Pihlajasaarta aiotaan kehittää ja samalla nakuranta lopetetaan, https://yle.fi/a/74-20247791
Tämä oli Suomen viimeinen paikka. Mitä ajatuksia?
Pihlajasaaren nudistiranta lopetetaan
24
275
Vastaukset 24
- Anonyymi00001
Hyviä ajatuksia vain. On hyvä ,että tämä rivoilu loppuu muuten hyvällä saarella.
- Anonyymi00017
Oikein tänne asti tulit sanomaan tuon, kovasti taitaa kiinnostaa
- Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
Oikein tänne asti tulit sanomaan tuon, kovasti taitaa kiinnostaa
Kun näin otsikon ja sain tiedon kommentoin ja olen erittäin tyytyväinen lopetukseen. Olin myös kannattamassa tätä lopetusta . Naturismi sen lieveilmiöineen kuuluu jonnekin metsään, johonka ei kuulunut tosiaankaan pihlajasaari.
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kun näin otsikon ja sain tiedon kommentoin ja olen erittäin tyytyväinen lopetukseen. Olin myös kannattamassa tätä lopetusta . Naturismi sen lieveilmiöineen kuuluu jonnekin metsään, johonka ei kuulunut tosiaankaan pihlajasaari.
Ja tulikohan monta kertaa siellä käytyä katsomassa. Aika rauhallinen meno.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ja tulikohan monta kertaa siellä käytyä katsomassa. Aika rauhallinen meno.
2 kertaa muutamia vuosia sitten ja oli todella paska käytöksisiä runkkareita nähtävillä. Muija ei tykännyt ollenkaan siitä ja oli lähellä etten vetänyt turpaan moisia pervoja.
- Anonyymi00002
Olishan siellä tilaa ollut ilmankin. Rakentaako ne saunan siihen kalliolle?
- Anonyymi00003
Tuo kävi itselläkin mielessä. Se voi olla, että tulee komia sauna?
- Anonyymi00004
Onpa harmi. Ei ole enää matalan kynnyksen nakuilupaikkaa minne mennä. Yhdistyksilläkin aika vähän toimintaa. Jää epäviralliset paikat ainoiksi. Sen sijaan seksiklubit tuntuu menestyvän, eli irstailulle on kyllä kaupungissa tilaa, vaan ei nakuilulle.
- Anonyymi00005
Kyllähän pihliskin alkoi olla irstailua täynnä. Eli ei vahinkoa vaikka loppuukin.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllähän pihliskin alkoi olla irstailua täynnä. Eli ei vahinkoa vaikka loppuukin.
Mitä jää enää jäljelle ja onko olemassa nakurantaa jossa yksikään vierailija ei ikinä ole "irstaillut"? Täytyykö sulkea vaan kaikki varmuuden vuoksi?
Tämä jenkeistä peräisin oleva puritanismi on meillä mennyt jo liian pitkälle. Ei muualla Euroopassa huudeta koko ajan "Ajatelkaa lapsia!" - Anonyymi00018
Ero on se että seksiklubi on bisnes, nakuranta on kunnallinen palvelu.
Markkinatalous on oikein hyvä asia tietyillä elämänaloilla, mutta minusta se on jo nyt levinnyt liian laajalle.
- Anonyymi00011
24.9.-26 NYTT!
"Helsingin kaupunki on korjannut tietoa, että naturistirannan sulkemisesta olisi tehty päätös. Asiasta päätetään vielä tämän vuoden aikana. > 2016!
(Aapo Siippainen
Tänään 13:45
Aapo Siippainen)
Helsingin Uutiset ( HU) kertoi keskiviikkona 23. syyskuuta, että Pihlajasaaren nakuranta muutetaan yleiseksi alueeksi kesän 2027 aikana.
Tieto perustui Helsingin kaupungin julkaisemaan tiedotteeseen. Kaupunki korjasi tiedotetta torstaiaamuna. Päätöstä naturistirannan sulkemisesta ja muuttamisesta yleiseksi alueeksi ei ole tehty.
Kulttuurin ja vapaa-ajan lautakunta päättää asiasta vuoden 2026 aikana.
– Tiedotuksessa tuli semmoinen pieni fiba, että se olisi päätetty, vaikka näin ei ole, sanoo ulkoilupalvelupäällikkö Stefan Fröberg Helsingin kaupungilta Ylelle.
Asiaa ennätti ihmetellä myös kulttuurin ja vapaa-ajan apulaispormestari Paavo Arhinmäki (vas.). Hän on lautakunnan puheenjohtaja.
– Pihlajasaaren muutosohjelma on hyvä, eikä suurin osa siinä olevista asioista vaadi poliittista päätöstä, mutta tämä [naturistiranta] vaatii, Arhinmäki sanoi Helsingin Sanomille."/- Anonyymi00013
Tilanne onkin tosiaan muuttunut. Kyseessä on vasta suunnitelma. Asiasta päätetään lautakunnassa myöhemmin, joten toivoa rannan säilymisestä on!
Myös Helsingin sanomat uutisoi asiasta:
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012295967.html
Uutisen mukaan naturistiranta on kuitenkin liian hyvällä paikalla tai jotain, joten saa nyt sitten nähdä, miten tässä käy?
- Anonyymi00014
Olen käynyt Pihliksessä muutamana kesänä, eikä siellä mitään riettauksia ole kertaakaan näkynyt. Ellei nyt jotain seisovaa, tai puoli jäykkää kalua lasketa, eikä ne ole mitenkään mieltä järkyttänyt.
Toki olen huomannut useammankin miehen "pörräävän" lähellä ja jotkut ovat napsineet minusta "salaa" kuvia. No eipä se ole minua järkyttänyt. Jos ovat nähneet minut alastomana aurinkoa ottamassa niin kuvatkoon itselleen muistoja.
Jos jotain riettailuja on ollut, niin hyvin on tapahtunut puiden ja puskien suojassa. Harmi, jos tuokin alue menetetään. - Anonyymi00015
siellä käynyt näyttämässä isoa kulliani pareille ja naisille pääasiassa. kiva ollut seurata pitkiä katseita ja hymyjä, kun paksu pitkä kulli heilunut isoine pusseineen. M53
- Anonyymi00016
Nuo puskahiipparit ja kullien esittelijät ovat pilanneet tämänkin paikan. (kuten yleensä kaikki muutkin vastaavat)
- Anonyymi00019
On näitten sulkeutuminen tosi surullinen trendi
- Anonyymi00020
Mitenkäs kompromissi "nakuilu sallittu" alue toimisi ? Onko sellaisesta mistään kokemusta ?
- Anonyymi00021
Onko esimerkkiä miten tuo eroaa nudistialueesta, tai missä maailmalla tuollaisia on?
- Anonyymi00022
On kyllä todellinen harmi, jos Pihliksen nudealue menee kiinni! Muutaman kerran käynyt ja viihtynyt hyvin. Eikä sinne kukaan voi vahingossa eksyä..
- Anonyymi00023
Hyvä ku loppuu NI runkkarit häviää rannoilta 😂
- Anonyymi00025
( * ) ( * ) Milloin naispervoilu loppuu tahallisten rintojen ryntäiden esittelyjen kanssa myös tavallisessa pukeutumiskulttuurissa, kaikkialla ... On napaa paljaana on rintavakoa syvään uurrettujen mekkojen ja paitojen kanssa minihameita jopa ilman ja pikkuhousuitta esiintyymistä KADUILLA JA KUJILLA!
- Anonyymi00028
Ne ovat kuitenkin kauniimpia , kuin hanskaan vetelivät äijät rannalla.
- Anonyymi00029UUSI
Se on sit ruuhkaa ens kesänä Ruissalossa, vielä ehtii kunnes sekin pilataan. Siellä on n. puolet jonkin sortin pervoilijoita joten hieno paikka pilataan omalla käytöksellä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa601322Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901017- 164927
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105864Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30853Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25788Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 26690
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu124680VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.155601Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187501- 55497
- 39495