Asiallisia kysymyksiä Sakramenteista vapaakirkolle ja miksei myös Helluntailaisille. Tämä on siis vain pelkkä kysymys. Uteliaisuuttani kysyn tätä, kun tietysti ihmettelen näitä eroja ja ymmärryksiä.
Monissa eri kirkoissa kutsutaan kastetta ja ehtoollista sakramenteiksi, siksi, koska niissä on Jumalan sana ja asetus maallisten aineiden kanssa, "vesi, kasteessa ja viini ja leipä ehtoollisessa". ---Mm. kasteessa ei väitetä veden antavan itsessään yhtään mitään, jos se erotetaan sanasta, mutta yhdessä sanan kautta, se antaa mitä lupaakin, uskolla omistetavaksi. Monien kirkkojen mukaan siis sekä sanalla, että kasteen yhteydessä olevalla sanalla on uudestisynnyttävä voima.
Kysymykseni kuuluu, että eikös kasteessa sana anna mitä lupaakin, jos sen uskolla omistaa? Otan tähän vaikka kolme kohtaa lonkalta, jotka ovat ymmärretty kristilliseksi kasteeksi ja mitä se tekstien mukaan antaa ja lupaa:
Ensimmäinen kohta: Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa myös olette hänen kanssaan herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".
Toinen kohta: apt.2:38 Pietari sanoi heille: "(TEHKÄÄ PARANNUS) Muuttakaa mielenne ja tulkoon jokainen teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksiantamiseksi, niin saatte Pyhän Hengen lahjan"
kolmas kohta: apt.22:16 Nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi Herran nimeä, ota kaste ja pese pois syntisi.'
Ja neljäs : kohta: Gal.3: 26 "Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet".
Sakramenteissa oleva sana
13
<50
Vastaukset 13
- Anonyymi00002UUSI
Tiedätkä ja onko sinulla mitään käsitystä, koska Jeesus haudattiin ja koska Hän ylösnousi? Jos tekee jotain toisen kanssasamaa aikaan yhdessä, niin pitää olla samassa paikassa ja samaaan aikaan, ymmärrätkö?
- Anonyymi00003UUSI
Sana opettaa- PYHÄN HENGEN kautta- sijaisuhrin pelastuksesta, joka tuo hyvän omantunnon, sekä uskomalla liiton.
JA Jeesuksen seuraaminen, Hänen askeleissa- halun siihen, on omistautumista kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta ja liittymään Herran kansaan.
Siten kaste- puhuu jo NOOAN ajasta, jossa pahuus lisääntyi maanpäällä ja Jumala Luojana otti maailman tuomiolle, eli ohjeisti Nooaa rakentamaan arkkia- sekä pelastus myös eläinkunnalle, sitten heille, jotka ovat arkissa.
NOOA - saarnasi ja myös ARKIN rakentaminenkin - uskossa - oli saarnaa. mutta pahuus ja omavaltaistuin maailmassa -päättää omasta itsestä, tekemättä mielenmuutosta, johti lopputulokseen, missä arkinoven JUMALA sulki- vedenlähteet avautuivat ja tuli hauta.
Vesi hautasi- tappoi- hukutti jumalattomuuden, tuli sieluille tuomio.
Se on vertauskuvallinen- viimeiseen tuomioon, jossa helvetintuli tappaa syntiä tekevät sielut.
NYT arkki on Kristus- Sanan saarna kutsuu pelastukseen sisälle, ettei synnin palkka- tapa sielua viimeisellä tuomiolla.
PELASTUS on JUMALAN TYÖ - PYHÄ HENKI kirkastaa- Golgatan sanomallisuuden kautta- hyvän ja pahanvälisen taistelun.
Ristin kummallakin puolen oli ryöväri, sen sanoman luemme Raamatusta ja toinen uskoi- ja pyysi- MUISTA minua kun tulet Valtakuntaasi.
Eli Herran kansa tulee uskon kautta- Valtakuntaan, eli on Herran kansaa- HERRALLA ei ole pakkoliittolaisia, vaan uskomassa olevia.
KUN sinä suullasi tunnustat Minut Herraksesi- Minä tunnustan sinut ISÄNI edessä. Eli pelastus on ehdollinen.
Näin ihminen kuulee Sanan- tietää iankaikkisen elämän armolahjan, saa lahjaksi pelastuksen, Vapahtajalta. se on täytetty.
on halullinen pelastukseen sisälle, Golgatan veri pesee veriruskeatkin synnit villanvalkoiseksi- so. Jumalan työ meissä.
ja tulee halullisuus pelastua, eikä hukkua helvetin tuleen.
Täten kasteen hauta on julistus- vanha Aadam esikuvallisesti haudataan ja saa nousta Kristuksessa - Hän on Uusi Adam ja siksi Hänessä Pyhän HENGEN kautta nousee uusi luomus- kilvoittelemaan päivän opetuslapsena hyvässä omassatunnossa kaitaa tietä elämään sisälle.
hän kastettava omalla suun tunnustuksella, hyvän omantunnon kautta voi tunnustaa- JEESUS KRISTUS ON HERRA . jo tässä elämässä.
HÄN pääsee pelastuksen arkkiin, ja armolahja on iankaikkinen elämä.
Eli vedellä on sanoma- se hukuttaa ja tappaa, ellei iankaikkisen elämän armolahan saamiseen ole uskoa- täytettyyn työhön.
vesi pesi synnin maailmasta- ja arkki pelasti kahdeksan henkeä.
helvetin tuli polttaa ja tappaa syntiä tekevän sielun ja on iankaikkisesti kuollut- palanut tuhkaksi- tallottavaksi.
ja Herran omat tallovat- maan tuhkaa- ja ovat saaneet iankaikkisen elämän ja taivaassa on halullisten seurakunta- Jumalan työnä ja he laulavat lasimerellä- Mooseksen ja Karitsan virttä.
Kristillinen kaste- on uskovaisuuden kaste- jossa hyvän omantunnon liitossa ollaan YLKÄÄMME - USKOEN kilvoituksen tiellä.
Eilinen on mennyt- huomista ei ole, ja tänään auttaa HERRA.
KASTE VESI ei pelasta- ilman Golgatan sovintoverta- vesi hukuttaa- veri antaa elämän.
Hän on elämänleipä, Hänen synnitön- happamaton. hapan on synnin kuva- mutta sovintoveri veri on muistoaterialla, julistaa elämää.
Herralla on YKSI KANSA- ja ELÄMÄNKIRJA kirjaa - ketkä ovat pelastuneet.
Suumme tunnustus- on uskon tulos, ja Valkeus on Jumalan Sana.- Anonyymi00004UUSI
ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin; älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
(Heb 10:24-31)
Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
(Mal 4:1-6) - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin; älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
(Heb 10:24-31)
Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
(Mal 4:1-6)Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut." Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
(Joh 6:26-29)
Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
(Joh 6:35-39)
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
(Joh 6:40) - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut." Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
(Joh 6:26-29)
Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
(Joh 6:35-39)
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
(Joh 6:40)Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. Minä olen elämän leipä.
(Joh 6:44-48)
Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta.
Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
(Joh 6:50-51)
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä,
että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
(2Ko 5:14-21) - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. Minä olen elämän leipä.
(Joh 6:44-48)
Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta.
Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
(Joh 6:50-51)
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä,
että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
(2Ko 5:14-21)Raamatussa oleva JUMALAN SANA on uskoon se avain ja suun tunnustus.
tähän se johtaa...
Jeesus Kristus on HERRA!
- Anonyymi00006UUSI
Aloittaja, ota silmiesi edestä pois luterilaiset lasit, niin näet mitä Sanaan on kirjoitettuna!
Sana varoittaa: Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Jeesusta ei pidä uudestaan ristiinnaulita eikä Jeesusta pidä uudestaan nostaa kuiolleista.
Kaikki on valmiina, koko pelastus on valmiina!
Sydämen uskolla tullaan Jumalalle kelpaaviksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
tällä (Jeesus) on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti,
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän
Täydelliseen pelastukseen ei pidä taikuuksia, se on sakramentit, lisätä!- Anonyymi00009UUSI
Sakranemtit ovat Jeesuksen asettamat toimmitukset joiden kautta Jumala toimii. Ne olvat osa alkuseurakuntaa
- Anonyymi00007UUSI
Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.- Anonyymi00010UUSI
Puhut omiasi, sakramentit ovat olleet kristillisen kirkon käytöss 2000 vuotta ja itse Jeesus ne asetti
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Puhut omiasi, sakramentit ovat olleet kristillisen kirkon käytöss 2000 vuotta ja itse Jeesus ne asetti
Sakranemtit ovat porttokirkon asettamat toimmitukset joiden kautta kirkko toimii. Ne ovat luopiokirkkoa
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sakranemtit ovat porttokirkon asettamat toimmitukset joiden kautta kirkko toimii. Ne ovat luopiokirkkoa
Ei vaan Jeesus ne asetti Raamatussa
- Anonyymi00013UUSI
Ei siinä raamatuita tarvita kun toisia herjataan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen452073- 791351
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔841351Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m151234Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t1291115Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.981032- 751010
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok160867Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast56792Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää62753Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen
Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t13739Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.87731- 45711
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25700- 150700
Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27698- 29693
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98682Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93657- 51637