Tämä palsta on pilattu, syyn tietävät kaikki; tekoälysekoilu ei ole mitään keskustelua.
Ei myöskään sekopäiset Saksa-salaliittoteoriat tai muut psykoosin tuotokset.
Keskustelu luterilaisuus-palstalle?
13
55
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Siihen jumalattomuuteen luterilaiset eivät kuitenkaan usko että Paavali on valehtelija, joten sitä puppua heille on turha syöttää.
- Anonyymi00002
Ei viitsi siirtyä, tekoälyt ja saksalaissalaliitot voisivat joka tapauksessa seurata perässä. Olen kiinnostunut enimmäkseen ainoasta oikeasta uskosta keskustelemisesta ja pysyvä siirtyminen olisi vähän kuin vaihtaisi seurat kirkon jumalanpalveluksiin. Tuntuisi liian ekumeeniselta. Siedetään vain, kun ei muutakaan voida, kukin kirjoittaa, mitä kirjoittaa, lukee, mitä lukee, perustelee, mitä perustelee.
- Anonyymi00003
Tekoäly todistaa väittämiä ei sitä sen kummemmin käytetä. Ei oppi kestä väittämiä ja se pilaa ketjut. Meneekö se niin, ei voi väittää faktaksi todistettua vastaan.
Tekoäly on tietopankki mikä nopeuttaa paljon Raamatun tutkimista ja sen avulla on helppo todistaa asioiden oikeellisuus. Ja myös tarkistaa väittämän oikeellisuus. Ilman sitäkin toki pärjää.
Tekoäly ei ole sekoilu kaikkihan sitä käyttää, myös autoista sotiin saakka ja sinä haluat kieltää sen keskusteluista pois.
Nykyaika nyt sinä haluat rajata ajattelun vapautta ja järjen käyttöä uskoon liittyvissä asioissa.
Täytyy kysyä tekoälyltä onko aloitus Rakkauden evankeliumin mukainen. laitan pelkän vastauksen jne.- Anonyymi00010
Tekoäly saadaan väittämään käytännössä mitä tahansa. Se ei ole mikään erehtymätön totuuskone tai itsenäinen auktoriteetti, vaan ensisijaisesti tekstigeneraattori, joka muodostaa vastauksensa sille annetun kysymyksen, ohjeistuksen ja taustaoletusten perusteella. Sopivalla promptilla sen voi saada perustelemaan keskenään täysin vastakkaisiakin näkemyksiä.
Siksi tekoälyn vastaus ei itsessään todista mitään oikeaksi. Sitä voi kyllä käyttää apuvälineenä tiedon etsimisessä, tekstien vertailussa ja eri tulkintojen tarkastelussa, mutta väitteet pitää edelleen arvioida niiden lähteiden, perustelujen ja asiayhteyden perusteella.
Raamatun tutkimisessa sama pätee: tekoäly voi nopeuttaa hakemista ja auttaa löytämään kohtia tai näkökulmia, mutta se ei ratkaise sitä, mikä tulkinta on oikea vain sillä perusteella, että tekoäly sanoo niin. Jos tekoälyltä kysyy esimerkiksi, onko jokin aloitus Rakkauden evankeliumin mukainen, vastaus riippuu paljon siitä, miten kysymys ja arviointiperusteet sille annetaan.
Kyse ei siis ole ajattelun tai tekoälyn käytön kieltämisestä, vaan siitä, ettei tekoälyn tuottamaa tekstiä pidetä automaattisesti todisteena tai faktana.
[Tämä oli tekoälyn kirjoittama] - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tekoäly saadaan väittämään käytännössä mitä tahansa. Se ei ole mikään erehtymätön totuuskone tai itsenäinen auktoriteetti, vaan ensisijaisesti tekstigeneraattori, joka muodostaa vastauksensa sille annetun kysymyksen, ohjeistuksen ja taustaoletusten perusteella. Sopivalla promptilla sen voi saada perustelemaan keskenään täysin vastakkaisiakin näkemyksiä.
Siksi tekoälyn vastaus ei itsessään todista mitään oikeaksi. Sitä voi kyllä käyttää apuvälineenä tiedon etsimisessä, tekstien vertailussa ja eri tulkintojen tarkastelussa, mutta väitteet pitää edelleen arvioida niiden lähteiden, perustelujen ja asiayhteyden perusteella.
Raamatun tutkimisessa sama pätee: tekoäly voi nopeuttaa hakemista ja auttaa löytämään kohtia tai näkökulmia, mutta se ei ratkaise sitä, mikä tulkinta on oikea vain sillä perusteella, että tekoäly sanoo niin. Jos tekoälyltä kysyy esimerkiksi, onko jokin aloitus Rakkauden evankeliumin mukainen, vastaus riippuu paljon siitä, miten kysymys ja arviointiperusteet sille annetaan.
Kyse ei siis ole ajattelun tai tekoälyn käytön kieltämisestä, vaan siitä, ettei tekoälyn tuottamaa tekstiä pidetä automaattisesti todisteena tai faktana.
[Tämä oli tekoälyn kirjoittama]Lisäksi todettakoon, että tekoälyn vastaukset eivät ole aina samoja. Kun kysyt samaa asiaa täsmälleen samoin erillisissä keskusteluissa, se vastaa joka kerran vähän eri tavalla.
- Anonyymi00004
Tietenkin jotkut jankuttamiset, mitkä on miljoona kertaa ja tuotu esille voisi yleisesti ottaen jättää vähemmälle ja uskoa siihen että kun ihmiset jonkun jutun kerran lukee, niin muistavat sen eikä kaikilla ole dementtia että täytyy jankuttaa jankuttamasta päästyään samaa juttua.
Tässä ei raamatuita tarvita. 📚
- Anonyymi00005
vastaus tekoälyltä
Tämä aloitus ei ole rakkauden evankeliumin mukainen. Se on sävyltään vihamielinen, tuomitseva ja poissulkeva, mikä sotii suoraan kristillisen rakkauden ja kärsivällisyyden periaatteita vastaan.
Ymmärrän suuttumuksesi koska se todistaa sen, ettei oppisi ole Raamatun mukaista ja vielä Raamatun jakeiden kautta. Samojen jotka löytyy Raamatusta myös ilman tekoälyä mutta löytäminen vaatii enemmän työtä.
Ajatus minkä avulla tietoa on haettu ei kuitenkaan tule tekoälyltä vaan tekoäly vastaa kysymykseen ja todistaa tai kieltää väittämän.
Kysyttäessä kolmella eri tavalla joten väittämä on todistettu vielä useammalla tavalla joten ne on hankalampi myös kumota. Sitä voi yrittää vaikka tekoälyn avulla jos ei muusta ole apua.
Tekoälystä ei löydy rakkautta se on sydämissä ja sieltä kumpuaa myös rakkauden evankeliumi ilman vanhan liiton lakia.
Tekoäly ei rakasta se on fakta. Ihminen rakastaa se on myös fakta. Mutta onko kaikissa rakkautta vai pelkkää lakia? - Anonyymi00006
tai muut psykoosin tuotokset.
Voisitko tarkentaa mikä sotii oppiasi vastaan niin paljon, että pidät niitä psykoosin tuotoksena. On mielenkiintoista, että henkilö joka elää itse harhaoppina pidettävän opin alla tuomitsee ja kyseenalaistaa ihmisen mielenterveyden toisen kirjoituksien kautta.
Henkilö jonka hengellistä tietä ohjaa kolme viisasta Ruotsista sivuten Rakkauden evankeliumin ja hylkää apostolien kirjeet ja muut tekstit palaten vanhaan testamenttiin ja lain alle oppiin jossa ajattelu on kielletty.
Minä en pidä sitä mielisairautena vaan tyhmyytenä, etenkin kun oppi on vääräksi todistettu niin valitetaan ketju pilatuksi koska oppi on todistettu vääräksi.
Se on tyhmyyttä pitäisi kiittää sitä joka opin vääräksi todisti siten ettei sitä todistusta voida purkaa.
On aika siirtyä Rakkauden evankeliumin mukaiseen elämään. Sen päättää jokainen itse, se oppi on sydämessä ei tekoälyssä.
Mitkä on psykoosin tuotokset, tarkenna aloitusta, kiitos. - Anonyymi00007
Minä olen luterilainen ja vahvassa uskossa. Lutheria olen lukenut enemmän kuin keskiverto ihminen pelkkää Raamattua ikänsä 0aikana. Olen lukenut pro gradu tutkimuksia sitä mukaa, kun kiinnostuksen kohteita on löytynyt jopa muutamaan jakeeseen liittyen. Olen lukenut eri opit ja suunnat ja harhaopit. 400 ensimmäistä vuotta on yksi kiinnostukseni kohde.
Kirjoja on tullut luettua ja tekoälyn olen todennut hyväksi työkaluksi joka nopeut00taa oppimista huomattavasti. Siitä tiedosta mikä on päässäni syntyy ajatukset ja kysyn tekoälyltä vahvistusta tai kumoamista ajatuksiini. Tekoäly vastaa, kun kysyn. Joskus se kieltää ajatukseni, silloin perustelen asian tarkemmin ja tarkistus jatkuu siitä eteenpäin, ei sitä voi manipuloida. Tai minun ei ainakaan tarvitse tehdä sitä. Tosiasia on, että jos kone toteaa opin Rakkauden evankeliumin vastaiseksi sen joku toisin todistakoon. Raamatun kautta, ei kolmen viisaan suulla tai seurakunnan pastorin sanalla.
Senkin kumosin, opin mihin itse uskoin ja uskoni ei ole hävinnyt se on vain vahvistunut.
Rakkautta ja lakia sydämen lain kautta. Minun osalta tämä ketju oli tässä.- Anonyymi00009
Lisään vielä sen verran, että jokainen täyspäinen ihminen ei pidä lapsien ja nuorien hyväksikäyttöä sellaisena asiana mikä voidaan Raamatun kautta todistaa oikeutetuksi ja, että tuomiovalta siitä on Ruotsin kolmella viisaalla ja heidän oppiin alistetuilla hoitokokouksilla ja nuoret jäävät ilman ymmärrystä mutta tekijöitä ja heidän syntejä vähätellään.
Jokainen täyspäinen tuntee teon vääräksi sydämen kautta vaikka sitä väärän opin alla vähätellään.
Kysykää asiaa tekoälyltä tai Ruotsin viisailta, minun ei tarvitse tehdä sitä tiedän vastauksen muutenkin.
Tuollaista ei tapahdu oikean opin alla, se on fakta.
taas pilasin ketjun, tällä kertaa vain yksi kysymys oli tekoälylle. Aloituksesta. - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Lisään vielä sen verran, että jokainen täyspäinen ihminen ei pidä lapsien ja nuorien hyväksikäyttöä sellaisena asiana mikä voidaan Raamatun kautta todistaa oikeutetuksi ja, että tuomiovalta siitä on Ruotsin kolmella viisaalla ja heidän oppiin alistetuilla hoitokokouksilla ja nuoret jäävät ilman ymmärrystä mutta tekijöitä ja heidän syntejä vähätellään.
Jokainen täyspäinen tuntee teon vääräksi sydämen kautta vaikka sitä väärän opin alla vähätellään.
Kysykää asiaa tekoälyltä tai Ruotsin viisailta, minun ei tarvitse tehdä sitä tiedän vastauksen muutenkin.
Tuollaista ei tapahdu oikean opin alla, se on fakta.
taas pilasin ketjun, tällä kertaa vain yksi kysymys oli tekoälylle. Aloituksesta.Mistä Ruotsin kolmesta viisaasta horiset viestiketjusta toiseen?
- Anonyymi00008
Tekoäly ei sekoile, ihmiset sekoilee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561029
- 981004
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i21862- 135802
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t121786Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔56782Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke25659- 45656
- 50648
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19607
- 46578
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen14575- 35570
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.74566Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka141555Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast47548Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok120546- 48517
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi9513