Kyllä vai ei ja perustelu.
Vastaukset 46
- Anonyymi00001
varjolain ajassa- juutalaisille annettiin käskyjä ja kehotuksia
Juutalaisen tradition mukaan lait voidaan jakaa kahteen pääluokkaan:Ihmisen ja Jumalan väliset suhteet: Kuten sapatin vietto, rukoukset ja ruokasäännökset (kosher).Ihmisten väliset suhteet: Kuten varastamisen kielto, hyväntekeväisyys ja oikeudenmukaisuus.Miten lakeja noudatetaan nykyään?Kaikkia 613 käskyä ei ole mahdollista noudattaa nykypäivänä. Monet laeista liittyvät suoraan Jerusalemin temppeliin, eläinuhreihin ja muinaiseen Israelin maatalousjärjestelmään. Koska temppeliä ei enää ole, nykyään juutalaisuuden eri suuntauksesta riippuen aktiivisesti noudatettavia käskyjä on huomattavasti vähemmän.Haluaisitko tietää enemmän siitä, miten nämä käskyt jakautuvat eri aihepiireihin, vai kiinnostaako sinua jokin tietty laki, kuten sapatti- tai ruokasäännökset? - Anonyymi00002
jos kymmentä käskyä mittaa- niin kun rikkoo yhtä käskyä vastaan, niin rikkoo koko lain... eli emme voi täyttää siten lakia, että alettaisiin vain sapatista puhumaan.
se on niin tyhjäksi kaluttu aihe, ettei siihen kannata kuluttaa aikaa.
kalenterit ovat erilaiset- eikä meillä ole kuukalenteria- eikä sapattia voi ajatella pe- illasta - la- iltaan käsittävää aikaa pitää.
siis pakanoilla on seurattava KRISTUSTA - ja minkä tekekee yhdelle vähimmistä, se on ajatus Raamatussa ja sen mukaan myös pakanoilla on tavallaan esimerkkinä- rakkaudenlaki täytettynä - Anonyymi00003
Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
(Mat 25:32-40)- Anonyymi00004
ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.
Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."
(Mat 10:38-42) - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.
Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."
(Mat 10:38-42)Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle talolle!' Ja jos siellä on rauhan lapsi, niin teidän rauhanne on lepäävä hänen päällänsä; mutta jos ei ole, niin se palajaa teille.
Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon. Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan, ja
parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'. Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa: 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'.
(Luk 10:5-11)
- Anonyymi00006
Kymmenenkäskyn laki. Jumalan antama laki, on kasvattaja Kristukseen.
1234567---- Anonyymi00007
Mooseksen laki, johon kymmenen käskyä sisältyi, annettiin Jaakobin kahdelletoista heimolle noudatettavaksi Luvatun maan porttien sisäpuolella. Pakanakansat, kansat, jotka asuivat Israelin rajojen ulkopuolella, olivat myös lain ulkopuolella, eikä Mooseksen määräykset koskeneet pakanoita. Näin laki ei ole pakanoille kasvattaja Kristukseen. Paavali todisti: kuitenkaan hän (Jumala) ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla."
- Anonyymi00018
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mooseksen laki, johon kymmenen käskyä sisältyi, annettiin Jaakobin kahdelletoista heimolle noudatettavaksi Luvatun maan porttien sisäpuolella. Pakanakansat, kansat, jotka asuivat Israelin rajojen ulkopuolella, olivat myös lain ulkopuolella, eikä Mooseksen määräykset koskeneet pakanoita. Näin laki ei ole pakanoille kasvattaja Kristukseen. Paavali todisti: kuitenkaan hän (Jumala) ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla."
älä hyvänen aika 12345677777 noin puhu. hän sapatti- papattinaan täyttää koko lain, eikä riko näin yhtään lakia vastaan,
hän on ruokasäännöissäkin kosherilainen ja arvanen, että pitäähän ne tupsut olla nutussaan, että oikein on lainpoika.
Antaa hänen vain sapatoida- uskonto on vapaa ja jokainen saa siinäkin leirissä, vaikka tanssia sadetanssia- jos näin olettaa pyhyyden sädekehän kirkastuvan päänsä päällä.
Roomalaiskirejän sanoo näistä päiväaskeeteistakin, että he kiittävät herraansa, kuten mekin, eikä se ole kielletty...
eihän me täällä olla täydellisiä, niin pitäähän yksi 1234567 - persoona olla joukossa tapansa mukaan eläen.
- Anonyymi00008
Uuden liiton pyhänä olen Jeesuksen seuraaja, en Mooseksen, vanhan liiton paimenen ja opettajan.
Aika, jolloin Jumala puhui profeettain ja Mooseksen kautta on ohi. Näinä viimeisinä päivinä Jumala puhuu Poikansa, Jeesuksen kautta.- Anonyymi00019
NIIN, lasimerellä on molemmat- Mooseksen ja Karitsan--virrenveisuuta...
Mooses porukalla oli 612- käskyä ja kehtotusta. ja meillä uudessaliitossa Raamatussa on yli 1033- käskyä ja kehotusta...
Ehkä suomalaisille miehille on vaikeinta rakastaa vaimoa- niinkuin Kristus seurakuntaa ja se on 134567 joukollekin vaikeeta- ainakin hänelle, joka hakkasi vaimonsa sairaalareissun jälkeen. Tosin vaimonsa läksi. Ei jaksanut kunnioittaa sapattimiestään- loppuun asti- ja sekin oli luvallista siinä liitossa - Anonyymi00031
Anonyymi00019 kirjoitti:
NIIN, lasimerellä on molemmat- Mooseksen ja Karitsan--virrenveisuuta...
Mooses porukalla oli 612- käskyä ja kehtotusta. ja meillä uudessaliitossa Raamatussa on yli 1033- käskyä ja kehotusta...
Ehkä suomalaisille miehille on vaikeinta rakastaa vaimoa- niinkuin Kristus seurakuntaa ja se on 134567 joukollekin vaikeeta- ainakin hänelle, joka hakkasi vaimonsa sairaalareissun jälkeen. Tosin vaimonsa läksi. Ei jaksanut kunnioittaa sapattimiestään- loppuun asti- ja sekin oli luvallista siinä liitossaKenestä sinä oikein puhut ? Minulla ei tietoa moisesta tarinasta.
1234567---
- Anonyymi00010
Ei Jeesus mitään opeta, vaan harhaoppiset jankuttaa.
- Anonyymi00011
Mark.11:26 Mutta jos ette anteeksi anna, ei myös teidän Isänne, joka on taivaassa, anna anteeksi teidän rikoksianne. Biblia (1776) Matt.6:15.
- Anonyymi00012
Dwight L. Moody "Jos Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämeesi, olet kykenevä täyttämään lakia."
- Anonyymi00020
niin täyttämään, mutta armoalla-
eilinen on mennyt- huomista ei vielä ole, tänään auttaa Herrra.
- Anonyymi00013
Linnakundit opettaa, että lakeja ei tarvi noudattaa.
- Anonyymi00015
Suomessa ei tahdo vankiloissa olla tilaa sinne haluaville, laittomuuden tekijöille.
- Anonyymi00021
linnakundit ja siinähän luet- valtakunna lakia kohtaan - ymmärtämättä, ihmisyyttä- jossa ei ehkä ollut annettu sitä ajanleipää riittävästi ja se luistuttaa ihmistä, sekä terveyshaasteet.
sinullakin on terveyshaaste. panettelu ja kiusahenki- etkä noudata Rakkaudenlakia-- etkä vielä ole löytänytkään sitä Sanasta..
kannattaa etsiä tie- totuus ja elämä - Anonyymi00039
Anonyymi00021 kirjoitti:
linnakundit ja siinähän luet- valtakunna lakia kohtaan - ymmärtämättä, ihmisyyttä- jossa ei ehkä ollut annettu sitä ajanleipää riittävästi ja se luistuttaa ihmistä, sekä terveyshaasteet.
sinullakin on terveyshaaste. panettelu ja kiusahenki- etkä noudata Rakkaudenlakia-- etkä vielä ole löytänytkään sitä Sanasta..
kannattaa etsiä tie- totuus ja elämäVenäjälle tulee laittaa Suomen vankiloissa olevat rikolliset. Paitsi eivät ne väärintuomitut, kun Suomen lakihan on muuttunut pahuutta suosivaksi: lyhyet tuomiot, pikkusummat vainajan läheisille korvauksina, ihmisen henki, n.5000euroa, jos sitäkään.
Itseään kiimoissaan panetuttaneille teinitytöille mm. 8000e rahapalkkioita panijan maksamana ja usein pelkkä valhetarina, jonka kärämiehistö kuuntelee, arvostelee sen sitten sen mukaan oliko tarina uskottava vai ei.
Minusta on outoa että on jokin ikäraja, jonka alapuolella naispuolisella ei ole mitään syntitekovastuuta itsellään esiaviollisen seksin huorintekosynnistään Suomen lain edessä.
Kaikki esiaviollinen seksi on rikollista syntiä, mutta eipä Suomen laki siitä tuomitse ellei huorintekijä ole jonkin keksityn ikärajan alapuolella.
- Anonyymi00014
Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle ja lait kirjoitetaan sydämiin vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen. Silloin leijoja ja lammas nukkuvat vierekkäin. Ei se ole vielä tapahtunut.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan."
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi00016
Aabraham ja Jeesus kehottavat uskomaan Moosesta, ei mitään Tarsolaista murhamiestä Paavalia.
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.- Anonyymi00022
teologiasi on omanpääsi tulosta, ei Raamatun
- Anonyymi00024
Lue tarkemmin, Mooses kehotti uskomaan tulevaa profeettaa, Jeesusta. Juutalaiset eivät uskoneet näitä Mooseksen sanoja tulevasta profeetasta. Niinpä he eivät myöskään uskoneet Jeesusta, profettaa johon Mooses oli käskenyt uskomaan.
- Anonyymi00017
Linnnassa yrittävät esittää uskoon kääntynyttä liittymällä lahkoon päästäkseen vapaaksi ennen aikojaan.
- Anonyymi00023
Lait ja käskyt on Jumalan antamia säädöksiä. Siksi roistot vihaa niitä.
- Anonyymi00025
Raamatun mukaan Mooseksen lain voi täyttää ja sen täyttäminen on helppoa.
5 Moos 30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
...
14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.- Anonyymi00027
Jeesus puhuu Raamattuun kirjoitetuista laista, ei mistään henkien pillin mukaisista lain käsityksistä.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
- Anonyymi00026
Minun mielestäni on helppoa olla tappamatta, varastamatta, tai jopa himoitsematta naapurin eukkoa.
Kymmene käskyn laki on tarkoitettu kaikille, ja sen pitäisi olla uskovan sydämessä.
Sen sijaan on vaikeampaa uhrata jotain syntiuhria ilmestysmajassa, ellei sitä ensin kudota Mooseksen ohjeiden mukaan. Hän ei antanut ainutta ohjetta kivisen temppelin rakentamisesta.
Mooses käski kuulemaan sitä profeettaa, joka olisi tuleva, siis Jeesusta. Joten noudatetaan siis sitä ohjetta, ja lopetetaan kerskuminen siitä kuinka hyvin noudatamme uhrimenoja ilmestysmajassa.- Anonyymi00029
Kymmenen käskyä kuului vanhan liittoon. Ei ole olemasa erillistä kymmenen käskyn lakia, sillä kymmenen käskyä oli Mooseksen lain kivisydän ja vain pieni osa Mooseksen lain määräyksistä. ALA PITÄÄ JOKA IKINEN MOOSEKSEN LAIN KÄSKY!
- Anonyymi00044
Eivät lainkiivailijat itsekään tiedä mitä opettavat. Muutoin he noudattaisivat sitä Mooseksen lakia, mihin sanovat uskovansa.
Laista kerskaavat häpäisevät lainrikkomisella Jumalaa, sanoi Paavali. Ehkäpä siksi häntä vihataan niin paljon.
- Anonyymi00028
Tampereella helluntailainen mies tappoi kadulla pienen lapsen kanssa kävelleen raskaana olleen naiset.
Mitään anteeksipyyntöjä ei ole näkynyt palstalla?
Eikä mitään myötätunnon osoituksia uhrin omaisille?
Miksi? - Anonyymi00030
Kaikki lait on tässä Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi tämän kun teet kaikki lait täyttyy. Rakkaus on lain täyttymys.
- Anonyymi00032
Kuka edes mitään sotariksia tai kansanmurhia pyytelee anteeksi, vaan suu vaahdossa niitä puolustaa.
Ainut mikä on vallalla, on laittomuus. - Anonyymi00043
Rakastavat ihmisasetusta sunnuntai pyhää.
1234567---
- Anonyymi00033
Oikeasti lähimmäisiä ei ajatella missään tilanteessa.
Tai kun heitä herjataan, niin väitetään että niin täytyy tehdä kun se on totuus. Vielä Raamatun totuus, jota on pakko jankuttaa koko ajan.
Sitä se lähimmäisten rakastaminen kuin itseään. - Anonyymi00034
Kolmoismurhaajat on kaikista arvostetuimpia seurakuntalaisia.
- Anonyymi00038
Kaikki ovat tasa-arvoisia veljiä ja sisaria keskenään, erottelu on pahasta. Kaikki tarvitsevat anteeksiantoa. murhaajat yms. rikolliset sovittavat tekonsa myös maallisesti kääntymyksen jälkeen viimeistään.
- Anonyymi00035
Odotetaan demokraatin vastausta koska sellainen on ehdotonta olla. Mieluiten rehellisesti mikäli mahdollista enää.
- Anonyymi00036
Omituisilla herjoilla sitä Mooseksen lakia voi yrittää täyttää.
Mutta tuskin sitä kautta helmiportit loistaa. - Anonyymi00037
Jumala vaatii täydellisyyttä, sellaiseen emme voi pystyä, siksi Jeesus.
- Anonyymi00040
Jos aina jankuttaa samoja herjoja, tarvitsee todella Jeesusta.
Jeesus toisaalta voi sanoa, mene pois laittomuuden tekijä.
- Anonyymi00041
Joos.23:6 Niin vahvistukaat jalosti pitämään ja tekemään kaikki, mikä on kirjoitettu Moseksen lakiraamatussa, niin ettette siitä poikkeisi oikialle eli vasemmalle puolelle. Biblia (1776) 5Moos.5:32. 17:11. 17:20. 28:14. Joos.1:7. hä
- Anonyymi00042
Silloin voi ryhtyä katselemaan loppusijoituspaikkaa vankilasta.
- Anonyymi00045
Sana ilmoittaa täysin selvästi uskoon tulosta:"te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn"... Parannuksen teossa ja Jeesuksen puoleen kääntyessä ei käydä Siinain vuorelle tekemään Jumalan kanssa liittoa ja kuuntelemaan Mooseksen lain sanoja.
UUDESSA LIITOSSA LIITTO JUMALAN KANSSA TEHDÄÄN KÄYMÄLLÄ UUDEN LIITON YLIPAPIN JA PÄÄMIEHEN JEESUKSEN TYKÖ!
Mooseksen lain noudattamisen vaatiminen on hulluutta!
Uuden liiton päämies ei ole Mooses! Lopettakaa hulluttelunne! "hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut"
Lukutaitoiset ihmiset ovat menettäneet järkensä katolilais-luterilaisen kirkon väkevässä eksytyksessä hokien: Mooses Mooses Mooses! - Anonyymi00046
Jumala kirjoitti kymmenen käskyä kivitauluihin, eikä lisännyt niihin muita käskyjä. Loput ohjeet annettiin erämaavaelluksen aikana, ja ne kirjoitti kirjuri muistiin.
5. Moos.5:22"Nämä sanat Herra puhui koko teidän seurakunnallenne vuorelta, tulen ja synkkien pilvien keskeltä, suurella äänellä, EIKÄ SIIHEN ENEMPÄÄ LISÄNNYT. Ja HÄN KIRJOITTI NE KAHTEEN KIVITAULUUN."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu611650- 291265
- 851108
- 43925
- 95878
- 67855
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.15809Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19755Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131735- 116711
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �151669- 4632
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t77627Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31625- 43611
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45590- 19576
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä25561- 46558
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔32540