Menin naapurissa olevaan Saleen ja siellä on aina punalaputettuja lihoja.
Paikalle kaarsi joku rasvanahkaduunari hienolla autolla. Mentiin peräkanaa lihahyllylle ja hän kahmi edestäni neljä pakettia kanaa joissa oli punalappu. Ei kysynyt eikä ajatellut haluaisiko joku muu näitä. Nyt oli harmillista se että sillä kertaa oli ihmeellisen vähän punalappuja. Jossain jauhelihassa oli vielä niitä mutta en syö punaista lihaa. Olisi ne ottanut. Mutta oma napa oli taas taas tärkeämpi. Minä minä minä. Miksi se edes osti punalappuja koska näki että rahaa on vaikka olikin selvästi duunari? Ei köyhä osta niin hienoa autoa.
Punalaput voisi jättää köyhille ja joku sääntö olisi paikallaan ettei hyvin toimeen tuleva saisi ostaa niitä.
Rikas vei nenäni edestä kaikki punalaputetut
40
165
Vastaukset 40
- Anonyymi00001
Auto yksinään ei sinänsä kerro varallisuudesta paljoakaan. Duunari saattaa olla persettään myöten veloissa ja punalaput hänelle yhtä tärkeitä kuin sinulle.
- Anonyymi00004
Yksinhuoltaja voi olla hyvinkin köyhä, vaikka käy töissä.
- Anonyymi00003
Rikkaus kuten myös valta, muttaa ihmistä. Ihmisestä tulee itsekeskeisempi ja oma napa on tärkein. Ei ole mikään salaisuus.
- Anonyymi00005
Punalapuilla on tarkoitus pienentää hävikkiä kaupoissa, eivät ne ole mitenkään erityisesti köyhille ja muille syrjäytyneille tarkoitettuja.
- Anonyymi00013
Osuit asian ytimeen.
- Anonyymi00006
itsekkyys kotimaassa ei ole nuorta ja vielä joskus tulevaisuudessa paisunee kukkavoimaan
- Anonyymi00007
pelasti sinua salmonellalta
- Anonyymi00008
kana on outo ruoka, se haisee perkeleesti
kanan uloste on kotieläinten hirvittävimpiä
samoin ravintoloiden kanaliha haisee ja tartuttaa kaiken muun- Anonyymi00016
En päiväystuotetta osta kanaa prkl kun ne haisee.Jääkaapissa just nyt kanansuikaleita ja käyttöpäiviä 5
- Anonyymi00009
Jonotus on punataudin ensioire.
Sdp.
Sdp saa sinut jonottamaan ja ei aikaakaan kun
sinulla on Sdp- puoluekirja.
Olet mennyttä kalua
Kohta et kykene muutakuin valittamaan ja kittaamaan vodkaa.
Sdp. - Anonyymi00010
luvassa lintujen suuri kosto ihmiskunnalle tulevaisuudessa ja jättämällä syömättä säästyt siitä Hichhookin hengessä
- Anonyymi00011
Punalaputetut ova taiteenlaji. On oltava tietämys tuotteiden elinkaaresta ja siitä missä elintarvikemyymälöitä sijaitsee. Näitä tietoja yhdistelemällä voidaan yrittää hakeutua oikeille laareille oikeaan aikaan.
- Anonyymi00018
Apina
- Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Apina
Kuten kaikki mahdolliset Kokoomusta kannattavat
- Anonyymi00035
Anonyymi00018 kirjoitti:
Apina
Ja gorilla, kävelivät torilla.
- Anonyymi00012
Eihän rikkaasta olisi tullut rikas jos hän ostaisi täydellä hinnalla.
Kun ostaa alennuksella niin raha alkaa kertymään sinne jemmaan.
Ei pidä voivotella ja valittaa vaan etsiä ne edulliset tuotteet.- Anonyymi00014
Rikas on hyvin usein nuuka, eikä tuhlaa erityisemmin. Ahneus on jopa hyvä asia monen rikkaan mielestä.
- Anonyymi00015
Hyi helkkari jotain kanaa päiväystuotteena ei ei enään ikuna prkl se lemu ku avaa paketin.Tampio se oli jotka noi kanat oli ja toinen tampio perässä.
- Anonyymi00019
Apina
- Anonyymi00017
Aloitukseen viitaten niin tais tämä autoilija tulla pihaan laralla ja tosi köyhä käärmeissään kun häen nokan edestä viedään alelaputetut haisevat kanatuotteet.
- Anonyymi00036
Mut sen rikkaan tojotassa sitä hajua ei huomaa.
- Anonyymi00021
Kaupassa ei ole usein punalappu ruokia. Eilen viimeki kävin s marketissa niin ei ollut juuri mitään vaikka olin heti 19.00 aikaan siellä 60% alea katsomassa. Joku oli varmasti ottanut ne ennen jo. En käy usein iltaisin kaupassa mutta ei prismassakaan ole juuri ale ruokia koskaan. Olikse keskiviikkona niin ananas palat coop oli tarjouksessa. Sellainen iso purkki yli 825g oli 1.99 ja 567 g oli 1.29 euroa kun normaalisti 567 g on joku 2.55 euroa. Ostin sitä 567 g purkkia ananasta 20 purkkia kerralla ja muutaman niitä isompia. Se oli hyvä tarjous.
- Anonyymi00022
Nopeus on valttia eli rikas on sekä rahakas että nokkela.
- Anonyymi00026
Normaalit ihmiset jättää muillekkin eivätkä ahnehdi kaikkea itse.Ainakin itselle opetettiin niin kotona
- Anonyymi00027
Itsekäs ajattelematon mulkku
- Anonyymi00028
Jep. Itse kahmin kaikki kiinnostavat lapputuotteet vaikkei akuuttia tarvetta olisi. Ei mitään järkeä jättää hyvää tavaraa toisille jos he ovat tuntemattomia ja yleensä ovat harvoin frendien kaa tulee mentyä lappuhaaskalle.
- Anonyymi00024
Rikkaathan ne ovat kaikkein ahneimpia,muille ei saa jäädä mitään
- Anonyymi00029
Rikkaat - köyhät 6-0 .
- Anonyymi00030
Tosi köyhä vie tyhjiä tölkkejä kauppaan ja löytää ale laputetun makkarapaketin on tosi iloinen taas säästin höpö höpö mitään säästäny kun kaljaa juo. Joskus erehdyin ostaan ale broilerin koipia voe helvatta ku avas rasian ni lemua eikä vaan pelkkä suojakaasu,ei tuore kana millekkään haise.
- Anonyymi00032
Apina
- Anonyymi00031
Monelle se oma perse on se yksi ja ainoa asia, mistä välitetään.
Vähän sama, jos näkee jonkun makaavan maassa verissään, niin kävellään vain ohitse ja ajatellaan, että "Ei ole minun asiani piitata kun ei ole oma turpa ruvella". Tätähän se on nykypäivänä.
Pitäisi kyllä ottaa muutkin huomioon ja ymmärtää, että muilla voi olla ja usein onkin asiat vielä huonommin, kuin itsellä, ja mennä sen mukaan.
Itse esimerkiksi jätän suosiolla punalaputetut rauhaan ja silloinkin, jos niitä ostan, niin en todellakaan hamstraa niitä pakettikaupalla.
Olen siis työssäkäyvä ja mulla on aika pienet tulot ainakin työssäkäyväksi(ja varmaan muutenkin), mutta ostan mieluummin siteen halpamerkkien tuotteita.
Syön itse sen verran punaista lihaa, että jauhelihaa esimerkiksi saa halpamerkeiltä noin 7€/kg hintaan. Sikanautaa siis. Niin on riittävän halpaa kukkarolleni, en tarvitse siihen enää punalappu-alennusta.
Ja silläkin juuri ostoskäyttäydyn näin, kun tiedän, että moni joutuu elämään vieläkin pienemmillä tuloilla kuin minä.
Mielestäni olisi muidenkin vähän syytä ottaa tällaista asennetta elämäänsä.
Mutta aika varakkaatkin tosiaan haalivat hullunkiilto silmissä kukkurakärryllisiä punalapputuotteita ihan vain sillä, kun halvalla saa, vaikka varaa olisi ostaa normihintaistakin.- Anonyymi00033
Apina
- Anonyymi00037
Paista se liha ennen syömistä niin se ei ole enää punaista.
- Anonyymi00038
Anonyymi00033 kirjoitti:
Apina
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ja demareita&vassareita.
- Anonyymi00043
Sinä varmaan autat jokaista hönöläistä,narkomaania joka makaa maassa verissään, kyllä moni ainakin ambulanssin soittaa jos ikäihminen maassa verissään.
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Apina
Niin tunnut olevan itse, aivovammainen apina.
- Anonyymi00034
Miksi kauppaan ?
Omasta maastahan se edullisin ruoka löytyy.
Ja jouluna syödään omaa sikaa.
Viinaakin saa itse keittämällä.
Tupakkaakin voi kasvattaa
Ohjeet netistä.- Anonyymi00041
Ei jauhen liha kasva maassa
- Anonyymi00042
Oranki
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66829Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa23819- 160818
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.103779Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27728Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660- 22602
- 61592
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks37586VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78490- 39475
- 57465
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.11458sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 73451
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111445- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437