Miksi uskot, että Raamatun opetus jumaluudesta vaatii lisäksi kirkkoisien keksimän kolminausuusopin? Miksi Raamatun sanoilla määritelty opetus ei riitä?
Vastaukset 30
Sinäkö sitten uskot olemattomaan oikealla tavalla?
Uskonharhoissaan ihmiset luovat jumalansa aina uudelleen kuvitellen edustavansa juuri sitä oikeaa käsitystä jumalastaan.
Vahinko vain, etteivät teidän epäjumalanne pysty olemattomuuttaan oikaisemaan kenenkään vääriä tapoja uskoa.- Anonyymi00001
Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta. Kolminaisuus, Raamatun ilmoituksen ulkopuolinen oppi ja lisäys oppi on lähtöisin kirkkoisiltä. Muinaisessa pakanuudessa on monia jumalia ja yleensä kullakin jumalalla on oma tehtävä ja asema ja asuinpaikka. Pakanajumaliin tottuneet kirkkoisät ja filosofit muuttivat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin yhden Kaikkivaltiaan, itsestään olevan ja riippumattoman, kaikkialla läsnä olevan yhden jumalan pakanajumalien kaltaiseksi ja jakoivat yhden ainoa Jumalan kolmeksi persoonaksi.
Kolminaisuus on pakanuutta.- Anonyymi00002
No joo mutta krrro kuitenkin kenelle jeesus huusi ristillä ollessaan?
- Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jeesus oli ihminen, Jumala ihmsen osassa ja muodossa.
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei mitään, koska häntä ei koskaan ollut olemassa.
- Anonyymi00003
Hellarit uskovat yhteen Jumalaan, joka on Jeesus.
Jeesus on Isä.
Jeesus on Poika.
Jeesus on Pyhä Henki.- Anonyymi00010
Niin, niin. Mutta kuka on Jumalan eno?
Siitä taas raamattu vaikenee.
- Anonyymi00004
>>>Miksi uskot, että Raamatun opetus jumaluudesta vaatii lisäksi kirkkoisien keksimän kolminausuusopin?<<<
Kuka noin on sanonut tai väittänyt ja missä?
Tuo väite on sinun oma eikä se perustu totuuteen.
Tai olet omaksunut asian joltakin jumalattomalta..
En ole kuullut yhdenkään uskovan väittävän tai uskovan tuollaista.
En ole koskaan tavannut yhtään uudestisyntynyttä Pyhällä Hengellä täyttynyttä uskovaa, joka olisi väittänyt että Raamatun opetus jumaluudesta vaatii kirkkoisien opetusta jumaluudesta.
Elävässä uskossa olevat uskovat lukevat Raamattua ja saavat oppinsa Raamatun lehdiltä ja Sanasta. Minä esimerkiksi en ole koskaan lukenut yhtään yhdenkään kirkkoisän opetusta. En tiedä niistä mitään. Kuitenkin minulla on oppi jumaluudesta. Eikä ihmiset ole sitä minulle opettaneet. Pelkän ihmisopetuksen kautta jumaluus ei koskaan avaudu. Siihen tarvitaan Jumalan itsensä antama opetus.
>>> Miksi Raamatun sanoilla määritelty opetus ei riitä?<<<
Raamatun Sana riittää oppimaan kolmiyhteisestä Jumalasta.
Mutta kolminaisuudessa ei ole kyse kolmesta Jumalasta.
Jumala ei ole kolme erillistä omaa itsenäistä persoonaa. Muutenhan meillä todella olisi kolme Jumalaa. Jumala on yksi Jumala, joka ilmentää itseään kolmella eri tavalla. Tästä havainnollinen esimerkki.
Poliismies on töissä poliisi. Kotona hän on perheenisä.
Metsästäessään hirviä hän on hirvimies ja hirviporukan
yksi jäsen. Kuitenkin hän on aina se sama henkilö.
Töissä häntä puhutellaan ja kohdellaan poliisina.
Perheen keskuudessa isänä ja aviomiehenä.
Hirviporukassa häntä kohdellan ja puhutellaan hirvimiehenä.
Olen tutkinut jumaluutta Raamatusta ja saanut jumaluusoppini Sanasta.
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/
Mvh J - K- Anonyymi00005
Sinun jumaluusoppi eli kolmenn jumaluuden oppi on lähtöisin kirkoisiltä. puhut lööperiä!
- Anonyymi00006
Jeesus opettaa: Minä olen rukoilevaa Isää ja Hän antaa teille toisen Puolustaja olemaan teidän kanssa iankaikkisesti. Siis Jeesus puhui näin juutalaisilla. Juutalaiset olivat laittaneet toivonsa Moosekseen ja lain täyttämiseen ja lain vanhurskauteen näin Mooses olisi ollut heidän puolustajansa. Jeesus kumosi juutalaisten toivon Moosekseen: "...teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne."
Jeesus opetti Pyhän Hengen tulosta: "En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne."
Ensimmäinen puolustaja oli Mooses. Toinen puolustaja ja Opettaja on Jeesus eli Yehovah. Pyhä Henki on näkymätön läsnä oleva Jumala.
Sanassa on kirjoitettuna:"teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli," me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava..."
Näetkö, ei sanakaan kolmannesta persoonasta, vaan Pyhä Henki on Jumala, puhuuhan itse Herra siis YEHOVAH nämä sanat. : "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani". - Anonyymi00007
Kymmenen käskyä alkavat sanoilla: ”Älä pidä muita jumalia minun rinnallani” (2. Moos. 20:3; 5. Moos. 5:7). Jumala korosti tätä käskyä toteamalla olevansa mustasukkainen Jumala (2. Moos. 20:5). 5. Mooseksen kirjassa 32:39 Jumala sanoi, ettei ole toista jumalaa Hänen rinnallaan. Ei ole toista Herran vertaista,
eikä ole toista Jumalaa Hänen rinnallaan (2. Samuelin kirja 7:22; 1. Aikakirja 17:20). Hän yksin on Jumala (Psalmi 86:10). Jesajassa on Jumalan painokkaat julistukset:
”Ennen minua ei ole toista jumalaa luotu, eikä toista tule minun jälkeeni. Minä, minä olen Herra, eikä ole toista pelastajaa minun rinnallani” (Jesaja 43:10-11).
”Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, eikä toista Jumalaa ole minun rinnallani” (Jesaja 44:6). ”Onko toista Jumalaa minun lisäkseni? Ei ole toista Jumalaa, minä en tunne toista” (Jesaja 44:8).
”Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni levittää taivaan, joka yksinäni levittää maan” (Jesaja 44:24).
”Ei ole toista minun lisäkseni. Minä olen Herra, eikä toista ole” (Jesaja 45:6).
”Ei ole toista Jumalaa minun lisäkseni, vanhurskasta Jumalaa ja pelastajaa, ei toista ole minun lisäkseni. Kääntykää minun puoleeni ja pelastukaa, kaikki maan ääret! Sillä minä olen Jumala, eikä toista ole” (Jesaja 45:21-22).
”Muistakaa entisiä aikoja, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole toista minun vertaistani” (Jesaja 46:9).
”En anna kunniaani toiselle” (Jesaja 48:11; ks. myös Jesaja 42:8).
”Herra Sebaot, Israelin Jumala, joka asut kerubien keskellä, sinä ainoa olet kaikkien maan valtakuntien Jumala, sinä olet tehnyt taivaan ja maan” (Jesaja 37:16).
On vain yksi Jumala, joka on ihmiskunnan Luoja ja Isä (Malakian kirja 2:10). Tuhatvuotisen valtakunnan aikana on vain yksi Herra, jolla on yksinimi (Sakarja 14:9).
Lyhyesti sanottuna Vanha testamentti puhuu Jumalasta yhtenä. Usein Raamattu kutsuu Jumalaa ”Pyhäksi” (Psalmi 71:22; 78:41; Jesaja 1:4; 5:19; 5:24),
mutta ei koskaan ”kahdeksi pyhäksi”, ”kolmeksi pyhäksi” tai ”moneksi pyhäksi”. - Anonyymi00019
Sinä olet harhaoppinen modalisti. Sinulle Jeesus on Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
Modalismi (tunnetaan myös nimellä sabellianismi) on kristillinen harhaoppi, jonka mukaan Jumala on yksi ainoa persoona, joka ilmestyy kolmessa eri roolissa tai muodossa (isänä, poikana ja Pyhänä Henkenä) historian eri vaiheissa.
Toisin kuin perinteisessä kolminaisuusopissa, modalismissa Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät ole kolme erillistä, samanaikaisesti olemassa olevaa persoonaa, vaan saman Jumalan eri "naamioita" tai toimintatapoja.
- Anonyymi00009
Jeesus todistaa: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän". Herran omien sanojen mukaan ei ole kolmea eri Jumalan persoonaa.
Kolminaisuusoppi on järjettömyyttä, saatanan syvyyksiä.
Luonnollisesti, jokainen isä on myös poika. Se, että on poika, ei sulje pois sitä, että henkilö voi olla myös isä. Ei ole isää ilman esikoista, poikaa, eikä poikaa ilman isää. Isä ja poika ovat samanaikaisia:
KOLMINAISSUUSOPPI ON HULLUUTTA KUIN SKITSOFRENIA!- Anonyymi00014
Satuilet kyllä hienosti !
Isä on poika , poika on isä, olisko åojalla äiti ja äitillä p oika ooo tämähän on selvä !
- Anonyymi00011
Voisko melko lyhyen kaavan mukaan kertoa että KENELLE JEESUS HUUSI RILTILLÄ !
Niin.- Anonyymi00012
Foorumi foorumi miksi ette vastaa helpåoon kysymykseen !
- Anonyymi00015
No, oletko lukenut Raamatusta: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni" Siis Jeesus oli Jumala (Yahve, Yehovah) ihmisen muodossa.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
No, oletko lukenut Raamatusta: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni" Siis Jeesus oli Jumala (Yahve, Yehovah) ihmisen muodossa.
Sana todistaa: Juudas sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet (Jeesus) teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
Herra (Yehovah) sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut (Yehovah) arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
- Anonyymi00013
Oli hedelmällisyyden jumala, sateen jumala ja ukkosen jumala.
Nämä piti saada saman katon alle.
Näin synnytettiin komiteamietintönä raamatun Luojajumala.
Siihenkin jäi valuvikoja. Jumala ei ole mitenkään kaikkivoipainen.
Nykyaikaan siirrettynä hän ei mitenkään pärjäisi vaikkapa kaupunkiliikenteessä. Kapuassakin asiointi olisi hyvin hankalaa hänelle.
Myöskään digitaidot eivät millään riittäisi asioiden hoitamiseen. - Anonyymi00017
Jeesuksen kuoltua fariseusten ja rahanlainaajien mustamaalauksen seurauksena, kristinusko alkoi levitä ympäri Rooman Imperiumia. Erilaiset henkilöt kirjoittelivat ties mitä tekstejä kristinuskoon liittyen ja uskonnosta tuli 300-400 luvuilla keisareille väline hallita laajaa imperiumia.
- Anonyymi00018
Lahkoissa kyse on kunnianhimosta, pienetkin päsmärit haluavat tuntea olevansa jotain, johtaessaan muutamaa lammastaan muka oikealla tiellä, tiellä josta ymmärtävät ehkä vähemmän kuin kuin paimennettavat.
- Anonyymi00020
Mark.14:49 Minä olen joka päivä ollut teidän tykönänne ja opettanut templissä, ja ette minua ottaneet kiini. Mutta nämät tapahtuivat, että Raamattu täytettäisiin. Biblia (1776) Jes.53:12.
- Anonyymi00021UUSI
Nyt kun rahatkin on viskattu ym niin voisitte varmaan kertoa kenelle jeesus huusi ristillä ollessaan!
- Anonyymi00022UUSI
Olen jo vastannut, sen kun luet!
- Anonyymi00027UUSI
Sinulle on vastattu useita kertoja. Jos olet vanha palstalainen,
sinä tiedät kenelle Jeesus huusi ristillä. Jeesus rukoili Isää,
Pyhää Henkeä.
Kun sinulle vastataan toistamiseen, ja jos et ole tähän asti
käsittänyt asiaa, et ole voinut ottaa sitä vastaan, miksi luulet,
että nyt voisit sen tehdä ja käsittää?
Monet pohtivat, kuka kuoli ristillä jos Jeesus on Jumala.
Kuoliko Jumala ristillä?
Jeesus on Jumala. Hän oli Jumala, joka otti ihmisen muodon
ja tuli ihmiseksi ihmisten joukkoon. Mutta Hän oli samalla myös
Kaikkivaltias Jumala. Hän ei esiintynyt Jumalana koska oli
riisuutunut jumaluudestaan, jättänyt Jumalan asemansa,
ja tullut ihmiseksi. Siksi Hän esiintyi ihmisenä.
Mutta miksi Kaikkivaltias Jumala alensi itsensä syntisten
ihmisten kaltaiseksi, kuitenkin ilman syntiä?
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439654587
Mvh J - K
- Anonyymi00023UUSI
Kuule pidä uskontosi sellaisena, kun koet sen oikeana ja anna minun uskoa tavallani. Minun Jumala ei pelottele minua.
- Anonyymi00024UUSI
Väärin uskominen on yhtä sekopäistä kuin toisten uskomisen ja ajattelukyvyn arvioiminen! Lopettakaa uiskomisenne ja alkakaa elää omaa elämäänne, jonka olette menettäneet uskomisiltanne. Sitä varten Raamattu ja muut ns. uskonnoliset tekstit ja kirjat on kirjoitettu, Kirja ei ole koskaan itsetarkoitus vaan elämä itse.
>>Miksi uskot väärin?>>
Koska haluan iankaikkiseen olemattomuuteen.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00025UUSI
Jumalan kolminaisuus löytyy Raamatusta (KJB).
(Chuck Misslerin luentoja)
Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi ja ne sitten käännettiin englanniksi?
Genesis 1 King James Bible (KJB)
1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
(10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)
Revelation 22 King James Bible (KJB)
21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
(12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)
1 John 5 King James Bible (KJB)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
(22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia) - Anonyymi00026UUSI
Mutta eihän Raamatussa ole pätkääkään Jumalan tuntemusta vaan ainoastaan kilpiä joiden avulla voi torjua vääriä jumalia jotka tahtoisivat käydä Jumalasta.
Jumala on sanoin kuvaamaton.
Kun Raamattu sanoo Jumala ei puhu yhtä ainoatakaan turhaa sanaa niin sen uskova erottaa helposti jumalana esiintyvät hölösuut vääriksi. Se on kilpi torjumaan väärää käytöstä omaavaa.
Kyllä Jumala puhuu turhia sanoja, mutta ei ole hölösuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?212314Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko861546- 133970
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.142745Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv95692- 54676
- 13647
Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v12618Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan96602On väärin
Tykätä ja haluta sua kun tilanne täysin mahdoton mutta minkäs teet. Mun sisällä roihuaa 🔥 kunpa tietäisit mitä sä minus42583Älä unohda minua
Nainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit si73562- 65561
Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.44559- 42540
- 138531
Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota36510Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä54508Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas28508- 77504
S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan14490