Jeesus varoitti niistä Syyrian erämaihin ja rukoushuoneisiin ilmestyvistä valejeesuksista.
Matt.24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Niin älkää uskoko.
17
<50
Vastaukset 17
- Anonyymi00001UUSI
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
Huijauksen varma tuntomerkki on kiireen luominen... - Anonyymi00002UUSI
Matt.24:24
Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.- Anonyymi00003UUSI
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt MONTA ANTIKRISTUSTA ilmaantunut;
siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt MONTA ANTIKRISTUSTA ilmaantunut;
siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.Niitä Damaskontien Jeesuksia meni siellä enemmän ja vähemmän.
Niitä näki muutkin kuin Paavali.
- Anonyymi00005UUSI
Johannes oli rehellinen mies ja alkoi laukomaan totuuksia, että niitä antikristuksia eli valejeesuksia on tullut jo monta, niin silloin toiset karkottivat hänet pois sieltä Patmos -nimiselle saarelle.
Ananiaan ja Safiiran ryöstömurha oli varmaan viimeinen niitti tulla valoon niistä tapahtumista.
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00006UUSI
Alkukirkon taru päättyi v. 70 jKr. kun Roomalaiset tulivat ja tappoivat miljoonia ihmisiä, temppelit, kirkot ja synagoogat hävitettiin, ettei niistä jäänyt kiveä kiven päälle.
- Anonyymi00007UUSI
Mark. 14:27
Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.
Sen jälkeen on katolinen eli yksi yleinen kirkko on hoitanut Jumalan palvelustehtäviä aina tähän päivään asti.
On vain yksi lauma ja yksi Paimen. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mark. 14:27
Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.
Sen jälkeen on katolinen eli yksi yleinen kirkko on hoitanut Jumalan palvelustehtäviä aina tähän päivään asti.
On vain yksi lauma ja yksi Paimen.Joh. 10:12
Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.
- Anonyymi00009UUSI
Huijareista ja niiden seuraajista pitääkin varoittaa.
Jeesus jos joku tiesi tyypit. - Anonyymi00010UUSI
Raamatussa varoitetaan monta kertaa uskomasta kaikenlaisia hengellisiä väitteitä.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. - Anonyymi00011UUSI
Ei ne viisaat Juutalaiset purematta silloinkaan niitä kaikkia Paavalin uusia oppeja nielaisseet.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Eikä se "sanan vastaanottaminen" mitään uskoontuloa tarkoita, vaan asioiden tutkimista.- Anonyymi00012UUSI
Kirjoituksilla tarkoitetaan Tooran kirjoituksia eli 5 Mooseksen kirjan kirjoituksia, joita Aabraham ja Jeesuskin kehottavat lukemaan ja niihin uskomaan. Ei mihin tahansa uusiin oppeihin.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kirjoituksilla tarkoitetaan Tooran kirjoituksia eli 5 Mooseksen kirjan kirjoituksia, joita Aabraham ja Jeesuskin kehottavat lukemaan ja niihin uskomaan. Ei mihin tahansa uusiin oppeihin.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.Mooseksella oli Pyhä Henki, ei mikään pelkkä hurmoshenki, joita ihmisille tyrkytetään.
Jes. 63:11
Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä. - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mooseksella oli Pyhä Henki, ei mikään pelkkä hurmoshenki, joita ihmisille tyrkytetään.
Jes. 63:11
Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.Jeesuksen usko oli Juutalaisuus.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jeesuksen usko oli Juutalaisuus.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista."
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista."
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.
- Anonyymi00017UUSI
Eikä ne sinetillä merkityt 144.000 ole mitään Jehovantodistajia eikä Helluntailaisia tms. lahkolaisia, vaan Israelin 12 heimon jälkeläisiä.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu611650- 291265
- 851108
- 43925
- 95878
- 67855
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.15809Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19755Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131735- 116711
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �151669- 4632
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t77627Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31625- 43611
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45590- 19576
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä25561- 46558
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔32540