Tyhmä kysymys

tyhmä---

Mitä vapaa pääoman liikkuminen käytännössä tarkoittaa? Älkää nyt suuttuko mulle ku kysyn näin tyhmiä kysymyksiä.

8

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuloerojen kasvua ja

      työttömyyttä. Myös pienet palkat laskee ja suuret
      suurenevat - tällainen on vasemmiston tukema
      oikeisto-eu! (jonka vapaamuurarit perustivat)

    • pitkää lomaa

      etelän lomaparatiiseissa, jonka jälkeen haetaan rahaa sossusta.

    • Hiukan yksinkertaistaen se tarkoittaa pörssikeinottelijoiden valtaa! Pörssissä pyritään tekemään voittoja siirtämällä sähköisesti rahaa. Tämä on taustana kun joku yritys menee konkurssiin, tai siirtyy halvemman työvoimakustannuksen maahan!
      vom

    • Ei ollut tyhmä

      "Mitä vapaa pääoman liikkuminen käytännössä tarkoittaa?"
      -Se tarkoittaa sitä, että mikään taho - siis valtio tai esim. pankki - ei estä rahan siirtämistä maasta toiseen.
      Pääoma, siis tässä tapauksessa raha, ei kylläkään liiku itsestään mihinkään. Aina tarvitaan joku ihminen tekemään siirto esim. tietokeneella. Oikeampaa olisi siis puhua vapaasta pääomien siirtelystä eikä liikkumisesta.
      Pääomien vapaa siirtely hyödyttää keinottelijoita, siis niitä harvoja, jotka voivat pelata osakkeilla tai valuutoilla.
      Lähes kaikki muut kärsivät pääomien lisääntyvästä keskittymisestä ja suuremmasta eriarvoisuudesta.
      Siksi päämien vapaata siirtelyä pitää rajoittaa.
      Siksi www.vapaansuomenliitto.fi

      • tietää....

        ---sitä että devalvoinnilla ei enää voida puolittaa palkkaasi

        ---sitä että myös tavara liikkuu - eli että voit ostaa (jos haluat;) Lidlistä ruokaa halvemmalla

        ---sitä että inflaatio ei enää maksa velkojasi puolestasi

        ---sitä että inflatio ei maksa kenenkään täällä mesoavan velkoja

        ---sitä että keinottelijat nostaa hirveän haloon


      • analyysi-
        tietää.... kirjoitti:

        ---sitä että devalvoinnilla ei enää voida puolittaa palkkaasi

        ---sitä että myös tavara liikkuu - eli että voit ostaa (jos haluat;) Lidlistä ruokaa halvemmalla

        ---sitä että inflaatio ei enää maksa velkojasi puolestasi

        ---sitä että inflatio ei maksa kenenkään täällä mesoavan velkoja

        ---sitä että keinottelijat nostaa hirveän haloon

        "---sitä että devalvoinnilla ei enää voida puolittaa palkkaasi " = Työnantaja voi sanella sen puolikkaaksi ihan muuten vaan, mutta hinnat, lainat, vuokrat, korot, säilyy entisellään.

        "---sitä että myös tavara liikkuu - eli että voit ostaa (jos haluat;) Lidlistä ruokaa halvemmalla" = Yhä useampien matalapalkkaisten ja pätkätyöläisten on pakko ostaa Lidlistä kun muuhun ei ole varaa, samalla rahaa siirtyy maasta pois.

        Tavaran liikkumisesta:

        "Asia on myös niin, että kuluttajien käyttäytymisen ohjaamassa markkinataloudessa tärkeimmäksi kriteeriksi muodostuu hinta, mikä tietysti tukee kalliiden ynpäristönormien ja työntekijöiden oikeuksien polkemista. Siirtyyhän se tuotanto nykyäänkin aasian hikipajoille, joissa kaikki moiset ylimääräiset rasitteet on hylätty."

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000106&posting=22000000009680027


      • integrationisti
        analyysi- kirjoitti:

        "---sitä että devalvoinnilla ei enää voida puolittaa palkkaasi " = Työnantaja voi sanella sen puolikkaaksi ihan muuten vaan, mutta hinnat, lainat, vuokrat, korot, säilyy entisellään.

        "---sitä että myös tavara liikkuu - eli että voit ostaa (jos haluat;) Lidlistä ruokaa halvemmalla" = Yhä useampien matalapalkkaisten ja pätkätyöläisten on pakko ostaa Lidlistä kun muuhun ei ole varaa, samalla rahaa siirtyy maasta pois.

        Tavaran liikkumisesta:

        "Asia on myös niin, että kuluttajien käyttäytymisen ohjaamassa markkinataloudessa tärkeimmäksi kriteeriksi muodostuu hinta, mikä tietysti tukee kalliiden ynpäristönormien ja työntekijöiden oikeuksien polkemista. Siirtyyhän se tuotanto nykyäänkin aasian hikipajoille, joissa kaikki moiset ylimääräiset rasitteet on hylätty."

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000106&posting=22000000009680027

        Tuon linkin tekstiä ei jaksa luke kukaan. Ja toisekseen pääomanliikkeet vapautettiin suomessa jo kauan ennen EU:hun liittymistä.


    • se merkitsee

      Se merkitsee yksinkertaisesti sitä, että voit vapaasti siirtää rahaa (pääomaa) maasta toiseen ja toisessa maassa syntyneet voitot takaisin tänne.
      Kukaan ei välillä saa sosialisoida ( verottaa ) niitä ...

      Suomessahan tämä omaisuuden siirto ei toteudu vaikka se on yksi EU:n perussopimuksen peruspykäliä.
      Esim. jos olet ostanut toisessa maassa auton, niin et voi vapaasti sitä siirtää verottomasti Suomeen, eli voit siirtää kaiken muun omaisuutesi verotomasti mutta et jostakin syytä autoa.
      Voit siirtää veneen, lentokoneen, mopon, skootterin, polkupyörän, mönkijän, traktorin, kaivinkoneen, jne. ... mutta jos tuot auton niin sinua verotetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe