Jos lain kautta haluat pelastua,

Anonyymi-ap

silloin SINUN TÄYTYY PITÄÄ K O K O L A K I.

Lue, mitä apostoli Jaakob asiasta sanoo:

10Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta RIKKOO sitä YHDESSÄ KOHDASSA , on SYYPÄÄ KAIKILTA KOHDILTA.
11Hän, joka sanoi: »Älä tee aviorikosta», sanoi myös: »Älä tapa.» Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. 13Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

Vain Jeesus Kristus piti koko lain.

34

<50

Vastaukset 34

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Lait määrittelee asioita pykälittäin, ei yhden pykälän rikkominen tarkoita kaikkien muidenkin pykälien rikkomista. Ne väitteet on murhamies Paavalin kieroja valheita, kun hän yritti kiemurrella lain alta pois ettei olisi tullut tuomituksi Juutalaisten joukkosurmista.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan."

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00011
        UUSI

Parempi olisi olla hiljaa, kun pilkata Paavalia. Siitä tietää ettei hän ole oikeasti uskossa minkään opin mukaan. Oikeasti armossa ja uskossa elävä ei pilkkaa muita ja Raamatun apostoleja.

• Anonyymi00013
        UUSI

Juutalaisen lain näkökulmasta Saulus ei ollut rikollinen vainotessaan kristittyjä, vaan hän toimi Jerusalemin ylipappien valtuuttamana (Ap. t. 9:1–2) suojellakseen juutalaista ortodoksiaa "harhaopilta". Hänellä ei siis ollut juutalaisen lain edessä pelkoa tuomiosta joukkosurmista, sillä viranomaiset olivat hänen takanaan.

Paavalin radikaali väite siitä, että "Kristus on lain loppu" (Room. 10:4), syntyi käytännön ongelmasta: kun ei-juutalaiset (pakanat) alkoivat liittyä liikkeeseen, pitäisikö heidän ympärileikata itsensä ja alkaa noudattaa Tooran satoja käskyjä? Paavali väitti, että ei tarvitse, mikä johti rajuun riitaan hänen ja Jerusalemin alkukristittyjen (kuten Pietarin ja Jaakobin) välillä.

eli se joka väittää Paavalin ollen murhamies on oikeassa mutta ei sovi unohtaa sitä, että hän sai kokea Jumalan armon. Pilkkaaja ei ole sitä vielä kokenut ja Paavalin pilkkaaminen ei varmaankaan ole pilkkaajalle etu Jumalan silmissä.

Minä miettisin hänen asemassa tarkkaan mitä tekstiä muille kirjoittaisin. Joku voi kirjoitusten johdosta kääntyä Paavalin opetusten vastaiseksi ja sen näkemyksen aikaansaanut henkilö on silloin heikoilla jäillä.

• Anonyymi00002
      UUSI

Matt. 5:19

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jeesus lähetti lisää lainopettajia, ei mitään lain kumoajia eikä hurmoshenkisiä hihhuleita.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Anonyymi00003
      UUSI

Jumalan lakien ja käskyjen vastustaminen on kapinointia ja niskoittelua niitä vastaan on kapinointia Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

• Anonyymi00004
        UUSI

Roistot ja murhamiehet opettaa, että lait kumottu ja kuopattu, eikä niistä tarvi enää mitään välittää. Se tarkoittaisi sitä, että ei olisi syntiäkään, mistä he joutuisivat vastuuseen.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Roistot ja murhamiehet opettaa, että lait kumottu ja kuopattu, eikä niistä tarvi enää mitään välittää. Se tarkoittaisi sitä, että ei olisi syntiäkään, mistä he joutuisivat vastuuseen.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.

• Anonyymi00006
      UUSI

Ei ketään suoraan mihinkään taivaaseen temmata. Jokainen joutuu tilille tekemistään.

1. Piet. 1:17

Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00007
      UUSI

Gal. 6:7

Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi00008
      UUSI

Mistä ihmeestä aloittaja ja kaltaisensa ovat omaksuneet tuomarin roolinsa tuntemattomille henkilöille? Jos se on Raamatun lukemisen seurausta, niin älkää laittako kirjaa takaisin hyllyyn vaan suoraan jätekeräykseen! Sen jälkeen voi yrittää harjoitella oman elämänsä elämistä. Te pilaatte sellaisten henkilöiden maineen jotka ovat lukeneet ymmärryksellä kirjaansa ja säilyttäneet terveen mielen sekä toisten ihmisten kunnioituksen. Tämänkin sisällön voisitte aluksi etsiä Raamatustanne. Kyllä se siellä on sanottu.

• Anonyymi00009
      UUSI

Lahkot on maallikoiden perustamia ja siellä kuka mitäkin opettaa, jotta saisi ihmiset sidottua lahkoon maksaviksi jäseniksi.

Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä loputkin rahasi meille.

• Anonyymi00010
        UUSI

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi00012
      UUSI

miksi kristinuskoon liittyvällä palstalla kirjoitetaan, että lain piirtoja ei voi täyttää, kun pitäisi kirjoittaa, että juutalaisten laki ei kuulu kristinuskoon ja laki on ihmisten sydämessä. laki ei ole kuollut.

• UUSI

Kymmenet kaskut Rules OK.🪦🪦✡️🕍👍🇮🇱

• Anonyymi00014
      UUSI

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Lait ja asetukset ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle ne lait kirjoitetaan sinne sydämeen, mutta se aika on kaukana edessäpäin. Silloin leijoja ja lammas ovat vierekkäin jne.

• Anonyymi00015
      UUSI

Lain kivet murskaa monen hihhulin toiveet sinne taivaaseen pääsemisestä.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT.

• Anonyymi00016
      UUSI

Jeesus täytti lain, mutta ei pitänyt sitä. Hän täytti lain joutumalla juuri sapattirikkomuksista ristille. Hän kärsi lain vaatiman rangaistuksen eikä siten tehnyt syntiä kun sovitti sen ristillä. Niin hän sovitti itsensä tekemän rikkeen sekä meidän rikkeet. Syntihän sovitetaan kärsimällä rangaistus ja miten Jeesus olisi muka meidän synnit sovittanut, jos ei olisi itse kärsinyt rangaistusta lain rikkomisesta. Turhaan Jeesus olisi kuollut jos meillä ei olisi vapautunusta lain kirouksesta eikä pääsyä Hengessä Isän luo ja taivaalliseen pelastukseen.

Oudot höpöttäjät kuvittelee että Jeesus meni huvikseen ristille, ettei sillä ole meille mitään merkitystä eikä se sovittanut mitään, vaan yhä tuskailemme lain kanssa ja siinä sivussa kannatamme sotarikoksia.

Ei ei, Jeesus on sovittanut meidän syntimme kun oikeasti uskomme siihen ja niin meillä on pääsy taivaan kotiin ja saamme jo tässä ajassa lohduttavan ja ravitsevan Pyhän Hengen vakuudeksi sydämeen.

• Anonyymi00017
        UUSI

Kyllä lait koskee sinua: älä tapa, älä varasta, älä valehte, joita sinun tulee noudattaa, ei niitä kukaan muu sinun puolestasi ole noudattanut.

Jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan.

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00018
      UUSI

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi00022
        UUSI

Ei usko tai Henki kumoa lakien merkitystä.

Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin.
        Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja ja tai Hengen lakeja, kuten ihmisiä yritetään saada luopumaan Jumalan lakien noudattamisesta. Mikä tarkoittaa synnin tekemistä. Ne opit on Perkeleestä, mitä hurmoslahkoissa opetetaan.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei usko tai Henki kumoa lakien merkitystä.

Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin.
        Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja ja tai Hengen lakeja, kuten ihmisiä yritetään saada luopumaan Jumalan lakien noudattamisesta. Mikä tarkoittaa synnin tekemistä. Ne opit on Perkeleestä, mitä hurmoslahkoissa opetetaan.

Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja "raamatut" ja novumit, mihinkä ne oppinsa perustaa. Siksi monet eksyy ja menee lahkoihin.

• Anonyymi00019
      UUSI

Lakin kieltäminen ja pelkkä Jeesustelu pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00020
        UUSI

Lakien ja käskyjen kieltäminen ja pelkkä Jeesustelu ja hurmostelu pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.

• Anonyymi00021
      UUSI

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00024
      UUSI

Laki koskee helvettiin meneviä orjia.

Jumalan lapset siitä vapaat.

Jumalan Pyhä Henki pyhittänyt heidät pelastukseen.

• Anonyymi00025
        UUSI

Jokainen joutuu tilille omista teoistaan. Ei ne mene suoraan Jeesuksen piikkiin. Se on karmea harhaoppi, mitä ihmisille uskotellaan.

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00026
      UUSI

Jeesuksen veli Jaakob varoittaakin "yksin uskosta" -mantran hokemisesta. Sitä harhaa kutsutaan "uskon harhaksi".

Jaak.2
      24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen,
      ei yksistään uskon perusteella.

Jaak. 2:21

Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]

Jaak. 2:22

Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00027
      UUSI

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin niin tapahtunut?

• Anonyymi00028
      UUSI

Jeesus varoitti tästä ajasta kun sanotaan, että lait ja käskyt kumottiin ja haudattiin kun Johannes ilmestyi ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omillä päätöksillään.

• Anonyymi00029
      UUSI

Kyllä ihmisen on itse otettava vastuu omista teoistaan, joista joutuu kerran tilille tekojen ja lakien mukaan.

• Anonyymi00030
      UUSI

Paavali oli paatunut murhemies, mukana Juutalaisten pyhien miesten joukkomurhissa.
      Ei ihme olenkaan, että yritti keksi vaihtoehtoisia reittejä päästä pois tekojensa seurauksista.

• Anonyymi00031
        UUSI

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00032
      UUSI

Usko kannattaa ankkuroida Jeesuken omiin oppeihin ja hänen kanssaan eläneiden oikeiden apostoleiden opetuksiin. VanhanTestamentin ikuisia totuuksia unohtamatta.

• Anonyymi00033
      UUSI

1. Joh. 2:3

Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      37
      2142
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      56
      696
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      40
      643
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      65
      509
    5. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      492
    6. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      490
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      490
    8. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      15
      470
    9. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      458
    10. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      457
    Aihe