JEESUS EI OPETTANUT, ETTÄ SAPATTI ON TEHTY VAIN JUUTALAISIA VARTEN, VAAN SAPATTI ON TEHTY IHMISTÄ VARTEN, ELI KOKO IHMISKUNNALLE. NÄIN MM. JOHANNEKSEN EVANKELIUMIN ALKULUVUISSA, TAIS OLLA LUKU 6. SAPATTI ANNETTIIN JO PARATIISISSA AADAMILLE JA EEVALLE. JA HE EIVÄT OLLEET JUUTALAISIA.
Vastaukset 2
- Anonyymi00001UUSI
Mitä muita taakkoja sinä sälytät toisten kannettavaksi, joita et tahdo itsekään sormellasi koskea.
Et sinä sapattia vietä oikeasti, niin kuin se juutalaisten lain mukaan tulisi viettää. Miksi sitten vaadit sitä muilta?
Matt. 23:4
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
Pitää levävä silloin kun on väsynyt. Pitää tehdä silloin kaikkea sellaista, joka saa ajatukset irti työstä ja vaivannäöstä, jotta lepo voi laskeutua mieleen. Ei silloin pidä odottaa päiviä, vaan levätä heti, kun onhan yleensä jokaisessa päivässä muutakin kuin se työ.
Monilla ei edes ole työtäkään, vaikka haluaisivat sitä tehdä. Silloin voi levätä milloin tuntee levon tarpeelliseksi. Tätä Jeesus opetti.
Mark. 6:31
Niin hän sanoi heille: "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän". Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään. - Anonyymi00002UUSI
Mooseksen lain vaatijat Jeesus tuomitsi helvettiin eli kadotukseen.
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Luuk. 11:52
Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."
Gal 3:
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️481032Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?17969- 82841
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80759Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21727- 59621
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k203618- 102604
Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet188572- 90548
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html259476Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73461Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.85448- 36408
Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42403- 28377
Persut eivät uskaltaneet tulla ulos
Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9142376- 43372
- 5368
- 29348