Terveys maksut kallistuu taas ensi vuonna

Anonyymi-ap

Alkaa olla polimaksukin sitten jo kallis. 80.70€
Terkkari maksu 37€

Ja kaikki muut toimenpidemaksut. Menee ulosottoon paljon maksuja. Mut työttömät vaan vie kelaan ja ne maksetaan sieltä

23

130

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihan siitä vaan laskunippu kelaan. Autot,moottoripyörät,mönkijät ja ne polimaksut kaikki maksetaan.

• Anonyymi00002

Sopeutamme

• Anonyymi00003

Paljon on noussut maksut joo. Saisi olla porrastetut taksat noissa käynneissä, kun niiden kesto vaihtee 5 min. ja tunnin välillä.

Se on kyllä vääriin ettei toisilla nuo korotukset vaikuta mitään, kun Kela maksaa, mutta toisaalta sitten samansuuruisella muulla tulolla joudut maksaan kokonaan itse. Vielä hullummaksi menee, kun tarkastellaan vaikka terveyden suhteen tilannetta. Ai niin, mutta täytyyhän olla sairas jos saa vain Kelan tukia...tämmöstä narratiivia pidetään esillä, vaikka kaikki tietää ettei se aina noin mene, eikä se ole vain muutama poikkeus.

lajijasuris

• Anonyymi00004

Totta. Voi myös olla vain laiska ja nostaa tukia. Ei liity terveyteen mitenkään. Yhtä kaikki, laskunippunsa voi silti viedä kelaan ja veronmaksajat kuittaavat.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Totta. Voi myös olla vain laiska ja nostaa tukia. Ei liity terveyteen mitenkään. Yhtä kaikki, laskunippunsa voi silti viedä kelaan ja veronmaksajat kuittaavat.

ulosottoon vaan ja tekeytyy rahattomaks

• Anonyymi00005

Ropo ottaa.

• Anonyymi00006

Muualla maailmassa oltaisiin tyytyväisiä jos pääsisi hoitoon murto-osalla todellisiin kustannuksiin. Esim Englannissa ja USA:ssa maksat juuri sen mitä hoidot maksavat. Suomessa murto-osan todellisten kustannusten mukaan.

• Anonyymi00011

Englannissa itse asiassa terveyspalvelut ovat ilmaisia ”free at the point of use” periaatteella the National Health Service organisaatiossa. Reseptilääkkeistä maksetaan toimistomaksuun verrattava hinta.

• Anonyymi00016

Mistä lähtien englannissa kukaan on mitään maksanu? Koko sairaalassa ole minkäänlaista laskutusosastoa edes. jo WW2 jälkeen englantiin perustetiin NHS (national health service) joka on käyttäjilleen aidon oikean nollan punnan verran ilmainen käyttää. Se ei siis ole tällainen suomalainen huijaus-ilmainen (niinku tällä kaikessa ilmaisessa tulee se amerikka luokan lasku perään nykyisin oli se terveys tai opiskelut) vaan ihan oikean aidon pyöreän nollan ilmainen. Englannissa myös lääkkeet on huisin halpoja koska niissä on vain yksi ainoa perusmaksu olikos 8 puntaa ja sillä saat ihan kaikki lääkkeet. Se on myös lapsille ja eläkeläisille täysin ilmainen eli siis oikea nollan pyöreän ilmainen sellainen ilmainen mistä täällä suomessa ole koskaan kuultukaan mitään.

• Anonyymi00007

No mulla ei ainakaan ole sellaisia rahoja maksaa. Mut eiks ens vuonna joudu itse maksaan kuvaukset,ynnä kaikki röntgen jutut.

• Anonyymi00008

Onneksi on kumminkin se suht kohtuullinen maksukatto, kun vertaa todellisiin kuluihin ja vaikka vakuutusmaksuihin, joilla ei tosin saa kaikkia palveluita.

Mutta toisten ei tartte edes omavastuuta maksaa. Sen voisi jotenkin ymnmärtää, jos esim. toimeentulotukea ensisijassa saava saisi vähemmän kaikkiaan rahaa, kun muut suunnilleen saman tienaavat ja huomioiden pakolliset menot, mutta kun näin se ei välttämättä ole.
        Ei ainakaan laskureiden mukaan, esim. tarkastellessa erinäisiä sairausperusteisia menoja ts. tt:ssa kaikki maksetaan automaattina muun päälle.

lajijasuris

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Onneksi on kumminkin se suht kohtuullinen maksukatto, kun vertaa todellisiin kuluihin ja vaikka vakuutusmaksuihin, joilla ei tosin saa kaikkia palveluita.

Mutta toisten ei tartte edes omavastuuta maksaa. Sen voisi jotenkin ymnmärtää, jos esim. toimeentulotukea ensisijassa saava saisi vähemmän kaikkiaan rahaa, kun muut suunnilleen saman tienaavat ja huomioiden pakolliset menot, mutta kun näin se ei välttämättä ole.
        Ei ainakaan laskureiden mukaan, esim. tarkastellessa erinäisiä sairausperusteisia menoja ts. tt:ssa kaikki maksetaan automaattina muun päälle.

lajijasuris

...niin periaatteessa jokaisella pitäisi olla oikeus tarvittaessa harkinnanvaraiseen toimeentulotukeen. Tilapäisestikin, ja vaikka olisi periaatteessa jotain aika helposti ja vapaata rahaksi muutettavaa omaisuutta. Mutta tosin se tilapäinen syy on todella oltava tilapäinen.

lajijasuris

• Anonyymi00009

Suurin osa ihan turhia käyntejä joten hyvä vaan. Itse kävin terveyskeskuksessa viimeksi 2003.

• Anonyymi00012

No mut kaikki ei ole yhtä terveitä.
      Ja sais nämä työttömät kun vähän ottaa osaa oman elämänsä kustannuksiin. Monikin on koko ikänsä ollut työttömänä ,mutta tekee töitä kuitenkin pimeästi näitä on Loimaalla aika paljon

• Anonyymi00013

Eikö pitänyt olla, että töitä ei vuosien etsiskelystä huolimatta ole. Joku tässä yhtälössä nyt mättää.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Eikö pitänyt olla, että töitä ei vuosien etsiskelystä huolimatta ole. Joku tässä yhtälössä nyt mättää.

Systeemiä kusettavat ”työttömät”.

• Anonyymi00015

Ei niitä ole kela maksanut enää aikoihin, joten aivan turha viedä laskuja sinne. Juttuhan menee nykyisin niin, että jos on vähävarainen, pitäisi hakea sitä vähävaraisille kuuluvaa maksunvapautusta itse HV-alueelta. Joka tietysti on byrokraattista ja hankalaa. Se ei mitenkään voi toimia automaattisesti. Kuitenkin, kela pyyhkii niillä laskuilla sen kelan takamuksen.

• Anonyymi00017

Vai että byrokraattista ja hankalaa? Pitäisikö nämäKIN paperihommat tehdä oloneuvoksen puolesta? Huhhuh, että kiirettä pitää kotoilijoilla.

• Anonyymi00020
        UUSI

Kyllä toimeentulotukea saava saa nämä terveyspalvelut ja reseptilääkkeet ilmaiseksi. Itse en ole kertaakaan joutunut maksamaan esim. hammaslääkäristä.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kyllä toimeentulotukea saava saa nämä terveyspalvelut ja reseptilääkkeet ilmaiseksi. Itse en ole kertaakaan joutunut maksamaan esim. hammaslääkäristä.

Yrittäjä verotetaan puille paljaille ja valtion eläteille tarjotaan täysi ylläpito. Melkoista menoa.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Yrittäjä verotetaan puille paljaille ja valtion eläteille tarjotaan täysi ylläpito. Melkoista menoa.

Suomessa oloneuvostelu kannattaa. Jos työtienestinsä mielii pitää itse, on muutettava ulkomaille.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Joo, mutta ehkä nyt hiukan liioittelet yrittäjien verotuksen suhteen.
        Yrittäjillä on kumminkin lukuisia mahdollisuuksia säädellä omaa verotustaan, toisin kuin palkansaajilla tai eläteillä.

On myös liian paljon vääriä käsityksiä/ajatuksia, kuten esim. että alv olisi joku yrittäjjien "rangaistusvero", kun sehän ei edes ole yrityksen kulu vaan läpikulkuerä, jonka todellinen maksaja on kuluttaja. Kun ansiotulon progressio alkaa nyppiä, aina voi perustaa oy:n. Se ei matalilla nettovaroilla kauheesti hyödytä mutta aina voi yrittää lisätä ja jos eo onnistu, ei nähdäkseni yrityksen verotus ole se suurin ongelma.

lajijasuris

• Anonyymi00019

USA:ssa ja Englannissa pääset pienemmillä maksuilla vain jos sinulla on kalliit vakuutukset olemassa. Jos vakuutusta eli maksajaa ei ole maksat itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      60
      1059
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1034
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      892
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      60
      820
    5. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      812
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      124
      805
    7. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      25
      699
    8. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      54
      682
    9. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      666
    10. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      15
      636
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      620
    12. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      607
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      83
      586
    14. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      582
    15. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      128
      573
    17. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      570
    18. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      47
      568
    19. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      533
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      11
      529
    Aihe