa samaa kehitystä nytkään. Niin umpivasemmistolainen olet.

• Anonyymi00010
        UUSI
        mielipidepankki kirjoitti:

Vihapuolueista esimerkin voimme ottaa naapurimaa Ruotsista. Sillähän vasemmistoblokin äärivasemmistolaiset puolueet (Vänsterpartiet ja Miljöpartiet) voittivat, ja demarit hävisivät.

Miksi näin kävi?

Useat vasemmistopuolueiden ehdokkaat levittivät Hamasin ylistystä ja terrorismia, rankkaa antisemitismiä ja juutalaisvihaa. Vänsterin listoilta vaalikampanjan aikana poistettiinkin 25 ehdokasta terrorismin, antisemitismin ym. vihapuheen vuoksi.

Äärivasemmiston voitto nojaa pitkälti tuohon vihapuheesen. Se sai paljon maahanmuuttajaääniä, esimerkiksi kaksinkertaisti kannatuksensa Rinkebyssä ja Rosengårdissa. IImaamit kannustivat voimakkaasti muslimeita äänestämään Vänsterpartietia ja Miljöpartietia, joiden vihapuhe oli imaamien julistamnan juutalaisvihan tukemista.

Meillä on sama kehitys meneillään. Vaarallinen äärivasemmiston (Vasemmistoliitto) nousu kertoo karua kieltä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      38
      2221
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      56
      726
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      41
      701
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      71
      532
    5. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      502
    6. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      500
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      500
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      487
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      16
      484
    10. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      479
    Aihe