Kolminaisuuden Isä muuttuu Pojaksi, jolloin Poika muuttuu Isäksi

Wikipediassa: "Tiimalasi on katoavaisuuden symboli ja usein siihen on liitetty latinankielinen lause Memento mori, muista kuolemaa. Antiikin aikana se oli ajan henkilöitymän Khronoksen tunnus. Se edustaa myös hyveellistä elämää, kohtuullisuutta ja pidättyväisyyttä. Koska tiimalasin käyttöön kuuluu ylösalaisin kääntäminen, se voi symboloida syklistä aikakäsitystä."

Joskus vuosia sitten joku kirjoitti tänne viisaan tuntuisesti, että Isä muuttuu alituisesti Pojaksi, Voisiko syklin ymmärtää niin nopeaksi, että emme sitä huomaa? Isä muuttuu Pojaksi ja samalla Poika muuttuu Isäksi. Kyseessä on dynaaminen prosessi. Isä on tila ennen muutosta ja Poika muutoksen jälkeen. Tai Isä on menneisyys ja Poika tulevaisuus.

Jeesus olisi voinut yhtä hyvin sanoa olevansa Jumalan Poika tai Jumala itse.

58

242

Vastaukset 58

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tarkoitatko että Isä tuli Pojaksi kun jumala tuli ihmiseksi?

• Anonyymi00002

Kolminaisuus määrittelee ISRAELILAISEN Jeesuksen opettamaksen Israelin Jumalaksi, joka oli juutalaisten jumala Baalin kilpailija. Löytty 5.Mooseksen kirja luku 13, kun JAHVE KÄSKEE TAPPAA IHMEIDENTEKIJÄN, JOKA HOUKUTTELEE TOISEN JUMALAN LUOM

• Anonyymi00003

Lähti käsistä, ennen kuin ehdin korjata kirjoitusvirheet.

Kaksi eri heimoa = eri Jumalat.

Kristinusko on juutaisten huujaus laittaa paha Baal-jumala Jeesuksen opettaman hyvän Israelin Jumalan tilalle.

• Anonyymi00005

Ja juuri tästä kieron väärästä jutusta se on yliälykäs, mutta en laita panoksia mihinkään vaakakuppiin, käryttäisivätkö jälleen vain tekijät itsensä, ja olemmekin entistä syvemmässä kuopassa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ja juuri tästä kieron väärästä jutusta se on yliälykäs, mutta en laita panoksia mihinkään vaakakuppiin, käryttäisivätkö jälleen vain tekijät itsensä, ja olemmekin entistä syvemmässä kuopassa.

Raamattu koostuu viidestä päällekkäin olevasta tarinasta, jotka antavat eri motiivin kertomukselle. Kaikista viimmeisenä, jos tätä ei edes tajua, se on uskon asia.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Raamattu koostuu viidestä päällekkäin olevasta tarinasta, jotka antavat eri motiivin kertomukselle. Kaikista viimmeisenä, jos tätä ei edes tajua, se on uskon asia.

Mutta tämä kertoo juuri sen, että miksi se on ylipäätään voinut olla olemassa ja elää 2000 vuotta, mutta nyt teologien ja kirkon olisi kiireesti löydettävä se oman toimintansa punainen lanka.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mutta tämä kertoo juuri sen, että miksi se on ylipäätään voinut olla olemassa ja elää 2000 vuotta, mutta nyt teologien ja kirkon olisi kiireesti löydettävä se oman toimintansa punainen lanka.

Ja se löytyy 1.Moos.3:22 - Ilmestyskirja 22:3.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ja se löytyy 1.Moos.3:22 - Ilmestyskirja 22:3.

Ja sitten siihen, minkä Albert Einstein sanoi eli TIEDE.

USKONTO ON RAMPA ILMAN TIEDETTÄ JA TIEDE SOKEA ILMAN USKONTOA.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ja sitten siihen, minkä Albert Einstein sanoi eli TIEDE.

USKONTO ON RAMPA ILMAN TIEDETTÄ JA TIEDE SOKEA ILMAN USKONTOA.

Voi, voi, olen tehnyt kaikkeni tämän eteen kymmeniä vuosia, ehkä satoja, voi olla että jopa tuhansia. Tehkää nyt siellä kirkossa, helvetti, edes jotakin välillä oikein - mä en jaksa enää!

• Anonyymi00013

Höpö höpö.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Höpö höpö.

Olipa älykäs kommentti. Kuulosti ihan Dunning-Kruger efektin loistokkuudelta!

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Lähti käsistä, ennen kuin ehdin korjata kirjoitusvirheet.

Kaksi eri heimoa = eri Jumalat.

Kristinusko on juutaisten huujaus laittaa paha Baal-jumala Jeesuksen opettaman hyvän Israelin Jumalan tilalle.

Millä perusteella sanot Israelin jumalaa hyväksi?

• Anonyymi00011

Melkoista sukurutsaa ja insestiä jo tuollainen.

• Anonyymi00022

Tähän ei tarvitse onnistua kuin synnyttämään yksin usko.

• Oli pakko kysyä neuvoa taas tekoälyltä. Sen mukaan menee lähelle Hegeliä.

Isä → Poika → Henki / paluu ykseyteen.

Tekoäly esittää myös seuraavan augustiinolaisen ajatuksen.

"Augustinuksen pohjalta sen voisi muotoilla paljon hienostuneemmin:

Isä ei muutu Pojaksi ajassa, vaan Isän ja Pojan välinen ikuinen suhde on Jumalan ajattoman olemisen sisäinen "liike". Me koemme sen ajallisesti, mutta Jumalassa ei ole ennen–jälkeen -järjestystä."

"Gregorios Nazianzilainen on ehkä yllättävin osuma
      Erään tutkimuksen mukaan Gregorioksella jumalallinen elämä on "dynaaminen liike": Isästä lähtee Pojan ikuinen syntyminen ja Hengen prosessio, ja tämä liike samalla palaa tai konvergoituu takaisin Isään."

• Anonyymi00012

Miten se kolmiyhteys voi olla niin vaikea käsittää, kun sitä esiintyy luonnossakin? Sinun sisälläsi, ei ainoastaan joka solussa, vaan jopa joka atomissa, miljardi kertaa joka sekunti toteutuu kolmiyhteys.

Protoni ja neutroni ovat samaa olemusta, mutta kummallakin on oma persoonansa, jota ilmentää toisella sähkövaraus ja toisella sen puuttuminen.

Näiden lisäksi kolmantena on näiden välillä alati sinkoileva toimiva voima, joka samaan aikaan on paitsi voima, myös olemassaoleva entiteetti, ja samaa olemusta kuin protoni ja neutroni. Sen nimi on pioni, ja pioni lähtee protonista ja neutronista. Se on yhdistävä tekijä. Nämä kolme ovat yhtä.

Pionin ansiosta protoni muuttuu alituisesti neutroniksi ja neutroni muuttuu alituisesti protoniksi, femtosekunnin välein. Pioni saa muutoksen aikaan ja ylläpitää yhteyttä voimallaan.

• Anonyymi00014

Jeesus on "Jumala itse".

Sana eli Jeesus on Jumala: "Sana oli Jumala. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme" (Joh. 1:1).

Isä Jumala sanoi Pojastaan: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti" (Hepr. 1:8).

Isä, Poika ja Henki ovat yhtä ja samaa Jumalaa.

• Anonyymi00016

Näin todellakin on asian laita. Kuten vedellä on kolme olomuotoa, neste, höyry ja jää, jotka kuitenkin ovat yksi vesi, olemukseltaan samaa hapen ja vedyn koostumusta.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Näin todellakin on asian laita. Kuten vedellä on kolme olomuotoa, neste, höyry ja jää, jotka kuitenkin ovat yksi vesi, olemukseltaan samaa hapen ja vedyn koostumusta.

Millainen hahmo Jumala sitten on? Onko taivaassa yksi hahmo vai kolme hahmoa? Miten ne eroavat toisistaan?

• Anonyymi00015

Jumala tarkoittaa Totuutta ja Jumalan Poika totuudellista miestä. Ei tässä ole mitään symboliikkaa tai kummallista mystiikkaa. Se mikä on - On.

Kaikki ei ole valhetta. Me kuvaamme sanoilla minkä koemme totuudeksi ja mikä on kokemustemme kautta todellisuuttamme. Aina se ei ole sama kaikille, ja siitähän kaikki aatteet, uskonnot, riidat ja kuolemat syntyvät.

• Asia edistyy tekoälyn avulla. Nyt kuvaan tulee filosofi Rob Koons.

"Oma tiivistykseni ajatuksestasi

Luulen, että ehdottamasi yhteys voidaan esittää näin:

Platoninen tiedon metafysiikka

tietäjä → tunnettu
      tietäminen yhdistää tietäjän ja tunnetun

Augustinolainen kolminaisuusanalogia

Isä → Poika
      Isä tuntee täydellisesti itsensä → Poika/Sana

Koons

Jumala qua knower → Jumala qua known
      → kaksi relationaalista määrittymää + niiden yhdistelmä
      → Isä, Poika, Henki.

Näin ollen lause ”Isä muuttuu alituisesti Pojaksi” olisi mielestäni filosofisesti hedelmällisempää ymmärtää muodossa:

”Isä on ikuisesti se, joka tuntee; Poika on ikuisesti se, joka on täydellisesti tunnettu; ja koska Jumalan tieto itsestään on Jumalan oma täydellinen todellisuus, tietäjä ja tunnettu ovat yksi Jumala.”"

"Platon: tietäjä ↔ tunnettu
      Koons: Jumala qua tietäjä ↔ Jumala qua tunnettu
      klassinen kristillinen kieli: Isä ↔ Poika"

• Anonyymi00017

Olet kyllä toivoton tapaus. Elät jossakin ikiomassa utopiamaailmassa, jota ei koske mitkään realiteetit.

Valitettavasti kristinusko kaikkine dogmeineen ja raamatullaan, ja kaikkine kirouksineen ja kuoliaaksi kiduttamisineen sekä ihmissyönteineen on varsin konkreettinen asia pahuudella.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Olet kyllä toivoton tapaus. Elät jossakin ikiomassa utopiamaailmassa, jota ei koske mitkään realiteetit.

Valitettavasti kristinusko kaikkine dogmeineen ja raamatullaan, ja kaikkine kirouksineen ja kuoliaaksi kiduttamisineen sekä ihmissyönteineen on varsin konkreettinen asia pahuudella.

Mutta se on juuri niin, että miten päin kenenkin pää niksahtaa tässä jutussa, ja se ei ole mitään hyvyyttä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mutta se on juuri niin, että miten päin kenenkin pää niksahtaa tässä jutussa, ja se ei ole mitään hyvyyttä.

Monet ovat loppuikänsä hoidossa.

• Isä = Jumala qua knower

Poika = Jumala qua known

Henki = Jumala, jossa knowing ja being known ovat tietyllä tavalla yhdessä

• Sana qua on latinaa ja tarkoittaa ”joksikin”, ”jonakin” tai ”roolissa”.

Esimerkiksi patsas ja pronssimöykky ovat samaa ainetta, mutta niillä on eri ominaisuuksia. Jos lyöt patsaan litteäksi, pronssimöykky säilyy, mutta patsas lakkaa olemassaolosta.

• Yksi yhteinen tietoisuus ja mieli: Koonsin mallissa Jumalalla ei ole kolmea erillistä inhimillistä mieltä tai erillistä "tietoisuuden keskusta" (mikä johtaisi triteismiin eli kolmeen jumalaan). Jumalalla on yksi ja sama jumalallinen mieli ja tietoisuus.

• Anonyymi00024

Miten ne sitten ovat eri persoonat, jos niillä on sama mieli ja tahto? Jeesuskin rukoili ettei hänen tahtonsa tapahtuisi, vaan Isän!

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Miten ne sitten ovat eri persoonat, jos niillä on sama mieli ja tahto? Jeesuskin rukoili ettei hänen tahtonsa tapahtuisi, vaan Isän!

AI: "Jumalan yksinkertainen luonto itsessään on binäärinen relaatio (suhde), joka toimii samanaikaisesti subjektina, objektina ja aktina – toisin sanoen tietäjänä, tiedettynä ja tietona."

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Hänen mukaansa Jumalan olemus on täydellisen yksinkertainen, kun taas Jeesuksella (Kristuksella) on kaksi täydellistä luontoa – jumalallinen ja inhimillinen – jotka yhdistyvät yhdessä persoonassa.

• Anonyymi00027
        inti kirjoitti:

Hänen mukaansa Jumalan olemus on täydellisen yksinkertainen, kun taas Jeesuksella (Kristuksella) on kaksi täydellistä luontoa – jumalallinen ja inhimillinen – jotka yhdistyvät yhdessä persoonassa.

Tarkoitatko että Jeesus on taivaassa Isä, mutta ihmisenä Poika?

• Ja kun tuossa puhutaan tietoisuudesta, niin kolminaisuuden voisi tiivistää muotoon

• Tietoisuus tuli tietoiseksi omasta tietoisuudestaan

• Anonyymi00025

Mikä näistä tietoisuuksista on Jeesus?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Mikä näistä tietoisuuksista on Jeesus?

Se lihallinen. Liha tuntee, aistii ja väräjää.

• Aloituksen ajatus liittynee Parmenideeseen.

"Jotta muutos voisi tapahtua, jonkin täytyisi muuttua joksikin muuksi tai siirtyä olemattomuudesta olemiseen."

Tässä tapauksessa tuo jokin muu olisi siis Poika Kumma kyllä se sopii myös kolminaisuuteen:

Isä = Jumala
      Poika = Jumala

Ehkä ensimmäisen liikuttajan ei tarvitse olla liikkumaton.

• Anonyymi00028

Isä ei ole olematon, vain näkymätön. Mistä muuten tulee kolminaisuudessa oppi että Isä on kaiken lähde, kaiken a ja o. Kun kerran Jeesuksen sanotaan olevan samaa.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Isä ei ole olematon, vain näkymätön. Mistä muuten tulee kolminaisuudessa oppi että Isä on kaiken lähde, kaiken a ja o. Kun kerran Jeesuksen sanotaan olevan samaa.

Kristillinen kolminaisuusoppi on ehkä nerokas tapa yhdistää Parmenideen "mikään ei muutu" ja Herakleidoksen
        "Kaikki virtaa, mikään ei pysy paikallaan”. Isä on tuon virran alkulähde. Menneisyys ei muutu, mutta sen koko kasvaa.

• Anonyymi00029
        inti kirjoitti:

Kristillinen kolminaisuusoppi on ehkä nerokas tapa yhdistää Parmenideen "mikään ei muutu" ja Herakleidoksen
        "Kaikki virtaa, mikään ei pysy paikallaan”. Isä on tuon virran alkulähde. Menneisyys ei muutu, mutta sen koko kasvaa.

Hei, kolminaisuusoppi kertoo vain totuuden 5.Mooseksen kirja luvusta 13, kun juutalaisuuden Baal-jumala käskee surmaamaan ihmeiden tekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo. Israelilainen Jeesus Israelin Jumalan luo. Jonka Benjamini juutalainen toteuttaa kristinuskolla (Gal.3:13) ja pistää vielä ihmeiden tekijät seuraajatkin vielä uhreiksi (1.Kor.3:13).

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Hei, kolminaisuusoppi kertoo vain totuuden 5.Mooseksen kirja luvusta 13, kun juutalaisuuden Baal-jumala käskee surmaamaan ihmeiden tekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo. Israelilainen Jeesus Israelin Jumalan luo. Jonka Benjamini juutalainen toteuttaa kristinuskolla (Gal.3:13) ja pistää vielä ihmeiden tekijät seuraajatkin vielä uhreiksi (1.Kor.3:13).

Tämä vääntö.lopunkaiken täysin yksinkertaisesta Raamatun tarinasta - lisäystä - on suomeksi sanottuna vain sairasta. Kyllä te hyttysiä siivelöitte, mutta nielette kamelin, sanoi joku muinoin.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Sana ei ilmoita kolmiyhteistä Jumalaa. Kolmiyhteinen jumala on luterilaisen kirkon jumala. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala on yksi ja ainoa, Yehovah, Minä olen joka Minä olen, itsestään oleva, riippumaton, Yehovah. Sana ilmoittaa yhden Jumalan , Yehovan yli 6500 kertaa ja Sana yhdistää Yahven suoraan Jeesukseen monia kertoja. Esimerkiksi: Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.
        Ja Herra ( Yehovah) sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet".
        Matteus todistaa: sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet (Jeesus) teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
        JUMALAN ILMOITUKSESSA EI OLE KOLMEA JUMALAA, EIKÄ KOLMEA JUMALAN PERSOONAA.
        YEHOVAH JA JEESUS OVAT YKSI JA SAMA JUMALA YKSI PERSOONA, JEESUS ON ISÄN JUMALAN OLEMUKSEN KUVA, HÄNEN KIRKKAUTENSA SÄTEILY!

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Sana ei ilmoita kolmiyhteistä Jumalaa. Kolmiyhteinen jumala on luterilaisen kirkon jumala. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala on yksi ja ainoa, Yehovah, Minä olen joka Minä olen, itsestään oleva, riippumaton, Yehovah. Sana ilmoittaa yhden Jumalan , Yehovan yli 6500 kertaa ja Sana yhdistää Yahven suoraan Jeesukseen monia kertoja. Esimerkiksi: Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.
        Ja Herra ( Yehovah) sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet".
        Matteus todistaa: sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet (Jeesus) teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
        JUMALAN ILMOITUKSESSA EI OLE KOLMEA JUMALAA, EIKÄ KOLMEA JUMALAN PERSOONAA.
        YEHOVAH JA JEESUS OVAT YKSI JA SAMA JUMALA YKSI PERSOONA, JEESUS ON ISÄN JUMALAN OLEMUKSEN KUVA, HÄNEN KIRKKAUTENSA SÄTEILY!

Sinulta on ilmeisesti mennyt ohi Joh.8, kun Jeesus sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja valheen isäksi.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sinulta on ilmeisesti mennyt ohi Joh.8, kun Jeesus sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja valheen isäksi.

Tämä on ihan arkeologisin todistein todistettu. Ei Jahve, Jehova ollut Israelin Jumala, jota Jeesus opetti.

• Aloituksen ajatus taitaa olla prosessiteologiaa. Teologia.fi-sivustolla:

"Prosessiteologia (PT) on Alfred North Whiteheadin ja Charles Hartshornen muotoilema kosmologia ja jumalakäsitys. Tämä eroaa klassisesta Jumalan muuttumattomuutta korostavasta jumalakäsityksestä. PT:n mukaan Jumalassa on alkuperäinen muuttumaton ja välillinen, ajassa muotoutuva luonto. "

• Anonyymi00032

Kun vielä muistatte, että Apostolien tekojen 19. luku kumoaa koko ylösnousemuksen, ja Athanasioksen loppu kuvaa, jos se olisi tapahtunut, niin Jumala istuisi taivaassa itsensä vieressä.

Niinpä Jeesus Kristuksena Gal.3:13 jäikin vain kiroukseksi kirottuna, opettamanaan Israelin Jumalana, helvettiin, mihin seuraatte perässä 1.Kor.3:13 mukaan.

Ja näin sai paha Baal-jumala kaiken vallan, ja jokainen ryhtyi ilmestyskirja 13. luvun mukaan kumartamaan puhuvaa Pedon kuvaa jumalanaan.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kun vielä muistatte, että Apostolien tekojen 19. luku kumoaa koko ylösnousemuksen, ja Athanasioksen loppu kuvaa, jos se olisi tapahtunut, niin Jumala istuisi taivaassa itsensä vieressä.

Niinpä Jeesus Kristuksena Gal.3:13 jäikin vain kiroukseksi kirottuna, opettamanaan Israelin Jumalana, helvettiin, mihin seuraatte perässä 1.Kor.3:13 mukaan.

Ja näin sai paha Baal-jumala kaiken vallan, ja jokainen ryhtyi ilmestyskirja 13. luvun mukaan kumartamaan puhuvaa Pedon kuvaa jumalanaan.

Kuten Jeesus on kirjoitettu sanomaan - kyllä te hyttysiä siivilöitte, mutta nielette kamelin.

• Raamattu ajassamme -sivustolla puhutaan kronoksesta, kairoksesta, aionista sekä sykleistä.

Kronos viittaa ajan jatkumoon, lineaariseen aikaan.

Kairos viittaa hetkeen, mahdollisuuteen tai tilaisuuteen.

Sana aion viittaa pidempään ajanjaksoon, maailmanaikaan.

"Tämän lineaarisen ajankulumisen keskellä tapahtuu lukemattomia syklisiä kehiä, jotka vierivät ikään kuin pallot pitkin lineaarista aika-akselia. "

"Samalla voidaan ajatella, että maailmassa toistuu myös tiettyjä suurempia kehityskulkuja yhä uudelleen. Mikään näistä ei kuitenkaan ole täsmälleen sama kuin aiempi. Jokainen uusi “kierros” on ainutlaatuinen ja usein myös kasvava esimerkiksi ihmiskunnan väestönkasvun ja sen vaikutusten, sekä teknologian kehittymisen, saastumisen ja sotien myötä."

Sivustolla puhutaan myös kairologisesta nyt-hetkenä, jossa menneisyys on läsnä nykyisyydessä. Uusi asia tutkistella tämä kairoslogia. Saattaa liittyä jopa aloitukseen.

• Anonyymi00036

Vaikka se kävisi miten nopeasti tahansa siinä on silti nollatila välissä.

• Anonyymi00037

Tiimalasin kääntämiseen tarvitaan ulkoinen voima. Se ei tapahdu itsestään. Eli muutos isästä pojaksi ei tapahdu ilman nollatilaa ja sama on tiimalasissa.

En ymmärrä oikein mitä haet ajatuksella Jeesushan toteaa Isän olevan ylempi joten eivät voi olla sama, saati vaihtaa paikkaa vaikka kaikki valta on annettu...

• Areiopagilla Sampsa Korpela:

"Toisin kuin presentismi, jonka mukaan vain nykyhetki on olemassa, eternalismi perustuu oletukseen kaikkien ajan hetkien samanarvoisesta olemassaolosta."

Aloitus: Kaikki ajan hetket eivät olisi samanarvoisesti olemassa vaan nykyhetki eroaa muista siten, että vain nykyhetkessä on tietoisuutta. Tietoisuus tulee Jumalalta. Nykyhetkessä luodaan uutta menneisyyteen. Menneisyys kasvaa ja tulevaisuus pienenee.

• Anonyymi00038

Aloitukseen: Yksi Jumala on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kullakin persoonallaan sama, yhteinen mieli, kuitenkin oma olemuksensa ja tehtävänsä.

Hän ei ole muuttuva sykli vaan sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

• Anonyymi00039

Ei, kyllä Athanasioksen tunnustuksen - kolminaisuusopin - mukaan on vain YKSI PERSOONA. Ei ole mitään tehtäviä
        Kysehän on Gal.3:13 vain KIROUS.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Ei, kyllä Athanasioksen tunnustuksen - kolminaisuusopin - mukaan on vain YKSI PERSOONA. Ei ole mitään tehtäviä
        Kysehän on Gal.3:13 vain KIROUS.

Tästä syystä juuri on helvetissä, ei mitään ylösnousemusta tapahtunut, koska jos oli, istuisi taivaassa tunnustuksen mukaan itsensä vieressä.

Todennäköisesti helvetistä nousee vain Paha henki, koska uskovaiset kertovat uudestisyntymällä saavansa demonit kimppuunsa.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Tästä syystä juuri on helvetissä, ei mitään ylösnousemusta tapahtunut, koska jos oli, istuisi taivaassa tunnustuksen mukaan itsensä vieressä.

Todennäköisesti helvetistä nousee vain Paha henki, koska uskovaiset kertovat uudestisyntymällä saavansa demonit kimppuunsa.

Edellä pohditaan pojan muuttumista Isäksi, lähinnä kyseessä on vain teknisestä konkelo, koska israelilaisen Jeesuksen opettama Jumala on eri kuin juualaisten Jumala, ja juutalaiset halusivat huijata, että heidän Jumalansa onkin Israelin Jumala ja samalla varastaa israelilaisten identiteetin. Tämä edellytti oikean Israelin Jumalan hävittämisen pelikentältä (Jeremia 7 luku).

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Edellä pohditaan pojan muuttumista Isäksi, lähinnä kyseessä on vain teknisestä konkelo, koska israelilaisen Jeesuksen opettama Jumala on eri kuin juualaisten Jumala, ja juutalaiset halusivat huijata, että heidän Jumalansa onkin Israelin Jumala ja samalla varastaa israelilaisten identiteetin. Tämä edellytti oikean Israelin Jumalan hävittämisen pelikentältä (Jeremia 7 luku).

Kyseessä on ainoastaan ja vain HUIJAUS.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Kyseessä on ainoastaan ja vain HUIJAUS.

Kuten eräs sanoi, kyllä te hyttysiä siivilöitte, mutta nielette kamelin.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Kuten eräs sanoi, kyllä te hyttysiä siivilöitte, mutta nielette kamelin.

Oli myös edellä - mutta tämä on ehdottomasti jo huippu hyttysten siivilöintiä.

Miettikää nyt, jos olisi hyvästä asiasta kyse, niin miksi olisi edes Paavalin Gal.3:13 jae "pelasti meidät lain kirouksesta kun tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme".

Tämä 'MEIDÄN EDESTÄ' tarkoittaa juutalaisia, eikä kristittyjä, teidän ei tarvitse kuin keksiä, että mistä juutalaiset pelastuivat tällä.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Oli myös edellä - mutta tämä on ehdottomasti jo huippu hyttysten siivilöintiä.

Miettikää nyt, jos olisi hyvästä asiasta kyse, niin miksi olisi edes Paavalin Gal.3:13 jae "pelasti meidät lain kirouksesta kun tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme".

Tämä 'MEIDÄN EDESTÄ' tarkoittaa juutalaisia, eikä kristittyjä, teidän ei tarvitse kuin keksiä, että mistä juutalaiset pelastuivat tällä.

Läpi raamatunkristityt ovat Paavalille TE -"Minä TEIDÄT synnytin evankeliumini kautta, eikä TEILLÄ ole muuta isää" (1.Kor.) "asettaakseni yhden miehen eteen puhtaan neitsyen" (2.Kor.).

En muista ulkoa jaenumeroita, mutta kopioin teksit raamatusta, jos haluatte.

• Tekoäly toi tällaisen ajatuksen Joshua Rasmussenilta.

"Jotta vältyttäisiin kontingenssilta (satunnaisuudelta), Isällä tai Pojalla ei ole vain potentiaalia muuttua toisikseen tai omata toistensa piirteitä, vaan heidän välisensä suhteet ja attribuutit ovat pysyviä ja välttämättömiä."

Rasmussen on argumentoinut, että
      todellisuuden perimmäisellä perustalla ei voi olla mielivaltaisia, selittämättömiä rajoituksia (kuten rajallista voimaa, tiettyä muotoa tai kokoa).

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      26
      1979
    2. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      128
      885
    3. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      131
      684
    4. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      616
    5. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      587
    6. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      541
    7. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      88
      540
    8. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      66
      527
    9. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      12
      527
    10. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      298
      526
    11. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    12. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      513
    13. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      36
      482
    14. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      474
    15. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      33
      457
    16. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      437
    17. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      102
      424
    18. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      422
    19. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      416
    20. S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi

Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan
      Maailman menoa
      10
      412
    Aihe