Kuten useimmat ihmiset,
ainakin jollakin tasolla.
Eikä kaikista tule vain yhden
uskonnon seuraajia..
Kuten Bahai uskonnossa
Kaikki ne kootaan yhteen.
Mutta mitä ateismissa kootaan
Atomeja ? Miten voi elää ilman
edes että miettii onko elämä vain
pelkässä materiassa. Panteismissa
syntyy myös ymmärrys: luonto on
selvästi hyvin johdonmukainen ja kaunis. Joku hyvin perustava organisoi
Ei voi syntyä Simsalabim geometriaa
Tai siemen -> kasvi. Alkio -> ihminen
Mistä syntyy joillekin automaattisesti hengellisiä kysymyksiä. Enemmistölle.
Miksi ateistit eivät hengellisty ?
39
110
Vastaukset 39
- Anonyymi00001UUSI
Johtuu aivorakenteesta. Uskovaisilla on erillaiset aivot kuin ateisteilla.
Uskonharhaisten aivot ovat kärsineet lapsuudessa iskuvaurioita, esimerkiksi raamatulla on pläjöytetty liian monta kertaa päähän, isä heitellyt lasta ja ottanut kiinni vasta ensimmäisestä pompusta, pesäpallo- tai käsipallomaila heilahtanut väärään aikaan.
- Anonyymi00005UUSI
he-ma kirjoitti:
Uskonharhaisten aivot ovat kärsineet lapsuudessa iskuvaurioita, esimerkiksi raamatulla on pläjöytetty liian monta kertaa päähän, isä heitellyt lasta ja ottanut kiinni vasta ensimmäisestä pompusta, pesäpallo- tai käsipallomaila heilahtanut väärään aikaan.
Miten minulla onkin sellainen olo, etteivät ateistitkaan siltä ole välttyneet, jos kuvittelevat Jumalan löytyvän raamattukirjan kansien välistä?!
- Anonyymi00002UUSI
Ehkä se johtuu siitä, etteivät ateistit harrasta ihmissyöntiä?!
- Anonyymi00025UUSI
Mitä tarkoitat?
- Anonyymi00003UUSI
Ateismi ei estä ihmistä syventymästä. Se vain lähtee eri lähtökohdasta. Uskova voi kysyä: ”Mitä Jumala tarkoittaa tässä kaikessa?” Ateisti voi kysyä: ”Mitä tämä kaikki tarkoittaa ilman Jumalaa? Kun kaikki on jo valmiina." Molemmat voivat mennä kysymyksessään syvälle.
- Anonyymi00004UUSI
Voi olla tietysti myös hyvä - itse kunkin - ensin tarkastella koko jumalkäsitystään.
- Anonyymi00006UUSI
Usko ilman ajattelua voi muuttua täysin sokeaksi varmuudeksi.
Tämä on se ilmeinen vajakki-luokitus, vaatimus.
Tieto ilman filosofista pohdintaa voi jäädä pelkäksi tiedon keräämiseksi, joka perustuu
osaksi ateismiin.
Mutta silloin, kun usko ja kriittinen ajattelu käyvät vuoropuhelua, ihminen voi tutkia myös sitä, miksi hän uskoo.- Anonyymi00009UUSI
Uskoo mihin, mitä? Netin rakkaushuijariako, joka osaa imarrella ja luvata ummet ja lammet pelastukseksi?
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Uskoo mihin, mitä? Netin rakkaushuijariako, joka osaa imarrella ja luvata ummet ja lammet pelastukseksi?
Maailmanlaajuisesti olisi kiellettävä koko 'usko' -sanan käyttö.
- Anonyymi00007UUSI
Yksi Universumi -
Yhdet asukkaat
Yksi pilvenpiirtäjä-
Yhdet asukkaat.
Yksiössä. Suomalaisia. - Anonyymi00008UUSI
Steven Geer pohtii samoja;;
Mutta mitä tarkoittaa olla ihminen – pohjimmiltaan ihminen – pelkän biologisen määritelmän ulkopuolella? Syvin yhteenkuuluvuutemme ylittää rodun, kulttuurin, sukupuolen, ammatin, elämänroolit ja jopa älykkyyden tason tai tunne-elämänlaadun, sillä kaikki nämä piirteet vaihtelevat suuresti ihmisten välillä.
Ihmisten välisen yhteyden perusta on pikemminkin itse tietoisuus – kyky olla tietoisia, itseään tarkastelevia, älykkäitä ja tuntevia olentoja. Kaikki muut inhimilliset ominaisuudet kumpuavat tästä kaikkien ominaisuuksien alkulähteestä. Tietoinen älykkyys on se ydinolemus, josta kaikki muut inhimilliset ominaisuudet saavat alkunsa. Se on universaali ja pohjimmiltaan puhdas pohja, jolle ihmiselämän häikäisevä kirjo rakentuu.
Vankin, pysyvin ja kaiken ylittävä perusta ihmisten väliselle yhteydelle on siis itse tietoisuus, sillä me kaikki olemme tuntevia, tietoisia, itseämme tarkastelevia ja älykkäitä olentoja. Vaikka kaksi ihmistä tai kaksi kulttuuria olisivat kuinka erilaisia tahansa, tämä tietoisuuden perusta mahdollistaa yhteyden säilymisen; se on yksinkertaisin mutta samalla syvällisin yhteinen tekijä, joka yhdistää kaikki ihmiset.- Anonyymi00012UUSI
Kukahan on vetänyt jutun niin tieteellisesti pieleen, että tietoisuus on ihmisälyä?!
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kukahan on vetänyt jutun niin tieteellisesti pieleen, että tietoisuus on ihmisälyä?!
Tietoisuudella ei ole mitään tekemistä käsitteen 'olla tietoinen' kanssa.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tietoisuudella ei ole mitään tekemistä käsitteen 'olla tietoinen' kanssa.
Kuka tämä Steven Geer on, joka näin olisi puhunut, vai onko loppu omaa tulkintaasi?
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kuka tämä Steven Geer on, joka näin olisi puhunut, vai onko loppu omaa tulkintaasi?
En löydä tuolla nimellä, kuin erään professorin, joka on tämän vuoden tammikuussa tuomittu 13 vuodeksi vankilaan.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
En löydä tuolla nimellä, kuin erään professorin, joka on tämän vuoden tammikuussa tuomittu 13 vuodeksi vankilaan.
Löytyi, kyseessä väärä Geer, oikea liittyy ufoihin, eli hänellä lääkärinä ei oikeasti ole koulutusta 'tietoisuuteen', vaikka hän käyttää termiä, ja tämä selittää asian.
- Anonyymi00011UUSI
"Miksi ateistit eivät hengellisty ?"
Mitä tämä edes tarkoittaa?
"Kuten useimmat ihmiset,
ainakin jollakin tasolla."
Pitäisi saada tietää mitä tuo tarkoittaa ensin.
"Eikä kaikista tule vain yhden
uskonnon seuraajia.."
Äärimmäisen harvassa on henkilöitä, jotka kuuluvat usempaan kuin yhteen uskontoon. En ole elämässäni nähnyt yhtäkään sellaista.
Luuletko muuten kuinka ateismi olisi uskonnon vastakohta? Se ei ole sitä, vaan teismin vastakohta.
"Kuten Bahai uskonnossa
Kaikki ne kootaan yhteen."
Jaa.
"Mutta mitä ateismissa kootaan
Atomeja ?"
Näissä sinun kysymyksissä ja kommenteissa ei ole ollut järjen häivääkään.
Sille emme voi mitään jos et tiedä mitä ateismi tarkoittaa ja olet liian laiska vätys opettelemaan.
Se vain tuntuu äärimmäisen typerältä kun joku tulee uhoamaan asiasta josta ei tiedä edes alkeita.
"Miten voi elää ilman
edes että miettii onko elämä vain
pelkässä materiassa."
Kysytkö tätä nyt siis itseltäsi? Etkö itse siis ole miettinyt kuinka elämä on pelkässä materiassa?
Jos vain esitit kysymyksen väärinpäin, niin olen aikoinaan uskonut itse materian ulkopuolisuuteen. Mutta opiskeluni on osoittanut lopulta ettei sellaisesta ole näyttöä.
Tässäkään en tiedä mihin tarkalleen ottaen sinä uskot, kun näitä uskomuksia on paljon erilaisia. Tämä kertoo jo paljon väitteiden heikkoudesta.
"Panteismissa
syntyy myös ymmärrys: luonto on
selvästi hyvin johdonmukainen ja kaunis."
Panteismi on minusta täysin tarpeeton. Se kuluu juuri tähän "kivi on jumala" idioottimaisuuteen, jossa koko jumala on tarpeeton.
"Joku hyvin perustava organisoi
Ei voi syntyä Simsalabim geometriaa
Tai siemen -> kasvi. Alkio -> ihminen"
Tähän auttaa opiskelu. Ei tarvitse heitellä aukkojen jumalia kohtiin joita jo tiedetään. Sille ei kukaan voi mitään jos sinä olet laiska vätys.
Taas sinun kirjoitusasu on sekava.
"Mistä syntyy joillekin automaattisesti hengellisiä kysymyksiä. Enemmistölle."
Odotan sinun kertovan mitä nämä kysymykset ovat.
Tässä toit jo esille kuinka ilmeisesti jotenkin asia liittyy sinun tietämättömyyteesi, mutta en oikein saa kiinni miten se vastaisi yhtään mihinkään. Korvaako sinusta tämä hengellisyys jumalat vai mikä tässä oli idea?- Anonyymi00018UUSI
Olet jossain vaiheessa uskonut "materian ulkopuolisuuteen", mitä tämä tarkoittaa, ja mitä tarkoittaa, ettet enää usko materian ulkopuolisuuteen?
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Olet jossain vaiheessa uskonut "materian ulkopuolisuuteen", mitä tämä tarkoittaa, ja mitä tarkoittaa, ettet enää usko materian ulkopuolisuuteen?
Toinen kiehtova kysymys on, että mikä materiassa osoittaa, että "Jumala" on tarpeeton?
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Toinen kiehtova kysymys on, että mikä materiassa osoittaa, että "Jumala" on tarpeeton?
Tämä on kiehtova siinä mielessä, että itse Albert Einstein on todennut - materian tutkija - ettei Jumala heitä universumilla noppaa. Mitä arvelet Einsteinin tällä tarkoittaneen?
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tämä on kiehtova siinä mielessä, että itse Albert Einstein on todennut - materian tutkija - ettei Jumala heitä universumilla noppaa. Mitä arvelet Einsteinin tällä tarkoittaneen?
Mutta 'kivi' vertaus on mielenkiintoinen, mistä tulee mieleen Jeesuksen sanat: "Onnellinen se joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista, häntä varten on paratiisissa viisi puuta, jotka eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja joka ne tuntee, häntä kivetkin palvelevat".
Lauseen lopussa lukee vielä, ettei hän maista kuolemaa, mikä tietysti pohdituttaa, että mitä sitten kuolema on.
Mutta tämä on historian Jeesusta eikä uskonnon Jeesusta, joka uskontokuva on vääristelty. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Odotetaan nyt aloittajan vastauksia ensin ja sitten voidaan jatkaa asian kanssa. Tuntuu ettei näihin aloituksiin ikinä saa vastauksia muutenkaan.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Odotetaan nyt aloittajan vastauksia ensin ja sitten voidaan jatkaa asian kanssa. Tuntuu ettei näihin aloituksiin ikinä saa vastauksia muutenkaan.
Juu, eihän tätä voi keskusteluksi sanoa, jos tehdään vain väitteitä, joiden tarkennuksia kysyy, eikä sitten kukaan enää vastaakaan huutonsa perään.
- Anonyymi00017UUSI
Välihuom
Sorrey: lähdeviite
From Dr. Greer's paper: "One Universe - One People"
Yksi universumi- Anonyymi00021UUSI
Juu, lisäsin jo edelle, että löysin oikean, puhumasi henkilön joka on lääkäri.
- Anonyymi00022UUSI
Kaikki kuolevat joskus, mutta kaikki eivät saa syöpää.
- Anonyymi00024UUSI
Monella menee käsitteet hengellisyys ja henkisyys sekaisin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Henkisyys
https://fi.wikipedia.org/wiki/Henkisyys_ja_hengellisyys- Anonyymi00034UUSI
Kannattaisi ihan ensiksi miettiä, että mihin ideaan kumpaakaan tunkee, jos se perustuu pahuuteen.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kannattaisi ihan ensiksi miettiä, että mihin ideaan kumpaakaan tunkee, jos se perustuu pahuuteen.
Miksi minkään pitäisi perustua pahuuteen? Mitä se edes tarkoittaa?
- Anonyymi00026UUSI
Kaikki Fundamentaalit
Hengästyvät
Omaan touhotukseensa
Liika on liikaa- Anonyymi00035UUSI
Jos unkonnossa palvotaan Jumalaa kuoliaaksi kidutettuna, kirottuna kiroukseksi ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, niin kiinnostaisi, että miten teet tästä epäfundamentalistista?
- Anonyymi00027UUSI
Arvelen niin, että joiltakin ihmisiltä sielu on tärvelty hakkaamalla raamattua päin pläsiä.
Helvetti odottaa, jumala tuomitsee, ikuinen kadotus, jumala näkee kaiken.
Syyllisyyden istuttaminen on aika tuhoisaa ihmisen mielelle.
Itse olen ateisti ja about buddhalainen, korostan about.
Olihan se ihan kauheeta ( olin 7v), kun ope sanoi , että kaikki ihmiset ovat syntyessään, lapsetkin, syntisiä, ja sen vuoksi joku mies tapettiin kiduttamalla ristillä.
Eihän siinä ole mitään järkeä!- Anonyymi00032UUSI
Eikä se edelleenkään ole edes Jumala.
- Anonyymi00029UUSI
Se on idiotismia parhaimmillaan.
- Anonyymi00031UUSI
Putinin ja Venäjän ortodoksisen kirkon suhteet on vankalla pohjalla.
Venäjän ortodoksinen kirkko ja sen johtaja patriarkka Kirill tukevat julkisesti ja avoimesti Venäjän hyökkäyssotaa.
Kirkon johto on jopa virallisissa asiakirjoissaan linjannut hyökkäyksen olevan luonteeltaan "pyhä sota".
Kristityn Trumpin sotatähtäimessä on nyt "vääräuskoisten" Iran.
Kristityn Bushin aikaan se oli Irak, sen kansan johtajalle pidettiin hirttäjäiset.
Raamattuun perustuvien uskontokuntien jäsenten mielissä asuu hulluus, -nimittäin sotahulluus.- Anonyymi00036UUSI
Putin on Jumalan mies!
- Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Putin on Jumalan mies!
Minkä Jumalan?
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Minkä Jumalan?
Senkö, joka uhkailee helvettiin laittamisella, ellei sille palvo uhriksi Jeesusta, joka opetti Israelin hyvästä Jumalasta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa461095Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83887- 164877
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105824Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29775Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒197700Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93697Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40653- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu118563Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12535Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as9531On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510- 39485
- 76481
- 57475
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 55467