Paljon puhutaan Tästä kauheasta tapahtumasta ja siitä, että meidän pitäisi tuntea siitä syyllisyyttä.
En oikein käsitä miksi meidän suomalaistenkin pitää tunteä siitä syyllisyyttä? Voisinko nähdä tämän tapahtuman jossain livenä?
Holokausti
4
324
Vastaukset 4
Sain nyt puheistasi sellaisen kuvan että vähättelet holokaustia, etkä pidä juutalaisten kansanmurhaa niin kauheana asiana kun sitä kuuluisi pitää. Miksi meidän suomalaisten ei pitäisi tuntea siitä mitään syyllisyyttä?
Ensinnäkin suomalaiset olivat toisen maailmansodan aikana tämän pahimman kansanmurhaajavaltion eli natsi-Saksan liittolaisia, ja näin ollen suomalaiset eivät juurikaan vastustaneet natsien tekemiä joukkomurhia.
Lisäksi olen lukenut myös sellaista että suomalaiset lähettivät sota-aikana juutalaisia tapettavaksi natsi-Saksan tuhoamisleireille, ja on ihan turha väittää etteikö suomalaiset olisi tienneet mikä näiden juutalaisten kohtalo tulee siellä olemaan.
Valitettavasti suurin osa suomalaisista haluaa vähätellä tätä tapahtumaa ja kieltää kokonaan suomen osuuden tässä natsi-Saksan aiheuttamassa kansanmurhassa.
Kaiken huipuksi osa suomalaisista pitää näitä juutalaisten luovutuksia natsi-Saksalle oikeutettuina sen vuoksi koska suomalaiset saivat vastineeksi aseita ja muuta sotakalustoa Saksalaisilta. Eli joidenkin mielestä ihmishenkiä voi vaihtaa tarvittaessa aseiksi tai rahaksi, ei voi muuta sanoa kun että pahasti on vääristyneet maailmankatsomukset näillä ihmisillä.
Kirjastosta löydät varmasti ainakin luettavaa tästä kyseisestä aiheesta, ja itse olenkin tutustunut tähän asiaan varsin runsaasti.
En tiedä pystytkö näkemään tapahtumaa livenä, mutta ainakin tästä aiheesta on tullut televisiosta monia erilaisia dokumettiohjelmia joissa on käsitelty tätä kyseistä aihetta.
Vasta vähän aikaa sitten televisiossa näytettiin tämä 6-osainen sarja nimeltä Auscwitz ja lopullinen ratkaisu, siinä kerrottiin natsi-Saksan tuhoamisleirien toiminnasta ja natsien aatteista joiden tarkoituksena oli koko Euroopan juutalaisväestön surmaaminen. Katsoin itse jokaisen jakson, ja täytyy sanoa että nämä natsit eivät ole mielestäni edes ihmisiä vaan pelkkiä tappokoneita.- korkki
''Ensinnäkin suomalaiset olivat toisen maailmansodan aikana tämän pahimman kansanmurhaajavaltion eli natsi-Saksan liittolaisia, ja näin ollen suomalaiset eivät juurikaan vastustaneet natsien tekemiä joukkomurhia.''
...Väitätkö että suomalaiset olivat natseja?
Sitäpaitsi Venäjällä tapettiin yhtä lailla kansaa, että suurimmasta en kyllä puhuisi. korkki kirjoitti:
''Ensinnäkin suomalaiset olivat toisen maailmansodan aikana tämän pahimman kansanmurhaajavaltion eli natsi-Saksan liittolaisia, ja näin ollen suomalaiset eivät juurikaan vastustaneet natsien tekemiä joukkomurhia.''
...Väitätkö että suomalaiset olivat natseja?
Sitäpaitsi Venäjällä tapettiin yhtä lailla kansaa, että suurimmasta en kyllä puhuisi.No kaikki suomalaiset eivät tietenkään olleet natseja ainakaan sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta ota huomioon se että suomalaiset olivat toisen maailmansodan aikana natsi-Saksan puolella välittämättä siitä että kyseessä sattui olemaan maailman kaikkien aikojen pahin kansanmurhaajavaltio.
Suomesta kuitenkin löytyi 30-luvulla ja sodan aikana sellaisia henkilöitä joiden sympatiat tuntuivat olevan kovasti natsi-Saksan puolella. Sen sijaan suomalaisilla on ollut aina erittäin kova viha kaikkia venäläisiä kohtaan, ja se taas ei ole mielestäni ollenkaan oikeutettua.
Lisäksi suomesta lähetettiin myös juutalaisia tapettavaksi natsi-Saksan keskitysleireille toisen maailmansodan aikana, ja on turha väittää etteikö suomessa olisi muka tiedetty mitä näille juutalaisille tulee siellä tapahtumaan.
- __________
Minulla ainakaan ei ole holokaustin kanssa yhtään mitään tekemistä enkä todellakaan tunne siitä minkäänlaista syyllisyyttä. Edes äitini ei ollut silloin vielä syntynyt! Minusta on ihan naurettavaa että jonkun aiemman sukupolven rikoksista pitäisi kaikkien jälkipolvien tuntea syyllisyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.971699Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu491115- 16958
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40878Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.86827- 16775
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl19771- 93766
- 46748
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27737- 63715
- 68712
- 47684
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97671Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa67644Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?51617- 47604
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131595Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla152566Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31565