HYPO "pankista" kokemuksia!!!!!!

häh+

hei, kertoisitteko hypo pankista ketkä olette sitä "käyttäneet" tai jos olette kuulleet jotain.

antavatko "helpommin" lainaa kun normaali pankit? minkälaisia korkoja, paremmat/huonot.

nyt kaikki tieto ja varsinkin kokemukset peliin :) kiitosh

28

15308

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alexandru

      On kokemuksia. Hypo ei ole lähtenyt samaan pankkien nykyiseen lainahulluuteen kuin esim. handels ylipitkine maksuaikoineen.

      Korkomarginaalit ihan kilpailukykyisiä, heidän kauttaan saa myös edullisemman visan.

      Ystävällistä palvelua saatiin, asiat on hoituneet hyvin myös nyt myöhemmin. Suosittelen!

    • KJp82

      Huono paikka.

      • eihyvä

        Yritin saada käänteistä asuntolainaa. Kaikki oli hyvin siihen asti kun virkailija näki tiliottestani että. mulla oli maksuja perintätoimistoihin kun olin hoitanut pois vippejä sillä tavalla. Sen jälkeen olin paskan arvoinen niille. Virkailija oli tosi härski ja sanoi ettei ne halua tukea vippifirmoja. Miten niin tukea,en olisi ottanut lainaa vippivelkojen maksuun. Halusin ainoastaan vähentää asuntolainakulujani . Siirsin sitten asuntolainani op-pankkiin ja siellä oli tosi ystävällistä palvelua.


      • Anonyymi
        eihyvä kirjoitti:

        Yritin saada käänteistä asuntolainaa. Kaikki oli hyvin siihen asti kun virkailija näki tiliottestani että. mulla oli maksuja perintätoimistoihin kun olin hoitanut pois vippejä sillä tavalla. Sen jälkeen olin paskan arvoinen niille. Virkailija oli tosi härski ja sanoi ettei ne halua tukea vippifirmoja. Miten niin tukea,en olisi ottanut lainaa vippivelkojen maksuun. Halusin ainoastaan vähentää asuntolainakulujani . Siirsin sitten asuntolainani op-pankkiin ja siellä oli tosi ystävällistä palvelua.

        Jos on perinnässä maksuja, niin se vaikuttaa varmasti kaikissa pankeissa asioinnissa. HyPo ei ole mikään ns peruspankki vaan asuntopankki.

        Jos itsellä on asiat hyvin, niin mikä tahansa pankki on hyvä ja sama jos asiat on perseellään, niin mikään ei ole hyvä.

        Omalla toiminnallaan voi aina vaikuttaa kaikkeen, eikä asioita tarvitse kysyä kuin peilistä.


    • teppopoo

      Sain heiltä visa-kortin vaikkei mulla ole tiliä heillä. Ei kk-maksuja. Lähdin tuolloin pidemmälle ulkomaanmatkalle ja halusin varakortin, joka on mulla edelleen.

    • 3sijoitusasuntoa

      Minä sain 2 sijoitusasuntoon yhteislainan Hyposta. Osuuspankissa oltiin todella ylimielisiä ja muualta en kysynytkään. Miellyttävä kokemus ja oma rahoitus oli minimi. Hyvin sain lainan, eikä ollut mitään vääntöä asiassa.

      • Anonyymi

        Nykyään ei toimii Pauna taitaa olla demari ja ei rahoita jos haluaisit vaurastua .


    • Sellaistaniin

      Muuten tykkäsin kovasti mutta loppupuolella vaihtui oma asuntolainapankki muualle kun pukeudun ulkopuolella oleva vakuus oli ylivoimainen asia kuten henkilötakauskin. Ja omasijoitus oli siis sellainen että lisävakuuksia tarvittiin ihan jonkun 10k edestä.

    • jesse81

      Saako tuolta lainaa kuinka? Mitkä on vaatimukset?

    • LoistavapaikkatuoHYPO

      Itse olen ollut HYPOn laina asiakas lähes koko elämäni. Hypopankki lainottaa ainoastaan asuntoja, ja kelpuuttaa vakuudeksi vain asuntoja. Ei esim liikehuoneistoja.
      Oma asuntolainani on ollut aina Hyposta. Silloinkin kun olen vaihtanut asuntoa, ja tehnyt vakuuksien uudelleenjärjestelyjä, ja laittanut uuden asunnon entisen myydyn tilalle.

      Pelkkää hyvää kokemusta ja sanottavaa Hypopankista.

      Mutta se palvelee siis kodinostajia. Ei liikehuoneisto tai teollisuustilojen kanssa kikkailevia "sioittajia"

    • aritaksimies75

      kuinkas toi mastercard saako kuinka helposti vai onko tulo vaatimukset että duunipaikka jne.

    • Ccc1

      Mäkin haluaisin kuulla hypo Mastercard kokemuksia? Millaisilla tuloilla millaista luottorajaa? Kortti vaikuttaa kätevältä kakkoskortilta. Vai saako vaan hypon asuntolaina asiakkaat kortin?

      • fhfghgf5

        brutto 3200e/kk, kortti tuli heittämällä ja luottoraja kyselemättä 3500e


      • Anonyymi
        fhfghgf5 kirjoitti:

        brutto 3200e/kk, kortti tuli heittämällä ja luottoraja kyselemättä 3500e

        Hain eilen mastercardia ja hylky tuli tänään. Vastaus tuli puhelimeeni ilman perusteluja. Vakituinen työpaikka( tulot 3500/kk) ja omistusasunto , ei velkaa minnekään eikä luottohäiriömerkintöjä. Avasin myös säästötilin hypoteekkiyhdistykselle, koska kehuivat , että säästötilin omistaja voi hakea mastercardia. Yritin soittaa compass cardiin ja kysellä miksi hylky tuli.. eivät virkailijat osanneet vastata. Sanoivat että hypoteekkiyhdistyksen vika. En myöskään aio enää säästää hypolle , älkää menkö tähän lankaan. Ette saa luottokorttia, vaikka olisi säästötili ja nuhteeton tausta. Ihan huijarifirma, en suosittele. ! no, luottokortti houkutteli, jossa pienet kulut , koska käytän luottoa hyvin harvoin, vain asuntoauton vuokraamiseen olisin tarvinnut takuumaksua varten, koska sitä ei voi maksaa pankkikortilla.


    • Hansu_joo

      Käsittääkseni Hypossa ollaan hyvin tarkkoja siitä, että ostettava asunto tulee säilyttämään arvonsa ja pikemminkin arvo tulee kasvamaan. Eli jostain taantuvalta paikkakunnalta olevaan asuntoon saattaa saada hyvinkin huonon tarjouksen?

      Odotan innolla, millaisen tarjouksen saan Espoossa sijaitsevaan asuntoon. Omarahoitusosuuden keräämiseen kuluu toki vielä muutama kk...

    • Ikke222

      Sain juuri lainatarjouksen hypolta, sijoitusasunto löytyy ennestään ja on n. 100k arvoinen, sitä eivät halunneet lainoittaa kun ei ole ns. seksikkäällä alueella (pk-seutu kasvukeskukset). Lainaa hain 270k juuri valmistuneeseen paritalon puolikkaaseen Espooseen. Rakennusajan oli laina Osuuspankista 0.85% marginaalilla. Nyt siis hypon tarjous 0.5% marginaalilla ja tulot minulla n. 100ke/vuosi. Nordeasta sain tarjouksen 0.66% marginaalilla. Osuuspankissa ajattelin muuten säilyttää asiakkuudeen, mutta tämän yhden lainan otan tuolta hyposta.

    • Asuntolainaaja

      Oli vielä Matti Inhan ja Jouni Lehtisen aikaa huippu hyvä lainapankki. Rahoitus oli joustavaa ja ehdot ennakoitavissa. Nykyään virasto josta saa lainaa vain taloyhtiöt ja niilläkin jo toiminta tosi kankealta. En suosittele veroviranomaista palvelua riskienhallinta kärjellä mennään.

    • Anonyymi

      Mä en ole taloyhtiö ja sain kyllä pk-seudulle 70 neliön kerrostalo-asuntoon hyvän lainatarjouksen. Siirrän lainani sinne. Ystävällistä palvelua ja asiat sai neuvoteltua puhelimitse. Lähetin netin kautta tarvittavat asiakirjat. Mulla vakituinen työpaikka, eikä luottotiedoissa merkintöjä.

    • Anonyymi

      "...Kaikki oli hyvin siihen asti kun virkailija näki tiliottestani että. mulla oli maksuja perintätoimistoihin kun olin hoitanut pois vippejä sillä tavalla. Sen jälkeen olin paskan arvoinen niille. Virkailija oli tosi härski ja sanoi ettei ne halua tukea vippifirmoja. Miten niin tukea,en olisi ottanut lainaa vippivelkojen maksuun..."

      Harmi, mutta näinhän se on. Mikä luottolaitos haluaa vapaaehtoisesti asiakkaakseen maksuhäiriöisen asiakkaan? Pikavippejä, perintätoimiston maksuja... Sorry, mutta kyllä näillä tiedoilla ihminen putoaa öö-kategoriaan ja ei-toivotuksi asiakkaaksi hyvin monessa paikassa. Onko se oikein tai väärin, on eria asia. Mutta mitä itse tekisit? Lainaisitko mieluummin raha-asiansa hyvin hoitaneelle vai pikavippi-perintätoimisto -kierteessä olevalle?

      Koska rahassa ei ole korvamerkkejä, niin miten "et olisi ottanut lainaa pikavippien maksuun"? Miten niin tämä Hypon raha olisi mennut lainojen hoitoon ja "joku muu raha" olisi mennyt vippien ja perintätoimiston maksuihin tai päin vastoin?

      Tästä asiasta ei ole tarpeeksi puhuttu, mutta pikavippien käyttäjä alentaa itse itsensä B-luokan kansalaiseksi. Tästä käytetään neutraalia ilmaisua "kokonaisharkinta".

      • Anonyymi

        Satuin lukemaan tän ja voisin kertoa edelleen miten Bluokan kansalaiselle sitten kävikään. Siirsin asuntolainani op pankkiin ja samalla otin lisää lainaa, jolla maksoin pois kalliita lainoja. Eli maikki pankit ei pidä sinua ihan paskana vaikka jostain syystä on ollut pakko ottaa vippejä.
        Syyt voivat olla monenlaisia, itselläni yksinhuoltajuus, sairastavat kotieläimet, tilapäinen työttömyys.mutta ei ryyppääminen tai pelaaminen.


    • Anonyymi

      Ruokitaan taas vitun vanhaa aloitusta kun sen joku taas nosti esiin.

      Eikös HyPo ole asuntolainapankki? Se varmaan tuntee isot riskit erilailla kuin esim op.

      Porukat on vissiin 15 v sitten hankkinut tai yrittänyt hankkia sijoitusasuntoja velalla, no sama tilanne vielä tänään eikä siinä mitään järkeä. Minä ainakaan en sijoittasi velkaa! Hei haloo!

      Niin ei ne 3500€ kk tulot tai velattomat asunnot kerro mitään luottokortin saamiseksi. Onko Säästöjä ja oliko tulo netto vai brutto? Jos esim kymmenen vuotta tienaa 3500 vaikka bruttona, niin luulisi käteistä olevan 20000€ ja näyttöä säännöllisestä hoidetusta taloudesta.

    • Anonyymi

      Minulla ainakin vain hyviä kokemuksia. Yksi ainoa akka HYPOn asiakaspalvelussa naamat vastakkain siis oltiin neuvottelemassa asioista, oli ylimielinen- mutta eipä palvellut sen jälkeen minua. Kaikki muut hyvin asiallisia ja kohteliaita.
      Suosittelen pankkia ja lainoja sieltä. Normiarjen asiat hoidan S-pankin kautta- halvin ja paras.

    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta, koska se on erityisalan pankki. En tiedä muuta kuin että se on asuntopankki!

      Mutta tuossa ketjussa on viesti, jossa Hypon pankkineuvoja on nakellut niskoja kun asiakkaalla on pikvavippejä! Se on todella fiksusti sanottu ja kertoo paljon ihmisestä, että kuvittelee saavansa asuntolainaa ja hoitaa raha-asioita niin että on joutunut käymään pikavippikassalla! Aika huono on tilanne, jos on tuoreita pikavippejä ja menee keskustelemaan pankin kanssa asiioista!

      Tottakai normaalipankki voi antaa lainaa vaikka niissä olisikin pikavippejä, mutta se vaatii yleisesti huolellisuuttaa taloudenhoidossa, ja kyllähän tuoreet ja runsaat vippimerkinnät kirjanpidossa!

      itse otin lainaa pankista vuonna 1998 ja oli samaan aikaan luottokorttia kodinkoneesta, niin pankki antoi sen luottokortin verran lisää luottoa ja halusi yhdistää sen yhteen paikkaan!

    • Anonyymi

      Ostin ensiasunnon 2014 ja laina oli silloin op:sta. Kun op rupesi ahneeksi ja verkkopankin sekä asiakaspalvelun kanssa oli myös jatkuvia ongelmia, niin pyysin lainatarjousta hyposta. Sain haluamani lainan hyposta. Kuukausierä laski noin 80e kuukaudessa. Vakityö, 3000e brutto/kk, ei pikavippejä eikä luottomerkintöjä. Luottokorttia ei tarjottu, enkä sitä kysynytkään. Suosittelen hypoa asuntolainapankiksi, ei mitään pahaa sanottavaa.

    • Anonyymi

      24 kuukauden määräaikaistalletukselle on 2.3% korko.
      Uskaltaako laittaa, onko sivukuluja:

      • Anonyymi

        Olin juuri tekemässä hakemusta säästötilin avaamiseksi. Pääsin kohtaan, jossa kysytään tallennuksen eräpäivää. Ensimmäinen vaihtoehto on heinäkuu 2023. Tarkoittako tämä, että Hypo on niin tukossa, että sitä aikaisemmin ei pysty talletusta tekemään?


    • Anonyymi

      Erinomainen palvelu 😍👌 ! Mummona näppäilin kuukausikoron ILMAN pilkkuja 😱 - asia korjattiin nopeasti ❣️ Kiitos Sonja Tommiska 💖 !

    • Anonyymi

      Ihan ok (paras tähänastisista) asuntolainaa antavista rahalaitoksista, joita minulla on ollut. Hain ensiasuntoon lainaa noin 10 vuotta sitten, oli vakityöpaikka ja olin silloin velaton. Danske oli kaikista paskin, tarjosivat 70k lainaa. Lähitapiolassa oli varattu tapaaminen konttoriin, neuvottelija oli unohtanut tapaamisen ja oli häipynyt kotiin. Nordeassa täti lupaili jo 140k lainaa, mutta pankinjohtaja vetikin loppumetreillä punakynällä rastin päälle. Osuuspankissa sain pyytämäni 160k, mutta suurella 1,2% marginaalilla. 5 vuotta myöhemmin pyysin hieman lisää rahaa remonttiin, mutta OP ei antanut lisää rahaa. Sitten pyysin tarjousta hyposta ja heille sopi, että nykyinen op:n asuntolaina siirretään heille ja antavat lisää pyytämäni 15k. Siirrettiin velat hypoon ja marginaalikin puolittui OP:n 1,2% vs Hypo 0,6%. Ainut huono puoli hypossa on verkkopankki, se on todella ankea, suorastaan surkea. Hypolla mennään toistaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe