🔥Mistä löytyy raamatullista opetusta lopunajan seurakunnasta ?
Kiitos vinkistä ja Jumalan siunausta ✝️❤️
Lopunajan merkit seurakunassa
33
70
Vastaukset 33
- Anonyymi00001
Räsäsen täytyy puhhuu enemmän pyhästä Toorasta .
- Anonyymi00002
Ja kaikille tuli uni . Toivottavasti on öljyä lampussa.
- Anonyymi00003
Ja mehua muovikipossa.
- Anonyymi00016
>>>>Ja kaikille tuli uni . Toivottavasti on öljyä lampussa<<<<
---------
Mitä se auttaa jos ei sillä -- siis fyysiselllä öljylampulla palvele kuten Matt.24 alkavassa ja Matt. 25. loppuvassa kertomus sarjassa kirjoitetaan uskollisista ja kelvottomista palvelijoista. Ei siinä ole kyse mistään "Pyhän Hengen" määrästä, jonakin "öljynä".
Ei Jumala joka on Henki lisäänny eikä vähene. Jumala on.
--------------
Onko öljyä?
Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyeistä " varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!
Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä".
Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")
Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän ( Matt.24:45-25:46.) siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa. Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa .
Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta.
Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene ! - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
>>>>Ja kaikille tuli uni . Toivottavasti on öljyä lampussa<<<<
---------
Mitä se auttaa jos ei sillä -- siis fyysiselllä öljylampulla palvele kuten Matt.24 alkavassa ja Matt. 25. loppuvassa kertomus sarjassa kirjoitetaan uskollisista ja kelvottomista palvelijoista. Ei siinä ole kyse mistään "Pyhän Hengen" määrästä, jonakin "öljynä".
Ei Jumala joka on Henki lisäänny eikä vähene. Jumala on.
--------------
Onko öljyä?
Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyeistä " varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!
Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä".
Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")
Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän ( Matt.24:45-25:46.) siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa. Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa .
Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta.
Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !>>>>>>Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki,<<<<<
-------------
(Asiayhteys: Matt.24:45-25:46.)
"..uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija.."
Matt.24:45. "..Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!"
"..emmekä sinua palvelleet?'.."
.......Matt.25:41. "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'.." - Anonyymi00025
Demokrates kirjoitti:
Ja kusta päässä.
🟡
🟦🔥 Sano omaishoitajallesi, että pyyhkii kuolan suupielestäsi.
- Anonyymi00027
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ja mehua muovikipossa.
Jeesus asetti ehtoollisen, eikä mitään kuppisääntöjä. Kiiltäväpintaiset maljat olivat lähinnä fariselaisten tunnusmerkkejä. Jeesusta kiinnosti se, miten asiat on sisäistetty, eikä se, miten niitä ulkoisesti noudatetaan.
Ja Raamattu puhuu vain viinistä, eikä sano sanaakaan siitä, että prosenttejakin pitäisi siinä viinissä olla mukana. On jokaisen valittavissa, kumpaa käyttää.
Jumala on myös alkoholin kieltänyt esim. raskaana olevilta Raamatussa. Siitäkin ymmärtää, ettei ehtoollisviinissä edellytetä prosentteja, koska silloin ei mm. raskaana oleva uskova voisi ehtoollista ottaa.
- Anonyymi00004
Ei kestetä kuritusta.
Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut. - Anonyymi00005
Tiivistemehujen käyttäminen ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.
Vain väkevä loppuun asti käynyt punaviini on ehtoollisessa Jeesuksen verta.
Matt. 20:22
Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" - Anonyymi00006
Matt.26
27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. - Anonyymi00007
Parhami ja Olseni juotti tiiivistemehuja ja teki niitä mikve-pesuja.
Jehova Todistajien Valtakunnansalilta löytyy pomminjuuret.📖📚💣🧨👍
- Anonyymi00008
Jer.4:22 Että minun kansani on hullu, ja ei tunne minua: he ovat tyhmät lapset, ja ei ymmärrä; viisaat ovat kyllä pahaa tekemään, vaan hyvää tehdä ei ole heillä taitoa. Biblia (1776) Room.16:19.
- Anonyymi00009
Markus 14:27
[27] Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.
Koskeeko tämä profetia Helluntaikirkkoa ? - Anonyymi00010
Helluntailainen ja adventistinen korvauteologia uskoo että mehu on viiniä.
Pastorit ovat huijreita.- Anonyymi00012
Pastorit ovat silmäkääntäjiä.
- Anonyymi00011
En usko kaatajapastoreihin.
Onko se syntiä ? - Anonyymi00013
Jos aloittaja / uskova on uudestisyntynyt, sen opetuksen tulisi löytyä omien korvien välistä.
- Anonyymi00014
Typerä vastaus.
- Anonyymi00022
Anonyymi00014 kirjoitti:
Typerä vastaus.
Et selvästikään ole uudestisyntynyt.
Uudestisyntynyt ymmärtäisi.
- Anonyymi00015
>>>>Mistä löytyy raamatullista opetusta lopunajan seurakunnasta ?
Kiitos vinkistä ja Jumalan siunausta<<<
-----------------
Raamatusta kun luet asiayhteyksineen ja ilman ennakko asennetta eikä sitä mitä Jumalan tulisi sinun käsityksesi mukaan puhua. Jos niin teet että asetat Jumalalle ehtoja mitä Hänen pitäisi tai ei saisi puhua , niin asetut Jumalan yläpuolelle Hänen tuomarikseen ja vedät päällesi Jumalan kirouksen .
Etkä sillä tavalla kykene kuulemaan Jumalan ääntä kun Hän puhuu Totuuden Sanassa ja tahtoo johdattaa Totuuden Henkensä kautta kaikkeen Totuuteen siis Jumalan tuntemukseen .
-----------
Jumala joka on Henki ( Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa. (Joh.1:1-3. 14.
, 18.) Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. - Anonyymi00018
Ja heille kaikille tuli uni ja ne jotka olivat valmiit otettiin karitsan häihin. Oikeistaan kukaan ei ole valmis kun Jeesus tulee mutta koska olivat vaeltaneet hyvin pelastautuivat.
- Anonyymi00019
Johaneksen ilmestyskirjasata, seurakunista, alkaa kirje Efesoksen seusrakunnalle. enkillle, kaikki sen ajan seurakunnat,on jonkin verran huomauttamista.
- Anonyymi00020
Tervettä teksti tulkintaa Jeesuksen toisesta tulemuksesta:
"....Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin.
! Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.
Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.. "
Lähde linkki:
https://ironn.org/?p=4600- Anonyymi00021
>>>>>>>Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.. "<<<<
--------------------
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
------
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
-----
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
-------
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
--------
Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
-----
Apostoli Paavali kirjoitti.
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-18 FB38
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
- Anonyymi00023
Koko kristikunta vetää sikeitä lamput pimeänä.
Ketä tai keitä tarkoitan?
Niitä jotka odottavat että Jeesus tulisi vielä ja laskeutuisi fyysisesti Jerusalemiin. Jeesus eli noin 2000 vuotta sitten, eikä enään tule.
Ja tarkoitan myöskin niitä, jotka ajattelevat/luulevat että osa ihmiskunnasta lentäisi fyysisesti jonnekin pilvenreunalle.- Anonyymi00026
Jeesus sanoi, että silloin, kun sitä vähiten odotetaan, hän tulee. Mitä epätodennäköisemmältä hänen paluunsa siis alkaa vaikuttamaan, sitä lähempänä se on.
"Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
- Anonyymi00024
Raamatusta sitä löydät. Ja luettavaa riittää, koska lopun ajat alkoivat Jeesuksesta.
- Anonyymi00028
Lopun ajan seurakunta on hengellinen yhteisö. Ei fyysinen liitto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95903
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80668- 43621
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34594- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 36502
- 25492
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok105458- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427