Onko uudelleenkastaminen syntiä ?

Anonyymi-ap

Eipä se mehukaan voi uskottavasti kuvata Jeesuksen verta.
Mehusta voi tehdä oman opin.
Samoin helluntailaisesta pelastusvarmuudesta.

Onko
uudestikastaminen (anabaptismi)
Raamatussa
oleva kehoitus ?

89

158

Vastaukset 89

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehotuksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.

• Anonyymi00002

Todista ettet ole eksyttävä lahkolainen vaan Jeesuksen seuraaja.

Kristitty todistaa mielellään.

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Todista ettet ole eksyttävä lahkolainen vaan Jeesuksen seuraaja.

Kristitty todistaa mielellään.

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.
        Apt. 24:
        13. Liioin eivät nämä miehet voi edessäsi näyttää toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        Ap. t. 9:2; Ap. t. 18:25; Ap. t. 26:22
        15. ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat.
        Ap. t. 23:6
        16. Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
        Ap. t. 23:1

• Anonyymi00076
        UUSI

Luterilaisia pastoreita ei kiinnosta tippaakaan mitä näissä ketjuissa kirjoitetaan. Sama on muut seurakunnat ja pastorit. Poikkeuskin on, saalempastori tai sellaiseksi esittäytyvä tyyppi joka yrittää tuoda esiin oman oppinsa paremmuutta lestadiolaisuuteen verrattaessa mikä on syntiä sekin. Siinä on kovasti syntiin taipuvainen tekee oppinsa puolesta mitä tahansa. Ei ymmärrä, että opin rajat ovat täyttyneet ja edessä on hidas ja kivulisa kuihtuminen, kun vanhenevat sukupolvet kuolevat pois eikä uusia ole tulossa tilalle siinä määrin, että nykyiset puitteet ja elintaso minkä se hänelle ja muille viroissa oleville tuottaa alkaa olla mennyttä aikaa. Se on kylmä totuus mitä vastaan hän yrittää tapella oppinsa paremuutta kehuen.

• Anonyymi00077
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.
        Apt. 24:
        13. Liioin eivät nämä miehet voi edessäsi näyttää toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        Ap. t. 9:2; Ap. t. 18:25; Ap. t. 26:22
        15. ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat.
        Ap. t. 23:6
        16. Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
        Ap. t. 23:1

Eikä se Raamattu varoita nimenomaan lahkoontumisesta. Alunperin kristinusko oli juutalainen lahko mutta myöhemmin se irtaantui omaksi opiksi joka on lahkoontunut useaan oppiin mistä yksikään ei opeta Jumalan sanaa oikealla tavalla. ase on täysi mahdottomuus yhteisöille joka toimii nykyisellä tavalla mutta parempaakaan ei ole näköpiirissä.

• Anonyymi00003

Nyt kannatta ottaa "kielet" käyttöön.
      Hurmoshenki päälle 🤪

• Anonyymi00023

otahan sinäkin lääkkeesi...... pilkkaajat eivät pääse perille, eli olet ehkä jo paatunut- kuten Farao aikoinaan.
        hymiösi on näin sivulliselle irvokas....

• Anonyymi00057
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

otahan sinäkin lääkkeesi...... pilkkaajat eivät pääse perille, eli olet ehkä jo paatunut- kuten Farao aikoinaan.
        hymiösi on näin sivulliselle irvokas....

>>>>>>otahan sinäkin lääkkeesi...... pilkkaajat eivät pääse perille, eli olet ehkä jo paatunut- kuten Farao aikoinaan.
        hymiösi on näin sivulliselle irvokas....<<<
        ------------
        Faraon paatumus ja hänen säästämisensä ( vaikka olisi ollut mahdollista heti alkuunsa tuhota) oli esikuva , että paatuneet juutalaiset voivat vielä Jumalan pitkämielisyyden ja armahtamisen uskon kautta evk:iin vielä pelastua.
        -----------------------
        ”Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se! Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".

Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen. Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".

Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭9‬:‭14‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

Kenelle Jumala on armollinen? Syntisille, niile jotka kääntyvät Hän puoleensa uskoen evankeliumin.

Kenet Hän paadutti? Faraon esikuvana juutalaisten paatumuksesta. Hän säästi faraon pitkämielisyydessään. Niin Hän on säästänyt myös uppiniskaisia , paatuneita juutalaisia.

”mutta juuri sitä varten minä olen antanut sinun säilyä, että näyttäisin sinulle voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä.”
        ‭‭2. Mooseksen kirja‬ ‭9‬:‭16‬ ‭FB38‬‬
        (Julistetaan maanpäällä koska pakanat sen tekevät kun juutaiset ovat paatuneita, mutta Jumalan säästämiä tulevaa paatumuksesta heräämistä varten )

”Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭9‬:‭22‬ ‭FB38‬‬

”Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan".”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭19‬ ‭FB38‬‬

”Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭21‬ ‭FB38‬‬
        -----------
        Juutalaisten paatumuksen tähden tuli pelastus pakanoille ja lopulta myös juutalsille kun pakanoiden täyteys ( täysi määrä joka ei ole kirjaimellinnrn lukumäärä, vaan Jumalan tiedossa säätämyksessä oleva aika ) on sisälle tullut
        ---------------
        Room. luvut 9-11. luetaan yhdessä huomioiden " Faraon säästäminen" epäsuorana viittauksena 2.Moos. 9:16. Ja koko kertomus Israelin lasten vapautumisesta,lähdöstä egyptistä ( 2.Moos.)

• Anonyymi00004

Kannattaa kysyä helluntaipastorilta suoraan kokouksessa.

• Anonyymi00005

Pastorissa oleva mykkä henki on varoitusmerkki.
      Puhuuko hän?

Matteus 12:22
      Silloin tuotiin hänen tykönsä riivattu mies, joka oli sokea ja MYKKÄ, ja hän paransi hänet, niin että MYKKÄ PUHUI ja näki.

• Anonyymi00024

Sinä pilkkaat tapasi mukaan ja olet pilkkakuorossa.

tuo sokea ja mykkä- sekä riivaus- on ollut uskonnollisessa kielenkäytössä kirosana- sokeille, ja mykille.
        Sama- kun tuo joidenkin pilkka ihmisen luonnonmukaiseen seksualisuuden käsittelyyn. ON PILKKA ja tuomarihenki siellä vääntämässä sanaa pään- teologiseen väärään muottiin painettuna, joka ei tajua sitä, minkä Jumala käsittää ja tuntee ihmisen.

MUTTA, KUN sinä hetero- luonnonmukaisessa luonnossasi menet homostelemaan se on sinulle synti ja kuolema.
        TEILLE se Raamatun oppi on kohdallaan. eli elitte luonnonvastaisesti.

myös palatakseni tuohon sokeaan, ja mykkään henkeen ja teihin jotka rytkyttäen ajatte väärän pään tulkinnalla sitä """luulohenkeä" pois.

olette lyöneet kirveenne kiveen.

• Anonyymi00006

Käärmeen sikiöillä on parhaat lupaukset.
      Raamatullinen totuus.

• Anonyymi00025

siis, äläpä sinä luuloteologiassasi itse sikittele....

• Anonyymi00007

Pastorin on tehtävä käännynnäisiä anabaptismilla.
      Tärkein tehtävä.

[15] Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Anonyymi00010

Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehotuksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.

• Anonyymi00026

Anonyymi00007 2026-09-25 01:33:22
        Pastorin on tehtävä käännynnäisiä anabaptismilla.
        Tärkein tehtävä.

teet suus- syntiä mennen ja tullen, sekä osoititkin itsesi Raamatunlainaus persoonan luomukseksi- mutta et sitä hokaa--- -luulossasi

• Anonyymi00008

Onneksi Jeesuksen seuraajia ei voi kaataa.

• Anonyymi00009

Se sinun on itse mietittävä onko? Synnin määritelmä raamatussa on sen minkä itsellesi synniksi katsot se sinulle synniksi luettakoon.

• Anonyymi00011

Siten juuri voi Paavalia herjata mielen määrin ja muotoilla Raamatun sana mieleisekseen. Sekä sen mukaan herjata kaikkia muitakin siten että vain itse on omasta mielestään vanhurskauden palvelija.

• Anonyymi00012

Opit ja oppikäytännöt ovat vähintäin outoja.
      Elämme lahkojen aikaa.
      Lahkolaisuus on synti.

• Anonyymi00027

käsitätkö mistä puhut?

KUN rienaaja ei päässyt Apostolisen seurakunnan kimppuun ulkokautta.
        se Lusifer- tuli tuvan puolelle ja hajotti eri kirkkokunnat---- josssa se juuti toteutatte sitä valtaistuin kilpajuoksua- kuka kerkiää sanella sen ja sen kirkkokunnan nimissä

minä oikea- --sinä väärä.

hokaatteko- ja siinä juuri teit sen Valtajakkaran määritelmä synnin- minä oikea te väärät. jne.

katsokaa peiliin ja tehkää Jumalan edessä se parannus, että olisitte tunnettuna- kun se aika tulee, jossa mittapaikalla kukin seisoo.

Olisiko aika sinunkin löytää sen Temppelin väliverhon taakse- kaikkein PYHIN...

Väliverho on JEESUS. ...... SEKÄ uudentestamenti käskyt, sekä kehotukset- niitten ymmärtäminen- on muutes- yli tuhat neuvoa ja ohjetta, kun seurataan Vapahtajan askeleissa.

ja Vanhanliiton- varjolain aikainen oppi- mikä kantoi vielä Eedenin portin ovella- Aadamin ja Eevan puku- JUMALAN teurastaman verisen lampaannahkan suoja- viittaus- Golgatalle, se- sekä Aabelin toimenkuva- esimerkkinä..... ja UT- SANOO, että varjolain aikana tehdyt seurakunnalliset virheet- siis muotuskonnollisten pannutulien vienti alttarille, on varoittava esimerkki lopun aikaan..

Siis kun jatkuvasti irvitsetelette toisillenne, olette sen varoitetun alueen sisällä, omine pannuinenne ja tulineen- pilkkahengessä liikkeellä...

• Anonyymi00059
        UUSI

>>>>>>Elämme lahkojen aikaa.
        Lahkolaisuus on synti.<<<
        ------------
        Katolisuudesta irtosi Luther ja sen jälkeen syntynyr luterilaisuud joka on hajonnut moneksi haaraksi , ja näyttää yhä jakautuvan.
        Syytkin ovat ehkä ymmärrettävissä niille jotka itse ovat elävässä uskossa ja tahtovat Jeesusta seurata Hänen sanansa neuvossa?
        ----------------
        "... Kirkkokansan liiton perustamiskokous järjestetään Helsingissä 28. lokakuuta 2026......
        Tähän mennessä Kansanlähetys, Evankeliumiyhdistys ja Raamattuopisto ovat päättäneet lähteä liiton perustajajäseniksi. Toivomme, että myös Länsi-Suomen rukoilevaiset ja ruotsinkieliset Slef ja LFF tekevät päätökset mukaan liittymisestä ennen lokakuun perustamiskokousta.."

Lähde:
        https://kansanlahetys.fi/kansanlahetys-mukana-perustamassa-kirkkokansan-liittoa/

"..Kansanlähetyksen liittohallitus päätti lauantaina 12. syyskuuta, että Kansanlähetys on perustajajäsenenä mukana perustamassa uutta Kirkkokansan liitto ry:tä. Kirkkokansan liiton perustamiskokous järjestetään Helsingissä 28. lokakuuta 2026.........

Kirkkokansan liittoa ei ole tarkoitus rekisteröidä viralliseksi uskonnolliseksi yhdyskunnaksi eikä sillä ole kirkollista tai hallinnollista toimivaltaa jäsenjärjestöihinsä nähden. Tähän mennessä Kansanlähetys, Evankeliumiyhdistys ja Raamattuopisto ovat päättäneet lähteä liiton perustajajäseniksi. Toivomme, että myös Länsi-Suomen rukoilevaiset ja ruotsinkieliset Slef ja LFF tekevät päätökset mukaan liittymisestä ennen lokakuun perustamiskokousta.
        – Tämä on rohkaiseva esimerkki siitä, että eristäytymisen sijaan herätysliikkeet ovat vaikeassa kirkollisessa tilanteessa etsineet yhteyttä ja yhteisiä toimintamahdollisuuksia, toiminnanjohtaja Daniel Nummela toteaa.
        Kirkkokansan liiton yhteistyön pohjana toimii luterilainen tunnustus. Sitä ohjaa teologinen yhteistoiminta-asiakirja, jonka periaatteisiin Suomen teologisen instituutin yhteistyössä mukana olevat järjestöt ovat sitoutuneet jo aiemmin..."

• Anonyymi00014

Pastorit kiemurtelevat kuin mato koukussa.
      Lahkolaisuus ei kestä Jumalan Sanan valossa.

• Anonyymi00031

siis- uudenliiton pappeus. älä sinä itse aina kiemurtele- kun luulet uskonnollisuutesi olevan sanan lai- jossa sinua suustasi kumarrettaisiin..
        ei kiitos. luin tekstistäsi oman tuomiosi

• Anonyymi00015

Valtion pitäisi lopettaa pakkovauvakastettujen kirkollisveron kerääminen.
      Silloin nähtäisiin heidän todellinen kirkkonsa suuruus.

• Anonyymi00018

Useamman kerran kylvetetty pedo vihaa uskovia

Useaman kerran kylvetettyjen pitäisi lopettaa kristittyjen pilkkaaminen.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty pedo vihaa uskovia

Useaman kerran kylvetettyjen pitäisi lopettaa kristittyjen pilkkaaminen.

itsehän palstalla jatkat-
        siis miksi jatkat?=

sana- useamman kerran kylvetetty, on halveksiva- ja ylimielinen.
        JUMALAN pitäisi lyhentää tuon köynöksesi rönsy- joka on häpeäksi opetuslapseuden keskellä

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

itsehän palstalla jatkat-
        siis miksi jatkat?=

sana- useamman kerran kylvetetty, on halveksiva- ja ylimielinen.
        JUMALAN pitäisi lyhentää tuon köynöksesi rönsy- joka on häpeäksi opetuslapseuden keskellä

Useamman kerran kylvetetty vain jatkaa koska vihaa muita

• Anonyymi00016

Itse teko ei ole syntiä vaan se, että sitä väitetään ainoaksi oikeaksi tavaksi on väärin ja se on Jumalan päätettävissä katsooko hän sen synniksi vai ei.

Mikä ihminen on toista syyttämään siitä, että oppi on eri, Jumala sen päättää mikä on syntiä mikä ei. Väärää oppia voi toki arvostella ja sen voi myös vääräksi todistaa mutta se jääköön siihen.

Väärän opin alla olevat päättävät itse miten tietoon suhtautuvat ja Jumala päättää onko asia rangaistuksen alla vai ei. Kaikki elävät kuitenkin Jumalan armossa ja Jumala on se joka armahtaa.

• Anonyymi00019

Luulisi että helluntaipastori tietää mikä on syntiä ja omahyväisyyttä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00019 kirjoitti:

kyllä hän tietää, mutta ei käytä sinun päätäsi asian esittämiseen, hän lukee Raamattua.

tähän otan olevaisuuten kerran- adventistikirkon vierailussani.
        Siellä oli Raamattutunti.

siellä oli varmaan yksi sinun kanssahenkinen paikalla, ja hän alkoi arvostelemaan helluntalaisuutta.

Arvaapa- mistä nostan ko. kirkon pastorille hattua.

Hän katkaisi rienaushengen sanallaan.

Hän totesi- esittäjälle.

"Jos meidän pitää alkaa puhua helluntalaisuudesta- hänen pitää kutsua paikalle helluntaiseurakunnan pastorin, hän tuntee helluntalaisuuden paremmin kuin hän!!"....

uskon, että kyllä ko. pastori varmaan on tietoinen helluntalaisuudesta sen mukaan, mitä hän on asiaa tutkinut, mutta tavallaan tunnusti tiedon olevan tulkinnallinen, siksi totesi- että se- kuka tietää, hänen pitää tulla kertomaan asia.

YMMÄRRÄMME TÄMÄN?

Itse en ole adventisti- en helluntalainen, vaan kuulun luterilaiseen kirkkoon, tietäen, että se ei ole uskonnollinen tappi- jonka ympärille usko rakentuu ja Jumala kävisi jäsenkirjat lukemassa ja taivaan ovet kävisi sen nimikirjan mukaan...... Tuttuja pastoreitani on lähes viikottain TV7 kertomassa Sanaa- ja moni on matkanvarrelta kuollut- haudanlepoon.

mutta suren palstan määrättyjä sieluja, jotka ovat kasvaneet kieroon, ja pilkkaavat - pilkkahenkisenä, oman pään uskonnollisen teologian harhauttamana.

Uudenliiton seurakunta- kirkko rakentuu uudestisyntymisen kautta- hengelliseksi huoneeksi- jossa Jeesus väliverhonamme kaikkeinpyhimpään.... tämä pitää muistaa.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00019 kirjoitti:

kyllä tietää, mutta palstan trollajat eivät tiedä ja luulevat vaikka helluntaipastorien vahtaavan pilkkaajien palstalla ja antavan vääriä vastauksia.

eli ota äly mukaan- mistä puhut...

epäilen, että kysyt, vastaat puutaheinää ja sitten arvostelet, että lihasi ilkamoi pilkkariemua palstalle.

ts. meri raivoaa ja te olette se meri.
        lasimerellä ei ole paikkaa leikkiä palstalaisena- vastoin sanan jae raiskaamisen merkeissä, sekä uskonnollisten ihmisoppien kirjojen julistuksessa.....

• Anonyymi00020

Vastaako susi lammasten vaatteissa tähän kysymykseen.....

Onko
      Raamatussa
      oleva kehoitus ?

• Anonyymi00036

uudestikastaminen. otahan äly mukaan, äläkä ole säälittävä trolli...

vesipesu- ei riitä, vaan Golgatan sovintoveri- mihin jo Aadamin ja Eevan verinen lampaan nahkapuku viittaa- mutta sitähän sinulla ei ole ymmärrystä.

verestä - ja Golgatasta sinulle ei ole mitään näkyvyyden mittaa.

Vesipesu- ja helvetin tuli- on yhtälö.
        kasteen hauta- kertoo NOOAN AJASTA- että synnintekijät otettiin tuomiolle- JUMALA HUKUTTI eli otti hengen pois.

yritäpä tämä ensin ymmärtää ja ottaa käsityksessäsi haltuusi.

kasteen HAUTA VIITTAA kuolemaan. Sana sovintoverestä osoittaa Golgatalle, sekä usko- täytettyyn työhön, otapa se käsityksessäsi haltuusi.

ja sana- synnin palkasta- on kuolema- otahan sekin tietop haltuusi.

kun Pyhä HENKI KIRKASTAA - Golgatalla - hyvän ja pahanvälisestä taistelusta, otahan sekin tieto haltuusi- pääset ristin molemmille puolille, onko kumpi oikealla tahi vasemma sinun ristisi- ja JEESUKSEN RISTIN opetus- otahan sekin haltuusi.

joko kuolet- synteihisi- eli kasteen hauta- hukuttaa...

mutta jos uskot- ristin oikella puolen, että olet syyllinen, JEESUS EI.
        mutta Hän on sovittaja. otahan sekin tieto haltuusi- äläkä aina mussuta tuota iänikuista jahkaamistasi. pääset kasteen hautaan... mutta miten pääset ylös- kasteen haudasta.

se vaatii hyvän omantunnon liittoa Hänen kanssaan ja HÄN ON HERRA- JOS itse tunnustat Hänet Herraksesi- ihmisten edessä- Hän tunnustaa sinut ISÄN EDESTÄ- otahan tämäkin haltuusi..
        Siis- sovittelepa suusi tuohon tunnustukseen. onko HÄN SINUN HERRASI- ONKO PYHÄ HENKI Golgatalta opettanut sinulle, missä saat hyvän omantunnon liiton? ettei aina suusi mussuta.

kun on hyvän omantunnon liitto- täytetyn työn johdosta. onko sinulla halu seurata HÄNTÄ- SILLÄ HERRALAL EI OLE PAKKOLAPSIA. vaan vapaehtoisesti syntyneet. He seuraavat HÄNTÄ- JA HERRAN KANSA on lunastettu kansa.
        jos olet hyvässä omassatunnossa, niin kaste merkitsee sitten sinulle, että nouset sieltä kasteen haudasta--- KRISTUKSEN PELASTUKSEN ARKKIIN.

kun sinä tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja HÄN tunnustaa sinun ISÄN EDESSÄ, PELASTUT- iankaikkisen elämän armolahjaan sisälle, et huku maailman mukana- helvetin tulessa.

uskonnolliset jäsenrekisterit eivät pelasta- ilman henkilökohtaista uskoa Kristukseen, vaan he hukkuvat helvetin tuleen ja tuhkana ovat tallottavina - eikä iankaikkinen elämä ole tosi- heidän kohdalla.

toinen kuolema on tosi. ja jo VT- puolella juutalaisten kohdalla nähdään Raamatusta se, että ei Jumala puolusta edes juutalaisuuden - ympärileikattuja, jo synti vaikuttaa elämäntahtomisessa.
        Vaan tuomio kohtaa niin omaisuuskansaakin....

siis älä tuudita itseäsi väärään rauhaan, vaan nouse uskon kautta- suusi tunnustuksen- siis oman suusi- kautta - joka sanoo Jeesus KRISTUS ON HERRA..... JA ON hyvä omantunnon liitto..

otahan tieto haltuusi- äläkä aina tietämättömän mussuta ja vääräteologian alttarilla ymmärtämättömänä pilkkaa ELÄMÄN HERRAASI.

SIINÄ mussutus- uudestikaste muuttuu sanoiksi- hyvän omantunnon liitto- JEESUS ja MINUN HERRANI - SEKÄ VAPAHTAJANI.

ASETTUU OIKEAAN uomaan, käsitteeseen kaita tie- kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta.

• Anonyymi00021

Aloittaja leikkijumala- trollaaja. Sanan pilkkaaja on taas käärmeenkielellä aloittanut sekoittamaan joidenkin päätä.

PISTÄPÄ aloittaja käärmeenpääsi JUMALAN SANAN VADILLE, NIIN HÄN antaa enkelille keihään pistää sinut sydämesi sielusta kuolemaan, että saisit elämän ja Jumala tuntisi sinut.

eikä ainainen räkättämisen tarve palstalla ole meren aaltojen kaltaisena lyömässä laineitä, joka ei johda lasimerelle Taivaissa..

Eli ota Hengellinen lääkepurkki- eli Sana- ja happamaton synnitön veri- joka ei ole känniveresi- hapan ja syntinen rallatus palstalla.
      Et tajua ollenkaan happamattoman ja hattuneen eroa.
      vaan suusi nappasee hapanta- eli syntiä- siis kieli on pieni jäsen suussasi- ja sen näkee- mitä se trollaaminen kertoo sen, mikä on merkkinä otsassasi ja kädessäsi.

ei ainakaan Jumalan Sanan merkitys- otsassasi.

• Anonyymi00028

Typerää on sielunsa myyminen helluntailaisuudelle.

Onko
        Raamatussa
        oleva kehoitus ?

• Anonyymi00022

Kyllä helluntailaisiin "oppeihin" uskominen vaatii enemmän uskoa kuin laki sallii.

🫣🤣🙃🤪

• Anonyymi00037

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.

• Anonyymi00029

Jeesus sanoi eksyttäjiä käärmeen sikiöiksi.
      Helluntailaiset eivät usko Jeesukseen.

• Anonyymi00030

Helluntaipastorit tulisilla hiilillä.

• >>Onko uudelleenkastaminen syntiä ?>>

Kysy Putinilta tai Kirilliltä.

Putin varmaan kelpuuttaa rintamalle vaikka olisi uudestikastettu.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00038

Kukahan kelpuuttaisi nämä väkäleuat joutilaat töihin ja pois luukulta kauppaamassa uhteiskuntaa!

.uutta jos ei osaa kuin irvistellä, mihin sellainen kelpaa ehkä rapsimaan hautausmaan käytäviä, jos harava on oikein päin.

• Anonyymi00039

taas vanhus itkee töistä vaikka itse päivystää täällä joka päivä

• Anonyymi00040
      UUSI

Miksi kysytte, kun oikea vastaus poistetaan heti sekunnissa. Korvasyyhyyn taas kerätään puolusteluja selvälle synnille.

• Anonyymi00041
      UUSI

vauvakaste - nimittäjänä uskovainkaste on tekona pakanallinen.
      Luther- ymmärsi, että kastaa voi ja saa uskonsatunnustaneen-
      ja siksi hän aloitti pakanallisen vauvakasteen - kummin puheitten kautta, jossa kummi teki uskontunnustusta - ikäänkuin vauvan tunnustuksen mielikuvassa, ja kun kummi- katekismuksen mukaan, mikä on netissäkin luettavissa- höperehti sen tunnustuksen, niin pappi kastoi- kun tämä MARTIN käsite oli täytetty- perinneoppimme ja käsityksemme mukaisesti.
      Siinä sen ajan tehtäväkuvassa- pappi saattoi ajaa siitä onnettoman pienestä perkeleitäkin pihalle. eli manaamisestahan on kyse..

ja tätä rituaalia tänään - ikäänkuin pakanuudessa- joka on epäjumalanpalvelusta- pidetään sellaisena luuloteologisena oikea- kasteisena, jossa vain kastellaan päätä.
      no se on nimenantoa se- mutta ei täytä Raamatullisuutta- kasteen haudasta. ja oman suun tunnustuksen mitasta- jossa on hyvän omantunnon liitossa kyse.

• Anonyymi00042
        UUSI

MUTTA- LISÄTÄÄN hieman puuta pesään ja sytytetään tuli.

Kun ihmiset sitten tekevät- nuoret esim. laittomuutta, voi mennä kysymään, että kuulutko kirkkoon, oletko kastettu lapsena ja jos kyse sattuu kohdalleen, kutsuu sitten sanan oppin, sen nuoren ja varsinkin isän mukaan.
        kysellään onko hän kasettu- onko hän sitten kantanut vastuuta perheen opetuksesta ja onko hän viipynyt rukouskammiossa YLIPAPPINSA edessä.
        eli onko se ensimmäisen kasteen henkilöt sitten ajan tasalla tehtävissään.

Se onkin sitten mielenkiintoinen haaste- ja voihan sinne pappejakin kutsua- onhan heilläkin vastuu opetuksesta..... aivan varmaan tarvetta olisi

eikä tässä tarvii helluntalatella- vaan jokainen mukaan, ja jokainen sitten Raamatun äärelle, asioita voi tarkastella mennen tullen.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

MUTTA- LISÄTÄÄN hieman puuta pesään ja sytytetään tuli.

Kun ihmiset sitten tekevät- nuoret esim. laittomuutta, voi mennä kysymään, että kuulutko kirkkoon, oletko kastettu lapsena ja jos kyse sattuu kohdalleen, kutsuu sitten sanan oppin, sen nuoren ja varsinkin isän mukaan.
        kysellään onko hän kasettu- onko hän sitten kantanut vastuuta perheen opetuksesta ja onko hän viipynyt rukouskammiossa YLIPAPPINSA edessä.
        eli onko se ensimmäisen kasteen henkilöt sitten ajan tasalla tehtävissään.

Se onkin sitten mielenkiintoinen haaste- ja voihan sinne pappejakin kutsua- onhan heilläkin vastuu opetuksesta..... aivan varmaan tarvetta olisi

eikä tässä tarvii helluntalatella- vaan jokainen mukaan, ja jokainen sitten Raamatun äärelle, asioita voi tarkastella mennen tullen.

senjälkeen voi kukin miettiä, mikä sitten on sitä syntiä.

siellä kun lapset- nuoret- isät ja vaaritkin on opissa- voi kysyä, miltä tämä kuulostaa.... onko kasteen liitto kunnossa?

Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        (Gal 5:19-21)

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

senjälkeen voi kukin miettiä, mikä sitten on sitä syntiä.

siellä kun lapset- nuoret- isät ja vaaritkin on opissa- voi kysyä, miltä tämä kuulostaa.... onko kasteen liitto kunnossa?

Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        (Gal 5:19-21)

Tällä sitten voi kastella korppua, tapaamisen kahvikupposen äärellä.

"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
        (Heb 10:16-23)

niin, onko se ensimmäisen kasteen liitto sitten kuinka kohillaan vai onko tarvetta mietiskelyyn, että onko se tehty tyhjäksi tekojen kautta.

ei auta se ensikastekaan- vaikka kuinka toisia moititaan- ikäänkuin --uudesti--- kastettavuudesta- jossa on ollut henkilökohtainen hyvä omantunto ja liitto- sekä kasteen hauta- sekä ylösnousu...

tämä on vakava asia, ensimmäisenkin kasteen saaneille, onko varaa mussutella kuukaudesta toiseen? painavatko kivet taskussa?

ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin; älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

>>>> Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, <<<<<< !!!! niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, !!!! vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla >>>> kuoleman: kuinka paljoa >ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, <<<

joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja >>>pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja --->>> pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. (Heb 10:24-31)

no kertokaapa, mussututtaako se ikäänkuin oikeutetusti suullanne heitä kohtaan, jotka käyvät eri vapaitten suuntien uskovien kasteella, koska Pyhä HENKI on Sanan kautta --uudestisynnyttänyt ihmisen--- ja nähnyt tarpeen seurata Jeesusta.....

niin sinäkö olet tuomari- -oletko? Sinäkö mussutat uudestikasteesta- miksi? millä perustuksella, ja voimalla?

JUMALALLA ON VAIN YKSI KANSA JA PISTE.

• Anonyymi00045
      UUSI

>>>>>Onko uudelleenkastaminen syntiä ?<<<
      ----------------
      Eihän uskovan kasteen pyytämien syntiä ole. Mutta jos uskosta osaton luukee että pelkällä vedeltä oli sitä sitten vähän tai paljon kastaminen, kasteleminrn pelastaa niin hän pettää itseänsä. Parempi oli ottaa Raamattu käteen ja lukea sitä ( Ut) ja henkilö kohtaisesti ottaa selvää miten elävään uskoon synnytään ja miten sen jälkeen uudessa elämässä eletään.
      ----------------------
      Kaste antitypos vedenpaisumus typos
      (Novum ) 1.Piet 3:21.".. joka myös meidät teidät vastineena nyt pelastaa kasteena ei lihan poistamista lian vaan omantunnon hyvän pyyntö Jumalassa kautta ylösnousemuksen Jeesuksen Kristuksen."
      21."..ho kai hemas hymas antitypon nyn sodzei baptisma..."
      ---------
      (AVR -Avoin Raamattu käännös )
      1.Piet.3: 17 "Parempi on näet hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
      18 Sillä Kristuskin kärsi kerran syntien tähden, vanhurskas väärien puolesta, viedäkseen teidät Jumalan luo. Hänet kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä.

19 Siinä hän myös meni ja julisti vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, jolloin valmistettiin arkkia, jossa ("JOSSA"- SIIS ARKISSA ) muutama, se on kahdeksan sielua pelastui veden kautta.

21 Tämän esikuvan mukainen kaste pelastaa nyt myös meidät – ei lihan saastan poistamisena, vaan hyvän omantunnon pyytämisenä Jumalalta – Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta.
      22 Hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen alaisuuteensa on enkelit ja vallat ja voimat alistettu.
      -----------
      Arkissa sisällä menijät olivat vielä syntiin lankeemuksen (Aadamin) jälkeläisten tilassa sisäisen olemuksensa puolesta, ennen heidän arkkiin astumistaan uskossa Jumalan Sanaan jonka Nooa oli heille julistanut . He pelastuivat uskoessaan Jumalan Sanan ojentautuen sen mukaan.

Ulkopuolelle jääneet eivät uskoneet Jumalan Sanaa jonka Nooa oli heille " vanhurskauden saarnaajana heille julistanut.(2.Piet.2:5.)
      Vesi ulkoisena ei erottanut heitä lihan ( vanhan ihmisen) turmeluksesta, vaan usko Jumalan Sanaan pelasti.Vesi ei puhdista ihmisen sydäntä synnistä.

Nyt usko Jeesuksen Kristuksen uhrikuolemaan ja Hänen ylösnousemukseensa puhdistaa ( sydämenme Apt. 15:7-9., Hepr.9:14.) oman tuntomme. (1.Piet.3:21. Novum :"..omantunnon hyvän pyyntö Jumalassa kautta ylösnousemuksen Jeesuksen Kristuksen.")

‭‭Hepr.‬ ‭9‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
      ”kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!”
      ‭
      Siis kastettava on uskonut Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman sijais uhrina rikkomustensa tähden , ja Hänen kuolleista nousemisensa hänen vanhurskauttamisensa tähden ( Room.4:23-25.) Jumalan vanhurskauttamalla ihmisellä on Jumala yhteys , hän on osallinen Jumalan armosta ( Room5:1-2.) Jumalan Henki on tullut häneen asumaan hänen uskoessaan evankeliumin (Ef.1:13,14. Apt.10:44-48.)

(Novum ) 1.Piet 3:21.".. joka myös meidät teidät vastineena nyt pelastaa kasteena ei lihan poistamista lian vaan omantunnon hyvän pyyntö Jumalassa kautta ylösnousemuksen Jeesuksen Kristuksen."
      ("Typos" vedenpaisumus,"antitypos" kaste.)
      ---------------------
      "..Avoin Raamatunkäännös 2026.
      Uusi suomenkielinen Raamattu päivittäiseen lukemiseen (AVR pohjautuu KR- 1933,1938 . Käännöksessä on uudistettu kieliasua , korjattu joitakin aiempia virheitä ja muokattu Uuden testamentin tekstiä vastaamaan bysanttilaista enemmistö tekstiä, johon valtaosa säilyneistä kreikan kielisistä käsikirjoituksista kuuluu)
      Selkeä nykykieli
      Uusi testamentti enemmistötekstistä
      Tekijänoikeuksista vapaa..."

Lähde:
      https://avoinraamattu.fi/

AVR-käännös appi ( Avoin Raamattu)Aukeaa suoraan linkissä
      Lähde:
      https://openversion.net/finark/

J.K. Em. hyvä ominaisuus kun esim. Joh.1:1. alaviite Raamatun paikkoja klikkaa niin heti aukeaa ko. tekstipaikka luettavaksi.
      -----------
      käännöstyökalun luku-versio, josta voi esimerkiksi tarkistaa alkukielen sanat ja mahdolliset kääntäjän kommentit) aukeaa suoraan linkissä:
      Lähde:
      https://majorityversion.com/finark

• Anonyymi00046
      UUSI

Aloitus on harhaanjohtava. Katolisten keksimävauvojen "kasteeksi" nimittämä teko on katolinen harhaoppi. Raamatussa ei ole yhtään vauvakastetta. Raamatussa on vain kastettavan uudestisyntymisen jälkeen vapaaehtoisesti itselle pyytämä upotuskaste.
      Raamattu selvästi rajaa kasteen vain niille, jotka itse ovat vapaaehtoisesti uskoon tulon jälkeen pyytävät kastetta. Niitä jotka eivät ole uskossa, kielletään kaste.
      Apt. 8:
      18. Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
      19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
      20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa!
      Matt. 10:8
      21. Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä.
      Ef. 5:5
      22. Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi.
      2. Tim. 2:25
      23. Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan."
      1. Tim. 6:9; Hepr. 12:15
      24. Silloin Simon sanoi: "Rukoilkaa minun puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään tuollaista, mitä sanoitte!"

• Anonyymi00048
      UUSI

Kaatuivat
      Apt.26:
      13. Silloin, keskellä päivää, kuningas, minä näin tiellä auringon paistetta kirkkaamman valon leimahtavan taivaasta minun ja matkatoverieni ympärillä.
      14. Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs sinun on potkia pistimiä vastaan.'
      15. Minä kysyin: 'Herra, kuka olet?' Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      16. Nouse ja seiso jaloillasi! Minä olen ilmestynyt sinulle sitä varten, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä olet nähnyt ja mitä olet vielä näkevä, kun ilmestyn sinulle.
      17. Minä pelastan sinut oman kansasi ja pakanoiden käsistä, joiden luo minä sinut lähetän
      18. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan puoleen ja uskon kautta minuun saisivat synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
      19. Sen vuoksi, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä
      20. vaan julistin ensin Damaskoksen ja Jerusalemin asukkaille, sitten kaikkialla Juudean maassa ja pakanakansojen parissa, että on tehtävä parannus, käännyttävä Jumalan puoleen ja tehtävä parannuksen mukaisia tekoja.

• Anonyymi00049
      UUSI

Kuten luterilaisessa kastekaavaassa todetaan: Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä. Siis luterilainen kaste on päälaen kastelu, potizo, kastella. Sen sijaan Raamatun ilmoittama kaste baptizo, viedä kohde veteen.

• Anonyymi00052
        UUSI

Näin myös apostolit toimivat

• Anonyymi00050
      UUSI

Jos on kastettu väärällä kasteella, Raamatun mukaan on oikein mennä uudelleen kasteelle:

"Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan". Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen."

• Anonyymi00051
        UUSI

Tuossa ei ole kyse mistään väärstä kasteesta

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Todellakin oli. Uudessa liitossa kastetaan Jeesukseen, eikä Johannekseen ja efesolaisilta opetulapsilta puuttui tämä kaste, vaikka he jo olivat uskossa Jeesukseen.

• Anonyymi00055
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Vauvakaste on kuitenkin väärä kaste, koska siinä kasteelle menijältä puuttuvat usko ja parannuksenteko. Jeesus itse saarnasi: "tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" ja "joka uskoo se pelastuu." Se, että vanhemmat uskovat, ei ole vauvan uskoa. Ja se, että vanhemmat vievät vauvan kasteelle, ei ole vauvan päätös mennä kasteelle.

• Anonyymi00062
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Vauvakaste on kuitenkin väärä kaste, koska siinä kasteelle menijältä puuttuvat usko ja parannuksenteko. Jeesus itse saarnasi: "tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" ja "joka uskoo se pelastuu." Se, että vanhemmat uskovat, ei ole vauvan uskoa. Ja se, että vanhemmat vievät vauvan kasteelle, ei ole vauvan päätös mennä kasteelle.

Mitään vauvakastetta ei ole olemassa

Kaste ei ole mikään päätös vaan Jumalan lahja

• Anonyymi00064
        UUSI
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Mitään vauvakastetta ei ole olemassa

Kaste ei ole mikään päätös vaan Jumalan lahja

Onhan olemassa vauvakaste, ei Jumalan Sanassa, vaan luterilaisessa uskonnossa: Kirkkosi kastekaavassa sanotaan: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

• Anonyymi00065
        UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Todellakin oli. Uudessa liitossa kastetaan Jeesukseen, eikä Johannekseen ja efesolaisilta opetulapsilta puuttui tämä kaste, vaikka he jo olivat uskossa Jeesukseen.

Yksikään apostoli ei kastnut ketään Jeesukseen, vaan Jeesuksen nimessä!

• Anonyymi00066
        UUSI
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Yksikään apostoli ei kastnut ketään Jeesukseen, vaan Jeesuksen nimessä!

Kristukseen ja hänen kuolemaansa kastetaan

• Anonyymi00067
        UUSI
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Onhan olemassa vauvakaste, ei Jumalan Sanassa, vaan luterilaisessa uskonnossa: Kirkkosi kastekaavassa sanotaan: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

Tuo ei ole mikään vauvakaste

• Anonyymi00054
      UUSI

Uudelleen kaste on vähintään tarpeetonta ja voi olla myös syntiä!

• Anonyymi00056
        UUSI

Jos vaikka on vauvana kastettu ja uskoo evankeliumin vasta aikuisena, on ihan Raamatun mukaista mennä kasteelle sen jälkeen. Uskovat kastetaan Raamatussa.

• Anonyymi00063
        UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Jos vaikka on vauvana kastettu ja uskoo evankeliumin vasta aikuisena, on ihan Raamatun mukaista mennä kasteelle sen jälkeen. Uskovat kastetaan Raamatussa.

Ei ole, sillä yksi kaste riittää

• Anonyymi00058
      UUSI

Sanotaan, että monta uskoa ja monta kastetta.

• Anonyymi00060
      UUSI

Sana järjestyksen mukaan: ensin usko ja sen jälkeen uskon teot.

• Anonyymi00061
      UUSI

Monet uskoon tulleet ihmiset eivät mene uskovien kasteelle.
      He ovat koko elämänsä kuunnelleet luterilaista opetusta kasteesta
      ja mieltävät uskovan kasteen upottamalla helluntailaisuuteen.

Luonnollinen uskosta osaton ihminen kokee helluntailaisuuden vastenmieliseksi, koska se on Jumalasta. Ja vaikka ihminen syntyy Jumalasta Jumalan lapseksi, vastenmielisyys helluntailaisia ja uskovien kastetta kohtaan ei välttämättä katoa heti. Tässä kohtaa luterilaisuus tahtoo tietenkin auttaa uutta uskovaa pitämään "helluntailaisten uskovien" kastetta vastenmielisenä harhana.

Kun joku tulee uskoon, luterilaiset omaiset, ystävät, sukulaiset ja naapurit, ja jopa papit, kiinnostuvat pitämään uskovaa "kasteen armoliitossa". Nyt heitä yht`äkkiä kiinnostaakin kovasti uskoon tulleen ihmisen hengellinen elämä, vaikka se ei ole heitä koskaan aikaisemmin kiinnostanut. Siinä kaikessa on sama henki kuin Egyptin hallitsijassa: "Menkää vain palvelemaan jumalaanne, mutta älkää menkö kovin kauas, ja rukoilkaa minunkin puolestani, että saa elää jumalattomana ja Jumala kuitenkin siunaa minuakin" (2 Moos 8:28).

Koska vauvakaste on yleinen kaste, vauvakaste on suurimmalle osalle kansaa normalisoitunut normaaliksi ja oikeaksi kasteeksi.

Ongelma tässä on se, ettei Raamatussa puhuta mitään vauvan kastamisesta. Raamatussa on vain uskoon tulleen uskovan ihmisen kaste. Eikä siellä ole mitään ikärajoja, - kaste suoritetaan vain uskoon tulleelle ihmiselle. Raamatun ilmoituksissa kastetaan vain evankeliumin Sanan vastaan ottaneet uskoon tulleet ihmiset.

Koska moni uskoon tullut henkilö ei menen kasteelle em. syistä, vauvakasteesta on tullut hänelle eksytys. Se riistää uskovalta uskovan kasteen todellisen siunauksen. Uskovan kaste ei ole turhanpäiväinen rituaali.

https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652359

Jotakin uskovan kasteesta ja sen merkityksestä uskovalle
      https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638183

Mvh J - K

• Anonyymi00068
        UUSI

Uudestikastajat kokevat luterilaisuuden ja sen kasteen epämiellyttäväksi koska se on Jumalasta

Raamattu tai alkukristityt eivät puhu mistään uskovien kasteesta

Jeesus käskee kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja

• Anonyymi00069
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Uudestikastajat kokevat luterilaisuuden ja sen kasteen epämiellyttäväksi koska se on Jumalasta

Niin mitä höriset? "Raamattu tai alkukristityt eivät puhu mistään uskovien kasteesta" Puhut Sanaa vastaan:
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, Siis Sana vastaanottaminen on yhtä kuin uskoa Jumalaa, tulla uskoon.
        Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta...
        kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. Näetkö "uskoivat" ja uskovat kastettiin!

• Anonyymi00070
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

"Kastamalla heitä" viittaa sanan vastaan ottaneisiin ja Sanaan
        uskoon tulleisiin ihmisiin, ei kaikkeen kansaan. Näistä uskoon
        tulleista tehdään sitten opetuslapsia kastamalla heidät.

Usko Jeesukseen pelastaa sielun.
        Kaste opetuslapseuttaa uskovan.

Ensi siis usko Jeesukseen, joka pelastaa sielun.
        Sitten kaste, joka opetuslapseuttaa uskovan.

Perustelen tätä lisää lapsikasteen eksytys tekstissäni.

Mvh J - K

• Anonyymi00071
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

>>>>>>Jeesus käskee kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja<<<<
        --------------
        ”Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

(1) Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,

(2) kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

(3) ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

(4) Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."”
        ‭‭Matteus‬ ‭28‬:‭18‬-‭20‬ ‭
        -----------------
        (1) ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,

(2) ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

(3) Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭41‬-‭42‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"

(1) Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.

(2) Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

(3) Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭8‬:‭34‬-‭36‬, ‭38‬-‭39‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        (1) ”Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.

(2) Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭10‬:‭42‬-‭48‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        (1) ”Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.

(3) Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭16‬:‭14‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        (1) ”Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.

(2) Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

(3) Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭16‬:‭30‬-‭34‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        (1) ”Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat,

(2) ja heidät kastettiin.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭18‬:‭8‬ ‭FB38‬‬
        ----------------

• Anonyymi00073
        UUSI
        Anonyymi00071 kirjoitti:

>>>>>>Jeesus käskee kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja<<<<
        --------------
        ”Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

(1) Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,

(2) kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

(3) ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

(4) Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."”
        ‭‭Matteus‬ ‭28‬:‭18‬-‭20‬ ‭
        -----------------
        (1) ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,

(2) ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

(3) Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭41‬-‭42‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"

(1) Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.

(2) Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

(3) Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭8‬:‭34‬-‭36‬, ‭38‬-‭39‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        (1) ”Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.

(2) Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭10‬:‭42‬-‭48‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        (1) ”Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.

(3) Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭16‬:‭14‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        (1) ”Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.

(2) Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

(3) Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭16‬:‭30‬-‭34‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        (1) ”Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat,

(2) ja heidät kastettiin.”
        ----------------

>>>>>”Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.”
        https://bible.com/bible/365/act.18.8.FB38<<<
        ----------------
        Kaste antitypos vedenpaisumus typos

---------
        (AVR -Avoin Raamattu käännös )
        1.Piet.3: 17 "Parempi on näet hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
        18 Sillä Kristuskin kärsi kerran syntien tähden, vanhurskas väärien puolesta, viedäkseen teidät Jumalan luo. Hänet kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä.

19 Siinä hän myös meni ja julisti vankeudessa oleville hengille,
        20 jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, jolloin valmistettiin arkkia, jossa ("JOSSA"- SIIS ARKISSA ) muutama, se on kahdeksan sielua pelastui veden kautta.

21 Tämän esikuvan mukainen kaste pelastaa nyt myös meidät – ei lihan saastan poistamisena, vaan hyvän omantunnon pyytämisenä Jumalalta – Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta.
        22 Hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen alaisuuteensa on enkelit ja vallat ja voimat alistettu.
        -----------
        Arkissa sisällä menijät olivat vielä syntiin lankeemuksen (Aadamin) jälkeläisten tilassa sisäisen olemuksensa puolesta, ennen heidän arkkiin astumistaan uskossa Jumalan Sanaan jonka Nooa oli heille julistanut . He pelastuivat uskoessaan Jumalan Sanan ojentautuen sen mukaan.

Ulkopuolelle jääneet eivät uskoneet Jumalan Sanaa jonka Nooa oli heille " vanhurskauden saarnaajana heille julistanut.(2.Piet.2:5.)
        Vesi ulkoisena ei erottanut heitä lihan ( vanhan ihmisen) turmeluksesta, vaan usko Jumalan Sanaan pelasti.Vesi ei puhdista ihmisen sydäntä synnistä.

Nyt usko Jeesuksen Kristuksen uhrikuolemaan ja Hänen ylösnousemukseensa puhdistaa ( sydämenme Apt. 15:7-9., Hepr.9:14.) oman tuntomme. (1.Piet.3:21. Novum :"..omantunnon hyvän pyyntö Jumalassa kautta ylösnousemuksen Jeesuksen Kristuksen.")

‭‭Hepr.‬ ‭9‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
        ”kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!”
        ‭
        Siis kastettava on uskonut Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman sijais uhrina rikkomustensa tähden , ja Hänen kuolleista nousemisensa hänen vanhurskauttamisensa tähden ( Room.4:23-25.) Jumalan vanhurskauttamalla ihmisellä on Jumala yhteys , hän on osallinen Jumalan armosta ( Room5:1-2.) Jumalan Henki on tullut häneen asumaan hänen uskoessaan evankeliumin (Ef.1:13,14. Apt.10:44-48.)

("Typos" vedenpaisumus,"antitypos" kaste.)

• Anonyymi00078
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

>>>Jeesus käskee kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja<<<

Suuri on sinun uskosi, mutta väärä usko.

Tekeekö kaste jumalattomasta Jeesuksen opetuslapsen?
        Ateisti, agnostikko, satanisti, murhaaja, raiskaaja, pedofili
        ryöstäjä, pettäjä, muslimi, hindu jne, jne, on siis Jeesuksen
        opetuslapsi jos hänet saadaan hyväksymään ja ottamaan
        kaste? Niinkö?

Mvh J - K

• Anonyymi00079
        UUSI
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Niin mitä höriset? "Raamattu tai alkukristityt eivät puhu mistään uskovien kasteesta" Puhut Sanaa vastaan:
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, Siis Sana vastaanottaminen on yhtä kuin uskoa Jumalaa, tulla uskoon.
        Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta...
        kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. Näetkö "uskoivat" ja uskovat kastettiin!

Termiä "uskovien kaste" ei ole Raamatussa eikä sitä löydy alkukristityiltä. Raamattu puhuu kasteesta.

Kristinuskoon kääntyneet kastettiin

• Anonyymi00080
        UUSI
        Anonyymi00070 kirjoitti:

"Kastamalla heitä" viittaa sanan vastaan ottaneisiin ja Sanaan
        uskoon tulleisiin ihmisiin, ei kaikkeen kansaan. Näistä uskoon
        tulleista tehdään sitten opetuslapsia kastamalla heidät.

Usko Jeesukseen pelastaa sielun.
        Kaste opetuslapseuttaa uskovan.

Ensi siis usko Jeesukseen, joka pelastaa sielun.
        Sitten kaste, joka opetuslapseuttaa uskovan.

Perustelen tätä lisää lapsikasteen eksytys tekstissäni.

Mvh J - K

""Kastamalla heitä" viittaa sanan vastaan ottaneisiin ja Sanaan
        uskoon tulleisiin ihmisiin,

VÄÄRIN! Konjunktio ei voi viitata verbiin vaan se viittaa sunbstantiviin ja ainoa substantiivi tuossa kohdassa on "kansat" Jeesus käskee siis kastamaan ja opettamaan kaikki kansat

Myös kaste pelastaa ihmisen kuten Pietari sanoi.

Sinun selityksesi eivät auta

• Anonyymi00081
        UUSI
        Anonyymi00078 kirjoitti:

>>>Jeesus käskee kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja<<<

Suuri on sinun uskosi, mutta väärä usko.

Tekeekö kaste jumalattomasta Jeesuksen opetuslapsen?
        Ateisti, agnostikko, satanisti, murhaaja, raiskaaja, pedofili
        ryöstäjä, pettäjä, muslimi, hindu jne, jne, on siis Jeesuksen
        opetuslapsi jos hänet saadaan hyväksymään ja ottamaan
        kaste? Niinkö?

Mvh J - K

Kaste ja usko tekevät ihmisestä Jeesuksen opetuslapsen. Huomaa että erillistä käskyä kastaa uskovie ei ole Raamatussa

• Anonyymi00085
        UUSI
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Kaste ja usko tekevät ihmisestä Jeesuksen opetuslapsen. Huomaa että erillistä käskyä kastaa uskovie ei ole Raamatussa

Hyvin kirjoitat. Ja vieläpä asiaa!

• Anonyymi00072
      UUSI

Kolme on turhaa tässä maassa... lumen luonti, juopon taluttaminen ja raamatun selitys luterilaiselle.
      Varsinkin tuoviimenen on aivopestyille samaa kuin yrittäisi poistaa kyllästysainetta sähkötolpasta.

• Anonyymi00074
      UUSI

Ei se syntiä ole mutta turha teko raamatullisessa mielessä. Tästä alkaa taas kierros minin en aio osallistua tämän enempää.

• Anonyymi00075
      UUSI

Joo nyt alkaa sitten huitominen aasin leukaluulla eli peräännyn ulos ennenkuin saavat baskerin sovitettua päähänsä.

Baaiii

• UUSI

Lapsikatse 👀

• Anonyymi00082
      UUSI

Pakkovauvakastetut estävät vauvojen pakkokasteella ihmisten kokea uudestisyntymä ja pelastus.

• Anonyymi00084
        UUSI

USeamman kerran kylvetetty vihaa lapsia eikä salli heidän päästä Kristuksen luo. Hän ihaa myös uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi

• Anonyymi00087
        UUSI
        Anonyymi00084 kirjoitti:

USeamman kerran kylvetetty vihaa lapsia eikä salli heidän päästä Kristuksen luo. Hän ihaa myös uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi

Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teoilla astumista Jumalan valtakuntaan.
        Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
        Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä tai kirkollisveroa.
        Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi.

• Anonyymi00088
        UUSI
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teoilla astumista Jumalan valtakuntaan.
        Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
        Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä tai kirkollisveroa.
        Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi.

Älä itke Raamatusta löytyvät lähes kaikki noista.

Mitään kolmen jumalan oppia ei ole Raamatussa, se on oma keksintösi

• Anonyymi00083
      UUSI

Jeesus siunaa lapsia
      13. Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia,
      Matt. 19:13-15; Luuk. 18:15-17
      14. mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
      15. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
      Matt. 11:25; Matt. 18:3; Matt. 21:16; 1. Kor. 14:20
      16. Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.
      Mark. 9:36

• Anonyymi00086
        UUSI

Jeesus opetti laskemaan kustannuksia ennen Elämän tielle lähtemistä: "jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi".
        Kyse on siis aikuisista, eihän lapsi osaa arvoida: ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
        Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. Jeesuksen opetuksen mukaan pitää kääntyä Jumalan puoleen. Näin Jumala uudesti synnyttää ja antaa uuden elämän ja lapseuden. Jumalan lapset pääsevät Jumalan valtakuntaan.
        Jumalan valtakuntaan pääseminen ei edellytä lapsenmieliseksi muuttumista, vaan voi kuten aikuiset tekevät, harkita ja laskea kustannuksia.

• Anonyymi00089
      UUSI

Ei ole. Raamatussa ei ole mitään kieltoa kastaa uudesti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      24
      1255
    2. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      76
      1255
    3. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      84
      1191
    4. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      129
      985
    5. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      8
      975
    6. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      68
      887
    7. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      82
      813
    8. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      692
    9. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      50
      672
    10. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      81
      651
    11. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      146
      584
    12. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      91
      567
    13. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      50
      559
    14. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      26
      544
    15. Minulla on ikävä Sinua kulta, rakas

Olisitpa lähelläni, tarvitsen sinua ❤️
      Ikävä
      37
      528
    16. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      48
      527
    17. Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen

Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t
      Suomalaiset julkkikset
      12
      521
    18. 45
      502
    19. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      88
      494
    20. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      20
      485
    Aihe