Pasila

sinne muuttava...

Kumpi on parempi paikka asua Länsi- vai Itä-Pasila?? ja miksi?? hyviä ja huonoja puolia kaivataan...

12

3681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Weeren

Itä on kuin DDRn kolossi. Käy paikan päällä niin näet käytännössä Idän ja Lännen eron. Ei voi erehtyä, kummassa olisi viihtyisämpää.

• chillaaja

Täällä on hyvä henki ja kivat ihmiset!

• on rauhallisempi
        chillaaja kirjoitti:

Täällä on hyvä henki ja kivat ihmiset!

paikka asua.Keskuspuistokin aivan vieressä,jos ulkoilla tykkää,samoin kulkuyhteyden minnepäin tahansa hyvät.

• Itä-Pasilan asukas jo vuosia

Moni väittää, että Itä-Pasila olisi betonihelvetti. Vastaavanlainen betonihelvetti on Merihaka. Erona, että siellä asuu "hienompaa" väkeä. Eikö ole kumma, Merihakaa ei haukuta betonihelvetiksi?

Olen aina asunut Itä-Pasilassa ja parempaa ja turvallisempaa paikkaa Helsingissä ei ole. Toki, tällä alueella on maahanmuuttajia, mutta niin taitaa olla kaikilla muillakin, Suomenlinnaa ehkä lukuunottamatta, he kun itse valitsevat asukkaansa. Enemmän kuin Itä-Pasilassa, maahanmuuttajia on Länsi-Pasilassa. Itä-Pasilassa et voi liikkua, ettetkö näy johonkin turvakameraan. Koska Itä-Pasila on täynnä erilaisia firmoja ja virastoja (esim. Lääninhallistus, Hallinto-oikeus, jne.), alueella liikkuu jatkuvasti myös vartijoita ja myös Turvatiimin "tukikohta" on myöskin Itä-Pasilassa.

Talot ovat rakennettu joskus 70-luvulla ja ne ovat jo sitten oma lukunsa. Itä-Pasilassa on erittäin paljon kukkua ja puita, verrattuna moneen muuhun kaupungin osaan. Ja mikä parasta: Itä-Pasilassa autojen pitäisi olla alhaalla, ihmisten ylhäällä. Lapsilla on paljon turvallisempaa liikkua Itä-Pasilassa kuin Länsi-Pasilassa. Useimpiin Itä-Pasilan talojen pihoihin autojen tuonti on estetty ja kielletty. Asemaa lähempi alue on pääasiassa virastoja, mutta siellä on myös asuntoja. Asemasta kauempi osa on taas pääasiassa asuntoja, pienfirmoja ja sen sellaista. Ihmiset Itä-Pasilassa on ehdottomasti Helsingin ystävällisimpiä. Voin vuosien kokemuksella taata sinulle, että et kadu, jos muutat Itä-Pasilaan!

Ja mitä sitten tulee liikkumiseen: Vain metro ei kulje Itä-Pasilaan. Sekin tosin menee 5 minuutin junamatkan päässä päärautatieaseman alta. Oletko tietoinen, että kaikki pitkän matkan junat aiotaan ennen pitkään siirtää lähtemään ja päättymään Pasilan rautatieasemalle? Ja sen jälkeen vain lähiliikennejunat menevät päärautatieasemalle. Opistinsiltaa pitkin rautatieasemalle on lyhyt ja varsin turvallinen matka myös lapsille. Lisäksi Pasilan asemalta löytyy putiikkeja jos jonkinlaista. Optiikka- ja kelloliikkeistä alkaen. R-kioskikin löytyy, sekä muita kioskeja. Ja jos tanssijalkaa vipattaa, löytyy tanssikoulukin. Ja jos eväät unohtui osta, asemalta itsestään löytyy K-Pikkolo ja raflatkin on, jos tarve vaatii. Itä-Pasilassa on erittäin hyvä kauppa K-Market Pasaati, jossa on myös posti. Pääkirjastokin on Itä-Pasilassa.

Tässä sinulle vain pieniosa Itä-Pasilan eduista. Älä usko ihan kaikkea mitä puhuvat ihmiset, jotka eivät koskaan ole asuneet kummassakaan Pasilassa. Ja sitä paitsi Pasilalla, kummallakin, on erittäin mielenkiintoinen historia. Kirjastosta löytyy paljon kirjoja, jotka käsittelevät Pasilan historiaa. Parasta Pasilassa on se, että se on tarpeeksi kaukana keskustan metelistä, mutta silti erittäin lähellä noin 2,5 - 3 km. Eikä vuokratasokaan ole kohtuuton. Suosittelen!

• pom pom pom

21 vuotta asuin Itä-Pasilassa, muutin pois vain koska en halunnut asua vanhempieni kytättävänä samassa kaupunginosassa.

Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Länsi-Pasilassa on paljon vaarallisempaa kuin Itä-Pasilassa. Idässä on (tai ainakin oli 15 vuotta sitten) enemmän juoppoja kaduilla, mutta ne on täysin vaarattomia (koskaan ei edes ylihuolehtiva äitini varoittanut minua heistä). Lännessä vilisee jengejä, idiootteja lökäpöksypikkupoika jotka huvikseen lahtaavat vastaantulijoita. Minä en Länsi-Pasilassa öisin kävele, Itä-Pasilassa en ole pelännyt koskaan.

Monesti olen kuullut junassa ihmisten sanovan Pasilan kohdalla, että "tonne en muuttais mistään hinnasta" ja he ovat katsoneet Itä-Pasilaan päin. Verovirastot ym. ovat ne mitä Itä-Pasilasta näkee junille päin. Totuus on toinen. Kuten mainitsit, niin lapsilla on turvallista asua Itä-Pasilassa, koska autot eivät pääse heidän leikkipaikoilleen. Pieninä me juoksentelimme ympäri Itä-Pasilan ylätasanteita, eikä äitini varoittanut minua koskaan autoistakaan.

Itä-Pasilan ainoa miinus lienee se, että kaikki hyvät "mestat" on kadonneet. Ennen koko Pasilan posse kokoontui viikonloppuisin legendaariseen Reippariin. Sitten tuli Comedy, joka alkuaikoina vielä veti porukkaa. Loppuillasta jatkettiin Wildiin. Nyttemmin Comedy on poissa, ja ainoastaan alakerran Rainbow ja Eastwest vetävät porukkaa, mutta enää vain niitä ränsistyneitä juoppoja joilla riittää rahaa dokata baarissa..
        Pasilalaisen tuntee muuten siitä, että hän tietää kaikki alkuperäiset pasilalaiset. Ulkopuolisen voi olla vaikea sopeutua joukkoon, mutta harvemmin sitä mennäänkään ystäviä etsimään johonkin kaupunginosaa, eiköhän se asuminen siinä se tärkein pointti ole.

• pom pom pom
        pom pom pom kirjoitti:

21 vuotta asuin Itä-Pasilassa, muutin pois vain koska en halunnut asua vanhempieni kytättävänä samassa kaupunginosassa.

Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Länsi-Pasilassa on paljon vaarallisempaa kuin Itä-Pasilassa. Idässä on (tai ainakin oli 15 vuotta sitten) enemmän juoppoja kaduilla, mutta ne on täysin vaarattomia (koskaan ei edes ylihuolehtiva äitini varoittanut minua heistä). Lännessä vilisee jengejä, idiootteja lökäpöksypikkupoika jotka huvikseen lahtaavat vastaantulijoita. Minä en Länsi-Pasilassa öisin kävele, Itä-Pasilassa en ole pelännyt koskaan.

Monesti olen kuullut junassa ihmisten sanovan Pasilan kohdalla, että "tonne en muuttais mistään hinnasta" ja he ovat katsoneet Itä-Pasilaan päin. Verovirastot ym. ovat ne mitä Itä-Pasilasta näkee junille päin. Totuus on toinen. Kuten mainitsit, niin lapsilla on turvallista asua Itä-Pasilassa, koska autot eivät pääse heidän leikkipaikoilleen. Pieninä me juoksentelimme ympäri Itä-Pasilan ylätasanteita, eikä äitini varoittanut minua koskaan autoistakaan.

Itä-Pasilan ainoa miinus lienee se, että kaikki hyvät "mestat" on kadonneet. Ennen koko Pasilan posse kokoontui viikonloppuisin legendaariseen Reippariin. Sitten tuli Comedy, joka alkuaikoina vielä veti porukkaa. Loppuillasta jatkettiin Wildiin. Nyttemmin Comedy on poissa, ja ainoastaan alakerran Rainbow ja Eastwest vetävät porukkaa, mutta enää vain niitä ränsistyneitä juoppoja joilla riittää rahaa dokata baarissa..
        Pasilalaisen tuntee muuten siitä, että hän tietää kaikki alkuperäiset pasilalaiset. Ulkopuolisen voi olla vaikea sopeutua joukkoon, mutta harvemmin sitä mennäänkään ystäviä etsimään johonkin kaupunginosaa, eiköhän se asuminen siinä se tärkein pointti ole.

..kulkuyhteyksistä vielä. Koska itse olen laiska ja mukavuuden haluinen, valitsen Itä-Pasilan jo sen parempien kulkuyhteyksien vuoksi.
        Lännessä kulkee seiskan ratikka, niin myös idässä.
        Lännessä kulkee 23, 50, 58 ja 59, kaikki myös idässä. Näiden lisäksi idässä kulkee 69, 17.
        Pasilan juna-asema sijaitsee Itä-Pasilassa.
        Kolmosen ratikan pysäkille molemmista, sekä idästä ja lännestä on yhtä pitkä (=lyhyt) matka, riippuu tietysti missä asuu.
        Itä siis voitti 9-6.
        Ai niin ja Mäkelänkadun bussit kulkevat Itä-Pasilan vierustaa pitkin, siis kaikki kymmenet linjat mitä siitä nyt menee, sekä ykkösen ratikka.

Jos luontoon haluat, niin Länsi-Pasilan puolelle keskuspuistoon kävelee 10 minuutissa, viidesäs minuutissa pääsee Kumpulan ulkoilualueelle ja siirtolapuutarhaan. Mäkelänrinteen uimahalli sijaitsee Idän puolella.

• Itä-Pasilan asukas jo vuosia
        pom pom pom kirjoitti:

..kulkuyhteyksistä vielä. Koska itse olen laiska ja mukavuuden haluinen, valitsen Itä-Pasilan jo sen parempien kulkuyhteyksien vuoksi.
        Lännessä kulkee seiskan ratikka, niin myös idässä.
        Lännessä kulkee 23, 50, 58 ja 59, kaikki myös idässä. Näiden lisäksi idässä kulkee 69, 17.
        Pasilan juna-asema sijaitsee Itä-Pasilassa.
        Kolmosen ratikan pysäkille molemmista, sekä idästä ja lännestä on yhtä pitkä (=lyhyt) matka, riippuu tietysti missä asuu.
        Itä siis voitti 9-6.
        Ai niin ja Mäkelänkadun bussit kulkevat Itä-Pasilan vierustaa pitkin, siis kaikki kymmenet linjat mitä siitä nyt menee, sekä ykkösen ratikka.

Jos luontoon haluat, niin Länsi-Pasilan puolelle keskuspuistoon kävelee 10 minuutissa, viidesäs minuutissa pääsee Kumpulan ulkoilualueelle ja siirtolapuutarhaan. Mäkelänrinteen uimahalli sijaitsee Idän puolella.

Kaikki mitä puhut, on totta. Pasilasta (Itä-Pasilasta) on todella helppo liikkua minne päin tahansa. Jopa Itäkeskuksellekin pääsee, linja-autolla. Onhan täällä tietysti joitakin huonoja puolia, mutta kyllä hyvät puolet ne voittaa mennen tullen!

• Anonyymi
        Itä-Pasilan asukas jo vuosia kirjoitti:

Kaikki mitä puhut, on totta. Pasilasta (Itä-Pasilasta) on todella helppo liikkua minne päin tahansa. Jopa Itäkeskuksellekin pääsee, linja-autolla. Onhan täällä tietysti joitakin huonoja puolia, mutta kyllä hyvät puolet ne voittaa mennen tullen!

"Itäkeskuksellekin pääsee, linja-autolla."

Tuon jos oisin tienny, en ois käyttäny metroa.

• Anonyymi

Sehän on hyvä juttu jos olet tyytväinen asuin alueeseesi.
        Me muutimme pohjois pasilaan ja minusta tämä on ainakin toistaiseksi ollut rauhallinen alue. Valitsimme uuden asunnon jolloin putki remontti ei nurkan takana häämötä... Meille oli tärkeätä rauhallisuus ja turvallisuus ja hyvä liikenne yhteys. Meilläkin löytyy omassa talossa alepa kauppa ja postin pakettiautomaatti. ja muita pikku yrityksiäkin näyttää olevan sekä päiväkoti ihan tien toisella puolella.

• Jormaitämainen

Mitä iistimpää sitä siistimpää

• Anonyymi

ITE PIDÄN ITÄ-PASILASTA KOSKA SIINÄ ON OMA VIEHÄTYKSENSÄ

• Anonyymi

Asun pohjois pasilassa ja Evälahden rakennuttamassa kerrostalossa (uusi). Tämä alue vaikuttaa rauhalliselta ja hyvät ulkoilu mahdollisuudet sekä hyvät bussi yhteydet ....
      Alussa etsiessämme pasilan alueelta asuntoa niin ja kävimme parilla esittelyissä ja vanhat asunnot ei kiinnostaneet(suurinosalla oli edessä putkiremontit tai wc ja keittiön remontit olisi pitänyt tehdä...) huono kuntoisia joten päätimme että asunnon tulee olla uusi ja rauahllisempi alue lisäsin toive listaani .Oli itä tai länsi pasilaa niin aikamoista rupusakkia näyttää siellä asustelevan toki joukossa voi olla kunnollisiakin ihmisiä. itä ja länsi pasilan alueet ei täyttäneet meidän toiveitamme.... ja asumme nyt pohjois pasilassa ja toistaiseksi ei suurempia häiriöitä ole ilmoitettu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      126
      5264
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      184
      4456
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      176
      4390
    4. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      103
      3620
    5. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      59
      3468
    6. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      32
      3378
    7. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      17
      3279
    8. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      46
      3261
    9. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      80
      3238
    10. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      3229
    Aihe