Kolmen vuoden aikana tavallisilta suomalaisilta. Sen sijaan rikkaiden ostovoima on kasvanut yli 10 prosenttia.
Kenenköhän etu on eriarvoisuuden kasvu Suomessa? Katseet lienee käännettävä itärajan tuolle puolen.
https://www.hs.fi/visio/art-2000012230956.html
Riikka runnoo: ostovoima pudonnut 5,4 prosenttia
41
90
Vastaukset 41
- Anonyymi00001UUSI
Äärioikeistolainen hallitus yhdessä käsikassaroidensa kanssa halusi rikastuttaa rikkaita ja köyhdyttää köyhiä. Onnistui siinä tavoitteeessa loistavasti. Onneksi tämä oligarkkiporukka ei ole seuraavassa hallituksessa.
- Anonyymi00020UUSI
ja tää on vasta alkua...
nyt on aika lopettaa kokoomuspersujen hullu-hallitus - Anonyymi00039UUSI
Isotuloiset käärivät hyödyn talouden noususta – Katso, kuulutko voittajiin vai häviäjiin
Suomalaisten ostovoiman kasvu on jakautunut jyrkästi sen mukaan, miten tulot ovat kehittyneet.
Tutkimuslaitos Laboren selvitys kertoo pienituloisten ostovoiman heikentyneen kolmessa vuodessa 5,4 prosenttia.
Suurituloisimpien ostovoima on puolestaan kasvanut samassa ajassa 10,8 prosenttia. - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Isotuloiset käärivät hyödyn talouden noususta – Katso, kuulutko voittajiin vai häviäjiin
Suomalaisten ostovoiman kasvu on jakautunut jyrkästi sen mukaan, miten tulot ovat kehittyneet.
Tutkimuslaitos Laboren selvitys kertoo pienituloisten ostovoiman heikentyneen kolmessa vuodessa 5,4 prosenttia.
Suurituloisimpien ostovoima on puolestaan kasvanut samassa ajassa 10,8 prosenttia.Vain vahvoista välittävä OrpoPurra-Suomi.
- Anonyymi00002UUSI
Tuloerot kasvaneet siis melkoisesti.
- Anonyymi00003UUSI
”Vastaavaa ei ole Suomessa ennen nähty.”
- Anonyymi00004UUSI
Köyhiltä leikkaaminen ei meille käy!
Terveisin,
Euron Bensa- Anonyymi00005UUSI
"Rahaa on", kuittaa.
- Anonyymi00006UUSI
Normipersuilua.
- Anonyymi00007UUSI
Marin jo ennen edellisiä eduskuntavaaleja varoitti sinimustan hallituksen tuhoisasta vaikutuksesta kansalaisiin.
- Anonyymi00008UUSI
Menkää töihin!
- Anonyymi00009UUSI
Jos äänestätte persuja keväällä niin euron kalja on hyvin mahdollinen. Terkuin Bergpommi ja Puoluetoimisto!
- Anonyymi00015UUSI
Euro on sopiva hinta niin bensiinistä, kaljapurkista kuin maitotölkistäkin.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Euro on sopiva hinta niin bensiinistä, kaljapurkista kuin maitotölkistäkin.
Riikalle kuitenkin 800 euron samppanjaa.
- Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Riikalle kuitenkin 800 euron samppanjaa.
Ministeriviinat maksaa hieman enemmän kuin hallintoalamaisten kurat.
- Anonyymi00010UUSI
Tuotteen jos toisenkin hinta on noussut muutamassa vuodessa 50–400 prosenttia. Kyllä se tuntuu etenkin niillä, joiden tuloista iso osa menee pelkästään päivittäistavaroihin.
- Anonyymi00011UUSI
Nuohan kompensoituu jo pelkästään euron bensaa tankkaamalla 😂
- Anonyymi00012UUSI
Ei valittamista, ostovoimaa on.
- Anonyymi00013UUSI
Ostovoima on uus joulu!
- Anonyymi00014UUSI
Ne on parhait joilta löytyy ostovoimaa, muut on vaan rupista jämäjengiä.
- Anonyymi00016UUSI
Persujen haikailemaan 1800-luvun luokkayhteiskuntaan ollaan matkalla. Maakuopissa naiset ovat nyrkin ja persun välissä.
- Anonyymi00023UUSI
pitäähän se jokin roti olla
- Anonyymi00017UUSI
Kyllä oikeistohallitus kusettaa kansaa ja Persut etupäässä?
- Anonyymi00022UUSI
teitä köyhiä viedään kuin litran mittaa
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
teitä köyhiä viedään kuin litran mittaa
Nyt kyllä ahistaa. Köyttäkään ole varaa ostaa.
- Anonyymi00018UUSI
Rikkaat ne rahalla retostelee. Köyhän ei tarvitse sortua moiseen brassailuun.
- Anonyymi00021UUSI
näin on, köyhä pureskelee vaan kynsiään kun on nälkä ja vituttaa
- Anonyymi00019UUSI
Tuossa on vielä linkki analyysiin https://labore.fi/wp-content/uploads/2026/09/Analyysi-9-1.pdf
- Anonyymi00024UUSI
oikein linkki ja kaikki vau
- Anonyymi00025UUSI
jos mä voitan lotossa päävoiton, ostan tuhat litraa bensaa ja myyn sitä pimeesti eurolla litra, sitten loppuu se valittaminen.
tervisin persu - Anonyymi00026UUSI
Rikkailta kyllä putoaa murusia köyhillekin.
- Anonyymi00027UUSI
Mikä tässä on hupaisinta ja herrrrliinikin yrittää sumuttaa
+ 10,8 %, päitä noin 200 000 maksimissaan
- 5,4 %, pääluku aivan toisella tasolla, 2 miljoonaa !!!
Muistakaa sopulit äänestää porrrrvaria, se on muodikasta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18144944/shokki-uutinen--100-tuh-rikkainta-kahmi-itselleen-yli--puolet-palkka-potista-!
t. haans.sea - Anonyymi00028UUSI
Ainakin meidän hyvätuloisten etu. Voin omalta osaltanikin sanoa rahalle että come to daddy, vielä mahtuu pankkitileille!
- Anonyymi00029UUSI
Menkää köyhät töihin, niin ostovoimanne kasvaa. Tukiin ei riitä lisää rahaa. Ketään ei kielletä lisäämään tulojaan myös yrittäjyydellä.
- Anonyymi00030UUSI
Kuka kustantaa ne kaikki yhteiskunnan ilmaiset palvelut? Jos kaljan ja tupakan ostovoima on vähentynyt, niin voi voi.
- Anonyymi00031UUSI
Rikkaiden verotus on Suomessa liian löysää. Ne pitää verottaa keskituloisiksi.
- Anonyymi00032UUSI
Antti ja Minja antaa teille heti 25 % lisää ja ottaa ne tyhmiltä rikkailta. Ette tarvitse edes kylkeä kääntää.
- Anonyymi00035UUSI
Hyvä homma. Saa ottaa minun puolestani enemmänkin, esim. 90 prosenttia. Jokaiselle riittää 2 tonnia nettona kuukaudessa. Enempää ei tarvitse kuikaan.
- Anonyymi00033UUSI
Riikka hoitaa...
- Anonyymi00036UUSI
Ihmisiä on eriarvoistettu hallituksen toimin voimakkaasti viime vuodet .
- Anonyymi00041UUSI
Ihmiset ovat erilaisia. Käytännössä vain identtiset kaksoset ovat suurinpiirtein samanlaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25848Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää68845- 160818
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.104784Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks38602- 22602
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78500Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12475- 39475
- 57465
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111465- 73461
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437