Tulipa mieleen että jos kerta Jeesus sovitti syntini minun puolestani ristillä, niin minähän olen sitten synnitön ihminen. Jos taas olen siitä huolimatta synnitön, niin se tarkoittaa että Jeesus ei sovittanut syntejäni ja hän kuoli turhaan.
Jeesuksen funktio tuntuu siis olevan vaan välikätenä toimiminen, ennen Jeesusta ihmisellä oli suora yhteys Jumalaan. Kyseessä on taivaallista byrokratiaa.
Jeesus kuoli turhaan?
28
62
Vastaukset 28
- Anonyymi00001UUSI
*siitä huolimatta syntinen...
- Anonyymi00002UUSI
Jeesus ei kuollut. Hän vain teeskenteli.
Siksi kukaan uskovainen ei ole saanutkaan
syntejään anteeksi. He joutuvat Helvataan.- Anonyymi00009UUSI
Jeesus ei ole tehnyt juutalaisten syntioppia, vaan hän on sen uhri.
- Anonyymi00003UUSI
jos ei usko aku ankkaa ei pääse ankkalinnaan
- Anonyymi00011UUSI
Ja jos uskoo juutalaisia, niin pääsee helvettiin.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
= Kristinusko
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Juutalaisilla on kivoja lomakohteita.
- Anonyymi00004UUSI
Jokuhan täällä jatkuvasti paasaa, että kaikki päätyvät taivaaseen.
- Anonyymi00008UUSI
Koko tarinassa - siis uskonnossa - ei ole mitään taivasta, se mitä uskonnossa opetetaan, mikä on kristinuskoa, löytyy wikipediasivu Augsburgin tunnustus. Kertokaa minullekin, jos löydätte sieltä taivaan.
- Anonyymi00005UUSI
Pitäis vain ehtiä sitä syntiä tekemään ettei toine kuallu turhanpäittes.
- Anonyymi00013UUSI
Ei sitä tehdä - sehän on ihmisen ominaisuus perisyntivalheella.
- Anonyymi00015UUSI
Ei ihmistä voi koskaan pitää synnittömänä. Se on siellä
takaraivossa, vaikka vain
Snäll utmärkt- hiukkasena
mutta vaatii hankalia olosuhteita
että päivittyy käyttöön. Ja
Huonoa mieltä. - Anonyymi00016UUSI
Viestiä johon olin vastaamassa, näkyy poistetun, tai sitten en enää tunnista sitä täältä.
"kuoleman jälkeistä elämää ei ole" sanot, mutta en ole siitä samaa mieltä kanssasi, eikä sinun tarvitse minun kanssani samaa mieltä.
Olen luterilaiseksi syntynyt mutta en ole uskovainen.
Tuonpuoleiseen elämään ja uudelleensyntymiseen olen aina uskonut, milteipä jo pienestä pitäen.
Uskonnolla sen kanssa ei ole mitään tekemistä, eivätkä vanhempani puhuneet ikinä sanallakaan uskonnosta.
Jo aivan pienenä näin ihmisiä, joita muut eivät nähneet.
He olivat aina ystävällisiä ja muuttaessamme jäivät aina sinne, missä olin ne nähnytkin.
Vanhempani eivät tietenkään puheitani heistä uskonut. Äitini jopa niistä puheistani todella suuttui, joten lopetin niistä muille kertomasta.
Vanhempi ollessani, kertoi hänen oma äitinsä minulle, kuinka sota-aikana oli hänet, hänen yksin asuessaan ja nukkuessaan, herättänyt hänen yksi serkuistaan keskellä yötä, jonka piti olla rintamalla.
Ovi oli ollut lukittuna mutta siinä hän vain oli seissyt, mummiani katsoen.
Oli sanonut tulleensa hyvästelemään mummiani, serkkuaan, äitini äitiä ja sitten oli vain kadonnut.
Vähän sen jälkeen oli tullut viesti hänen serkkunsa vanhemmille, että heidän poikansa oli kaatunut rintamalla.
Mummini uskoi minun kertomuksiani näkemisistäni, muttei kysellyt niistä koskaan mitään, jos en sitten itse kertonut. Enkä olisi voinut kertoakaan, koska muutimme toiselle puolen Suomea ja vain harvoin häntä näin.
Myöhemmin jo vanhana ymmärsin, ettei hän koskaan ollut minusta pitänyt, kuten veljestäni, kuten ei oma äitinikään.
Sain äitini kuoltua valokuvia heidän sukulaisistaan, jotka antoivat minulle siihen selityksen, niin luulen. Mummini oli ollut elävän miehen leski, eivätkä olleet minkäänlaista yhteyttä toisiinsa eronsa pitäneet. Ei mummini, eikä äitini. Eivätkä myöskään ikinä tutustuttaneet minua isoisääni, jonka näköä minussa paljon oli.
Vuosien varrella koin kaikenlaista erikoista.
Minulle jotkut useat aikakaudet tuntuvat kotoisan tutuilta, kuten myöskin jotkut paikat ja varsinkin näkemäni kuvat eräästä länsirannikolla olevasta vanhasta pikkukylästä. Ihmiset 1800-1900 lukujen vaihteesta. Sekä aika kauan ennen sitä.
Jotenkin tuntuu, että olisin elänyt molemmat maailmansodat jollain lailla hyvinkin läheisesti.
Olin joitain vuosikymmeniä sitten melko pitkään kliinisesti kuolleena mutta saivat minut jälleen henkiin.
Sen aikana keskustelin jonkun "auktoriteetin" kanssa, joka yritti selittää minulle jotain sellaista, jota en ymmärtänyt siellä toisella puolen, enkä ymmärrä vielä nytkään, vuosikymmenien jälkeen.
Kristin- eikä mihinkään muuhunkaan uskoon se liittynyt millään tavoin.
Minun olisi pitänyt ymmärtää silloin jotain, jota en ymmärtänýt. Tehdä jotain, mutta en ymmärtänyt että mitä minun olisi pitänyt ymmärtää ja sen saamani ymmärryksen mukaan tulevaisuudessa sitten tehdä. Se tekeminen liittyi johonkin, jonkun asian selittämiseen muille, eli siis puhumiseen.
Jonkun valtavan pitkän ajan kestänyt tapahtuma muka olisi kestänyt vain hetken ajan, joka minun olisi pitänyt ymmärtää ja muillekin, en tiedä että keille, sitten ymmärrettävästi selittää, että noin se on.
Mutta kun en ymmärrä vieläkään siitä Sen, "Hänen?" puheestaan yhtään mitään, en vielä näiden monien vuosikymmenien jälkeen.
Mutta sen ymmärsin, että olin jo monet elämät elänyt, enkä vain tällä Telluksellamme, ja että eläisin vielä tämänkin "maallisen" elämäni jälkeen jossain ja kiertokulkuni jatkuisi, kuten myös muidenkin.
Mutta sen ymmärsin, että se varsinainen, oikea elämä oli siellä, ja nämä "maalliset elämät" vain kuin silmänräpäyksen kestäviä pikapyrähdyksiä täällä.
Kerran jollekin tästä vähän kerroin, mutta ei mennyt perille, enkä tätä ennen, mitä nyt tässä kirjoitin, ole kellekään kertonut.
Ajattelin monta kertaa mennä jonkun hypnotisoijan hypnotisoitavaksi, mutta kun en luota heihinkään. Mutta jos joskus kohtaan jonkun ammattihypnotisoijan, johon vuorenvarmasti voin luottaa, niin ilman muuta haluan selvitystä tähän asiaan.
Uskonnon kanssa tuolla kokemuksellani ei ollut mitään tekemistä, mutta johonkin Korkeampaan Voimaan se sai minut vahvemmin uskomaan.
Pikkupentuna (9-10 v.) olin uskonnosta kiinnostunut ja kävin vähän vajaan vuoden aikana joka sunnuntai kirkossa, mutta petyin niihin pappien epäuskottaviin höpötyksiin ja siihen minun "uskonelämäni" katkesi jo niin nuorena, ennenkuin oli ehtinyt alkaakaan.
Tätä tarinaani ei suurin osa teistä tule uskomaan, mutta totta se on, enkä välitä muiden mielipiteistä vähääkään. Tiedän itse, että tämän koin, ja että elämä tämän jälkeen jatkuu, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ihmisten keksimien, ja niissä esiintyvien ihmisten ja "jumalien" ja uskontojen kanssa.
Mutta jokainen saa uskoa aivan mitä itse haluaa.
Pää-asiana ihmisille pidän sitä, että muita ihmisiä on rakastettava, haluten heille vain hyvää! Samoin eläimiä on rakastettava! Kasvitkin tuntevat ja niillä on tietoisuus olemassa olostaan. Sen voi jokainen itse tutkia ja todeta, joillekin puhumalla.- Anonyymi00022UUSI
Sinulla on nyky, joka sekvästi perityy myös suvussa, se ei ole millään tavalla tieteen vastaista, eikä edes mikään pelkkä uskonasia.
Joillakin on näitä kykyjä enemmän, toisilla vähemmän, ja toisille ei lainkaan. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Sinulla on nyky, joka sekvästi perityy myös suvussa, se ei ole millään tavalla tieteen vastaista, eikä edes mikään pelkkä uskonasia.
Joillakin on näitä kykyjä enemmän, toisilla vähemmän, ja toisille ei lainkaan.Sinulla on KYKY, kirjoitusvirhe edellä, mutta en suosittelisi hypnotisointia, sen tulokset ovat vähän niin tai näin, ne eivät vastaa totuuksia, en tiedä olisiko joissakin silminnäkijätapauksessa apua penkoa muistikuvia.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Sinulla on KYKY, kirjoitusvirhe edellä, mutta en suosittelisi hypnotisointia, sen tulokset ovat vähän niin tai näin, ne eivät vastaa totuuksia, en tiedä olisiko joissakin silminnäkijätapauksessa apua penkoa muistikuvia.
"joissakin silminnäkijätapauksessa apua penkoa muistikuvia."
Tuota en ymmärrä. Tarkenna.
"perityy myös suvussa"
Tarkoitat mummiani? Äidin äitiäni? - Anonyymi00027UUSI
Pidin mummista, vaikka hän aina oli jotenkin poissaolevan tuntuinen, kaukainen minua kohtaan.
Isäni äitiä rakastin. Se oli molemminpuolista. Hän oli hyvä ihminen. Samoin isäni isä.
Äitini äiti antoi ymmärtää osaavansa loitsuja ja sellaisia "rangaistuksia, kostoja" hänelle pahoja ihmisiä kohtaan.
Yritti kerran niitä loitsujaan opettaa minullekin, kun sai tietää että minua joukolla kiusattiin koulussa. mutta en uskonut niihin, enkä välittänyt niitä edes mieleeni painaa.
Äitini kauhistui kun kerroin siitä hänelle. Mutta yritti kuitenkin saada minua uskomaan että hän itsekin niitä osaa. Äitini onkin sitten jo aivan eri tapaus. Hän vihasi minua ja sain joka päivä vähintään korvilleni syyttä ja miltei päivittäin häneltä selkääni. Pelkäsin häntä, enkä uskaltanut keskustella hänen kanssaan, kun yhtäkkiä saatoin jostain väärästä sanasta tai aivan harmittomasta 3-6 vuotiaan lapsen mielipiteestäni saada kämmenestä korvalle tai tukkapöllöä. Vain että olin jostain eri mieltä. Opin olemaan puhumatta hänelle jo alle kouluikäisenä. Hän oli väkivaltainen ja löi usein syyttä, myös isääni. Isäni sukulaisten silmissä hän osasi näytellä ja tätini pitivät häntä kuin pyhimyksenä. Asuimme kaukana toisistamme. Emmekä myöhemminkään niin kovin lähellä, isäni työn takia muutettua lähemmäksi. Sinne tänne ympäri Suomea muuttelin minäkin pentuna. En oikeastaan voi sanoa olevani kotoisin mistään. Sieltä täältä vain.
Narsisti, psykopaatti ja ties mitä äitini oli.
Mummini muuten taioillaan sai käsissäni jo vuosikaudet olleet syylät häviämään pois muutamassa päivässä. Asui silloin toisella puolen Suomea ja muutti eläkkeelle päästyään sitten samaan kaupunkiin missä me asuimme. Perässämme.
Kun hän oli niin sairas että tiesimme kuoleman olevan lähellä, kävin häntä vielä lomalla katsomassa, ja hän katseellaan ja olemuksellaan osoitti minulle sen, minkä ennen oli minulta pystynyt salaamaan, että milteipä vihasi minua, eikä aivan milteipä. En keksi siihen muuta selitystä kuin että muistutin niin paljon hänen entistä miestään, äitini isää.
Äitini kanssa kävi samoin, enkä hänen viimeisinä elinvuosinaan käynyt häntä katsomassa, enkä pitänyt häneen enää minkäänlaista yhteyttä. Enkä kadu vähääkään. Hän oli paha ihminen. Hunsvottiveljeäni hän elätti ja jumaloi, päinvastoin kuin minua, minua hän vihasi, ties miksi, ja siksi kai noiden pahojen ihmisten läheisyydestä muutin jo yli puolivuosisataa sitten kauas, kauas pois. Heidän hautajaisiinkaan en mennyt, kun ei tehnyt mieli, enkä kadu sitä vähääkään. Minusta oli äitini vähän ennen kuolemaansa kertonut isäni puoleisille sukulaisilleni jotain keksimäänsä minusta kostoksi, joka kuulema oli niin hitveää, etteivät kertoneet sitä minulle. Samoin keksi tarinoita isästäni. Vihasi meitä molempia. Isäni oli pitkään uskovainen, erottuaan äidistäni ja hänen "uusi perheensä" rahanahneuksissaan, sai dementiaan sairasastuneen isänikin vihaamaan minua. Niin että lopulta sitten minulla oli vain minua vihaavia lähisukulaisia. Enkä tiedä enkä ymmärrä että miksi minua heidän kaikkien piti vihata. Lapsuudessani sain kärsiä paljon äitini taholta, kuten myös isäni, joka oli kykenemätön puolustamaan minua. Tapahtui paljon asioita, ollessani pari, kolme vuotias ja siitä eteenpäin. Äitini "salaisia" kuvia, hänen kuolemansa jälkeen saatuani, selvisi minulle että minun isäni ei ollut veljeni isä. Veljeni muistan jo aivan pienenä ilkeilleen, ja olleen jostain minulle kateellinen ja katkera. Hän oli äitini lellikki. Olen tajunnut että minä olin esteenä äidilleni, mennä yhteen veljeni olettamani isän kanssa. Kun alle 9 vuotiaana sain muistikuvia mieleeni lapsuudessani tapahtuneista asioista, sain aina kovan selkäsaunan ja kiellon puhua niistä muille, isälleni.
Ne saamani äitini salailemat salaiset valokuvat, saivat palikat päässäni loksahtamaan paikoilleen. Isäni puoleisille sukulaisille minulla ei ole aikomustakaan näitä asioita enää selitellä, jos kaikki heistä enää edes ovat elossakaan. Valokuvista kerroin mutta eräs tätini suuttui minulle ja puhelimessa huusi että minulla oli ollut hyvä ja rakastava äiti. Äitini todella sai heidät hurmattua ja uskomaan valheitaan. Kauhistuivat kun kerroin epäilyistäni veljeni oikeasta isästä. Muita todisteitahan minulla ei ollut kuin vain ne valokuvat ja pari-kolme vuotiaan minun muistikuvani vieraasta miehestä, joka kävi kerran meillä kun isäni oli koulussa. Sain silloinkin kovan selkäsaunan että jos kerron siitä isälleni niin SE selkäsauna olisi vain pientä esimakua siitä seuranneesta selkäsaunasta.
Miksi kerron täällä näistä asioista? Koska se nyt hieman helpottaa ja pääsen ehkä lopullisesti eroon noista ikävistä muistoistani! Katsotaan nyt että auttaako. Kiitos Teille, kun jaksoitte näitä minun valituksiani "kuunnella"! Kiitos!
- Anonyymi00025UUSI
Kuolema ei ole siis loppu
Minulla on lukuisia ITC ystäviä
Sama juttu. Kontakteja
Radioamatöörejä osa. - Anonyymi00026UUSI
Kaikki päätyvät lopuksi taivaaseen.
- Anonyymi00028UUSI
On helpottavaa ilman mitään mieltä ahdistavia ja meitä jo täällä tuomitsevia uskontoja todeta ja tietää tuo, että olemme täällä vain käymässä.
Uskonnot jos ja kun eivät vakuuta meitä tuonpuoleista, ei monikaan ehkä osaa pelätä seurauksia pahuuksistaan tuolla puolen jouduttuaan.
Uskovaiset tuntevat oikeudekseen, ilman mitään päteviä valtuuksia, syytellä ja tuomita, kuka mistäkin syystä, meitä jo täällä maan päällä, hävittäen ja tuhoten sen hyvän, mikä meissä on.
Tuon puoleinen, minne täältä pääsemme, on helpotus ilman negatiivisia uskontoja itse käsittää ja ymmärtää.
- Anonyymi00031UUSI
Joka tapauksessa Jeesuksen uhraaminen on täysin epälooginen tarina.
Jumala on uskovien mukaan kaikkivoipa ja Jeesus on tavallaan Jumalan "inkarnaatio".
Eli Jumala uhrasi itsensä itselleen, että voisi antaa itse ihmisille anteeksi heidän syntinsä, jotka hän kaikkivaltiaana voisi antaa anteeksi muutenkin, jos vain haluaisi.
Jos joku löytää tuosta jonkin logiikan, niin voisi kertoa. - Anonyymi00032UUSI
Sitä se skitsofrenia monesti teettää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1821060- 80707
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48682- 81591
- 39549
- 46540
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä39531- 106530
- 23513
Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan39507Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja288504Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47484Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko42454Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va153449Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91436Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26430Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka25423- 21422
Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80415