Juopot uskovat seurakunnassa

Anonyymi-ap

Liha on helluntailaisella heikko (altis).

Helluntailaisilla on heikko ja perisyntinen liha etenkin juopoilla.
Helluntaikirkko on päättänyt viisaasti tarjota juopoille mehua eikä viiniä ehtoollisella.
Tämä tapa tulee AA-kerhosta.

44

87

Vastaukset 44

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Monella pastorillakin on keskivartalolihavuutta joka tulee vuosien alkoholin käytöstä.

Keskivartalolihavuus, kuten ylipaino yleensäkin, saattaa nostaa verenpainetta ja altistaa diabetekselle.

• Anonyymi00002

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on rikollisten hallussa ja alusta rikoksiin.
      Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on puhetta tai kirjoitusta, jonka tarkoitus on halventaa tai pelotella kansanryhmää tai lietsoa väkivaltaista tai syrjivää toimintaa kansanryhmää kohtaan. Yleensä kansanryhmällä tässä yhteydessä tarkoitetaan rodun, etnisen taustan, kansallisuuden, uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden määrittämää kansanryhmää.
      Helluntailaisuus palstan monet kommentit, kuten aloituskin, täyttävät rikoksen tunnusmerkit.

• Anonyymi00003

Paavali hyväksyi juopottelun Korintossa.

1. Kor. 11:21

sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

• Anonyymi00004

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi00034

Tosin Paavali moittii tässä jakeessa sitä, ettei rikkaammat jaa omistaan nälkäisille lähimmäisilleen. Tuohonaikaan viini oli terveellinen ja puhdas juoma, joka säilyi leilissä kauan hyvänä. Helluntalainen on rehellisesti ja avoimesti kristitty. Eri näkökannat rikastuttavat kristinuskoa. Raamattu on valtava tietoaarre, josta normaali ihminen noukkii hitaasti kultajyviä, aloitustasosta lähes ihmis- Jeesuksen kaltaisuuteen kasvaessaan. Kukaan ihminen ei voi moittia mitään Raamatun evankeliumien ytimen laajaa sanomaa. Ei Isämmekään moiti uskontiellä kompastelevia reppanoitaan, vaan odottaa syli avoinna lapsiaan.

• Anonyymi00005

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi00006

Paavalin herjaaja herjaa muitakin.

• Anonyymi00007

Liha on heikko, senhän Herra Jeesus todistaa.

41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." ( Matt 26 )

Myöskin aloitus on osoitus heikon lihan vaikutuksesta hänen esilletulossaan, aloituksen tekstistä.

Jeesus todistaa tuossa tekstikohdassa hengen olevan altis, lihan heikon.

Lihan teothan ovat ilmeisiä, havaittavia.

Fariseukset näkivät kansassa lihan tekoja, saastaisia syntisiä, mutta eivät lihansa kyllyydessä nähneet niitä itsessään.

36 Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.
      37 Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta
      38 ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella.
      39 Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
      40 Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
      41 "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
      42 Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
      43 Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
      44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
      45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
      46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
      47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
      48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
      49 Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
      50 Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan". ( Luuk 7)

Suomessa on arvioiden mukaan jopa 400 000 alkoholismin sairasta, lisäksi muut päihteet.

Myös kansa on ylipainoista, vähintään 60%:sti.

Entäpä sitten "kristityt", ovatko he poikkeus?

Kuka tarvitsee Kristusta?

Millä tavalla aloittaja toimii, sormella osoittelemisensa sijaan, auttamaan alkoholismista eroon pyrkivää, tai muusta lihan tekojen riippuvaisuudesta?

Kuinka myös se oman lihan heikkouden tila aloittajan osalta, kuinka vastustaa pahaa?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen.

• Anonyymi00008

>>Liha on helluntailaisella heikko (altis).<<
      Heidän oppinsa on, että upotuskasteessa he muuttuvat täysin synnittömiksi. Kun vastoin heidän oppiaan heillä kuitenkin on lihansa, he opettavat sen silloin tällöin vain tekevän "virheitä, erheitä joita herramme meissä ymmärtää", sen olevan "vajavainen", muttei missään tapauksessa, kuten Raamattu opettaa: syntinen! He ovat synnittömiä. Heillä on siis herra, joka "ymmärtää heidän syntejään" mei siis ole Jeesusta syntiensä sovittajana, vaan vapaamuurarioppien mukaisesti he kastettuaan ikäänkuin eri "askelin kehittyvät vajavaisista täydellisiksi".

>>Helluntailaisilla on heikko ja perisyntinen liha etenkin juopoilla.<<
      Heikoksi he lihansa kyllä myöntävät, mutteivät tunnusta nk. perisyntiä.

>>Helluntaikirkko on päättänyt viisaasti tarjota juopoille mehua eikä viiniä ehtoollisella. Tämä tapa tulee AA-kerhosta.<<
      Samoin kuin helluntailaisuuskin (Parham) myös AA on kahden vapaamuurarin (Bill ja kaverinsa) perustama. Esim. askel- ja perinne-oppikaavat heillä ovat täysin samat, mukautettuina omiin tarkoituksiinsa.

Toisin kuin ed. pilkkaaja,"viisaudeksi" en tuota kuvailisi.

1.Kor. 11: 23-31
      23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
      24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".

25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
      27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
      28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;

29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
      31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;

Helluntailaiset eivät hengessään erota tuota maljaa muusta aterioinnista ja koska eivät ole tehneet täyttä parannusta juomingeistaan, ovat turmelleet Kristuksen pyhän veren, kieltäen viinimaljan ja tehden siitä halpaa mehua. Joka tuollaista litkua juo, on ikuisesti "vikapää Kristuksen ruumiiseen ja vereen".

Kun aikoinaan asuin Pohjanmaalla, siellä eräässä helluntaiseurakunnassa käydessäni saarnaaja tarjosi selvästi Valion mustikkakeittoa aidon ehtoollisen sijasta. Ruokapöytään toivat ehtoollisleivän jota tarjoilivat, rouvan haarukalla pyöritellessä leivänpalaa hirvenpaistikastikkeessa.

Muutakin, samanlaista Kristuksen pyhää verta pilkkaavaa toimintaa näin kys. seurakunnassa muutoinkin. Tuo oli viimeinen pisara (monien muiden eri, vastaavien tilenteiden lisäksi) ja sai aikaan lopullisen eroamiseni helluntaiseurakunnasta.

Varmasti tiedän helluntailaisten todellisuudessa olevan s:npalvojia ja varoitan teitä, mahd. aidosti Jumalan lapsia olemasta missään läheisessä tekemisissä heidän ja heidän Pentagrammista ohjailtujen saatanallisten oppiensa ja sotia lietsovien ja manipuloivien valheprofetioidensa kanssa.

• Anonyymi00013

Sinun vuodatuksesi lukemisen saattoi lopettaa varsin lyhyeen, koska heti alkuriveillä luki pelkkiä omia valheitasi, joten siitä saattoi päätellä, että lopun lukeminenkin olisi ihan turhaa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Sinun vuodatuksesi lukemisen saattoi lopettaa varsin lyhyeen, koska heti alkuriveillä luki pelkkiä omia valheitasi, joten siitä saattoi päätellä, että lopun lukeminenkin olisi ihan turhaa.

MOT. Todistit juuri pitäväsi kys. raamatunjakeita valheina.

• Anonyymi00033

Ei se liha ole vain helluntailaisilla. Kyllä se on jokaisella ihmisellä.
        Paavali myös taisteli lihassaan asuvaa syntiä vastaan.

"Jokaisella uskovalla on Paavalin kuvaama taistelu vanhan ja uuden ihmisensä välillä; entisen lihallisen syntisen ja uuden hengellisen luomuksensa välillä.

Room 7:15 ”Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen.”

Miksi Paavali ei tuntenut omakseen sitä, mitä teki? Miksi hän vihasi sitä, mitä teki, siis syntiä? Siksi, koska hän oli uudestisyntynyt Jumalasta uudeksi ihmiseksi ja hänen uusi sisäinen ihmisensä ei tahtonut niitä tehdä eikä tehnyt niitä asioita. Hän vihasi niitä. Siksi hänen sisäinen ihmisensä ei tuntenut niitä omiksi teoikseen. Hän jatkaa jakeissa 16-17: ”Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu.” Hän vahvistaa asian vielä jakeessa 20 ”Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu.”

Tästä käy selvästi ilmi Paavalin sisäisen ihmisen ja vanhan syntisen luonnon, lihan, välinen taistelu syntiä vastaan.

Room 6:11-12 "Pitäkää itsenne synnille kuolleina mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että tottelette sen himoja."

Meillä jokaisella on siis kuoleva ruumiimme, jossa sen synnin himot ovat. Se paskiainen ei millään tahdo pysyä poissa vallasta vaan se pyrkii jatkuvasti takaisin valtaan. Sen himot syntiin ovat meissä enemmän tai vähemmän. Mikäli uskova pystyisi elämään synnittömästi, Paavalin ei olisi tarvinnut kirjoittaa noita kehotuksen Sanoja. Meidän tulee myös muistaa, että Paavalin tekstit ovat Jumalan Sanaa. Hän on saanut ne suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta (Gal 1:11-12)."

https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088

Skrollaa tekstin puolivälin alle ja lue.

Mvh J - K

• Anonyymi00035
        Anonyymi00017 kirjoitti:

MOT. Todistit juuri pitäväsi kys. raamatunjakeita valheina.

mutta, näin sivullisen silmin sinun oma todistuksesi on valheellinen- koska omaat vain pääsi opin ja se on sitä sinun teologiaasi- ei Raamatun.

Raamatunjakeet eivät ole valheita, mutta sinä, sinun tulkintasi on lihasta.
        muotuskonnon lihallisen mielen aikaansaannos.

Ensin, Raamatun mukaan, kukaan syntinen ei pääse taivaaseen, koska hän on epäpyhä- ymmärrätkö?=

Mutta, mietipä sitä, että kun Jeesuksen sovintoveri on pessyt veriruskeat synnit villanvalkoiseksi- niin onko sinun teologiasi jo hukassa, kun potkit itse sanaa vastaan.

kiellätkö sovintourhin täytetyn työn- Jumalan KARITSAN uhrin aina pätemättömäksi ja miksi väität näin???
        siis heittosi on sinulle Anonyymi00008 2026-09-19 13:53:05

ts. alat leikkimään hyvän ja pahantiedonpuulla leikki jumalaa ja tuomarivirkaa. Siinä olet mennentullen hukassa- ja se on sinun teologiaasi. Ei Raamatun.

Sinähän se tässä potkit tutkainta vastaan,,, näin sivullisena sen sinulle sanon.

oletko adventisti? vai missä tupasi on mielesi vääristänyt

• Anonyymi00009

Pakkovauvakastetut juo 10 litraa 100% alkoholia vuodessa.

• Anonyymi00010

Pilkkaaja perii pilkkajan osan.

"Ei pilkkaajat saa periä Jumalan valtakuntaa... hän määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille."

• Anonyymi00037

ÄLÄPÄ vastaile, jos et ota selvää- mistä edellinen kirjoitti.

Keskeiset luvut
        Tilastoitu kulutus: 6,9 litraa puhdasta alkoholia per 15 vuotta täyttänyt (vuonna 2025).

Kokonaiskulutus: Viimeisimmät täydelliset kokonaiskulutusluvut (mukaan lukien matkustajatuonti ja muu tilastoimaton kulutus) olivat vuodelta 2024, jolloin kulutus oli 8,3 litraa puhdasta alkoholia 15 vuotta täyttänyttä asukasta kohden.

Juomatyypit: Oluen osuus kaikesta kulutetusta alkoholista on noin puolet (46,5 %), mietojen viinien noin viidennes (19,6 %) ja väkevien juomien niin ikään noin viidennes (19,3 %). Loput koostuvat siidereistä ja juomasekoituksista.

Voit tutustua tarkempiin tilastoihin Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) alkoholinkulutussivuilta.

miltäs näyttää THL- TILASTO- heittääkö sinun lukutaito- ja asioista selko- ottamisen taito

pilkkaako tilastokeskus, vain heitääkö sinulla jokin

• Anonyymi00011

>> Juopot uskovat seurakunnassa <<

Jeesus tuli syntisiä pelastamaan. Mitä kohtaa et siitä asiasta ymmärrä? "Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi."

Ja kuinka oikein olet lukenut Raamattuasi, jos et sieltä ole löytänyt tietoa siitä, että alkuseurakunnassa jotkut olivat juovuksissa jopa ehtoollisella:

"Teidän kokoontumisenne eivät ole oikeaa Herran aterian viettämistä, koska jokainen syö omia ruokiaan, niin että toinen on nälissään ja toinen juovuksissa."

• Anonyymi00012

"Jumalan pelastustyön näkyvinä aineellisina merkkeinä leipä ja viini edustavat Kristuksen ruumista ja verta." Helluntaikirkon nettisivuilta kävin katsomassa tiedon.

• Anonyymi00015

Huomatkaa termi "edustavat". Ei siis "ole" vaan "edustaa" = vertauskuva.
        Tuo sana erottaa helluntailaisen vapaamuurariuden kristinuskosta.

Helluntailaiset kuitenkin todellisuudessa eivät tarjoa viiniä "muistoateriallaan" (joka ei ole kristillinen ehtoollinen) vaan mehua.

Matt. 26: 26-28
        26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä ON minun ruumiini".
        27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28 sillä tämä ON minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Helluntailaiset kuitenkin todellisuudessa eivät tarjoa viiniä "muistoateriallaan" (joka ei ole kristillinen ehtoollinen) vaan mehua.

26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä ON minun ruumiini".
        28 sillä tämä ON minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Se on parempi, että sinä palaat pyhäkouluun takaisin. Siellä saat pikkulasten kanssa varmaan sitä mehukattiakin, jota väität aikuisten tajoavan ehtoollisella. Mehu on minusta ihan sopiva juoma jankkaavalle aikuiselle, joka ei ymmärrä lopettaa jankkaamistaan.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00015 kirjoitti:

mehusetä taas äänessä- pitää olla viinaa- eli alkoholista- koska hänen liha on halullinen happameen, eikä sijaisuhrin synnitön, happamaton edustaa taas Golgatan sovintoverta.a

tämä happamuus - mehujallittaja ei osaa lukea, ja on itse vaikea omalle sielulleen, josta saa tuta- ILMESTYSKIRJAN TODISTUKSEN MAJAN VALKEAN VALTAITUIMEN EDESSÄ...

niin HERRA- TULIHAN SIELLÄ HELLUNTAPALSTALLA LIHASSA PUHUTTUA PUUTAHEINÄÄ-...... NIINHÄN?

• Anonyymi00014

>> Ruokapöytään toivat ehtoollisleivän jota tarjoilivat, rouvan haarukalla pyöritellessä leivänpalaa hirvenpaistikastikkeessa. <<

😂
      Kun Jeesus asetti ehtoollisen, leipää kastettiin sen ajan tavan mukaan vatiin. Ja samasta pöydästä se ehtoollisleipäkin sitten otettiin. Ei Jeesus mitään uutta leipää sivuhuoneesta hakenut, vaan siitä tarjolla olleesta leivästä hän jokaiselle mursi palan ehtoollisleiväksi.

• Anonyymi00016

Juutalaiset eivät kasta sapattileipäänsä mihinkään kastikkeeseen vaan tilaisuuden vanhin mies siunaa hale-leivän, leikkaa jokaiselle pienen palan, ripottaa sille suolaa ja joka syödään muusta ruuasta erillään, yhdessä viinin kanssa.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Juutalaiset eivät kasta sapattileipäänsä mihinkään kastikkeeseen vaan tilaisuuden vanhin mies siunaa hale-leivän, leikkaa jokaiselle pienen palan, ripottaa sille suolaa ja joka syödään muusta ruuasta erillään, yhdessä viinin kanssa.

No voi harmin paikka. Jeesus-juutalainen aikalaisineen kumminkin Raamatun mukaan aterialla kastoi leipäpalaa vadissa.

"Kun he olivat aterialla ja söivät, sanoi Jeesus: 'Totisesti minä sanon teille: yksi teistä kavaltaa minut, yksi, joka syö minun kanssani. Yksi teistä kahdestatoista, se, joka kastaa vatiin minun kanssani. Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan.' Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle."

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

No voi harmin paikka. Jeesus-juutalainen aikalaisineen kumminkin Raamatun mukaan aterialla kastoi leipäpalaa vadissa.

"Kun he olivat aterialla ja söivät, sanoi Jeesus: 'Totisesti minä sanon teille: yksi teistä kavaltaa minut, yksi, joka syö minun kanssani. Yksi teistä kahdestatoista, se, joka kastaa vatiin minun kanssani. Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan.' Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle."

Pala, jonka Jeesus antoi Juudaalle, oli lampaankappele. Jeesus ei syöttänyt Juudasta kuin linnunpoikasta, Eikä leipää ylipäätään liotettu viinissä. Kastike oli valmistettu katkerista yrteistä. Lampaankappaleen kastaminen katkerissa yrteissä oli kuva Jeesuksen kuolemasta. Pääsiäislammas, Jeesus, Jumalan Karitsa, happamaton leipä, Jeesuksen puhtaus, yksi ruumis, katkerat yrtit, Jeesuksen kuoleman kärsimys.

• Anonyymi00021

Siis mitä? "siitä tarjolla olleesta leivästä hän jokaiselle mursi palan ehtoollisleiväksi" Sanan mukaan Jeesus jakoi leivän:
        Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Pala, jonka Jeesus antoi Juudaalle, oli lampaankappele. Jeesus ei syöttänyt Juudasta kuin linnunpoikasta, Eikä leipää ylipäätään liotettu viinissä. Kastike oli valmistettu katkerista yrteistä. Lampaankappaleen kastaminen katkerissa yrteissä oli kuva Jeesuksen kuolemasta. Pääsiäislammas, Jeesus, Jumalan Karitsa, happamaton leipä, Jeesuksen puhtaus, yksi ruumis, katkerat yrtit, Jeesuksen kuoleman kärsimys.

Lampaankappaleita on sinulla suussasi.

Pääsiäisaterialla oli tapana dippailla happamatonta leipää ja yrttejä vadissa olevaan makeankirpeään hedelmä- ja pähkinätahnaan (charoshet).

• Anonyymi00040
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Siis mitä? "siitä tarjolla olleesta leivästä hän jokaiselle mursi palan ehtoollisleiväksi" Sanan mukaan Jeesus jakoi leivän:
        Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

Mitä eroa tuossa nyt sitten oli minun sanomiseeni? Se, ettet tajunnut minun sanomistani, ei mitään muuta eroa. 😂

• Anonyymi00022

Helluntailaiset ja saatana lietsovat sotaprofetioita.
      Helluntailaisuus ei ole hengellisesti kovin raitista aina.

• Anonyymi00023

Runsas alkoholin käyttö on turmellut monen helluntailaisen aivot.
      Sen kyllä huomaa.

• Anonyymi00026

Helluntaissa on suuri osa entisiä luterilaisia juoppoja, joten jos auvoissa on tyhjää niin se juontaa kasteen armon ajalta.

Raamatussa ei sellaista armoa tunneta.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Helluntaissa on suuri osa entisiä luterilaisia juoppoja, joten jos auvoissa on tyhjää niin se juontaa kasteen armon ajalta.

Raamatussa ei sellaista armoa tunneta.

Tässä ei raamatuita tarvita. 📚

• Anonyymi00024

Hurmoskokemukset ja sekokielet muistuttavat juopumiskokemusta.
      Jotkut oikein tavoittelevat tätä.

• Anonyymi00025

Pysykää omassa karsinassanne te baskerin pyörittäjät, ei teillä ole mitään annettavaa kenellekkään uskovalle.

• Anonyymi00027

Kaikki mitä lutterin kainalon alta tulee, on valetta eri muodoissa.

• Anonyymi00028

Olet ryypännyt aivosi pehmeiksi.
        Helluntaipastorin uskollinen opetuslapsi.

• Anonyymi00029

>>>Juopot uskovat seurakunnassa<<<

Minun mielestäni on erittäin positiivista, että juopot
      uskovat seurakunnassa. Silloin he voivat uskoa myös
      seurakunnan ulkopuolella. Jos ei usko seurakunnassa,
      ei usko muuallakaan koska seurakunnassa on helpompi
      uskoa kuin muualla. Siksi uskominen srk:ssa on
      positiivista, ja sitä tuleekin tavoitella.

Mvh J - K

• Anonyymi00030

Näin sano herra sinänroosinpoika perse tissinkikkeli.🎃

• Anonyymi00032

Lapsikatse 👀

• Anonyymi00036

Alkoliriippuvaiset papit ryyppäävät ehtoollisviinin jämät sakastissa. Kyllä on aika viisastua kirkossakin ja jättää ne prosenttijuomat Alkoon, ettei aseteta kompastusta heikkojen veljien eteen.

• Anonyymi00041

"Lampaan liottajalle":
      Matteuksen ja Markuksen evankeliumeissa Jeesus toteaa petturinsa olevan se, joka "kastaa kanssani kätensä samaan vatiin", mikä viittaa yhteisestä kulhosta otettavaan ruokaan, ja kastettava pala oli happamatonta leipää. Karitsaa tai lammasta ei kastettu vadissa.

• Anonyymi00044

Viiniä vadissa...

• Anonyymi00045

Karitsa kastettiin kuolemaan

• Anonyymi00042

Saako helluntaijuopoille antaa edes simaa koska liha on heikko ?

Siman alkoholipitoisuus on yleensä n. 2 %,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      47
      1492
    2. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      59
      900
    3. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      667
    4. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      87
      637
    5. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      605
    6. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      583
    7. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      56
      574
    8. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      7
      542
    9. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      24
      531
    10. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      521
    11. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      70
      520
    12. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      61
      515
    13. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      513
    14. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      37
      506
    15. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      14
      491
    16. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      472
    17. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      132
      449
    18. 42
      428
    19. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      45
      409
    20. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
      Ikävä
      26
      399
    Aihe