Mitä vapaa pääoman liikkuminen käytännössä tarkoittaa? Älkää nyt suuttuko mulle ku kysyn näin tyhmiä kysymyksiä.
Tyhmä kysymys
8
344
Vastaukset
- tuloerojen kasvua ja
työttömyyttä. Myös pienet palkat laskee ja suuret
suurenevat - tällainen on vasemmiston tukema
oikeisto-eu! (jonka vapaamuurarit perustivat) - pitkää lomaa
etelän lomaparatiiseissa, jonka jälkeen haetaan rahaa sossusta.
Hiukan yksinkertaistaen se tarkoittaa pörssikeinottelijoiden valtaa! Pörssissä pyritään tekemään voittoja siirtämällä sähköisesti rahaa. Tämä on taustana kun joku yritys menee konkurssiin, tai siirtyy halvemman työvoimakustannuksen maahan!
vom- Ei ollut tyhmä
"Mitä vapaa pääoman liikkuminen käytännössä tarkoittaa?"
-Se tarkoittaa sitä, että mikään taho - siis valtio tai esim. pankki - ei estä rahan siirtämistä maasta toiseen.
Pääoma, siis tässä tapauksessa raha, ei kylläkään liiku itsestään mihinkään. Aina tarvitaan joku ihminen tekemään siirto esim. tietokeneella. Oikeampaa olisi siis puhua vapaasta pääomien siirtelystä eikä liikkumisesta.
Pääomien vapaa siirtely hyödyttää keinottelijoita, siis niitä harvoja, jotka voivat pelata osakkeilla tai valuutoilla.
Lähes kaikki muut kärsivät pääomien lisääntyvästä keskittymisestä ja suuremmasta eriarvoisuudesta.
Siksi päämien vapaata siirtelyä pitää rajoittaa.
Siksi www.vapaansuomenliitto.fi- tietää....
---sitä että devalvoinnilla ei enää voida puolittaa palkkaasi
---sitä että myös tavara liikkuu - eli että voit ostaa (jos haluat;) Lidlistä ruokaa halvemmalla
---sitä että inflaatio ei enää maksa velkojasi puolestasi
---sitä että inflatio ei maksa kenenkään täällä mesoavan velkoja
---sitä että keinottelijat nostaa hirveän haloon - analyysi-
tietää.... kirjoitti:
---sitä että devalvoinnilla ei enää voida puolittaa palkkaasi
---sitä että myös tavara liikkuu - eli että voit ostaa (jos haluat;) Lidlistä ruokaa halvemmalla
---sitä että inflaatio ei enää maksa velkojasi puolestasi
---sitä että inflatio ei maksa kenenkään täällä mesoavan velkoja
---sitä että keinottelijat nostaa hirveän haloon"---sitä että devalvoinnilla ei enää voida puolittaa palkkaasi " = Työnantaja voi sanella sen puolikkaaksi ihan muuten vaan, mutta hinnat, lainat, vuokrat, korot, säilyy entisellään.
"---sitä että myös tavara liikkuu - eli että voit ostaa (jos haluat;) Lidlistä ruokaa halvemmalla" = Yhä useampien matalapalkkaisten ja pätkätyöläisten on pakko ostaa Lidlistä kun muuhun ei ole varaa, samalla rahaa siirtyy maasta pois.
Tavaran liikkumisesta:
"Asia on myös niin, että kuluttajien käyttäytymisen ohjaamassa markkinataloudessa tärkeimmäksi kriteeriksi muodostuu hinta, mikä tietysti tukee kalliiden ynpäristönormien ja työntekijöiden oikeuksien polkemista. Siirtyyhän se tuotanto nykyäänkin aasian hikipajoille, joissa kaikki moiset ylimääräiset rasitteet on hylätty."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000106&posting=22000000009680027 - integrationisti
analyysi- kirjoitti:
"---sitä että devalvoinnilla ei enää voida puolittaa palkkaasi " = Työnantaja voi sanella sen puolikkaaksi ihan muuten vaan, mutta hinnat, lainat, vuokrat, korot, säilyy entisellään.
"---sitä että myös tavara liikkuu - eli että voit ostaa (jos haluat;) Lidlistä ruokaa halvemmalla" = Yhä useampien matalapalkkaisten ja pätkätyöläisten on pakko ostaa Lidlistä kun muuhun ei ole varaa, samalla rahaa siirtyy maasta pois.
Tavaran liikkumisesta:
"Asia on myös niin, että kuluttajien käyttäytymisen ohjaamassa markkinataloudessa tärkeimmäksi kriteeriksi muodostuu hinta, mikä tietysti tukee kalliiden ynpäristönormien ja työntekijöiden oikeuksien polkemista. Siirtyyhän se tuotanto nykyäänkin aasian hikipajoille, joissa kaikki moiset ylimääräiset rasitteet on hylätty."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000106&posting=22000000009680027Tuon linkin tekstiä ei jaksa luke kukaan. Ja toisekseen pääomanliikkeet vapautettiin suomessa jo kauan ennen EU:hun liittymistä.
- se merkitsee
Se merkitsee yksinkertaisesti sitä, että voit vapaasti siirtää rahaa (pääomaa) maasta toiseen ja toisessa maassa syntyneet voitot takaisin tänne.
Kukaan ei välillä saa sosialisoida ( verottaa ) niitä ...
Suomessahan tämä omaisuuden siirto ei toteudu vaikka se on yksi EU:n perussopimuksen peruspykäliä.
Esim. jos olet ostanut toisessa maassa auton, niin et voi vapaasti sitä siirtää verottomasti Suomeen, eli voit siirtää kaiken muun omaisuutesi verotomasti mutta et jostakin syytä autoa.
Voit siirtää veneen, lentokoneen, mopon, skootterin, polkupyörän, mönkijän, traktorin, kaivinkoneen, jne. ... mutta jos tuot auton niin sinua verotetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519