Apostolien teot 1
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme."
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
Amen
Juudaksen tilalle valitaan Mattias
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Tässä TOTUUS!
- Anonyymi00002
Mitä sitten?
Onko se joku jankuttavan harhaopin lähtölaukaus. - Anonyymi00003
Jumalan sana on totuus. Aloitus on Jumalan sanaa.
- Anonyymi00004
Tuo on totta mutta Paavali oli paras. Hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti mutta siitä huolimatta hänen kirjeensä on jalointa antia uuden testamentin Rakkauden evankeliumiin liittyen.
Sen voi toki kiistää mutta silti se on totuus mistä on turha alkaa väittelemään. Jokaisella on oma näkökulma asiaan samoin kuin oma totuus asian suhteen.
Raamatun tekstien mukaan mukaan hän ei koskaan ilmaissut tavanneensa Jeesusta hän antoi vain ihmisten ymmärtää niin ja tämä on se vale mistä Paavalia on syytetty. Tämä on mitä ilmeisemmin se asia mitä hän pohti Roomalaiskirjeessä jonka jakeissa hän todisti valheensa edistäneen Jumalan sanan levittämistä.
Tämä on myös asia mitä emme koskaan saat tietää absoluuttisen totuuden osalta joten tästäkään asiasta on aivan turha aloittaa suurempaa väittelyä ja kiistaa koska asia on lopulta täysin merkityksetön Jumalan sanan ja sen opetuksen ja ymmärtämisen suhteen.
Kaikkien Paavalin kirjeiden ja opetuksen takia ja ilman hänen tekojaan kristinusko ei olisi levinnyt niihin mittasuhteisiin missä se nyt on vaikka hänen olemus herättää ristiriitaisia tunteita verrattuna niihin kahteentoista alkuperäiseen apostoliin joista yksi petti Jeesuksen.
Se kolmastoista joka valittiin ihmisten päätöksellä vanhan liiton tapojen mukaan ei myöskään ollut yksi alkuperäistä vaan se oli ihmisten päätösten tulos sekin on syytä muistaa ihmisten arvokkuutta mitatessa mikäli se ylipäätänsä on tarpeellista.
Status ei määrittele vaan teot ja jaloimmat teot ovat ne jotka tulevat rakkaudesta muita ihmisiä kohtaan ja kaikki se kumpuaa Jumalasta mikä on rakkauden alkulähde.
Paavali on rakkautensa ansainnut ja voimme olla kiitollisia hänen työstään lukiessamme puhdasta Rakkauden evankeliumia Paavalin ja muiden apostolien kirjeiden kautta sekä muita uuden testamentin kirjoja lukien.
Rakkautta ja Jeesuksen opettamaa Rakkauden evankeliumia kaikille sitä haluaville tarjoaa vain Raamatun Uusi Testamentti sanan puhtaimmassa muodossa. Vaikka Apostoleja oli vain 12 alkuperäistä Apostoleja on yhä keskuudessamme ja he julistavat oikeaa Rakkauden evankeliumia ja he ovat niitä joista kumpuaa rakkaus eikä viha muita ihmisiä kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3051195Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan71845Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61783- 120663
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38652Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt41646- 50596
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49565Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94535- 45527
- 32511
- 35508
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48505Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain78463Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437- 77432
- 19427
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9426Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21401En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o26384