Tämän vuoden aikana Yle-aamussa otettu lukuisia kertoja asia esille, viimeksi tänään Totti poika talouskeskustelun lopuksi halusi erityisesti tietää leikataanko eläkkeistä ensi vaalikaudella.
Vihreiden Atte Harjanne toki oli enemmän kuin innoissaan ajatuksesta eläkkeiden leikkaamisesta reilusti. Samoin toki Vasemmistolainen naikkonenkin.
Perussuomalainen oli eri linjoilla ja sanoi että ehkä joitain indeksejä saatetaan tarkastella.
Miksi Yle niin kovasti haluaa leikata eläkkeistä?
57
143
Vastaukset 57
- Anonyymi00001
Älä viitsi persuilla.
- Anonyymi00055
YLE on kiihottaja ja pervo ja haluaa vassujen ohjelmiinsa.
- Anonyymi00002
Demarit leikkaa myös mielellään eläkkeistä, jo Marinin hallitus inhosi vanhuksia
- Anonyymi00012
Eipäs valehdella. Minun eläke nousi Marinin hallituskaudella yli viisiprosenttia.
- Anonyymi00057
Anonyymi00012 kirjoitti:
Eipäs valehdella. Minun eläke nousi Marinin hallituskaudella yli viisiprosenttia.
ja verot 10% nousussa samalla kaudella.
- Anonyymi00059
Anonyymi00012 kirjoitti:
💡 Indeksikorotukset:Vuodelle 2023 tehtiin historiallinen 6,8 % työeläkeindeksin korotus.Korotus ei kuitenkaan nostanut automaattisesti kaikkien veroprosenttia, koska verotuksen progressio ja vähennykset mukautuvat.
- Anonyymi00003
Vuosikymmeniä töitä tehneet ansaitsevat jokaisen euron eläkkeistään
- Anonyymi00016
Millä perusteella? Ei eläke ole mikään palkinto, eikä pidä ollakaan. Se on osa sosiaaliturvaa.
- Anonyymi00036
Ja silti se on liian vähän, kun optio setät haluaa enemmän tekemättä mitään. Sellaisia veijareita nää eliitti pummit.
- Anonyymi00005
SDP:n Lipponen oli aikoinaan varsinainen leikkuumestari. Myös YLE:n Annika Damström rakastaa eläkeleikkauksia.
- Anonyymi00040
Moni luulee , että eläkkeiden pitäisi seurata palkkakehitystä.
- Anonyymi00006
Kuinka Yle voisi leikata eläkkeistä? Ja miksi?
- Anonyymi00007
Ai että Yle päättää eläkeläisten leikkauksista? En ole tiennytkään.
- Anonyymi00008
No kylläpäs avaajaa taas niin persuttaa 😂
- Anonyymi00009
Ettekö osaa lukea; YLE HALUAA! Onneksi ei pysty.
- Anonyymi00017
Koko YLE siis haluaa? Kaikki 3000 työntekijää ja kokoomuslainen toimitusjohtaja haluavat?
Venäjän asialla ahkerasti olevat persut yrittävät vähintään joka toisessa viestissään horjuttaa ihmisten luottamusta yhdessä omistamaansa mediatoimijaan Yleen, jonka uutisia suuri enemmistö edelleen pitää luottavampina kuin persujen innolla lukemaa Pravdaa.
- Anonyymi00010
Mielisairasta touhua!
Annan kohta YLEN! - Anonyymi00013
Yle haluaa ottaa eläkeläisiltä että mamut saa enemmän
- Anonyymi00014
Kehitysavun leikkaamisesta en ole kertaakaan kuullut Yleläisten kysyvän.
- Anonyymi00015
Ajatella että joku hurja leikkaisi pään irti sioilta ja työntäs äässiin ja kysyisi,miltä leikkaus nyt tuntuu?
- Anonyymi00018
Vihreät ovat, osin juuri Atte Harjanteen suulla, hakeneet koko ajan vastakkainasettelua nuorten ja vanhojen välille, aivan kuten taistolaiset tekivät aikoinaan.
Jos Vihreille sitten sanoo, että he ovat kuin nykypäivän taistolaiset, alkaa naama heillä vääntyä itkuun ja tolkutetaan, että vain Satu Hassi on taistolainen. Kyse ei ole mistään jäsenyyksistä tässä asiassa, vaan siitä, miten Vihreät toimivat ja käyttäytyvät. Se muistuttaa aivan täysin provokaatiohakuisten taistolaisten toimintaa ja vihreä omahyväisyyskin on aivan samanlaista.- Anonyymi00022
Jo aiemmin Vihreät alkoivat jurnuttaa siitä, että nuoremmat sukupolvet joutuvat maksamaan eläkkeistään enemmän kuin suuret ikäluokat ovat maksaneet. Se on totta, mutta miten sitten on tarkoitus tuo "riipivä epäoikeudenmukaisuus" korjata? Leikkaamalla eläkkeitä?
Minä en näe tuota kyllä sellaisena "epäoikeudenmukaisuutena", jolle tarvitsis tehdä yhtään mitään. Jos vihernuorilla ei tosiaan ole muuta tekemistä kuin kadehtia muiden saamia rahoja, sen sijaan että yrittäisivät itse tienata edes jotain, vaikka sitten Mannerheimin tiellä istuen, niin ovat todella mitätöntä ainesta. Aivan kuten "vapaa-ajattelijat", jotka jatkuvasti jauhavat valtakirkkojen "etuoikeuksista".
Entä sitten? Rehellisellä kansalaisellakin on etuoikeuksia verrattuna rangaistusta kärsiviin rikollisiin. Ihan mistä asiasta tahansa saa "epäoikeudenmukaisen" kun vain tarpeeksi vääntää ja kääntää. Aina siihen joku katkeruudestaan hullu tarttuu ja alkaa mölisemään.
- Anonyymi00019
Siis 3 vastaan 1, vasemmisto haluaa että menee huonosti.
- Anonyymi00020
Ihmiset elävät mielummin ihmisarvotonta elämää kuin alkavat mieltään osoittamaan yhtään mistään epäkohdasta.
- Anonyymi00021
jos työ eläkeitä leikataan pienestä päästä, niin pieni tuloiset jää kotiin,
- Anonyymi00024
Alkaa demareita ja vihervassareita (siis myös yleläisiä) huolestuttamaan kun talouden ja työllisyyden suunta on ylöspäin. Mihinkäs nyt vaaleissa vedotaan?
- Anonyymi00025
No vaalien jälkeen se on taas alaspäin.
- Anonyymi00026
Sitten alkaavat taas leikkaustalkoot, kun talous on kuulemmamukaan taas niin kuralla.
- Anonyymi00027
Vuonna 2010 oli Puolan Varsovassa EU:n omistavan (yksityishenkilöin) pääpuolueen kokous, johon osallistui 3000 jäsentä, missä päätettiin eläkkeiden lopettaminen ja samalla eliniän pituudeksi vain se aika, kun pystyy tekemään työtä.
Suomesta kokoukseen osallistui pääministeri Jyrki Katainen, joka antoi keväällä 2011 tiedoksi tehdyt EU-päätökset. - Anonyymi00028
Tein sen virheen että menin liian nuorena töihin, ei kertynyt siitä eläkettä.
- Anonyymi00029
SDP:n Kiljunen haluaa nostaa eläkkeitä, sitä kannatan
- Anonyymi00030
Ylen pomojen/hallituksen ylisuurista palkoista ja eläkkeistä joutaa leikata. Julkinen lafka, ylisuuret edut.
- Anonyymi00031
Mitä tulosvastuuta YLE:llä on kun rahat tulee budjetista. Jos alkaa loppumaan, niin potkaistaan muutama toimittaja ulos ja lopetetaan pari ohjelmaa.
- Anonyymi00032
Miksi mennä töihin? Takuueläkkeen vajaa tuhat euroa per kk saa vaikka ei eläessään tekisi päivääkään verokortilla palkkatöitä. Käsistään kätevä tekee jotain pientä pimeää keikkaa, että pärjää eläkeikään asti. Niin pienestä eläkkeestä ei muuten tarvitse maksaa edes Yle veroa.
- Anonyymi00038
Mikäs siinä, jos on valmis tyytymään noin pieneen eläkkeeseen.
- Anonyymi00041
Ei myöskään kirkollisveroa mene.
- Anonyymi00042
Anonyymi00038 kirjoitti:
Mikäs siinä, jos on valmis tyytymään noin pieneen eläkkeeseen.
Kyllä maaseudulla ja omakotitalossa pärjää takuueläkkeellä ja voi pitää autoakin, varsinkin jos itse huoltaa.
- Anonyymi00033
Ne ei tykkää kun Yleä ei katsota! . No vastaavasti pistetään kaikki telkkarit, hyönteishoteilleksi. jos on vähänkään on putki telkkarin näköinen sellaisen muinais jäännöstä muistuttavan , niin siitä harakalle koti. 😅🤣.
- Anonyymi00034
Koska yle julkaisee kaikki Vihreiden älyttömätkin ideat
- Anonyymi00035
Yle on aikansa elänyt dinosaurus eikä tee muutta, kun korottaa yleveroa kansalle. Ylihintainen johtaja ja paskaa matskua suoltaa.
- Anonyymi00039
Yle haluaa rahaa mamuille lisää
- Anonyymi00043
Työeläkkeet on itse hankittua etuutta, takuueläkkeet ja sosiaalituet toisten rahoista annettua etuutta. Kumpaa pitäisi leikata?
- Anonyymi00044
Miksi elämänsä itse valinnoillaan sotkeneita pitää palkita rahalla ja kaikenlaisilla palveluilla?
- Anonyymi00045
Takuueläkettä ei ainakaan leikata, koska sitä maksetaan työttömille maahanmuuttajille sen jälkeen kun he tulevat sosiaaalituilta eläkeikään tai jo aikaisemmin jos saavat työkyvyttömän paperit. Heillä kyllä konsultteja, opastajia ja tulkkeja riittää tuollaisen pikkuasian hoitamiseen.
- Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
Miksi elämänsä itse valinnoillaan sotkeneita pitää palkita rahalla ja kaikenlaisilla palveluilla?
Samaa mieltä. Esim päihteiden käyttö ei ole sairaus, se on 100% tyhmyyttä.
- Anonyymi00047
Hyvä kommentti
- Anonyymi00049
Anonyymi00044 kirjoitti:
Sairaus ei useinkaan ole "OMA VALINTA", monesti esim. krooninen masennus on peruste työkyvyttömyyseläkkeelle.
- Anonyymi00048
Nostamalla asian koko ajaan esille, Yle ajaa sitä että ajatus jää ihmisten mieleen ja olisi helpompi hyväksyä
- Anonyymi00051
Vassarit haluavat leikata muiden isoja eläkkeitä, ei taatusti omiaan. Jokaiselle menestyneelle pitää olla julkisessa esiintymisessä kateellinen ja haalia populismilla luusereita omaan joukkoonsa. Toinen asia on haluavatko isopalkkaiset vassaripoliitikot ja ay-pomot leikata omia eläkkeitään.
- Anonyymi00054
Anonyymi00051 kirjoitti:
Vassarit haluavat leikata muiden isoja eläkkeitä, ei taatusti omiaan. Jokaiselle menestyneelle pitää olla julkisessa esiintymisessä kateellinen ja haalia populismilla luusereita omaan joukkoonsa. Toinen asia on haluavatko isopalkkaiset vassaripoliitikot ja ay-pomot leikata omia eläkkeitään.
Älä viitsi persuilla.
- Anonyymi00050
SDP Marinin suulla halveksi myös boomereita, heitä jotka luoneet Suomen hyvinvoinnin.
- Anonyymi00053
Ja persu taas pettää aina. Voi meitä!
- Anonyymi00052
Mitä tarkoittaa eläkkeistä leikkaaminen?
Leikataanko jo eläköityneiden työeläkkeitä vähentämällä nettoeläkettä, kiristämällä verotusta entuudestaan, vai miten on tarkoitus kurjistaa ansaittuja työeläkkeitä? - Anonyymi00056
En ole tiennytkään että Yle päättää Suomessa eläkkeistä.
- Anonyymi00058
Aloittaja ei kykene ymmärtämään sitä ettei YLE ole keneltäkään leikkaamassa eläkkeitä.
- Anonyymi00060
Lie hörökorva Vuoripummi persuista. Persu- eiku peruskoulupohjalla ei tajua.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa992154Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411408Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381054Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321018- 95863
- 82856
- 79751
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53747Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215744- 92710
- 51669
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 35621
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.28516Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14480- 35464
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 40437
- 33433