Jeesus kutsuu Kristuksen ruumiin luokseen. Tempauksessa, taivaaseen eivät mene ne ihmiset, jotka eivät tähän ruumiiseen kuulu. Kristuksen ruumis on tämän maailmanajan Jumalan seurakunta. Se on profetoimaton seurakunta. Profeetat lupasivat israelilaisen supervallan, joka toimii Messiaan johtamana. Tämä tulee, mutta Kristuksen ruumis ei ole Israel. Meille Jumala on valmistanut paikan ja tehtävän taivaassa.
Jos Kristuksen ruumis olisi Israel, niin silloin se ei olisi tarvinnut erillistä nimeä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18770347/kristuksen-ruumis-jumalan-antama-nimitys-seurakunnalle
Myös Paavalin kutsuminen apostoliksi olisi todella outoa, jos me olisimme Israel, koska Israelin apostolit valittiin jo. Olisi outoa, että hänelle ilmoitettiin niin paljon asiaa vs se mitä muille apostoleille annettiin Raamattuun kirjoitettavaksi.
“Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:16-18 FB38
Olisi myös outoa, että Paavali puhuu Israelin kääntymyksestä erillisenä tapahtumana, jos tämä nykyinen seurakunta, olisi täysin sama:
“ Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.”
Roomalaiskirje 11:25-26 FB38
Jos Kristuksen ruumis olisi Israel, niin silloin se ei olisi tarvinnut erillistä nimeä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18770347/kristuksen-ruumis-jumalan-antama-nimitys-seurakunnalle
Myös Paavalin kutsuminen apostoliksi olisi todella outoa, jos me olisimme Israel, koska Israelin apostolit valittiin jo. Olisi outoa, että hänelle ilmoitettiin niin paljon asiaa vs se mitä muille apostoleille annettiin Raamattuun kirjoitettavaksi.
“Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:16-18 FB38
Olisi myös outoa, että Paavali puhuu Israelin kääntymyksestä erillisenä tapahtumana, jos tämä nykyinen seurakunta, olisi täysin sama:
“ Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.”
Roomalaiskirje 11:25-26 FB38
Vastaukset 11
Vanhimmat
Ei murhamiehet mene mihinkään taivaaseen.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
Aabraham ja Mooses olivat Tuonelassa, ei missään Jumalan taivaassa.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.
Tuhatvuotinen valtakunta alkaa maan päällä.
Ei ihmiset mene mihinkään Jumalan taivaaseen. Ne on utopioita ja matkalauluja, joissa ihmisiä on rohaistu jatkamaan vaellusta vaikeissa olosuhteissa erämmavalluksen aikana.
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi kaikki jotka kirjaan kirjoitetut ovat Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät toiset iankaikkiseen elämään toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen Ja TAIDOLLISET loistavat niinkuin TAIVAANVAHVUUS loistaa ja ne jotka monta vanhurskauteen saattavat niinkuin TÄHDET aina ja iankaikkisesti.
Daniel 12:1-3. KR33/38
Mä oon funtsinut että uuteen taivaaseen menee vain TAIDOLLISET. Kun taas joitakin tai monia tavallisia nousee UUTEEN MAAHAN. Siellä sitten murhamiehet ja epäjumalten palvojat ovat häpeässä ja kauhistuksessa, kun taas hyvin tehneet voi päästä jopa Uuteen Jerusalemiin. Tarkoittaako tuo kauhistus että uudessa maassakin on HÄVITYKSEN KAUHISTUS, eli vääryys kirkossa, temppelissä tai moskeijassa. Joka tapauksessa uudessa maassa on toinen kuolema uhkana joka on tulikivijärvi. Sinne joutuu mm. Pelkurit.
Jessen ruumis ja henki on hajonnut palestiinn hiekkaan.
Vuan haitanneeko tuo kettään.
Jeesuksella on ihmisen ruumis. Jeesus on eri persoona.
Porttoon yhtyvät tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan.
Ei Jeesus ole mikään portto.