Vuonna 385 jaa. käytiin nefiläisten ja lamanilaisten välillä taistelu Kumoran kukkulalla. Tuossa taistelussa nefiläiset tuhottiin täydellisesti ottamatta lukuun muutamia harvoja. Tuohon sotaan yllyttäjinä oli 7 nefiläistä sotapäällikköä 130000 tuhannen joukkoineen. Loput nefiläiset 490000 olivat pakotettuja lähtemään tuohon sotaan.
Jeesus ennusti 3 Nefi 27;32 Mutta katso, neljäs sukupolvi tästä sukupolvesta lukien minua murehduttaa, sillä sen saa vangikseen itse hän (Lucifer), joka kahlitsee tuon (Kain) kadotuksen lapsen;
Lamanilaiset (noin 2 miljoonaa) surmasivat kaikki nefiläiset ottamatta lukuun 24 nefiläistä ja 5 nefiläistä jotka olivat päässeet pakenemaan etelänpuoleisiin maihin sekä yhtä nefiläistä joka oli karannut lamanilaisten puolelle. Lamanilaiset eivät surmanneet Mormonia vuonna 385 jKr (Mormonin kirja,Mormon 8 luku jae 3) vaan hän haavoittui käsivarteen (olkapäähän). Mormon kuoli vuonna 387 jaa.
Kahdestakymmenestäneljästä nefiläisestä jotka jäivät henkiin Mormonin kanssa, lamanilaiset surmasivat myöhemmin 5.
Joseph Smith opetti jo 21.09.1823 että hänelle ilmestyi tuolloin Mormonin poika Moroni: Kaksi näistä sotapäälliköistä jotka johdattivat nefiläisiä tuhoon vuonna 385 jaa. eli myöhemmin vuonna 1829 jaa. jolloin he olivat mukana Mormonin kirjan alkuun saattamisessa.
He onnistuivat saamaan Joseph Smithin liittämään Mormonin kirjaan, että hänelle ilmestynyt Moroni oli elänyt aikaisemmin Mormonin poika Moronina (he tiesivät että Joseph Smithille ilmestynyt Moroni eli aikaisemmin Nefin kansaa hallinneena Moronina noin 70 eaa. mutta väittivät kivenkovaan Joseph Smithille että tuo Moroni oli Mormonin poika Moroni eksyttääkseen ja muuttaakseen yhden tärkeimmistä kirkkauden ilmoituksista joita piti ilmoitettaman evankeliumin palautuksessa), vaikka Moroni joka ilmestyi Joseph Smith nuoremmalle oli nefin kansan johtajana noin 74 eaa. hallinnut Moroni
Kumoran tapahtumat vuoteen 1829
6
<50
Vastaukset 6
Veep, veep, isopyörä ja sen kiilahihna falskaa nyt pahasti, stefakin vuotaa harmaata ainetta.
Nyt pian tilaamaan aika päälääkäriltä, se antaa dropit joilla harhaisuus saadaan hallittua. Intevention aika viran- tai muilta omaisilta.- Anonyymi00001
Mormon kuoli vuonna 387 jaa.
Nyt olisi tärkeää saada tietää, kuoliko Mormon luonnollisen kuoleman vai tuon haavan jälkiseurauksiin vai surmasivatko lamanilaiset hänet, kuten hänen poikansa Moroni sanoo että "Ja myös minun isäni he tappoivat" (Mormon 8;3)?
Olisivatko lamanilaiset surmanneet taivaallisen esisisänsä, koska Mormon oli myös lamanilaisten (taivaallinen) esisisä?
142> vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän 142 vuorokauden jälkeen ennen kuudennen luomiskauden loppua) olemassaoloon tuli persoona (mies), Chamuel (hän ei ollut enkeli vaikka joissakin lähteissä niin annetaan ymmärtää), ihmiskunnan esi-isä taivaassa (Veda-kirjallisuudessa nimellä ”Vayu” eli ”Pavana”, tuulen jumala). Chamuel tunnetaan myöhemmin Raamatussa Saulus Tarsolaisena eli apostoli Paavalina. Apostoli Paavali eli myös uudella mantereella nimellä Mormon <325-387 jaa., josta Mormonin kirja on saanut nimensä. - Anonyymi00002
Mormon on myös sinun taivaallinen esisisäsi:
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mormon on myös sinun taivaallinen esisisäsi:
Viipotin viipottaa, päälääkäri auttaa!
- Anonyymi00003UUSI
he-ma kirjoitti:
Viipotin viipottaa, päälääkäri auttaa!
Jesaja 55:8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
55:9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Ihmiskunnan toinen jäsen taivaassa oli Zadkiel eli Joseph Smith nuorempi.
<139 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän ennen 139 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua) tuli olemassaoloon ihmiskunnan toinen jäsen (mies), joka ei myöskään ollut enkeli ja jonka nimi taivaassa oli Zadkiel (Prayer).
Hän syntyi myöhemmin Jaakobin eli Israelin poikana Joosefina (Jaakob sai Joosefin ollessaan 113-vuotias) jonka vaimo oli Onin papin Poti-Feran tytär Asenati ja sitä myöhemmin Hilkian poikana Jeremiana, Jeremian kirjan päähenkilönä Raamatussa ja vielä myöhemmin 1150-1200 luvulla jaa. Englannissa eläneena Allan Clarena (Alan a Dale) jonka vaimo Elisabeth Fitzhenry/Alwine oli 144000:n 4:s jäsen, sekä vielä myöhemmin hän syntyi 29.12.1805 jaa. Sharonissa, Vermontin osavaltiossa, Usa:ssa Joseph Smith nuorempana, MAP-kirkon perustajana.
Sadut satuina!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1042255Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411514Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381094Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321048- 101993
- 82866
- 80777
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53777Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain45768Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215764- 93739
- 52714
- 40686
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79658Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.28546- 55527
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14500- 36495
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28482Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S25446