Ajattelen kuolleiden maailmaa

Anonyymi-ap

Ajattelen usein kuolleiden maailmaa. Täytän pian 65 vuotta, ja melkein koko sukuni on kuollut. Isovanhemmat, vanhemmat, sisaret ja veljet, enot, sedät ja tädit. Elossa oleviin ei ole yhteyttä. Muutamat ovat kuolleet uskossa, suurin osa ei.

En pelkää kuolemaa sellaisenaan, jonkin verran ehkä kuolemisprosessia: jos joutuu makaamaan sairaalan sängyssä kuukausia liikkumatta kovissa kivuissa.

Kaipaisin jo päästä pois täältä. Täällä ei ole minulle ketään, olen aivan yksin. Eläminen on surkeaa, masentavaa hidasta hiipumista. Maailmakaan ei ole enää se maailma, johon synnyin ja jossa kasvoin.

Kaikki on muuttunut. Maailma on tullut hulluksi ja kulkee kohti loppuaan. Mikään ei enää ole normaalia, mikään ei ole eheää, rauhallista eikä pyhää.

Mietin, millaista on toisessa maailmassa nyt. Ehkä siellä on viimeisen tuomion odotushuone, jossa kadotetut sielut vaeltavat kalpeina ja apaattisina, tai ehkä siellä käydään vilkasta ajatustenvaihtoa riidellen ja kiistellen. Saattaa olla myös onnellisten maa toisenlaisille sieluille.

Huoneessa, jossa nyt istun, saattaa olla läsnä kuolleita sukulaisiani, jotka toisesta ulottuvuudesta seuraavat elämääni voimatta puuttua siihen. Millaista tuskaa heidän täytyykään tuntea, kun minusta ei tullut sitä, mitä he toivoivat. Pääsisinpä jo sinne, omieni joukkoon. Jonnekin.

35

98

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Siellä verhon takana odottaa suuri tuntematon.

• Anonyymi00002

Ei odota. Aivotoiminta kaikkine kuvitelmineenkin loppuu aika nopeasti.
        Pelkoa hälventäisi selkeä eutanasialaki.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Ei odota. Aivotoiminta kaikkine kuvitelmineenkin loppuu aika nopeasti.
        Pelkoa hälventäisi selkeä eutanasialaki.

Vaikutat natsilta.☠️

• Anonyymi00005
        Demokrates kirjoitti:

Vaikutat natsilta.☠️

Natseja ovat pikemminkin ne jotka eivät päästä meitä pahasta, sairaalasängystä, kivuista, taivaasta tai helvetistä.

• Anonyymi00003

"Elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään..."

Seuraava tietoinen tapahtuma on ylösnousemus.

• Anonyymi00004

... joka on turha lupaus narsisteille.

• Anonyymi00006

Ja pystyykö Jumala luomaan uuvet ruumiit, ylösnousemuksessa ja ylösottamuksessa yhjistetään sielull ja henkeksiseeksikkeellä ihmiseeksijen, näijen kutkat ensimmäiseen ylösnousemukseen pääselmöivät keraksikkuujes ylösonkimukseisteisteisijen.

Kyllä Jumala siihen pystyy, yhjistämään lähettämäistäen sielukset ja henkeikseet ihmisten uusiin ruumiiksiisiinsa.

Aikamoista osaamista, kyvyksikkyyttä se kysyy, mutta Jumala on ilostuttavainen tässäkin kohjin, kaikkivaltijas, kaikkikykyinen tekemään senmoisii, joka ihmiselle on mahjoton työksikkyys.

Minulla on kanssa toiveeni siitä että pääselmöin itteki ylösnousun tai onkimuksen kautta yläilmoille. Olen kuunnellut ne vakuuttavimmat kertomusopetukset kuinka voin relata ja olla pelastusvarma, mutta kuitenkin opetetaan sitten sitäkin kuink ylösnousemukseen ei pääsekään kaikki ne , jotka sinne pelastusvarmoina ovat menemässä, siitähän on kerrontaa Raamatussakin kuinka sitten kyseksitään useanmalla suulla syytä omaan pelastumattomuuteen: " Emmekös met sinun nimessäsi tehneeksineet sitä ja tätä ja tuota, joten miksemme met pääse hallitteen kanssas rahvasta vaan osamme onkin sangellisen epämieluisallinen?

Mä säästän mun pelastusvarmuuteni siihen hetkeekseen kun voin olla asijasta ihan aijosti varma: Sitten ku se on silleen varmaa että oon sen jo saavuttanut, sieluni ja henkeisyyteni voiton, helvettiin joutumattomuuven.

Käytännökses se tapahtuu mulle ylösnousus tai -tenpaukses. Sillon ku oon perillä ja varmuuteni saanut niin että sen tietämällä tiijän kuten Jeesuksen sen sanoennisoijes: No niin,nyt voit sitten ollas pelastusvarmaksiillistunut.

Oi, silloin suuri ilo koittavi syvänmeiseiseeni, jännitys helpottavi, hymy kasvoiseekseeni voittavi.

Suurin toivehan se on mullisella selvitä joutumatta helvettiin, kun niin moni mänöö helvettiin sitä juurikaan tiejostamattaakaan , tai sitten vaan esittävät hyvin tiejostamattomija nämät helvettiin kuljeskelijakset.

Jos koet toisinaan sen ettet ole yksin niin se on totta, mutta ynpärilläsi ei ou sukulaistes henkijä vaan muita henkijä jollet oo uskos Jeesukseen. Ne ovat riivaajahenkijä ja sen senmoisuuksija.Mulla oli ennen uuvestsyntymäs saatuu "suojakenttää" kokemuksija siitä mitä minua alkoi spiritismi-istunnon jälkeen seuraamaallisoimaan "tavanomaista voimakkaallisenpi" pahuuven henki sai aikaan niin vyysisesti kuin myös muutenkin vaikkei se tehnyt mitään, oli vaan samassa huoneessa kanssani tai ehkä minussa kulki mukanani, sillä se tuli mukanani minne meninkään ja jostain syystä yöaikaan sen läsnäolon tiejostin parhaiten suurena pahuuven läsnäolona, jot ei voinut oll tiejostamatta kun sen tunsi lähellään.

Olen miettinyt että olisinkohan tänään uuvestisyntynyt ellei mulle olisi tullut selväks se että henkimaajilma on olemassa ja pahast henkestä, kun tunsin sen pahuuven voimakentän ja ymmärsin että se voisi tappoo mut, muttei tapa ja mietin miksei se tapa, kun sitähän se haluaa. Jokin esti sitä, jokin jota en osannut nimetä, mutta se oli sen pahhuven voiman vastavoima, jota aloin sitten etsimään ja lopulta löysin Jumalan tai toisin ilmaistuna: JUMALA teki mulle olemuksellisuutensa selväksi täysin kun Hän mut uuvestsynnytti.

Se oli helpotus, kun tajuksin että Jumala on olemassa, sekin on oma tarinaksisuutensa selittää ihmiselle, kulla ei oo käsityst oikeaata siitä millainen on hengellinen uuvestisyntymä ihmiselle. Se on samaa kun alkaisin puhuun sulle hepreaa ja sä koittisit saaha siitä selkoo, jotain sinne päin.

Selef Urge

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ja pystyykö Jumala luomaan uuvet ruumiit, ylösnousemuksessa ja ylösottamuksessa yhjistetään sielull ja henkeksiseeksikkeellä ihmiseeksijen, näijen kutkat ensimmäiseen ylösnousemukseen pääselmöivät keraksikkuujes ylösonkimukseisteisteisijen.

Kyllä Jumala siihen pystyy, yhjistämään lähettämäistäen sielukset ja henkeikseet ihmisten uusiin ruumiiksiisiinsa.

Aikamoista osaamista, kyvyksikkyyttä se kysyy, mutta Jumala on ilostuttavainen tässäkin kohjin, kaikkivaltijas, kaikkikykyinen tekemään senmoisii, joka ihmiselle on mahjoton työksikkyys.

Minulla on kanssa toiveeni siitä että pääselmöin itteki ylösnousun tai onkimuksen kautta yläilmoille. Olen kuunnellut ne vakuuttavimmat kertomusopetukset kuinka voin relata ja olla pelastusvarma, mutta kuitenkin opetetaan sitten sitäkin kuink ylösnousemukseen ei pääsekään kaikki ne , jotka sinne pelastusvarmoina ovat menemässä, siitähän on kerrontaa Raamatussakin kuinka sitten kyseksitään useanmalla suulla syytä omaan pelastumattomuuteen: " Emmekös met sinun nimessäsi tehneeksineet sitä ja tätä ja tuota, joten miksemme met pääse hallitteen kanssas rahvasta vaan osamme onkin sangellisen epämieluisallinen?

Mä säästän mun pelastusvarmuuteni siihen hetkeekseen kun voin olla asijasta ihan aijosti varma: Sitten ku se on silleen varmaa että oon sen jo saavuttanut, sieluni ja henkeisyyteni voiton, helvettiin joutumattomuuven.

Käytännökses se tapahtuu mulle ylösnousus tai -tenpaukses. Sillon ku oon perillä ja varmuuteni saanut niin että sen tietämällä tiijän kuten Jeesuksen sen sanoennisoijes: No niin,nyt voit sitten ollas pelastusvarmaksiillistunut.

Oi, silloin suuri ilo koittavi syvänmeiseiseeni, jännitys helpottavi, hymy kasvoiseekseeni voittavi.

Suurin toivehan se on mullisella selvitä joutumatta helvettiin, kun niin moni mänöö helvettiin sitä juurikaan tiejostamattaakaan , tai sitten vaan esittävät hyvin tiejostamattomija nämät helvettiin kuljeskelijakset.

Jos koet toisinaan sen ettet ole yksin niin se on totta, mutta ynpärilläsi ei ou sukulaistes henkijä vaan muita henkijä jollet oo uskos Jeesukseen. Ne ovat riivaajahenkijä ja sen senmoisuuksija.Mulla oli ennen uuvestsyntymäs saatuu "suojakenttää" kokemuksija siitä mitä minua alkoi spiritismi-istunnon jälkeen seuraamaallisoimaan "tavanomaista voimakkaallisenpi" pahuuven henki sai aikaan niin vyysisesti kuin myös muutenkin vaikkei se tehnyt mitään, oli vaan samassa huoneessa kanssani tai ehkä minussa kulki mukanani, sillä se tuli mukanani minne meninkään ja jostain syystä yöaikaan sen läsnäolon tiejostin parhaiten suurena pahuuven läsnäolona, jot ei voinut oll tiejostamatta kun sen tunsi lähellään.

Olen miettinyt että olisinkohan tänään uuvestisyntynyt ellei mulle olisi tullut selväks se että henkimaajilma on olemassa ja pahast henkestä, kun tunsin sen pahuuven voimakentän ja ymmärsin että se voisi tappoo mut, muttei tapa ja mietin miksei se tapa, kun sitähän se haluaa. Jokin esti sitä, jokin jota en osannut nimetä, mutta se oli sen pahhuven voiman vastavoima, jota aloin sitten etsimään ja lopulta löysin Jumalan tai toisin ilmaistuna: JUMALA teki mulle olemuksellisuutensa selväksi täysin kun Hän mut uuvestsynnytti.

Se oli helpotus, kun tajuksin että Jumala on olemassa, sekin on oma tarinaksisuutensa selittää ihmiselle, kulla ei oo käsityst oikeaata siitä millainen on hengellinen uuvestisyntymä ihmiselle. Se on samaa kun alkaisin puhuun sulle hepreaa ja sä koittisit saaha siitä selkoo, jotain sinne päin.

Selef Urge

Onhan ne uskovaisten selitykset ihan hirveää diibadaabaa.

Selitäppä, millaisen metamorfoosin tuhat vuotta sitten kuolleen raato käy läpi. Syntyykö uudelleen siittiönä, vauvana, nuorena vai vaivaisena. Vammainen vammaisena jne. Vanheneeko vai jämähtääkö siihen.

Eiköhän peruuteta suosiolla koko taivasoppi. Tuolla voi huijata vain kaikista heikkolahjaisimpia, mikä taasen on sopimatonta.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Selef Urge

Nii, ja se voimaks henki pystyi notamaan raskaan sängyn ilmaan, pitämään sitä ilmassa täysin hievahtamatta niin että mie itte olin siinä sängyssä makoomassa ittekin. Joskus taas näin kuinka sänky on ilmassa ja ite oon menossa siihen nukkumaan. EIi tullut siinä uni, ei tehnyt mieli mennä sänkyyn nukkumaan...ei ollut silloin ketään kellekkäälle avautuu, mietin olinko mielenvikainen, mutta omin silmin näin ja siihen päätin luottaa.

Kerran sitten tapahtui niin että sänky oli taas ilmassa eräässä toisessa asunnossa, jossa olin kylässä. Olin tälle henkilölle kertonut puolisen vuotta aijenmin että mulla on tällainen henki seuraamaan jäänyt spiritismin peluun jälkeen, ja tapahtui sitten tosijaan niin että olin tietokoneella hänen mkuuhuoneessa kun sänky nousi hieman ilmaan ehkä 10cm korkeuteen ja pysyi siinä paikoikssellaan ja pyysin kamua tulemaan makuuhuoneeseen ja silloin hänkin näki sen ja sen jälkeen juttelimme siitä silleen ettei tarvinnut enää yhtään ajatella että harhoja näkisin, kun kaksi ihmistä näkee ilmassa pysyvän sängyn samaan aikaan.
        Etsin apua. Kunnes kerroin onkelmastani sattumalta ihmiselle joka oli uskossa. Hän ei pitänyt mua valehtelijana tai sekopäänä. Tai ei ainakaan näyttänyt sitä ulospäin. Hän sanoi uskovansa mua ja kertoi että hän tietää kuinka saaha minulle ahjistavat pelottavat ilmijöt loppumaan.

Kysäsin miten sen saa loppumaan.

Se oli rukous, piti vaan rukoilla, ja siinä se ratkaisu olisi.Jeesuksen nimessä ja Jumalaa rukoilla tulee. En pitänyt sitä tojennäköisenä, mutta kokeilin ja ylläri oli suuri kun se kaiki loppui, mun jatkuva pelko-oloisuuteni kun se henki tuli lähelle ja kunn se nosti sänkyy milloin minä siinä kyyvis tai kun ollin mänös nukkumaan, muistan monet yöt valvoneeni ihan sen takia että pelotti mennä sänkyyn ja se kaikki loppui ku rukoilin yhren kerran vaan Jeesuksen nimessä Isälle Jumalalle. Se oli kanssa iso yllätys että "pelkkä" rukous Jumalalle sai sen kaiken päätökseen. Siitähän sitten alkoi Jumalan etsiminen ja Raamattu löytyi ja sieltä jäi muistiin lupaus: etsivä löytää. Joten sen takija jatkoin sitten Totuuven ettimistä ja lopulta älysin rukoilla " jos olet olemassa niin tee olemassaolosi mulle selväksi ettei tarvitse olla epävarma asijaisen suhteen" ja sillä rukouskerralla Jumala mut uuvestisynnytti. Se on ollut kaikkein mullistavinta mun elämäksessäin, täyttyy ja kokee siinä Jumalan Pyhän Hengen minuun tuleminen asumaan.Enkä sitä siinä tilanteessa olenkaan ymmärtänyt että tämä mitä nyt koen on uuvestisyntymiseni, ajattelin että se on Pyhän Hengen kosketus, mulla ei olut sanavarastossa silloin vielä sanaa uuvstisyntymys eikä tietoa millainen se on.

Kuulemani mukaan niitä on hieman eriversioisina, mitä tulee itte uuvestisyntyneen omakohtaiseen kokemukseen sitä millainen se uuvestisyntyminen on.

Kaikki kristityt eivät oo uuvestisyntyneet ylhäältä Jumalan Hengest."Syntylöityä ylhäält" elikkä uusikas elämä ei tuu ihmisestä ittestään, vaan se on Jumalan tekoaisiksuutta, kussa Jumalan vesi ei oo kastevettä vaan puhjistavainen voima, Jumaan pesuvesi, jolla ihmisen hän kerral kunnol yhjel kerral peseepi, uuven alkamukses , uuvestisynnyttämykses.

Selef Urge

• Anonyymi00007

Taitaa seinät kaatua päälle.
      Mitä jos otat rantaloman äkkilähtönä ja nautit vielä elämästä. Mä lähden mukaan jos matka on maksettu :)

• Anonyymi00010

Tuossa voisi olla sitä kuolleistaheräämistä enemmän kuin missään.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Tuossa voisi olla sitä kuolleistaheräämistä enemmän kuin missään.

Kyllä, miksi sitä turhaan miettii ikäviä asioita kun voi vielä nauttia elämästä!!

• Anonyymi00008

Köyhä ja sairas

• Anonyymi00013

Ttuonpuoleinen on valon, rauhan ja sopusoinnun maailma. Siellä ollaan jopa tuhat vuotta maan ajassa lukien.
      Tuhhat vuotta menee siellä hujauksessa. Jotkut voivat jälleen syntyä piankin jos jokin elämäntehtävä on jäänyt kesken edellisessä maaelämässä. Omilla teoillamme ja haluillammmr valmistelemme tulevan elämämme olosuhteet. Mitä kylvämme sitä niitämme.

• Anonyymi00015

Lisäys. Tuonpuoleinen on laaja alue, koko Universum. Tilaa on lennellä ajatuksen voimalla❤️❤️❤️

• Anonyymi00016

Mistä näitä kuvitelmia tulee vai keksitkö ihan itse itsellesi uskonnon?
        Elokuvat tykkää levittää harhoja, uskotko elokuvien levittämään uskontoon?

• Anonyymi00014

Paljon on turhia kuvitelmia kun ei ihmiset viitsi lukea Raamattua.
      Aloitus puhui uskovista mutta ei taida olla itse uskovainen kun ei tiedä mitä Raamattu sanoo tuonpuoleisesta.

Ne jotka tuntee Jeesuksen pääsee suoraan paratiisiin ja ne jotka ei tunne putoavat suoraan kitumiseen.

• Anonyymi00018

Harhaista oppia. Mihin jäi viimeinen tuomio, jonne ihmiset lopulta viedään?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

No kun ei viedä. Valitettavasti - putinkin kuolee vain kerran ja lopullisesti.
        Turhaa tyhmien pelottelua.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mikä pakkomielle on miettiä tuota?
        Senkö mukaan harkitset itsellesi ikuista asuinpaikkaa?
        Miksi minun tulisi leikkiä Jumalaa ja väittää tietäväni kaiken?

Eikö tärkeintä ole tuntea Jeesus, tuo MIES joka voi sinutkin pelastaa. Kyse on HENKILÖSTÄ, luotatko oikeaan henkilöön, oikeaan Pelastajaan.
        Hän määrää kaikesta, Hän sanoo saatko itsellesi enkelin joka OSAA kuljettaa sinut paratiisiin.

Jotkut luulee että "mä oon kaikkivaltias kun muutun haamuksi ja sit vaan lähden oikeaan suuntaan ja löydän paratiisin".
        Henkesi kaikkivaltiutta voi testata sanomalla vaikka kahvikupillesi "lennä tiskiin ja pese itsesi ".

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mikä pakkomielle on miettiä tuota?
        Senkö mukaan harkitset itsellesi ikuista asuinpaikkaa?
        Miksi minun tulisi leikkiä Jumalaa ja väittää tietäväni kaiken?

Eikö tärkeintä ole tuntea Jeesus, tuo MIES joka voi sinutkin pelastaa. Kyse on HENKILÖSTÄ, luotatko oikeaan henkilöön, oikeaan Pelastajaan.
        Hän määrää kaikesta, Hän sanoo saatko itsellesi enkelin joka OSAA kuljettaa sinut paratiisiin.

Jotkut luulee että "mä oon kaikkivaltias kun muutun haamuksi ja sit vaan lähden oikeaan suuntaan ja löydän paratiisin".
        Henkesi kaikkivaltiutta voi testata sanomalla vaikka kahvikupillesi "lennä tiskiin ja pese itsesi ".

Jos et kerran tiedä, niin älä sitten varmana väitä, että kuoleman jälkeen tiputaan suoraan taivaaseen tai helvettiin.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

No kun ei viedä. Valitettavasti - putinkin kuolee vain kerran ja lopullisesti.
        Turhaa tyhmien pelottelua.

Karma rankaisee putinia todella rankasti tulevissa elämissä.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Karma rankaisee putinia todella rankasti tulevissa elämissä.

Kuinka haluaisinkaan uskoa noin. Syntyisi vaikka torakkana.

• Anonyymi00027

Paljon on turhia kuvitelmia kun ihmiset lukee Raamattua.

• Anonyymi00017

Aloittaja, olen suunnilleen samanikäinen ja samantapaisessa tilanteessa. Uskossa olen ollut toistakymmentä vuotta. Osa sukulaisista on kuollut uskossa, jotkut luultavasti eivät, koska eivät uskoontulosta puhuneet. On vaikea kuvitella, että ihminen, joka ei iloiten puhu Jeesuksesta, olisi ollut uskossa.

Sukulaiset eivät pidä yhteyttä. Suuri osa heistä on uskossa, osa ehkä ei. Kaipaan sukulaisia. Kaipaan sitä, että vaikka yllättäen pihaan pelmahtaisi serkku tai sisar tai veli tai sisaruksen lapsi. Olisi niin paljon puhuttavaa. Sitä tuntuisi olevansa osa jotain, omankaltaisensa porukan jäsen. Tuntuu pahalta, että omat syrjivät. Samaan taivaaseen kuitenkin menossa ollaan. Mahtavatko pyytää Jeesukselta erityislupaa karttaa minua vielä sielläkin?

Rukoilen, että saisit rauhan sielullesi ja että saisit kokea rakkautta läheistesi taholta vielä ennen kuin Jeesus tempaa meidät ylös. Monet uskovat, että taas tämän viikon alkupuoli on hyvin otollista aikaa. Niin monesta asiasta päätellen on epätodennäköistä, että tempaus viivästyisi tätä vuotta pitemmälle.

Yksi hieno asia, mikä on auttanut minua, on se, että nukkumaan mennessäni käyn läpi ihmisiä ja rukoilen heidän puolestaan. Joskus rukoilen rakkaitteni puolesta, ystävien, tärkeiden ihmisten. Joskus teen listaa niistä, jotka ovat vuosieni varrella kiusanneet minua tai joita itse olen vihannut, ja rukoilen, että he pelastuisivat. Ainakin omat kaunat haihtuvat rukoilemisen kautta. Ei voi samalla vihata ja rukoilla siunausta. Auttaa myös unettomuuteen.

Sairaus osoittautui minulle siunaukseksi. En olisi muuten ehkä tullut uskoon.

• Anonyymi00022

"Tuntuu pahalta, että omat syrjivät. Samaan taivaaseen kuitenkin menossa ollaan."

Kuuntelin eilen saarnaa jossa sanottiin "kärsivällisyyttä testataan nimenomaan ihmisten kesken, ei siellä yksinäisyydessä kotisohvalla".
        Eipä tuo tainnut tietää mitään meidän hyljättyjen elämästä joiden pitää sietää hylkäämistä vuosikymmeniä. Kyllä se nimenomaan testaa rakkautta ja pitkämielisyyttä että pitää täällä riidellä vihaajien kanssa eikä saa ikinä jutella samanmielisten seurassa.

• Anonyymi00023

Surkeus luo mielikuvitusystäviä. Ole hyvä vaan. Ei kai siitä suurta haittaakaan enää ole.

• he-ma
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Surkeus luo mielikuvitusystäviä. Ole hyvä vaan. Ei kai siitä suurta haittaakaan enää ole.

Voi olla haittaa, koska epätodennäköinen oikean jumala saattaa olla olemassa. Tällöin nuo epäjumalanpalvojat ovat kusessa.

• Anonyymi00028

Kuolemaa ei ole. Vain ruumiimme kuolee.
      Ruumis on kuin kulunut takki joka heitetään pois ja takin käyttäjä, sielu liitelee tuonpuoleiseen.
      ,

• Anonyymi00030

Ei pidä olla aineellisuuden ja kehollisuuden vastustaja. On varsin hippiä kuvitella, että vain henkisyys tai hengellisyys on hyvää ja aine ja ruumis pahaa. Jumala loi aineen, Hän loi maailman ja ihmiset, ja totesi, että se on hyvä. Ei paha.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ei pidä olla aineellisuuden ja kehollisuuden vastustaja. On varsin hippiä kuvitella, että vain henkisyys tai hengellisyys on hyvää ja aine ja ruumis pahaa. Jumala loi aineen, Hän loi maailman ja ihmiset, ja totesi, että se on hyvä. Ei paha.

Milloin jumala loi kaiken.? Mitä jumala hommaili ja missä ennen luomista?

• Anonyymi00033

Ja sielun lisäksi lähtee ihmisen oma henkikin.

Kysäisin "mikä on ihmisen sielun ja hengen välinen ero? "ettee mitteepä tekoäly löytää ja se löysiköitsi wikipeetijaan ilmoituksen:

" Ihmisen sielun ja hengen keskeisin ero liittyy siihen, miten ne suuntautuvat:

sielu muodostaa ihmisen yksilöllisen tietoisuuden, psyyken ja tunne-elämän (suuntautuminen itseen ja maailmaan),

kun taas henki on ihmisen ylin, aineeton osa, joka mahdollistaa yhteyden Jumalaan ja henkiseen todellisuuteen."

Kiinnostavaa. Oon tätä usein miettiny ja saanut erilaisija selituýksijä, mutta tämähän kuulostaa kyllä lookiseltakin eli oikeanhajuiselta. Nämät kun ovat ihmissilmin näkymättömijä niin ihmisen on henkeetä ja sieluutaansa hankala tutkija, etenkään tieteellisesti, vaikka kunmatkin ihmisessä ittessään ovat, mutta kuinka niitä sitten tarkenmin ja millaisella työkalukseella tutkija, jotta saas lissee infoo näist ihmissilmäissalaisuuksiist? Ihmisen muisti sisältyy sielun kantoaluveeseen, emotijonaaliseellisine muistoineenkin, jotka elävöityvät jälleenkin kun pijan kohtaavoivat niin ylöstenmattu kuin ylösnousteittoneitokin toisensa ylhhääl pääl kanneellakseella taivaakseen, kussa Jeesus keskipiste kirkaksellinen on, me muut ynpärilleensä innokkaisuujes autuisuujen hamuuntumeituneina.

Mukanaolon pääsyn läsnäkseenolookseen toivos siin porukas ja sen kaipaavas oottamuksellisuuves,

Selef Urge

• Anonyymi00029

Myös helluntailaisia ja muita uudestikastettuja jopa kuolleita koskee Jumalan tuomio.

[13] Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
      [15] Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• Anonyymi00032

Mutta luterilaisia ei koskekaan Jumalan tuomio, sillä kirkko antaa jäsenilleen kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      89
      1388
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      43
      913
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      13
      827
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      818
    5. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      91
      720
    6. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      81
      720
    7. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      708
    8. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      707
    9. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      657
    10. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      58
      648
    11. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      97
      641
    12. 66
      633
    13. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      43
      601
    14. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      10
      578
    15. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      575
    16. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      566
    17. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      544
    18. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      537
    19. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      512
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      505
    Aihe