Matteus 16:27-28
'Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."'
Tätä näkyy heiteltävän toisinaan täällä siinä tarkoituksessa, että Jeesuksen väitetään erehtyneen. Tässä pätee Jeesuksen sanat:
Matteus 22:29
'Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. '
Mutta miten Jeesuksen sanat Matteus 16:27-28 sitten pitävät paikkansa?
Matteus 17:1-2
'Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo. '
Jeesus vei Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen vuorelle. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään. Hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko ja hänen vaatteensa olivat valkoiset kuin valo. Katsokaa miten Ilmestyskirja kuvaa Jeesusta:
Ilmestyskirja 1:16
'... ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa. '
Ja näin Jeesus kuvailee itseään:
Ilmestyskirja 1:17-18
'"Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. '
Ilmestys jonka Pietari, Jaakob ja Johannes todistivat, oli Herra Jeesus valtakuntansa Kuninkaana. He näkivät "Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan". He kurkistivat iankaikkisuuten ja samalla tulevaisuuteen.
Uskoton ei tietenkään voi eikä halua tähän uskoa, että Jumala voi viedä ihmisen katsomaan tulevaisuutta, mutta niin Jeesus tässä teki.
Johannes 3:13
'Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. '
Heprealaiskirje 13:8
' Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. '
Johannes 1:1-3
' Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. '
Johannes 1:14
' Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. '
Oliko Jeesus väärässä?
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi00001UUSI
Kyllä tuo on puhtaasti uskon asia ja toivoksi joka ei ikinä toteudu tarkoitettu. Raamatun teemat ovat monet.
0 pyhyys
1 rakkaus
2 toivo
3 usko
4 oikeus
5 armo
6 totuus
7 rauha
8 lohdutus
Raamattu on rikkaiden kirja joka sisältää lakeja ja sääntöjä joiden avulla köyhät pidetään kurissa. Rikkaat itse eivät noista säännöistä piittaa. Kaikki Raamatun lupaukset ovat toiveajattelua.
Uskonto on hyvin monipuolinen kuitenkin. Pyhä teos on uskon ja toivon perustamisen lisäksi myös yhteiskuntasopimus omaa aikaansa varten. Sekä lasten opettaminen, kielen Perussanasto jne.
Jumalan pojat noita teoksia aikansa kuluksi väsää. Itse Jumala on kaikille tuntematon ikuisesti. Maailma annettiin Jumalan poikien haltuun. Eikä ne ole kovin luotettavia. - Anonyymi00002UUSI
Vielä kehoitus uskoville veljille: jos näette, että tässä vastataan "vaikeaa" Raamatun kohtaan, niin jos teillä on itsellä jokin Raamatun kohta jota ette ymmärrä, rukoilkaa Jumalalta, että saisitte ymmärryksen. Hän avaa ymmärryksemme käsittämään asioita joita ihmisen oma ymmärrys ei voi käsittää.
- Anonyymi00003UUSI
Ymmärrän jokseenkin kaiken: valehtelua, turhaa tarinaa, joutavia lupauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa731764- 251266
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341142Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134944Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77672
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo201645On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 59515
- 36494
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 23453
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398