Lopunajan merkit seurakunassa

Anonyymi-ap

🔥Mistä löytyy raamatullista opetusta lopunajan seurakunnasta ?

Kiitos vinkistä ja Jumalan siunausta ✝️❤️

33

70

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Räsäsen täytyy puhhuu enemmän pyhästä Toorasta .

• Räsänen ajo päissään. 🚗🌹

• Anonyymi00002

Ja kaikille tuli uni . Toivottavasti on öljyä lampussa.

• Anonyymi00003

Ja mehua muovikipossa.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Ja mehua muovikipossa.

Ja kusta päässä.
        🟡
        🟦

• Anonyymi00016

>>>>Ja kaikille tuli uni . Toivottavasti on öljyä lampussa<<<<
        ---------
        Mitä se auttaa jos ei sillä -- siis fyysiselllä öljylampulla palvele kuten Matt.24 alkavassa ja Matt. 25. loppuvassa kertomus sarjassa kirjoitetaan uskollisista ja kelvottomista palvelijoista. Ei siinä ole kyse mistään "Pyhän Hengen" määrästä, jonakin "öljynä".
        Ei Jumala joka on Henki lisäänny eikä vähene. Jumala on.
        --------------
        Onko öljyä?
        Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyeistä " varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!

Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä".

Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")

Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän ( Matt.24:45-25:46.) siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa. Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa .

Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta.

Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

>>>>Ja kaikille tuli uni . Toivottavasti on öljyä lampussa<<<<
        ---------
        Mitä se auttaa jos ei sillä -- siis fyysiselllä öljylampulla palvele kuten Matt.24 alkavassa ja Matt. 25. loppuvassa kertomus sarjassa kirjoitetaan uskollisista ja kelvottomista palvelijoista. Ei siinä ole kyse mistään "Pyhän Hengen" määrästä, jonakin "öljynä".
        Ei Jumala joka on Henki lisäänny eikä vähene. Jumala on.
        --------------
        Onko öljyä?
        Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyeistä " varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!

Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä".

Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")

Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän ( Matt.24:45-25:46.) siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa. Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa .

Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta.

Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !

>>>>>>Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki,<<<<<
        -------------
        (Asiayhteys: Matt.24:45-25:46.)
        "..uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija.."

Matt.24:45. "..Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
        46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!"

"..emmekä sinua palvelleet?'.."

.......Matt.25:41. "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'.."

• Anonyymi00025
        Demokrates kirjoitti:

Ja kusta päässä.
        🟡
        🟦

🔥 Sano omaishoitajallesi, että pyyhkii kuolan suupielestäsi.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ja mehua muovikipossa.

Jeesus asetti ehtoollisen, eikä mitään kuppisääntöjä. Kiiltäväpintaiset maljat olivat lähinnä fariselaisten tunnusmerkkejä. Jeesusta kiinnosti se, miten asiat on sisäistetty, eikä se, miten niitä ulkoisesti noudatetaan.

Ja Raamattu puhuu vain viinistä, eikä sano sanaakaan siitä, että prosenttejakin pitäisi siinä viinissä olla mukana. On jokaisen valittavissa, kumpaa käyttää.

Jumala on myös alkoholin kieltänyt esim. raskaana olevilta Raamatussa. Siitäkin ymmärtää, ettei ehtoollisviinissä edellytetä prosentteja, koska silloin ei mm. raskaana oleva uskova voisi ehtoollista ottaa.

• Anonyymi00004

Ei kestetä kuritusta.

Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

• Halluutsie selekääs?😡✊️

• Anonyymi00005

Tiivistemehujen käyttäminen ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.

Vain väkevä loppuun asti käynyt punaviini on ehtoollisessa Jeesuksen verta.

Matt. 20:22

Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?"

• Mielukkaasti se 15% Kirkkoviini kiitos!⛪️🫓🍷❤️👍

• Anonyymi00006

Matt.26
      27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
      28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

• Anonyymi00007

Parhami ja Olseni juotti tiiivistemehuja ja teki niitä mikve-pesuja.

• Jehova Todistajien Valtakunnansalilta löytyy pomminjuuret.📖📚💣🧨👍

• Anonyymi00008

Jer.4:22 Että minun kansani on hullu, ja ei tunne minua: he ovat tyhmät lapset, ja ei ymmärrä; viisaat ovat kyllä pahaa tekemään, vaan hyvää tehdä ei ole heillä taitoa. Biblia (1776) Room.16:19.

• Anonyymi00009

Markus 14:27
      [27] Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.

Koskeeko tämä profetia Helluntaikirkkoa ?

• Anonyymi00010

Helluntailainen ja adventistinen korvauteologia uskoo että mehu on viiniä.

Pastorit ovat huijreita.

• Anonyymi00012

Pastorit ovat silmäkääntäjiä.

• Anonyymi00011

En usko kaatajapastoreihin.

Onko se syntiä ?

• Anonyymi00013

Jos aloittaja / uskova on uudestisyntynyt, sen opetuksen tulisi löytyä omien korvien välistä.

• Anonyymi00014

Typerä vastaus.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Typerä vastaus.

Et selvästikään ole uudestisyntynyt.
        Uudestisyntynyt ymmärtäisi.

• Anonyymi00015

>>>>Mistä löytyy raamatullista opetusta lopunajan seurakunnasta ?

Kiitos vinkistä ja Jumalan siunausta<<<
      -----------------
      Raamatusta kun luet asiayhteyksineen ja ilman ennakko asennetta eikä sitä mitä Jumalan tulisi sinun käsityksesi mukaan puhua. Jos niin teet että asetat Jumalalle ehtoja mitä Hänen pitäisi tai ei saisi puhua , niin asetut Jumalan yläpuolelle Hänen tuomarikseen ja vedät päällesi Jumalan kirouksen .

Etkä sillä tavalla kykene kuulemaan Jumalan ääntä kun Hän puhuu Totuuden Sanassa ja tahtoo johdattaa Totuuden Henkensä kautta kaikkeen Totuuteen siis Jumalan tuntemukseen .
      -----------
      Jumala joka on Henki ( Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa. (Joh.1:1-3. 14.
      , 18.) Jumalan Sana on Hengen ilmoitus.

• Anonyymi00018

Ja heille kaikille tuli uni ja ne jotka olivat valmiit otettiin karitsan häihin. Oikeistaan kukaan ei ole valmis kun Jeesus tulee mutta koska olivat vaeltaneet hyvin pelastautuivat.

• Anonyymi00019

Johaneksen ilmestyskirjasata, seurakunista, alkaa kirje Efesoksen seusrakunnalle. enkillle, kaikki sen ajan seurakunnat,on jonkin verran huomauttamista.

• Anonyymi00020

Tervettä teksti tulkintaa Jeesuksen toisesta tulemuksesta:

"....Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin.
      ! Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.

Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
      Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.. "
      Lähde linkki:
      https://ironn.org/?p=4600

• Anonyymi00021

>>>>>>>Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
        Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.. "<<<<
        --------------------
        ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭39‬ ‭FB38‬‬
        ------
        ”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭40‬ ‭FB38‬‬
        -----
        ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭44‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭54‬ ‭FB38‬‬
        --------
        Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
        -----
        Apostoli Paavali kirjoitti.
        ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭15‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;

ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”

• Anonyymi00023

Koko kristikunta vetää sikeitä lamput pimeänä.
      Ketä tai keitä tarkoitan?
      Niitä jotka odottavat että Jeesus tulisi vielä ja laskeutuisi fyysisesti Jerusalemiin. Jeesus eli noin 2000 vuotta sitten, eikä enään tule.
      Ja tarkoitan myöskin niitä, jotka ajattelevat/luulevat että osa ihmiskunnasta lentäisi fyysisesti jonnekin pilvenreunalle.

• Anonyymi00026

Jeesus sanoi, että silloin, kun sitä vähiten odotetaan, hän tulee. Mitä epätodennäköisemmältä hänen paluunsa siis alkaa vaikuttamaan, sitä lähempänä se on.

"Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."

• Anonyymi00024

Raamatusta sitä löydät. Ja luettavaa riittää, koska lopun ajat alkoivat Jeesuksesta.

• Anonyymi00028

Lopun ajan seurakunta on hengellinen yhteisö. Ei fyysinen liitto.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      935
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      903
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      775
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      721
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      80
      668
    6. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      621
    7. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      600
    8. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      34
      594
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      586
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      20
      535
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      533
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      66
      509
    14. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      502
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      492
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      476
    17. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      460
    18. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      105
      458
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      44
      454
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      427
    Aihe